خانه کارشناسی ارشد سایت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ | azmoon.org

سایت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ | azmoon.org

سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد داوطلبان علاقه مند به انتخاب کدرشته های دانشگاه آزاد که مجاز به انتخاب رشته شده اند، می بایست در بازه زمانی مشخص وارد سایت دانشگاه آزاد و با درج اطلاعات خواسته شده لیست کد های مورد نظر خود را به ترتیب علاقه اولویت بندی نمایند.

 

از دیگر کاربردهای سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی، دریافت دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد جهت آگاهی از جزئیات این روند می باشد. همچنین برای اطلاع از اخبار و زمان شروع انتخاب رشته دانشگاه های مذکور می توانید از این سایت استفاده کنید.

 

لینک مستقیم انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

(به محض آغاز فرآیند انتخاب رشته، لینک فعال می شود.)

لینک مستقیم ویرایش انتخاب رشته کنکور کاشرناسی ارشد دانشگاه آزاد 1402

انتخاب رشته مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از طریق سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی این دانشگاه به نشانی azmoon.iau.ac.ir انجام می شود.

سایت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

درست است که نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد برای دانشگاه آزاد و سراسری یکسان است و از طریق سایت سنجش اعلام می گردد اما باید دقت نمایید که فرآیند انتخاب رشته برای این مراکز به صورت جداگانه و از طریق سامانه های مجزا برگزار می شود.

 

انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از طریق سامانه این دانشگاه به نشانی azmoon.iau.ac.ir یا azmoon.org و به صورت کاملا اینترنتی انجام می پذیرد. متقاضیان باید با مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، کدرشته های خود را به ترتیب علاقه اولویت بندی کرده و در زمان تعیین شده نسبت به ثبت آن ها اقدام نمایند. سامانه مذکور از بخش های مختلفی تشکیل شده است که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.مرحله دوم معرفی سایت اعلام نتایج دانشگاه آزاد

شماره یک

در سمت راست صفحه اصلی سامانه مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد، دو بخش “پرتال خبری” قابل مشاهده می باشد که با استفاده از آن می توانید به تازه ترین اخبار مرتبط با دانشگاه های آزاد از جمله اخبار مربوط به زمان شروع و تمدید مهلت انتخاب رشته دسترسی پیدا کنید.

شماره دو

بخش میانی سایت شامل لینک فعال تمامی رویدادهای دانشگاه آزاد می باشد. رویدادهای مذکور شامل انتخاب رشته مقاطع مختلف، حتی اعلام نتایج و دیگر موارد مرتبط می باشد که متناسب با آخرین اتفاقات به روز رسانی می شوند، یعنی اگر در زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد وارد سامانه شوید، لینک مربوط به انتخاب رشته را در این بخش مشاهده خواهید کرد.

شماره سه

پس از اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد بخش مذکور تحت عنوان سامانه ثبت درخواست الکترونیکی برای داوطلبان این آزمون فعال خواهد شد و متقاضیان می توانند درخواست های خود در خصوص انتخاب رشته خارج از بازه زمانی و ثبت اعتراض به نتایج آزمون را در این قسمت ثبت نمایند.

نحوه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1403

داوطلبان پس از ورود به سامانه دانشگاه آزاد با استفاده از لینک “انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد 1403” می توانند دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را دانلود نموده و با مطالعه دقیق آن به اولویت بندی کد رشته ها بپردازند. در نهایت پس از آماده سازی لیست اولیه، مطابق مراحل زیر وارد سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد شده و کد رشته های خود را ثبت کنند.

  • ورود به سایت دانشگاه آزاد با آدرس azmoon.iau.ac.ir یا azmoon.org کلیک بر روی لینک فعال “انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی” 

مرحله اول ویرایش اطلاعات انتخاب رشته دانشگاه ازاد 1402

  • درج کد ملی و کد 7 رقمی دسترسی به انتخاب رشته در محل مربوطه و فشردن کلید “ورود”

مرحله دوم انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1402

مرحله سوم انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

  • درج اطلاعات دقیق کارت بانکی و انتخاب گزینه “پرداخت”

مرحله چهارم انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

پس از پرداخت هزینه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد داوطلب می تواند با توجه به مجموعه امتحانی خود، حداکثر 100 کد رشته محل را انتخاب نماید. توجه کنید که در پایان، حتما رسید انتخاب رشته خود و شماره پیگیری مندرج بر روی آن را از سایت مذکور دریافت نمایید.

 

پس از انجام فرآیند انتخاب رشته در صورت عدم رضایت از چینش اولویت های خود، یک بار فرصت ویرایش انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در اختیار داوطلبان قرار می گیرد تا در صورت نیاز به حذف یا افزودن یک رشته و یا جابجایی اولویت های خود، آن ها را تصحیح کنند. لازم به ذکر است آگاهی از هزینه های پیش رو، نکته مهمی در راستای ادامه تحصیل در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و یا بالاتر است؛ چنانچه خواستار آگاهی از میزان شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد هستید، می توانید بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

 

سوالات متداول

1- سایت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ کدام است؟

فرآیند انتخاب رشته از طریق سامانه دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org یا azmoon.iau.ac.ir انجام می گردد.

2- آیا انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد از طریق سایت مشترک انجام می شود؟

خیر، انتخاب رشته ارشد سراسری و آزاد از طریق دو سایت مجزا انجام می پذیرد.

3- داوطلبان برای ورود به سایت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به چه اطلاعاتی نیاز دارند؟

برای ورود به این بخش باید کد ملی و کد 7 رقمی دسترسی به انتخاب رشته درج شود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۶ نظر
  1. فاطمه

    سلام.من کنکور ارشد ثبت نام کردم و موقع انتخاب رشته یادم نیست چه رشته هایی انتخاب کرده ام الان از کجا میتونم نگاه کنم و بدونم ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      در صورت فعال بودن لینک انتخاب رشته میتوانید اقدام کنید در غیر این صورت می بایست به سایت سنجش درخواستی مبنی بر مشاهده انتخاب رشته را دارید.

  2. نرگس ع

    سلام. من ارشد ریاضی دارم و در دوره روزانه درس خوندم. الان میخوام مجدد برا ارشد رشته علوم تربیتی انتخاب رشته کنم و رتبمم بد نیبس. آیا میتونم مجدد دوره های روزانه رو انتخاب کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، محدودیتی بابت تحصیل مجدد در دوره روزانه نخواهید داشت اما مطابق با تصمیم هیات امنای دانشگاه، می بایست شهریه پرداخت نمایید.

  3. بهروز

    سلام چرا دفترچه ارشد ۱۴۰۱ هنوز داخل سایت نگذاشتن

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، در حال حاضر اطلاعیه ای در این خصوص منتشر نشده است؛ جهت اطلاع از آخرین اخبار، می توانید عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد باشید.

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد