خانه انتخاب رشته کنکور مشاوره انتخاب رشته ارشد سراسری و آزاد 97

مشاوره انتخاب رشته ارشد سراسری و آزاد 97

 

مشاوره انتخاب رشته ارشد سراسری و آزاد 97
مشاوره انتخاب رشته ارشد سراسری و آزاد 97

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره مشاوره انتخاب رشته ارشد سراسری و آزاد 97 با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099072938

انتخاب رشته یکی از حساس ترین مراحل آزمون در هر مقطع تحصیلی می باشد. بنابراین حساسیت انتخاب رشته مقطع کارشناسی ارشد سراسری و آزاد 97 نیز از این قاعده مستثنی نیست. شاید برایتان جالب باشد که بدانید حتی قبل از زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد و اعلام نتایج آن، داوطلبان بسیاری بلافاصله پس از اتمام زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سراسری و آزاد 97 در تاریخ 96/9/22 با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره تماس گرفته و در رابطه با انتخاب رشته ارشد سراسری و آزاد 97 سوالاتی را مطرح می کردند. بنابراین به دلیل مشاهده اهمیت این موضوع برای داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد تصمیم گرفتیم این مقاله را تحت عنوان مشاوره انتخاب رشته ارشد سراسری و آزاد 97 تهیه کنیم و در اختیار شما داوطلبان گرامی آزمون ارشد 97 قرار دهیم. 

چنانچه تمایل به شرکت در انتخاب رشته ارشد سراسری دارید می بایست به سایت سازمان سنجش و برای انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد می بایست به سایت دانشگاه آزاد مراجعه نمایید.

زمان انتخاب رشته ارشد سراسری و آزاد 97

یکی از دلایل تماس های مکرر داوطلبان با مشاوران ما به دلیل وجود ابهام در انتخاب رشته ارشد سراسری و آزاد به دلیل ادغام این دو آزمون از سال 96 می باشد. لازم است در همین قسمت توضیح مختصری در این رابطه ارائه دهیم و آن این که با وجود ادغام آزمون، ثبت نام و اعلام نتایج کارشناسی ارشد و سراسری 97 ، دفترچه راهنمای انتخاب رشته سراسری و آزاد 97 به طور جداگانه و از طریق سایت سازمان سنجش و دانشگاه آزاد منتشر می شود و همچنین انتخاب رشته ارشد و سراسری نیز جداگانه انجام خواهد شد. انتخاب رشته آزمون ارشد سراسری و آزاد 97 در 15 تیر ماه سال جاری انجام خواهد شد. در حال حاضر زمان دقیق آغاز انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری و آزاد 97 مشخص نیست فقط می توان گفت که این فرایند از مرداد ماه آغاز و انجام خواهد شد. با عضویت در کانال تلگرام کارشناسی ارشد می توانید از زمان دقیق انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری و آزاد 97 مطلع گردید.

مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد 97

حتما می دانید که انتخاب رشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از اهمیت بسیاری برخوردار است. با مطالعه این قسمت و در صورت نیاز، تماس با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره می توانید یک انتخاب رشته ایده آل داشته باشید. مهمترین نکته ای که لازم است هنگام انتخاب رشته رعایت کنید چینش کد رشته محل ها بر اساس علاقه است. به این صورت که 100 انتخاب خود را به سه گروه تقسیم کنید.

1- چند انتخاب ابتدایی خود را به رشته های مورد علاقه ( بدون توجه به رتبه و ترازتان اختصاص دهید ).

2- چند انتخاب بعدی را به رشته هایی که با توجه به رتبه و ترازتان امکان قبولی در آن ها وجود دارد اختصاص دهید.

3- چند انتخاب آخر را به رشته هایی اختصاص دهید که امکان قبولی شما در آن رشته ها زیاد است ولی تمایل چندانی به آن ها ندارید و تنها در صورت اجبار و عدم قبولی در دو گروه اول مایل به ادامه تحصیل در آن رشته ها هستید.

لازم به ذکر است انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی انجام می شود و شما داوطلبان گرامی تنها در صورت خرید کارت اعتباری انتخاب رشته می توانید اقدام به انتخاب رشته کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه انتخاب رشته می توانید عضو کانال تلگرام انتخاب رشته شده و از اطلاعات این کانال بهره مند گردید.

چنانچه اطلاعی در رابطه با شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ندارید بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری 97

توصیه می کنیم قبل از انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری 97 حتما دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد را که پس از  اعلام نتایج آزمون ارشد سراسری 97 بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد، با دقت مطالعه فرمایید. بعد از اطلاع از نکات مهم ذکر شده در دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد 97 به سراغ جدول کد رشته محل های دفترچه رفته و کد رشته محل های مورد علاقه خود را در برگه ای یادداشت کنید. لازم به ذکر است که در انتخاب رشته ارشد سراسری شما مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل خواهید بود. توصیه ما به همه  داوطلبان این است که 100 انتخاب خود را به 3 گروه خوش بینانه، واقع بینانه و بدبینانه تقسیم کنیم. یک سوم انتخاب ها را همانطور که گفته شد به کد رشته محل های خوش بینانه اختصاص دهید. انتخاب خوش بینانه یعنی انتخاب کد رشته هایی که بسیار دوست دارید ولی با توجه به رتبه ای که کسب کرده اید احتمال پذیرش شما در آن رشته ها کم است. یک سوم بعدی را به کد رشته هایی اختصاص دهید که کاملا معقول و واقع بینانه هستند. یعنی رشته هایی را انتخاب کنید که با توجه به رتبه ای که کسب کرده اید انتخاب های معقولی محسوب می شوند. یک سوم آخر فرم انتخاب رشته را به رشته هایی اختصاص دهید که احتمال قبولی شما در آن رشته ها زیاد است ولی علاقه چندانی به تحصیل در آن رشته ها ندارید و تنها در صورت قبول نشدن در انتخاب های خوش بینانه و واقع بینانه به اجبار می خواهید در آن رشته ادامه تحصیل دهید. 

” اولین و مهمترین نکته که باید در انتخاب رشته رعایت کنید توجه به ترتیب چینش رشته است که می بایست بر اساس علاقه باشد نه شانس قبولی! “

نکات مهم انتخاب رشته کارشناسی ارشد 97

  • داوطلبان عزیز توجه داشته باشید که حتی در صورت رضایت نداشتن از رتبه ای که در آزمون ارشد سراسری و آزاد کسب کرده اید به هیچ وجه از انجام انتخاب رشته منصرف نشوید و شانس خود را ضمن انجام انتخاب رشته ای منطقی و اصولی امتحان کنید.
  • برخی از داوطلبان چینش رشته ها را بر اساس شانس قبولی خود اولویت بندی می کنند که این امری کاملا اشتباه است. سعی کنید چینش رشته ها را بر اساس میزان علاقه خود به رشته مورد نظر انجام دهید.
  • همانطور که اشاره کردیم از مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 97 غافل نشوید. چنانچه در انجام انتخاب رشته کارشناسی ارشد دچار مشکل شدید می توانید جهت انجام مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره تماس بگیرید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره مشاوره انتخاب رشته ارشد سراسری و آزاد 97 با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099072938

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. حمیدرضا

    سلام ایا زمان ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد بدون ازمون میتوانم گروه ازمایشی خودمو از ریاضی ب انسانی تغییر دهم ممنون میشم اگ راهنمایی کنید

    • ایران مشاوره

      با سلام شما میتوانید در یک گروه جدید مجددا ثبت نام کنید و در رشته مورد نظر انتخاب رشته جدید انجام دهید

دریافت مشاوره پیج کنکور