خانه دکتری مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳
مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

علی رغم این که ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد و دانشگاه های سراسری به صورت همزمان از طریق سایت سازمان سنجش  انجام می گیرد، اما روند انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد به صورت مجزا از سایر دانشگاه ها از طریق سایت دانشگاه آزاد در مهلت مشخصی که بدین منظور در نظر گرفته می شود، صورت می پذیرد. داوطلبین که موفق کسب حد نصاب لازم شده اند و انتخاب رشته انجام داده اند، می بایستی اطلاعات دقیقی از زمان این فرآیند داشته باشند.

 

✅ لینک مستقیم انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

 

مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳، از ۱ تا 10 اردیبهشت از طریق سایت دانشگاه آزاد خواهد بود.

مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1403

پس از اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد، همزمان با انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد  و فعال شدن لینک انتخاب کد رشته محل، متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت اختصاصی دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org نسبت به دریافت دفترچه و مطالعه آن اقدام نمایند. توجه داشته باشید که عدم مراجعه به سامانه مذکور و ثبت کد رشته محل های انتخابی در موعد مقرر به منزله انصراف داوطلب می باشد.

 

طبق روال هر سال، مهلت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ نیز  از 1 تا 10 اردیبهشت ماه خواهد بود و طبق روال معمول، این تاریخ برای مدتی تمدید خواهد شد. در صورت انتشار هرگونه اخبار جدید در این رابطه مطلب به روزرسانی شده و در کانال تلگرام دکتری ایران مشاوره اطلاع رسانی می گردد.

همچنین امکان اصلاح کد رشته محل های انتخابی نیز در مهلت اولیه و تمدید آن وجود دارد که به منظور آگاهی از نحوه انجام این فرآیند، توصیه می شود مطلب ویرایش انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد را مطالعه نمایید.

نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1403

توجه داشته باشید که متقاضیان تحصیل در رشته های مقطع دکتری دانشگاه آزاد می بایست پس از استخراج کد رشته محل های مورد نیاز خود از دفترچه، نسبت به پرداخت هزینه انتخاب رشته از طریق کارت های بانکی عضو شبکه شتاب اقدام نموده و سپس سایر اقدامات لازم را در سایت azmoon.org یا azmoon.iau.ir به انجام برسانند. با مراجعه به مطلب هزینه انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد می توانید از میزان هزینه این فرآیند مطلع گردید.

  • ابتدا به سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org مراجعه نموده و سپس در صفحه نمایان شده، بر روی لینک فعال “انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی سال ۱۴۰۳ “ کلیک کنید.

مرحله اول انتخاب رشته دکتری آزاد

  • با وارد نمودن اطلاعات لازم اعم از رمز ثبت نام و شناسه انتخاب رشته به مرحله بعد منتقل می شوید. (توجه داشته باشید، شناسه انتخاب رشته همان کد دسترسی است که در کارنامه اولیه درج شده است.)
مرحله دوم انتخاب رشته دکتری آزاد
مرحله دوم انتخاب رشته دکتری آزاد
  • سپس، مشخصات فردی و کد و رشته امتحانی خود را مشاهده کنید. در این مرحله دکمه پرداخت را بزنید.
مرحله سوم انتخاب رشته دکتری آزاد
مرحله سوم انتخاب رشته دکتری آزاد
  • اکنون می بایست نسبت به پرداخت هزینه انتخاب رشته خود از طریق یکی کارت های بانکی عضو شتاب اقدام نمایید.
مرحله چهارم انتخاب رشته دکتری آزاد
مرحله چهارم انتخاب رشته دکتری آزاد
  • با ورود به بخش انتخاب رشته می توانید حداکثر 80 کد رشته محل را متناسب با رشته امتحانی خود انتخاب کنید.
  • در پایان نیز پس از ثبت کد رشته های مورد نظر خود، یک کد پیگیری از سوی سامانه صادر می گردد که لازم است آن را نزد خود نگه دارید.

همچنین لازم به ذکر است که پس از اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد، پذیرفته شدگان می بایست خود را جهت شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد آماده نمایند که نتایج آن نیز به صورت اینترنتی از طریق سایت مرکز سنجش، پذیرش امور فارغ التحصیلی این دانشگاه در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

داوطلبانی که در آزمون دکتری شرکت کرده اند و قصد دارند در مقطع دکتری دانشگاه آزاد به تحصیل بپردازند، در صورت کسب حد نصاب لازم در آزمون، لازم است پیش از انجام انتخاب رشته دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد را از سایت azmoon.org دریافت و مطالعه نمایند. چرا که تمامی اطلاعات مهم و مورد نیاز برای فرآیند مذکور در این دفترچه درج شده است.

 

سوالات متداول

1- انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد سال ۱۴۰۳ در چه تاریخی انجام می شود؟

انتخاب رشته آزمون دکتری آزاد در 1 تا 10 اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ انجام می شود.

2- انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ از طریق کدام سایت انجام می گیرد؟

انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد از طریق سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی این دانشگاه انجام می پذیرد.

3- آیا امکان ویرایش در مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد وجود دارد؟

بله، داوطلبان می توانند در بازه زمانی انتخاب رشته و تمدید آن، نسبت به ویرایش کد رشته محل های انتخابی خود اقدام نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دکتری پیج دکتری