خانه کاردانی به کارشناسی مدارک ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲

مدارک ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲

مدرک لازم برای نام نویسی حضوری کنکور کاردانی به کارشناسی 1402
مدارک ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 1402

 داوطلبانی که تصمیم به قبولی در رشته های با آزمون کاردانی به کارشناسی را دارند، می توانند در زمان ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی نسبت به تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی و درج اطلاعات لازم در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدامات لازم را به انجام رسانند.

بارگذاری اطلاعات و مدارک لازم جهت ثبت نام، یکی از مهم ترین و اساسی ترین قسمت های این فرآیند است. لازم به ذکر است که اسامی مدارک مورد نیاز جهت انجام ثبت نام آنلاین و حضوری آزمون کارشناسی ناپیوسته را می توان در دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 1402 و اطلاعیه های منتشر شده توسط سازمان سنجش نیز مشاهده کرد. اهمیت این موضوع زمانی هویدا می شود که بدانید، بارگذاری ناقص یا اشتباه اطلاعات در حین ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 1402 می تواند موجب بروز اختلال در روند نام نویسی متقاضی گردد.

چنانچه اسکن عکس و درج اطلاعات لازم در فرم تقاضانامه اینترنتی به طور صحیح انجام نشود، ثبت نام داوطلب ناقص تلقی شده و نسبت به آن ترتیب اثر داده نخواهد شد.

مدارک لازم برای ثبت نام اینترنتی آزمون کاردانی به کارشناسی 1402

افرادی که بر اساس مندرجات دفترچه راهنمای مربوطه، واجد شرایط ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 1402 می باشند، می توانند در زمان مقرر نسبت به نام نویسی آزمون کارشناسی ناپیوسته 1402 اقدام نمایند.

با توجه به اینترنتی بودن فرآیند نام نویسی و انتخاب رشته در این آزمون، داوطلبان می بایست مدارک و اطلاعات تعیین شده را در سایت ثبت نام آزمون کاردانی به کارشناسی بارگذاری نمایند. پس از اعلام نتایج کنکور کاردانی به کارشناسی 1402 نیز، پذیرفته شدگان در رشته های با آزمون و بدون آزمون این مقطع، لازم است تا با در دست داشتن مدارک مشخصی نسبت به انجام فرایند نام نویسی حضوری در واحدهای دانشگاهی مربوطه اقدام نمایند.

فایل عکس اسکن شده

متقاضیان باید یک قطعه عکس پرسنلی خود را اسکن نموده و در فرم اینترنتی ثبت نام بارگذاری نمایند. عکس ارسالی باید تمام ویژگی های زیر را داشته باشد.

مشخصات عکس فایل اسکن شده
فرمت عکس اسکن شده jpg باشد.عکس باید به صورت تمام رخ و سایز آن 4*3 یا 4*6 باشد.
حاشیه های اضافی عکس اسکن شده حذف شود.اندازه عکس اسکن شده حداقل 300*200 پیکسل و حداکثر 400 *300 پیکسل باشد.
عکس داوطلبان خانم با حجاب و صورت کاملا مشخص باشد.در صورت امکان، عکس دارای زمینه سفید باشد و به صورت رنگی گرفته شود.
حجم عکس ارسالی نباید از 70 کیلو بایت بیشتر شود.تصویر متقاضی باید واضح، مشخص و بدون هر گونه اثر مهر و منگنه و لکه باشد.

لازم به ذکر است که اسکن عکس از روی کارت های شناسایی قابل قبول نمی باشد. لذا اگر داوطلبی، پس از انجام پروسه نام نویسی خود، نسبت به صحت اطلاعات درج شده در سامانه تردید داشته یا فایل عکس پرسنلی خود را با رعایت تمامی نکات لازم آپلود نکرده باشد، می تواند در مهلت باقی مانده ثبت نام، تمدید مهلت نام نویسی، مهلت مجدد ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 1402 و در برخی موارد، در زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی 1402 نسبت به رفع این مشکلات اقدام نماید. همچنین به این موضوع نیز توجه داشته باشید که هر گونه مغایرت اطلاعات وارد شده در سایت سنجش با شرایط ثبت نام آزمون کارشناسی ناپیوسته 1402 موجب الغای امکان پذیرش داوطلب می گردد.

کارت اعتباری ثبت نام

متقاضیان برای نام نویسی در آزمون، ابتدا ملزم به پرداخت هزینه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 1402 و خرید کارت اعتباری و شماره سریال 16 رقمی ثبت نام می باشند. انجام این فرآیند از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور امکان پذیر می باشد و داوطلبان می توانند توسط کارت های بانکی عضو شبکه شتاب، مبلغ تعیین شده را واریز و کد رهگیری را دریافت نمایند. این کد، به منزله مجوزی برای تکمیل پروسه ثبت نام و درج مشخصات داوطلب در لیست شرکت کنندگان کنکور کارشناسی ناپیوسته می باشد.

فرم معلولیت

داوطلبانی که نابینا، کم بینا، ناشنوا، کم شنوا یا معلول جسمی حرکتی هستند، باید با علامت گذاری در بند 18 فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی وضعیت خود را مشخص نمایند. صحت ادعای این افراد از سازمان بهزیستی کشور استعلام می شود و اگر مورد تایید سازمان مذکور قرار گیرد، قوانین معلولیت برای آن ها اعمال خواهد شد. متقاضیانی که در سازمان بهزیستی تشکیل پرونده نداده اند، باید به مراکز بهزیستی محل سکونت خود مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده اقدام نمایند. در غیر این صورت خدمات و تسهیلات لازم برای آن ها ارائه نخواهد شد.

مشخصات هویتی و تحصیلی

پر کردن فرم تقاضانامه اینترنتی ثبت نام کنکور کارشناسی ناپیوسته، مستلزم در دسترس داشتن اطلاعات شخصی و تحصیلی داوطلبان نیز می باشد که در ادامه مقاله هر کدام را به صورت جداگانه توضیح می دهیم.

اطلاعات شخصی

مشخصات هویتی مورد نیاز در حین پروسه نام نویسی شامل موارد زیر می باشند.

  • اطلاعات فردی (نام و نام خانوادگی، نام پدر، ملیت ، دین و…) 
  • محتویات شناسنامه و کارت ملی داوطلب (شماره شناسنامه، کد ملی، تاریخ تولد، تاریخ صدور شناسنامه، سری و سریال شناسنامه، محل تولد و…)
  • همچنین این افراد می بایست شماره تلفن و نشانی دقیق محل زندگی خود را به همراه کد پستی محل سکونت، در سایت سازمان سنجش درج نمایند.

اطلاعات تحصیلی

  • کد و نام مجموعه ثبت نامی
  • عنوان آخرین مدرک تحصیلی
  • معدل مقطع کاردانی
  • کد رشته تحصیلی درمقطع کاردانی 
  • کد موسسه دریافت مدرک و تاریخ دریافت مدرک نیز موارد مهمی هست که در رابطه با وضعیت تحصیل داوطلب باید ذکر گردد.

همچنین لازم به ذکر است که متقاضیان مرد می بایست کد وضعیت نظام وظیفه خود را در حین ثبت نام اینترنتی به همراه داشته باشند. ارائه کد پیگیری مربوط به سهمیه ایثارگران و رزمندگان و کد 13 رقمی اتباع غیر ایرانی نیز برای واجدان شرایط، الزامی است.

مدارک لازم برای ثبت نام حضوری آزمون کاردانی به کارشناسی 1402

متقاضیانی که در زمان اعلام نتایج کنکور کاردانی به کارشناسی 1402 و با مراجعه به سایت سازمان سنجش، متوجه پذیرش خود در یکی از رشته های بدون آزمون یا با آزمون مقطع کارشناسی ناپیوسته می شوند، می بایست در تاریخ اعلام شده توسط واحد دانشگاهی مورد نظر، نسبت به ارائه مدارک لازم به صورت حضوری اقدام نمایند. شرح مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام حضوری را می توان در موعد مقرر از اطلاعیه های سازمان سنجش یا سایت دانشگاه محل پذیرش استخراج نمود اما مهم ترین این موارد عبارت اند از:

مدارک لازم جهت ثبت نام حضوری
اصل یا گواهی مدرک تحصیلی کاردانی پیوسته یا ناپیوسته مورد پذیرش وزارت علوم یا وزارت بهداشتاصل و 2 سری کپی کامل از تمامی صفحات شناسنامه
اصل و 2 سری کپی پشت و روی کارت ملیشش قطعه عکس 4×3 گرفته شده در سال جاری
مدرک نظام وظیفه برای آقایانتعهد نامه محضری برای ثبت نام نهایی دانشگاه

چنانچه در هنگام ثبت نام اینترنتی، اشتباهی در ارسال عکس و مدارک رخ دهد و عکس داوطلب دیگری بر روی کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی 1402 الصاق گردد، می بایست در اولین فرصت با مراجعه به باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی نسبت به رفع مشکل موجود اقدام نمود. بر روی این کارت، علاوه بر مشخصات هویتی شرکت کنندگان، محل و زمان برگزاری کنکور کاردانی به کارشناسی 1402 نیز درج شده است.

 

سوالات متداول

1- چگونه می توان به لیست مدارک لازم برای ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲ دسترسی یافت؟

داوطلبان برای آگاهی از مدارک می بایست به دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ناپیوسته ۱۴۰۲ و یا این مقاله مراجعه نمایند.

2- آیا می توان فایل عکس آپلود شده برای ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲ را به علت مغایرت با ویژگی های قید شده در سامانه، ویرایش نمود؟

بله، متقاضیان می توانند در زمان ثبت نام، مهلت مجدد نام نویسی یا هنگام دریافت کارت ورود به جلسه خود نسبت به اصلاح اشکالات موجود اقدام نمایند.

3- مدارک ثبت نام کنکور کارشناسی ناپیوسته ۱۴۰۲ شامل چه مواردی می باشد؟

این مدارک شامل فایل اسکن شده عکس داوطلب، سریال ثبت نامی خریداری شده، فرم معلولیت و... می باشد که در متن مقاله به شرح آن پرداخته ایم.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۹ نظر
  1. بهامین

    باسلام من کاردانی علوم تجربی هستم آزاد.میخواستم بدونم کاردانی به کارشناسی چه رشته هایی میتونم شرکت کنم سراسری

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      تمامی رشته های کاردانی به کارشناسی بدون کنکور(بر اساس سوابق تحصیلی کاردانی) می باشد. به غیر از رشته های گروه علوم پزشکی

  2. زمانی

    سلام من کاردانی مهندسی نرم افزار هستم چهارسال پیش کارشناسی روزانه قبول شدم و ب دلایلی نرفتم امسال میخوام کنکور زبان بدم آیا واسه کارشناسی میتونم فقط کنکور سراسری زبان رو بدم؟رشتمم فنی حرفه ایه یا باید از اول کنکور کاردانی یکی از سه رشته های اصلی رو بدم و کنارش آزمایشی زبان بزنم؟نمیخوام تو رشته خودم کارشناسی بخونم چون تو شهرمون این رشته دانشگاه سراسری نداره غیر انتفاعی هم نمیخوام شرکت کنم.

    • ایران مشاوره

      با سلام ،
      شما درصورت تمایل می بایست مدرک کاردانی خود را معادل پیش دانشگاهی قرار داده و در آزمون سراسری و در گروه آزمایشی زبان های خارجی شرکت نمایید و پس از کسب رتبه و تراز لازم به تحصیل در رشته مدنظر در مقطع کارشناسی پیوسته بپردازید.لازم به ذکر است الزامی جهت انتخاب گروه آزمایشی دیگر نخواهید داشت ، لذا می توانید صرفا در گروه آزمایشی فوق الذکر نام نویسی کنید.

  3. Mahdyie

    سلام من ترم پنج هستم برای ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی معدل میخوان من هنور درسمو تموم نکردم ببینم معدل کل چند میشه چیکار باید کنم

    • ایران مشاوره

      با سلام
      چنانچه شما تا مورخ ۹۸/۶/۳۰ از مقطع کاردانی فارغ التحصیل شوید مجاز به شرکت در آزمون کاردانی به کارشناسی خواهید بود و میتوانید آخرین معدل کسب کرده را عنوان نموده و در نهایت معدل کل را ارائه دهید.

  4. محمد کریم پور

    سلام
    من انصرافی دانشگاه پیام نور رشته روانشناسی ام
    مدرک کاردانی ام رو گرفتم رفتم سربازی اومدم
    حالا میخوام کاردانی به کارشناسی برم ارتباط تصویری یا همون گرافیک شدنیه؟
    دانشگاه دولتی هم میشه یا باید همون پیام نور برم دوباره؟

    • ایران مشاوره

      باسلام
      در صورت شرکت در کنکور کاردانی به کارشناسی و کسب رتبه لازم می توانید در رشته مدنظر در دانشگاه دولتی تحصیل کنید. با توجه به پیوسته بودن سیستم آموزشی دانشگاه پیام نور، این واحد دانشگاهی دانشجو در مقطع کارشناسی ناپیوسته پذیرش نمی کند.

    • محمد کریم پور

      ممنون

دریافت مشاوره