خانه تیزهوشان ظرفیت مدارس تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

ظرفیت مدارس تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

ظرفیت مدارس تیزهوشان نهم و ششم
ظرفیت مدارس تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

دانش آموزانی که قصد ورود از پایه ششم به هفتم و یا نهم به دهم مدرس تیزهوشان را دارند، می بایست در هنگام ثبت نام برای آزمون مدارس تیزهوشان طبق اولویت بندی های موردنظر اقدام به انتخاب مدارس موجود در شهر یا منطقه محل سکونت خود نمایند. این مدارس با توجه به گنجایش در نظر گرفته شده و متناسب با نیاز هر مدرسه به پذیرش دانش آموزان واجد شرایط می پردازد. ظرفیت قبولی های سمپاد هر ساله متفاوت است که جزئیات آن در هر دوره از طریق سایت مربوطه در هنگام نام نویسی در اختیار افراد قرار می گیرد.

دانش آموزان می توانند با توجه به ظرفیت های پذیرش مربوط به مدارس تیزهوشان مناطق خود، 4 انتخاب را در زمان ثبت نام اولویت بندی نمایند.

ظرفیت مدارس تیزهوشان ششم به هفتم 1403-1404

ظرفیت های اختصاص داده شده به متقاضیان ورود به متوسط اول و دوم مدارس سمپاد با توجه به امکانات استان یا منطقه مورد نظر و همچنین گنجایش مدرسه در نظر گرفته می شود. ظرفیت تعیین شده برای مدارس در هر سال نسبت به سال های قبل متغیر می باشد، همچنین این ظرفیت ها برای هر استان با دیگر استان ها نیز متمایز است. دانش آموزان می بایست برای اطلاع دقیق از ظرفیت های مدارس موجود در استان محل سکونت خود، در زمان ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان به سایت سمپاد مدارس تیزهوشان مراجعه کنند.

 

ظرفیت پذیرش مدارس دوره اول و تکمیل ظرفیت دوره دوم مدارس سمپاد در هر شهرستان با در نظر گرفتن مناطق تحت پو شش، بر اساس پیشنهاد اداره کل آموزش و پرورش استان و با تأیید سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، تعیین و در هنگام ثبت‌نام الکترونیکی از طریق سامانه به اطلاع داوطلبان می‌رسد.

ظرفیت مدارس تیزهوشان نهم به دهم 1403-1404

میزان پذیرش مدارس استان های مختلف به تفکیک مناطق در هنگام ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان برای دانش آموزان قابل رویت خواهد بود.  ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه در هر شهرستان با در نظر گرفتن مناطق تحت پوشش، بر اساس پیشنهاد اداره کل آموزش و پرورش استان، تعیین و در هنگام ثبت‌نام الکترونیکی از طریق سامانه ثبت‌نام، به اطلاع داوطلبان می‌رسد.

 

چنانچه تعداد داوطلبان شرکت کننده در هر یک از ر شته‌های تحصیلی مدارس نمونه دولتی کمتر از حدنصاب باشد، اسامی قبول شدگان آن رشته با تشخیص دفاتر آموزشی ذی‌ربط در معاونت آموزش متوسطه و هماهنگی اداره کل آموزش و پروش استان، به ظرفیت سایر رشته‌های تحصیلی در همان مدرسه نمونه دولتی اضافه خو اهد شد.

نکات ظرفیت پذیرش مدارس تیزهوشان

  • متقاضیان می توانند با توجه به شهرستان خود، ظرفیت های مورد پذیرش مدارس استعدادهای درخشان در مقطع ششم و نهم را در زمان ثبت نام برای این آزمون رویت کنند.
  • در شهرستان هایی که دارای چند دبیرستان دوره اول یا دوم استعدادهای درخشان هستند، داوطلبان می توانند حداکثر چهار دبیرستان (در یک شهرستان) – رشته را اولویت بندی نموده و به ترتیب تمایل خود، آن ها را اولویت بندی نمایند.
  • توجه شود داوطلبان آزمون تیزهوشان دوره دوم متوسطه از بین انتخاب های خود در زمان ثبت نام تنها اجازه انتخاب یک رشته را دارند که در صورت وجود این رشته در مدارس مختلف محل سکونت شان امکان گزینش چهار مدرسه – رشته برای آن ها وجود خواهد داشت.

 

سوالات متداول

1- آیا ظرفیت پذیرش دانش آموزان در مدارس تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ متوسطه اول و دوم ثابت است؟

ظرفیت پذیرش در این مدارس برای هر استان متفاوت است که این مقادیر نیز هر ساله دچار تغییر و تحولاتی می شود.

2- ظرفیت پذیرش مدارس تیزهوشان از طریق کدام سایت در اختیار داوطلبان قرار می گیرد؟

این ظرفیت هر ساله از طریق سایت ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ در اختیار افراد قرار می گیرد که جزئیات لازم در این مقاله نیز ذکر شده است.

3- آیا امکان انتخاب اولویت ها در چند شهرستان برای داوطلبان تحصیل در مدارس تیزهوشان وجود دارد؟

خیر، اولویت های انتخابی دانش آموزان باید در یک شهرستان قرار داشته باشند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تیزهوشان پیج سمپاد