خانه مدارس ورود به سایت مشارکت های آموزش و پرورش | mosharekatha.ir

ورود به سایت مشارکت های آموزش و پرورش | mosharekatha.ir

نحوه ورود به سامانه مشارکت های آموزش و پرورش

در راستای ارتقای نظام آموزشی کشور و به منظور بهره مندی از مشارکت همگانی مردمی در امر آموزش و پرورش و تاسیس مدارس غیردولتی، سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی تاسیس گردیده است. فعالیت های این سازمان در سه بخش دفتر امور شوراها، اداره کل مدارس و مراکز غیردولتی و دفتر آموزش از راه دور قرار گرفته و از مهم ترین اهداف آن می توان به زمینه سازی برای جلب مشارکت همگانی در عرصه های مختلف آموزشی، تقویت و توسعه مدارس و مراکز غیر دولتی اشاره نمود.

از جمله فعالیت های مثبت این سامانه، صدور مجوز برای تاسیس مدارس غیر دولتی، ثبت شهریه مدارس غیر انتفاعی و همچنین امکان ثبت شکایت برای خانواده هایی است که بیش تر از نرخ مصوب شهریه پرداخت نموده اند. به همین منظور با توجه به گستردگی خدمات الکترونیکی سامانه سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی، لازم است کاربران با سایت مورد نظر، امکانات آن، نحوه عضویت و… آشنا گردند.

✅ لینک مستقیم ورود به سایت مشارکت های آموزش و پرورش

لینک مستقیم ورود به سایت مشارکت های آموزش و پرورش

ثبت شکایات و گزارشات مردمی از نحوه عملکرد مدارس و مراکز آموزشی از طریق مراجعه به سامانه مشارکت های آموزش و پرورش به نشانی اینترنتی mosharekatha.ir امکان پذیر می باشد.

معرفی سایت مشارکت های آموزش و پرورش

سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی در راستای ارائه خدمات الکترونیکی اقدام به راه اندازی سامانه مشارکت های آموزش و پرورش به نشانی اینترنتی mosharekatha.ir نموده است. در این سامانه خدمات الکترونیکی متنوعی همچون ثبت درخواست مجوز جهت تاسیس آموزشگاه های زبان های خارجه، مهد کودک ها و مدارس در مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه اول و دوم، ثبت قرارداد بین مدیر مدارس و والدین دانش آموزان جهت پرداخت شهریه مدارس غیر انتفاعی، ثبت درخواست مجوز نوسازی مدارس، بررسی حقوق و مزایای معلمان، تمدید ابلاغ مدیر و ثبت نام و تغییر پایه تحصیلی دانش آموزان ارائه می گردد. در ادامه به توضیح بخش های مختلف سامانه می پردازیم.

معرفی سامانه مشارکت های آموزش و پرورش

شماره 1: آشنایی با قرارداد ها، معرفی سازمان، اهداف سازمان، معرفی رئیس سازمان، تاریخچه سازمان، برنامه های راهبردی، ساختار سازمان و متصدیان پست های سازمانی توسط این بخش از سامانه امکان پذیر می باشد.

شماره 2: در بخش ” استان ها ” آدرس سامانه مشارکت آموزش و پرورش در استان های دیگر کشور قابل مشاهده می باشد.

شماره 3: در این بخش از سایت شیوه تاسیس مراکز آموزشی، سوالات متداول و مصوبات شورای نظارت مرکزی را می توان مشاهده نمود.

شماره 4: خدماتی مانند استعلام کارت، ورود اولیا به پنل کاربری، فعال سازی مراکز آموزشی و پرورشی، جست و جوی مدارس و ثبت شکایات در این بخش از سامانه امکان پذیر می باشد.

شماره 5: ثبت شکایات و نظرات در خصوص سامانه و خدمات آن توسط این بخش انجام می شود.

شماره 6: برای استعلام شهریه مدارس مراجعه به این قسمت از سامانه ضروری می باشد.

شماره 7: در بخش “جست و جوی مدارس” انواع مدرسه که تحت پوشش این سامانه قرار دارد قابل مشاهده و سرچ می باشد.

شماره 8: در“صندوق حمایت” از مدارس غیر دولتی، مستندات، وام شهریه، برنامه ریزی، آموزش ضمن خدمت، کارت اعتباری، گزارش عملکرد و اطلاعیه های مختلف را می توان بررسی نمود.

شماره 9: افراد با مراجعه به این بخش از سامانه می توانند به فعال سازی آموزشگاه حقیقی و یا حقوقی بپردازند.

شماره 10: بخش صندوق حمایت در این سامانه تعبیه شده است تا اموری مانند اعطای وام به اولیای دانش آموزان را ارائه دهد.

شماره 11: جهت “ورود به سامانه” نیز می توان به این بخش از سایت مراجعه کرد.

شماره 12: این بخش از سامانه به شرح آخرین اخبار مربوطه می پردازد. کاربران می توانند با فشردن گزینه “مشاهده کامل” تمامی خبر های موجود را مطالعه نموده و همچنین اخبار مورد نظر خود را جست و جو کنند.

شماره 13: بخش اخبار استان ها نیز به تفکیک اخبار پرداخته است و کاربران استان های مختلف کشور می توانند جهت اطلاع از موارد مورد نظر به این قسمت از سامانه مراجعه نمایند. افراد پس از ورود به این بخش می توانند فیلدهای نمایش داده شده را تکمیل نمایند تا به صفحه اخبار مورد نظر خود هدایت شوند.

نشانی سایت مشارکت های آموزش و پرورش استان های مختلف

از جمله نکات مهم در ارتباط با این سامانه، وجود درگاه الکترونیکی متفاوت برای تمامی استان های کشور می باشد. این سایت امکان دسترسی به سایت های استانی را نیز فراهم نموده است که در ادامه لینک ورود مستقیم به تمامی سامانه های استانی مربوطه را به جهت سهولت دسترسی کاربران قرار داده ایم. جهت ورود به سامانه استان مورد نظر خود می توانید روی لینک مرتبط با آن در جدول زیر کلیک نمایید.

سایت مشارکت های آموزش و پرورش استان های کشور
استان آدرس سامانه
آذربایجان شرقیmosharekatha.ir/province/zsh
آذربایجان غربیmosharekatha.ir/province/zgh
اردبیلmosharekatha.ir/province/adb
اصفهانmosharekatha.ir/province/isf
البرزmosharekatha.ir/province/brz
ایلامmosharekatha.ir/province/ilm
بوشهرmosharekatha.ir/province/bsh
تهرانmosharekatha.ir/province/the
تهران (شهرستان ها)mosharekatha.ir/province/teo
چهارمحال و بختیاریmosharekatha.ir/province/chb
خراسان جنوبیmosharekatha.ir/province/khj
خراسان رضویmosharekatha.ir/province/khz
خراسان شمالیmosharekatha.ir/province/khn
خوزستانmosharekatha.ir/province/khoz
زنجانmosharekatha.ir/province/zan
سمنانmosharekatha.ir/province/smn
سیستان و بلوچستانmosharekatha.ir/province/sib
فارسmosharekatha.ir/province/frs
قزوینmosharekatha.ir/province/ghz
قمmosharekatha.ir/province/qom
کردستانmosharekatha.ir/province/krd
کرمانmosharekatha.ir/province/krm
کرمانشاهmosharekatha.ir/province/ksh
کهگیلویه و بویراحمدmosharekatha.ir/province/kbb
گلستانmosharekatha.ir/province/gol
گیلانmosharekatha.ir/province/gil
لرستانmosharekatha.ir/province/lor
مازندرانmosharekatha.ir/province/maz
مرکزیmosharekatha.ir/province/mar
هرمزگانmosharekatha.ir/province/hor
همدانmosharekatha.ir/province/hmn
یزدmosharekatha.ir/province/yzd

نحوه ورود به سایت مشارکت های آموزش و پرورش

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم، در سامانه مشارکت های آموزش و پرورش امکانات الکترونیکی متفاوتی ارائه شده است که پس از ورود به محیط کاربری، لیست این خدمات قابل مشاهده می باشد. جهت ورود به این سامانه بایستی به ترتیب زیر عمل کنید.

  • به سامانه مشارکت های آموزش و پرورش به نشانی mosharekatha.ir مراجعه و از بالای صفحه بر روی آیکون “ورود به سامانه” کلیک کنید.                          مرحله اول ورود به سامانه مشارکت های آموزش و پرورش
  • اکنون می بایست در کادرهای مربوط به نام کاربری و رمز عبور، اطلاعات مورد نیاز را وارد نمایید. توجه داشته باشید که چنانچه مدیر و موسس مدرسه یک نفر باشند، جهت ورود به پنل کاربری می بایست از کد ملی و رمز عبور موسس مدرسه استفاده نموده و در صورت متفاوت بودن شخص مدیر و موسس مدرسه، به کد ملی و رمز عبور مدیر مدرسه نیاز است. پس از تکمیل موارد مذکور، بر روی گزینه “ورود” کلیک نمایید.

مرحله دوم ورود به سامانه مشارکت های آموزش و پرورش

  • پس از ورود به محیط کاربری سامانه مشارکت ها، در صورت یکسان بودن مدیر و موسس در بالای این صفحه می بایست “مدیر واحدهای غیردولتی” را انتخاب کنید. همانطور که ذکر گردید در صورتی که مدیر و موسس مدرسه متفاوت باشند، جهت ورود به پنل کاربری تنها کد ملی و رمز عبور مدیر مدرسه مورد نیاز است.
  • اکنون در محیط کاربری خود می توانید از خدمات متنوع این سامانه که مورد نظرتان است، استفاده نمایید.

بازیابی رمز عبور

آن دسته از افراد که به هر دلیل، گذرواژه خود را فراموش کرده اند، می توانند برای بازیابی رمز ورود به سامانه مشارکت های آموزش و پرورش به صورت اینترنتی نیز بپردازند. برای این منظور مطابق با راهنمای زیر عمل کنید.

  • ورود به سامانه مشارکت های آموزش و پرورش به نشانی اینترنتی mosharekatha.ir و فشردن گزینه “ورود به سامانه” از بالای صفحه
  • درج اطلاعات خواسته شده در کادرهای نمایش داده شده (کد ملی و شماره همراه ثبت شده در سامانه مشارکت ها) و سپس کلیک بر گزینه “ارسال”
  • دریافت رمز جدید

سایر امکانات سایت مشارکت های آموزش و پرورش

این سامانه امکانات وسیع در اختیار کاربران خود اعم از والدین دانش آموز، معلمین و مسئولین مدارس و همچنین دانش آموزان قرار می دهد. که برخی از آن ها در جدول ذیل قرار داده شده است.

امکانات سایت مشارکت های آموزش و پرورش
امکان ثبت شکایات و گزارشات مردمیارسال نظرات جهت بهبود عملکرد
مشاهده پاسخ مسئولین و پشتیبان هااستعلام شهریه مدارس
درگاه خدمات الکترونیک آموزشگاه های علمی و آزاداستفاده از دوره های ضمن خدمت
دریافت شیوه نامه و راهنماییدسترسی به مقالات منتشر شده

نکته: توجه داشته باشید که جهت تنظیم و ارسال شکایت از طریق این سامانه، متن شکایت می بایست حاوی اطلاعاتی چون هویت کامل، نشانی، کد ملی، کد پستی شاکی و همراه با دلایل منطقی باشد. پس از ثبت شکایت در سامانه،‌ شماره پیگیری از طریق سیستم صادر خواهد شد که لازم است یادداشت شده و یا به خاطر سپرده شود.

استعلام شهریه مدارس غیر دولتی سایت مشارکت های آموزش و پرورش

یکی از بهترین امکاناتی که این سایت در اختیار کاربران خود قرار داده است، گرفتن استعلام شهریه از مدارس غیر انتفاعی محل زندگی خود است. در واقع نمی توان منکر این موضوع شد که با توجه به شرایط سخت اقتصادی خانواده ها، این شفاف سازی می تواند برای خانواده ها، بسیار حائز اهمیت باشد. در زیر نحوه استعلام شهریه از سایت مشارکت های آموزش و پرورش توضیح داده شده است.

  • ورود به سامانه مشارکت ها به آدرس mosharekatha.ir و کلیک بر روی گزینه «استعلام شهریه ها» در منوی بالای صفحه و سپس انتخاب «استعلام شهریه مدارس»
  • وارد کردن اطلاعات خواسته شده اعم از نوع واحد آموزشی، انتخاب ناحیه، استان، کد واحد آموزشی، نام واحد آموزشی و سال مربوطه
  • پس از پر کردن فیلدهای خواسته شده تمامی اطلاعات به صورت کامل در پایین صفحه به مخاطب نشان داده می شود.

نکته : به گفته رئیس سازمان مدارس غیردولتی، پرداخت هزینه جهت تغذیه و سرویس، اجباری نبوده و والدین تنها در صورتی که مایل به استفاده از این خدمات باشند، باید هزینه بپردازند. تنها هزینه اجباری جهت پرداخت، به شهریه ثابت و کلاس های فوق برنامه مرتبط است.

نحوه درخواست کارت پرسنلی کارکنان مدارس غیرانتفاعی در سایت مشارکت های آموزش و پرورش

کارت پرسنلی یکی از الزامات تدریس در مدارس غیر دولتی است. درخواست اخذ کارت پرسنلی بر عهده موسس است که خوشبختانه سایت مشارکت های آموزش و پرورش این امکان را برای موسسین قرار داده است تا به صورت غیر حضوری نسبت به دریافت کارت پرسنلی اعضای خود اقدام نمایند.

  • ورود به سایت مشارکت به نشانی mosharekatha.ir و انتخاب گزینه «میز خدمت» از منوی بالای صفحه و انتخاب گزینه «کارت»
  • انتخاب درخواست کارت پرسنلی و سپس صدور کارت پرسنلی
  • انتخاب کارمند مورد نظر از لیست ارائه شده و کلیک بر روی گزینه «ثبت اطلاعات پرداخت»
  • وارد نمودن شماره همراه، شماره تلفن، کد پستی مدرسه و آدرس دقیق آن و سپس کلیک بر روی گزینه «درخواست صدور کارت»
  • ورود به صفحه جدید حاوی پیام «پرداخت نشده» و کلیک بر روی دکمه «تایید»
  • انتخاب گزینه «ثبت پرداخت»
  • پر نمودن تمامی فیلدهای مرتبط با پرداختی و انتخاب گزینه «ثبت اطلاعات پرداخت»
  • برگشت به بخش «لیست سفارشات»
  • در صورت تایید درخواست، درخواست صدور کارت در وضعیت «ارسال به مدرسه» قرار می گیرد که شما باید بر روی گزینه «تایید سفارش» کلیک و در نهایت کلید «بله» را بفشارید.

نکته: کارت پرسنلی دارای محدودیت زمانی اعتبار است و اعتبار آن از 5 سال شروع می گردد.

 

 

سوالات متداول

1- چگونه می توان وارد سایت مشارکت های آموزش و پرورش شد؟

برای ورود به این سامانه می توانید از طریق مراجعه به نشانی اینترنتی mosharekatha.ir و با توجه به مراحل ذکر شده در متن مقاله اقدام نمایید.

2- موسسان مدارس برای ورود به محیط کاربری خود در سامانه مشارکت های آموزش و پرورش به چه اطلاعاتی نیاز دارند؟

در صورت یکسان بودن مدیر و موسس برای ورود به این سامانه به رمز عبور و نام کاربری موسس مدرسه نیاز است.

3- در سامانه مشارکت های آموزش و پرورش چه خدماتی ارائه می شود؟

در این سامانه خدماتی همچون ثبت نام و تغییر پایه تحصیلی دانش آموزان، ثبت درخواست مدارس در مقاطع تحصیلی مختلف و... ارائه می شود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس