خانه کارشناسی ارشد زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۲

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۲

تاریخ ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور 1402
زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور 1402

در چندین سال اخیر برای افرادی که فارغ التحصیل کارشناسی و یا دانشجوی سال آخر این مطقع هستند و قصد دارند که بدون شرکت در آزمون در دوره کارشناسی ارشد به ادامه تحصیل بپردازند، امکانی فراهم شده است تا با استفاده از سهمیه استعداد درخشان کارشناسی ارشد به این مقطع وارد شوند.

اما در سال 99 دانشگاه های سراسری و آزاد علاوه بر پذیرش داوطلبان استعداد درخشان، متقاضیان واجد شرایط را از طریق بررسی سوابق تحصیلی آن ها نیز ثبت نام نمودند. لازم به ذکر است که فرآیند ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور صرفا برای رشته محل هایی محدود است که دارای ظرفیت تکمیل نشده بودند صورت گرفت. در این مطلب قصد داریم در خصوص جزئیات نام نویسی در این مرحله اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

در صورتی که در زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور وضعیت واقعی متقاضی با شرایط تعیین شده مغایرت داشته باشد، قبولی وی در هر یک از مراحل پذرش لغو خواهد شد.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور 1402

گفتیم که تا قبل از سال 99 برخی از دانشگاه های سراسری و آزاد ظرفیتی را به پذیرش دانشجویانی که سوابق تحصیلی برتر و سهمیه استعداد درخشان داشتند اختصاص می دادند. این روند در سال گذشته دچار تغییراتی شد و سایر متقاضیانی که استعداد درخشان نبودند نیز می توانستند در فرآیند پذیرش ارشد بدون کنکور شرکت کنند.

به این ترتیب که پس از اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ و اتمام مهلت انتخاب رشته، متقاضیان واجد شرایطی که در هیچ یک از انتخاب های خود قبول نشده و یا اصلا انتخاب رشته نکرده بودند، نسبت به انجام این فرآیند اعلام علاقه مندی می کردند. اما آیا پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد در سال جاری نیز انجام می گیرد؟

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی

در آخرین دوره پذیرش براساس سوابق تحصیلی متقاضیان می بایست در بازه زمانی اواخر 30 آذر ماه سال 99، اقدامات لازم جهت ثبت نام خود را با در نظر گرفتن شرایط موجود در دفترچه راهنمای مربوطه، از طریق سایت سایت سازمان سنجش به انجام برساندند. با توجه به این که تاکنون هیچ گونه اطلاعیه ای در خصوص برگزاری این مرحله در سال ۱۴۰۲ منتشر نشده است، نمی توان زمان دقیقی را برای آن پیش بینی کرد.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور استعداد درخشان

مهلت نام نویسی کارشناسی ارشد بدون کنکور بر اساس سهمیه استعداد درخشان برای هر یک از دانشگاه های کشور متفاوت می باشد و دانشجویان دارای این سهمیه، زمان مشخصی برای ثبت نام ندارند. لذا متقاضیان می بایست برای دریافت آخرین اطلاعات پیرامون تاریخ ثبت نام به سایت اختصاصی دانشگاه مورد نظر خود مراجعه نموده و با بررسی اطلاعیه های مربوطه از زمان بندی نام نویسی مطلع شوند.

همچنین شما می توانید جهت اطلاع از زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور و جدیدترین اخبار مربوطه در کانال تلگرام کارشناسی ارشد ایران مشاوره عضو شوید.

نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۲

داوطلبان ثبت نام ارشد بدون کنکور با سهمیه استعداد درخشان، می توانند در مدت زمان مقرر که از سوی دانشگاه مورد نظر اعلام می گردد، به سایت اختصاصی آن مراجعه نموده و فرآیند ثبت نام و ارسال مدارک خود را به صورت اینترنتی به انجام بر سانند. اما متقاضیان پذیرش در این مقطع که بر حسب سوابق تحصیلی (معدل دوره کارشناسی) قصد ورود به دانشگاه را دارند، می بایست ثبت نام خود را مطابق با راهنمای زیر انجام دهند.

  • ابتدا وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org شده و از منوی سمت راست گزینه “کارشناسی ارشد” را انتخاب نمایید.

مرحله اول ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی

  • در این صفحه، بر روی لینک مربوط به “سامانه ثبت نام و انتخاب رشته مرحله پذیرش با سوابق تحصیلی (معدل) مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته – 1402” کلیک کنید.
    مرحله دوم ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی
  • بر روی گزینه “خرید کارت” کلیک نمایید.
    مرحله سوم ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی
  • عبارت “سریال ثبت نام در تکمیل ظرفیت (پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی) کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲” را فشرده و سپس گزینه “تایید و ادامه” را انتخاب نمایید.

مرحله چهارم ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی

  • اطلاعات خواسته شده را در کادرهای مربوطه وارد نموده و سپس کلید “تایید و ادامه” را بفشارید.
    مرحله پنجم ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی
  • اکنون مشخصاتی که ثبت کرده اید را مشاهده می نمایید، چنانچه صحت آن ها را تایید می کنید تیک مربوط به گزینه یادداشت شماره پیگیری پرداخت را فعال نموده و بر روی گزینه “ادامه روند پرداخت” کلیک فرمایید.
    مرحله ششم ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی
  • پس از انتقال به درگاه پرداخت اینترنتی، باید اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود را در کادرهای موجود ثبت نموده و کلید “پرداخت” را بفشارید.
    مرحله هفتم ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی
  • پس از تکمیل روند پرداخت، به صفحه اول بازگشته و این بار بر روی گزینه “تایید و ادامه – گام بعدی” کلیک نمایید.
    مرحله هشتم ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی
  • در صفحه پیش رو، سریال 12 رقمی خریداری شده را در کادر مشخص شده وارد نموده و گزینه “تایید” را انتخاب کنید.مرحله نهم ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی

اکنون می بایست فرم تقاضانامه مربوطه را به وسیله اطلاعات هویتی و تحصیلی خود و همچنین کد رشته های انتخابی تکمیل نموده و عکس پرسنلی خود را با مشخصات ذکر شده در دفترچه راهنمای ثبت نام، در سامانه بارگذاری نمایید. در نهایت، شناسه ای تحت عنوان کد پیگیری از سوی سامانه برای شما صادر می گردد که می بایست آن را دریافت کنید.

یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، حفظ و نگه داری سریال های ثبت نام و علاقه مندی، شماره پرونده و کد رهگیری 16 رقمی خود تا اتمام تمامی مراحل پذیرش می باشد. فرآیند پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد را می توان به نوعی همان تکمیل ظرفیت کنکور ارشد 1402 اما همراه با تغییراتی در روند برگزاری نسبت به سال های گذشته در نظر گرفت.

چنانچه سازمان سنجش اطلاعیه جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی در سال جاری را منتشر نماید، داوطلبان می بایست برای اطلاع از جزئیات مربوطه به سایت این سازمان مراجعه نموده و نسبت به دریافت و مطالعه دقیق دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۲ اقدام کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر، می توانید بر روی لینک های موجود در متن، کلیک فرمایید.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی سال ۱۴۰۲ در چه زمانی انجام می شود؟

زمان انجام این فرآیند در سال ۱۴۰۲ تا کنون اعلام نشده است.

2- ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشجویان استعداد درخشان ۱۴۰۲ در چه تاریخی انجام می شود؟

با توجه به این که این مهلت برای دانشگاه های مختلف متفاوت می باشد، جهت کسب آخرین اخبار در این زمینه می بایست به سایت دانشگاه مورد درخواست مراجعه نمایید.

3- برای نام نویسی در پذیرش کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۲ باید از طریق کدام سایت اقدام کرد؟

ثبت نام در این فرآیند از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد