خانه استخدام ارتش زمان مصاحبه دانشگاه افسری ارتش ۱۴۰۳ -۱۴۰۴

زمان مصاحبه دانشگاه افسری ارتش ۱۴۰۳ -۱۴۰۴

زمان و محل برگزاری مصاحبه افسری ارتش 1403 - 1404

ارتش جمهوری اسلامی ایران جهت جذب و پرورش نیروی با انگیزه و کارآمد هر ساله با برگزاری آزمونی اقدام به جذب دانشجو جهت تکمیل کادر افسری خود می نماید. به دلیل اهمیت و نقش پر رنگی که ارتش جمهوری اسلامی ایران (آجا) در دفاع از کشور دارد انتخاب افرادی که قرار است در آن خدمت کنند نیز اهمیت دوچندانی پیدا می کند، به همین خاطر پس از برگزاری آزمون ورودی دانشگاه های افسری ارتش، نیاز است افراد پذیرفته شده مورد گزینش و مصاحبه دانشگاه افسری ارتش قرار بگیرند و آن دسته از داوطلبانی که دارای صلاحیت می باشند وارد این دانشگاه شوند.

پذیرفته شدگان پس از ورود به صفحه شخصی خود، می توانند زمان مصاحبه را در همان صفحه و در قسمت پایین اطلاعات شخصی داوطلب مشاهده کنند.

زمان مصاحبه دانشگاه افسری ارتش 1403 – 1404

آن دسته از افرادی که با شرکت در آزمون کتبی این دانشگاه موفق به کسب حدنصاب نمره لازم شده اند و واجد شرایط ثبت نام دانشگاه افسری ارتش هستند، می بایست در مراحل گزینش و مصاحبه نیز شرکت کنند. لذا اطلاع از تاریخ و جزئیات مصاحبه دانشگاه افسری ارتش یکی از دغدغه های داوطلبان می باشد. زمان مصاحبه پس از اعلام نتایج آزمون دانشگاه افسری ارتش مشخص می گردد. طبق اطلاعیه ها آزمون سال تحصیلی ۱۴۰۳ -۱۴۰۴ در روز 8 دی ماه 1402 برگزار خواهد شد.

 

پس از مشاهده اعلام نتایج این آزمون، متقاضیانی که جزء پذیرفته شدگان آزمون کتبی می باشند، لازم است با مراجعه به سایت ثبت نام دانشگاه افسری ارتش به نشانی aja.ir اطلاعات مربوط به این مرحله را دریافت کنند. از زمان دقیق فرآیند مصاحبه نیز می توان با مراجعه به پروفایل کاربری در سایت نام برده آگاه شد و همچنین اطلاعات و جزئیات مربوطه ممکن است از طریق پیامک متقاضیان اعلام گردد.

نحوه مصاحبه دانشگاه افسری ارتش ۱۴۰۳ -۱۴۰۴

متقاضیان جهت انجام مصاحبه، می بایست مراحل معاینات پزشکی، مصاحبه های کتبی و شفاهی و تست ورزش را پشت سر بگذارند که معمولا طی کردن این مراحل معمولا دو روز به طول می انجامد.

معاینات پزشکی

داوطلبان می بایست بدانند در صورتی که مبتلا به بیماری های موجود در فهرست زیر باشند، حق نام نویسی در این ارگان از آن ها سلب خواهد شد. همچنین متقاضی که با وجود یکی از این بیماری ها در آزمون ورودی شرکت نماید و جز پذیرفته شدگان نیز باشد، پس از ورود به مرحله گزینش و طی نمودن معاینات پزشکی، قادر به ادامه انجام فرآیند پذیرش نمی باشد.

  • تالاسمی مینور
  • چاقی (BMI بالاتر از 30)
  • سابقه بیماری های مزمن اعصاب و روان
  • هر یک از بیماری های صعب العلاج
  • سابقه جراحی های گسترده
  • مشکلات اساسی ارتوپدی
  • کوررنگی
  • داشتن هر گونه معافیت پزشکی از مراجع نظامی و انتظامی
  • سابقه و یا ابتلا به هر بیماری که نیاز به مصرف بلند مدت دارو داشته باشد.
  • هر گونه اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان
  • کاهش شدید یا متوسط شنوایی

مرحله اول معاینات که توسط یک دندانپزشک انجام می شود و در صورت عدم وجود مشکل در ناحیه فک و دندان، مقاضی می بایست مراحل زیر را بگذراند.

  • مراجعه به چشم پزشک، بینایی سنجی و تست کوررنگی
  • گوش و حلق و بینی
  • معاینات ارتوپدی
  • مراجعه به پزشک قلب و عروق
  • پوست و مو
  • اعصاب و روان
  • غدد
  • داخلی
  • اورولوژی
  • آزمایش خون و ادرار

مصاحبه کتبی

این فرآیند، مرحله بعد از دریافت کارت پایش سلامت می باشد و داوطلبانی که انتظار دریافت نتیجه بهتری را دارند، می بایست با آگاهی کامل از مسائل روز کشور و جهان، راهپیمایی ها، نماز های واجب و مستحب، اصول و فروع دین، احکام، مسائل مربوط به ولایت فقیه و مراجع تقلید و… در مصاحبه کتبی عقیدتی – سیاسی شرکت نمایند

مصاحبه شفاهی

مصاحبه شفاهی شامل مراحل حفاظت، عقیدتی و فرماندهی است. در این مرحله سوالاتی در زمینه مسائل امنیتی کشور، نظر شما در مورد سفر به خارج از کشور و از این قبیل مسائل سوال پرسیده می شود، یا از فرم هایی که در مراحل پیش پر کردید برای شما سوال طرح می گردد.

 

در مصاحبه عقیدتی نیز مانند آزمون کتبی عقیدتی ممکن است در مورد مسائل دینی، احکام، اصول و فروع دین و جزئیات آن ها، مسائل سیاسی، تاریخ ها و وقایع مهم ملی و مذهبی و نیز امور شخصی مانند این که آیا در راهپیمایی و نماز جمعه شرکت می کنید و… سوال پرسیده شود. و در نهایت مصاحبه فرماندهی معمولا مربوط به سوالات شخصی می باشد، سوالاتی مانند بزرگ ترین نقطه قوت و یا نقطه ضعف شما و حتی ممکن است درمورد اعضای خانواده هم سوالاتی پرسیده شود.

تست ورزش

در این مرحله آمادگی جسمانی افراد مورد بررسی قرار می گیرد و افراد ملزم به گذراندن آزمون های ورزشی می گردند. به این صورت که توانایی و قدرت بدنی داوطلبان را با شرکت در موارد ورزشی زیر می سنجند.

  • شنا روی دست در 2 دقیقه
  • دراز و نشست در 1 دقیقه و 30 ثانیه
  • دوی 1600 متر
  • دوی 4 در 9 متر
  • انعطاف پذیری به جلو

محل برگزاری مصاحبه دانشگاه افسری ارتش 1403 – 1404

پذیرفته شدگان اولیه آزمون کتبی در زمان مقرر می بایست برای طی نمودن فرآیند مصاحبه و گزینش متناسب با ارگان انتخابی به آدرس محل های مندرج در جدول دفترچه ثبت نام مراجعه نمایند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر شما می توانید به لینک آدرس مراکز گزینش ارتش مراجعه نمایید.

آدرس مرکز فرآیند گزینش و استخدام نیروهای دانشگاه افسری ارتش ۱۴۰۳ -۱۴۰۴
نام ارگاننشانی
نیروی زمینی ارتشتهران – میدان حر – خیابان امام خمینی (ره) غربی – نرسیده به چهارراه کمالی – مدیریت گزینش و استخدام نزاجا
نیروی دریایی ارتشتهران – بزرگراه امام علی (ع) شمال – بزرگراه شهید زین‌ الدین شرق – اولین خروجی جنب باشگاه صدف نداجا
نیروی هوایی ارتشتهران – میدان امام حسین – خیابان دماوند – بعد از اتوبان امام علی (ع) – خیابان شهید غفاری نسب – دایره گزینش و استخدام شهید خضرایی
نیروی پدافند هوایی ارتشتهران – بزرگراه بسیج – بزرگراه هجرت – ستاد فرماندهی نیروی پدافند هوایی ا.ج.ا ایران – جنب بانک سپه – مدیریت گزینش، عضویابی و استخدام

متقاضیانی که تمامی مراحل عنوان شده را طی نموده و در معاینات پزشکی و مصاحبه دانشگاه افسری ارتش امتیازهای لازم را کسب نمودند، به عنوان پذیرفته شدگان قطعی انتخاب شده و اسامی آن ها در زمان اعلام نتایج نهایی آزمون دانشگاه افسری ارتش معرفی می گردد.

 

سوالات متداول

1- چگونه می توان از زمان مصاحبه دانشگاه افسری ارتش ۱۴۰۳ -۱۴۰۴ مطلع شد؟

متقاضیان جهت آگاهی از تاریخ دقیق مصاحبه باید با استفاده از اطلاعات کاربری وارد سایت آجا شوند. همچنین ممکن است از طریق پیامک به داوطلبان اعلام گردد.

2- آیا افرادی که در آزمون کتبی دانشگاه افسری ارتش پذیرفته نشده باشند قادر به شرکت در مصاحبه می باشند؟

خیر، تنها افرادی که در آزمون کتبی پذیرفته شده باشند، امکان در مرحله مصاحبه حضوری را دارند.

3- مصاحبه دانشگاه افسری ارتش کجا برگزار می گردد؟

داوطلبان جهت شرکت در این مرحله باید به آدرس مرکز فرآیند گزینش و استخدام نیروهای دانشگاه افسری ارتش که در متن مقاله ذکر شده اند، مراجعه نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۳ نظر
  1. رضا

    سلام تاریخ دقیق ثبت نام دانشکده افسری امسال چه زمانی؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      تاریخ دقیقی برای ثبت نام دانشگاه های افسری اطلاع رسانی نشده است. شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ایران مشاوره از آخرین اطلاعیه های ثبت نام دانشگاه های افسری مطلع شوید.

  2. امیر عباس

    سلام اگر پدربزرگ و مادر بزرگ فوت کرده باشد باید گواهی فوت تو پرونده داشته باشیم ممنون میشم پلسخ دهید

    • ایران مشاوره

      بر اساس پذیرش های سنوات گذشته ، اطلاعیه ای مبنی بر الزام وجود گواهی های فوت قید نشده است ، لذا در صورت نیاز متعاقبا خدمتتان اعلام خواهد شد.

  3. ولید

    با سلام خدمت ایران مشاوره
    برج ۱۱ سال ۱۴۰۰ تشکیل پرونده دادم
    فراخوانی برای مصاحبه و دیگر اعمال چه زمانی ست؟؟
    باتشکر فراوان

  4. محمد

    سلام
    من ۱۳ ام‌نوبت گزینشمه و پام شکسته
    ایا میتونم ب تعویق بندازم؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام ، توصیه می شود در اولین فرصت به مرکز گزینش مد نظرتان اطلاع داده و پیگیر روند گزینشتان باشید.

  5. آیین

    سلام

    من در تاریخ ۱۳۹۹/۲/۲۵ در ساعت ۱۸ در سایت گزینش ارتش دیدم که برای انجام مرحله بعدی گزینش اعلام کردند که باید حضور پیدا کنیم ولی تاریخی مشخص نکردند !!!!!!!!

    جریان چیست

    • ایران مشاوره

      با سلام. با توجه به اطلاعیه گزینش و استخدام ارتش جمهوری اسلامی ایران، مرحله گزینش برگزار خواهد شد. شما می توانید برای اطلاع از زمان دقیق برگزاری این مرحله از طریق هسته گزینش های ارتش اقدام کنید و به آدرس های اعلام شده در سایت مراجعه کنید.

  6. علی

    سلام . زمان مصاحبه ارتش کی مشخص میشه ؟؟؟!!!!!

    • ایران مشاوره

      با سلام ، انجام مراحل مصاحبه دانشگاه های افسری ارتش در سال ۱۳۹۹ به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده ، و تاکنون زمان مشخصی برای این موضوع درنظرگرفته نشده است.پیشنهاد می شود جهت اطلاع از آخرین اخبار مربوطه عضو کانال تلگرام مشاوره تحصیلی شوید.

  7. محمد

    سلام من تو ازمون اولیه قبول شدم و واسه ادامه مراحل گزینش ۶اسفند رفتم تهران ولی بخاطر کرونا گفتن که باید برگردیم شهر خودمون و تاریخ جدید که احتمالا بعد تعطیلات نوروز هست اعلام میسه ولی هنوز هیچ خبری بهمون ندادند.ایا امکان داره امسال اصلا داوطلب پزیرش نکنند؟

    • ایران مشاوره

      سلام ، مطابق با اطلاعیه گزینش و استخدام ارتش جمهوری اسلامی ایران ، زمان برگزاری مرحله مصاحبه و گزینش دانشگاه های افسری ارتش تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده است ، و شما با عضویت در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی می توانید از زمان برگزاری مصاحبه مطلع شوید .

دریافت مشاوره