خانه آزمون زبان های خارجی شرایط آزمون تولیمو 1400

شرایط آزمون تولیمو 1400

شرایط امتحان تولیمو 1400
شرایط آزمون تولیمو 1400

علاوه بر آزمون هایی از جمله آزمون آیلتس، تافل و… آزمون تولیمو (TOLIMO) از دیگر آزمون هایی است که داوطلبان علاقه مند به ثبت نام در این آزمون را با پرسش های بسیاری مواجه می کند. به همین خاطر تصمیم گرفتیم که برای آشنایی کامل شما عزیزان با این آزمون این مقاله را به معرفی و بررسی شرایط ثبت نام و شرکت در آزمون تولیمو اختصاص دهیم. در کشور ایران ثبت نام آزمون تولیمو (TOLIMO) که یک آزمون پیشرفته است از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود و لازم است بدانید با توجه به این که دارا بودن نمره زبان (تولیمو، تافل و…) برای قبولی در آزمون دکتری لازم است؛ بنابراین اکثر متقاضیان آزمون تولیمو داوطلبان دکتری می باشند. درحقیقت آزمون تولیمو آزمونی استاندارد برای تعیین سطح دانش زبان انگلیسی برای دوره های فوق لیسانس و دکتری محسوب می شود. در رابطه با تعداد سوالات این آزمون لازم است بدانید که آزمون تولیمو در مجموع شامل 140 سوال است که زمان در نظر گرفته شده برای پاسخگویی به سوالات این آزمون 120 دقیقه می باشد. در ادامه مطلب به بررسی مواردی از جمله تعداد و زمان پاسخگویی به سوالات آزمون تولیمو (TOLIMO)، منابع آزمون تولیمو، نحوه ثبت‌نام در آزمون تولیمو،  اعلام نتایج آزمون تولیمو و… پرداخته ایم.

داوطلبان علاقه مند به شرکت در آزمون دکتری می بایست نمره قابل قبولی در یکی از آزمون های تولیمو، تافل، MHLE و… کسب نمایند.

نحوه ثبت‌نام در آزمون تولیمو (TOLIMO) و دریافت کارت ورود به جلسه

داوطلبان علاقه مند به شرکت در آزمون تولیمو (TOLIMO) می بایست برای ثبت نام در آزمون به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند. در صورتی که داوطلبان قبلا در این سایت ثبت‌نام کرده‌ باشند، نیاز به ایجاد حساب کاربری جدید نخواهد بود و با حساب کاربری موجود می توانند برای ورود به سامانه اقدام نمایند. علاقه مندان بایستی پس از ورود به صفحه کاربری، بر روی گزینه «ثبت‌نام در آزمون» کلیک کنند تا آزمون‌ های مدنظر خود را در بازه زمانی و شهر مورد نظر پیدا نمایند. سپس از بین آزمون‌ هایی که ثبت‌نام آن ها فعال است، آزمون مورد نظر را انتخاب کرده و بر روی آن کلیک کنند و به صورت اینترنتی هزینه مربوطه را پرداخت نمایند. در حال حاضر هزینه ثبت نام آزمون TOLIMO مبلغ 60 هزارتومان است. پس از اتمام ثبت‌نام در آزمون، تاریخ آزمون و شهر آزمون در قسمت آزمون‌های من قابل مشاهده خواهد بود.

به خاطر داشته باشید که پس از اتمام مهلت ثبت‌نام، اطلاعات داوطلبان ثبت‌نام شده برای دیگر امور اجرایی آزمون در اختیار واحدهای مربوطه قرار خواهد گرفت و به همین دلیل امکان تمدید مهلت ثبت‌نام وجود نخواهد داشت و حدودا 48 ساعت قبل از آزمون، کارت شرکت در آزمون از طریق نرم‌افزار اینترنتی چاپ کارت ورود به جلسه که بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد، در دسترس خواهد بود. برای دریافت کارت می‌توانید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنید و از قسمت کارت اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون خود نمایید.

تعداد و زمان پاسخگویی به سوالات آزمون تولیمو (TOLIMO) 

همان طور که در قسمت بالا اشاره کردیم آزمون تولیمو (TOLIMO) در مجموع شامل 140 سوال است که زمان در نظر گرفته شده برای پاسخگویی به سوالات این آزمون 120 دقیقه می باشد. ضمن این که سوالات این آزمون ماهیت چهارگزینه ای دارند که بخش شنیداری این آزمون شامل (50 سوال – 35 دقیقه)، بخش ساختار و نوشتار زبانی شامل (40 سوال – 30 دقیقه)، درک مطلب شامل (50 سوال – 55 دقیقه) می باشد. دامنه نمره کل این آزمون از ۳۱۰ تا ۶۷۷ است و نمره بالاتر از 600 عالی، بین 520 تا 599 خوب، بین 480 تا 519 متوسط و کمتر از 479 ضعیف منظور می‌شود. نمره‌ هر قسمت آزمون در مقیاس معمول محاسبه و ده برابر میانگین این نمرات به عنوان نمره‌ کل، منظور می‌شود. توجه داشته باشید که بخش نوشتاری نمره جداگانه دارد و نمره آن بین ۱ الی ۶ می‌باشد که در کنار نمره کل در کارنامه درج می‌شود و محدوده سنی ندارد. در خصوص دفترچه‌ سوالات آزمون تولیمو لازم است بدانید که در جلسه آزمون به داوطلبان دو دفترچه‌ سؤال داده می‌شود که سوالات یک دفترچه، به صورت تشریحی (یک سؤال تشریحی نوشتاری writing) و سوالات دفترچه‌ دیگر، به صورت چندگزینه‌ ای خواهد بود. داوطلبان می بایست پاسخ سوالات تشریحی را در همان دفترچه و پاسخ سؤالات چندگزینه‌ای را در پاسخنامه پاسخ دهند.

برای کسب اطلاعات بیستر در خصوص آزمون تولیمو و دیگر آزمون های زبان های خارجی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره تماس بگیرید.

منابع آزمون تولیمو (TOLIMO)

داوطلبان واجد شرایط آزمون TOLIMO که تمایل به شرکت در این آزمون داشته باشند، می بایست قبل از برگزاری آزمون مذکور آمادگی لازم را کسب نمایید. حال شما می توانید با مطالعه منابع فوق، برای بخش های مختلف آزمون به صورت تستی و تشریحی آماده شوید.

معرفی منابع آزمون تولیمو (TOLIMO)

کتاب 504 واژه ضروری
کتاب لغات ضروری تافل
کتاب Toefl Test Preparation Kit

کتاب Longman Preparation Course for the TOEFL Test

کتاب تافل دکتری مرجع کامل آزمون‌های زبان، انتشارات کتابخانه فرهنگ

نحوه انصراف از آزمون و زمان اعلام نتایج آزمون تولیمو (TOLIMO)

اگر داوطلبان قصد انصراف از شرکت در آزمون تولیمو (TOLIMO) را داشته باشند و بخواهند در تاریخ دیگری در این آزمون شرکت کنند باید درخواست کتبی خود را مبنی بر تغییر زمان آزمون حداکثر تا 15 روز قبل از برگزاری هر آزمون به واحد آزمون‌ های زبان انگلیسی اداره‌ ثبت‌نام در مرکز اجرای آزمون‌های سازمان سنجش ارسال کنند. در رابطه با زمان اعلام نتایج آزمون تولیمو (TOLIMO) لازم است بدانید که نتایج آزمون تولیمو (TOLIMO) معمولا بین 30 تا 40 روز پس از برگزاری آزمون از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود. لازم است بدانید که همزمان با اعلام نتیجه از طریق سایت، نسخه ای از کارنامه به اداره پست تحویل داده می شود تا به نشانی اعلام شده در پروفایل داوطلبان ارسال شود.  همچنیننشانی مورد استفاده برای ارسال کارنامه برای هر آزمون حدودا 15 روز قبل از هر آزمون از پروفایل داوطلبان استخراج می شود و اگر پس از این زمان نشانی داوطلبی در پروفایل تغییر کند کارنامه به همان نشانی قبلی ارسال خواهد شد.

همان طور که ذکر شد، علاقه مندان دارای شرایط آزمون TOLIMO می بایست در زمانبندی هایی که در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می گردد، نسبت به ثبت نام آزمون تولیمو خود در سایت مذکور اقدام کنند. همچنین مطالعه منابع ذکر شده در مقاله فوق باعث کسب امتیاز و نمره بهتر در آزمون تولیمو خواهد شد. شما می توانید به جهت اطلاع از ثبت نام آزمون TOEFL روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

سوالات متداول

1- چه افرادی می توانند در آزمون تولیمو شرکت کنند؟

به طور کلی این آزمون برای افراد خاصی در نظر گرفته نشده است اما به دلیل الزامی بودن یکی از مدارک زبان انگلیسی تولیمو، تافل و... برای شرکت در آزمون دکتری، اکثریت داوطلبان در مقطع دکتری ثبت نام به عمل می آورند.

2- چگونه می توان در آزمون TOLIMO شرکت به عمل آورد؟

داوطلبان می توانند در موعد مقرر، به صورت اینترنتی و با مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

3- تعداد و زمان پاسخگویی به سوالات آزمون تولیمو (TOLIMO) به په صورت است؟

این آزمون دارای 140 سوال در زمینه های ذکر شده در مقاله فوق می باشد که هر داوطلب به مدت 120 دقیقه زمان برای پاسخگویی به آن ها دارد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. . .



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره