خانه مدارس راهنمای ورود مدیران و معلمان به برنامه شاد

راهنمای ورود مدیران و معلمان به برنامه شاد

نحوه ورود مدیران و معلمان به سامانه شاد
راهنمای ورود مدیران و معلمان به برنامه شاد

سامانه شاد بستری است که امکان آموزش مجازی در مدارس را فراهم کرده است و کاربران آن مدیران، معلمان و دانش آموزان هستند. لازمه عضویت دانش آموزان در این سامانه، ثبت نام و احراز هویت مدیران و معلمان مدارس آن ها می باشد. به عبارتی مدیر یک مدرسه باید اطلاعات مربوط به معلمان و دانش آموزان خود را در سامانه سناد ثبت کند و عضو سامانه شاد شود تا آن ها نیز بتوانند به ترتیب فرآیند احراز هویت خود را انجام دهند. برای ورود به شبکه آموزشی دانش آموزان می توان از روش های مختلفی مانند برنامه شاد، بات شاد و برنامه شاد ویندوز استفاده کرد اما متداول ترین راه ورود به سامانه شاد از طریق اپلیکیشن آن می باشد. مدیران و معلمانی که از تلفن های همراه ios استفاده می کنند، می توانند تا زمان انتشار اپلیکیشن شاد نسخه ios از برنامه شاد تحت ویندوز، استفاده نمایند که یک نرم افزار شبیه ساز اندروید است.

مدیر هر مدرسه، پیش از اقدام به عضویت در سامانه شاد، باید از صحت اطلاعات ثبت شده برای معلمان و دانش آموزان مدرسه خود در سامانه سناد، اطمینان یابد.

نحوه ورود مدیران و معلمان به برنامه شاد 

قبل از هرگونه اقدام برای ورود به سامانه شاد، مدیر مدرسه باید از صحت اطلاعاتی که برای معلمان و دانش آموزان در سامانه سناد ثبت شده است، اطمینان حاصل نماید و اگر این اطلاعات نیاز به اصلاحاتی داشته باشد، مدیر موظف است تغییرات لازم را اعمال کند. ناگفته نماند که در صورت درست بودن اطلاعات معلمان و دانش آموزان در سامانه سناد نیازی نیست که مدیر مدرسه وارد آن شود.

ورود از طریق اپلیکیشن شاد

تمامی مدیران و دبیران مدارس برای ورود به سامانه شاد از طریق اپلیکیشن آن لازم است که ابتدا این برنامه را از لینک زیر و یا سایت shad.ir دانلود کنند و بر روی تلفن های همراه خود نصب نمایند. شایان ذکر است که در آخرین نسخه اپلیکیشن شاد، کاربران به ویژه دانش آموزان نابینا و کم بینا با استفاه از ابزار eSpeakNG می توانند از امکانات شاد به صورت صوتی استفاده کنند.

 

✅ دانلود مستقیم نسخه جدید اندروید اپلیکیشن شاد 2.9.8

 

مراحل ورود به شبکه آموزشی دانش آموزان پس از دانلود نسخه جدید برنامه شاد و نصب آن به شرح زیر می باشد.

  • ابتدا مدیران و معلمان باید وارد برنامه شاد شوند و گزینه “ورود به برنامه” که در پایین صفحه به چشم می خورد را انتخاب کنند.
  • شماره تلفن همراه خود را درج کنید و دکمه “ورود” را بفشارید. لازم به ذکر است، شماره تلفنی که در این مرحله وارد می شود باید با شماره تماسی که در سامانه سناد برای او ثبت شده است، یکسان باشد.
  • در این قسمت مدیر یا دبیر مدرسه باید اطلاعات کاربری خود را اعم از نام و نام خانوادگی ثبت کند. در صورت تمایل می تواند تصویری برای پروفایل خود نیز از قسمت دوربین شکلی که در سمت راست صفحه مشاهده می شود، انتخاب نماید. پس از ثبت اطلاعات لازم، مدیر باید بر روی علامت تاییدی که در تصویر زیر نشان داده شده است، کلیک نماید. (لازم به ذکر است که اطلاعات این بخش برای تمامی مخاطبان و هم گروهی های او قابل مشاهده می باشد.)
  • روی قسمت “ورود به مدرسه من” کلیک نمایید.
  • در صفحه باز شده باید گزینه مدیر یا معلم را متناسب با نقش خود انتخاب نمایید.
  • در این مرحله، هر یک از مدیران و معلمان مدرسه باید کد ملی خود را وارد کنند و بر روی عبارت “تایید” کلیک نمایند.

پس از وارد کردن کد ملی مدیر و معلم، منویی نمایان می شود که باید از آن گزینه “مشاهده لیست مدارس” را انتخاب کنید. در میان اسامی که وجود دارند، نام مدرسه خود را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید. با این کار، به صورت خودکار گروه های کلاسی مربوط به مدرسه مورد نظر تشکیل می شوند و مدیر مدرسه به عنوان مالک (Owner) گروه ها می تواند از طریق گزینه “مشاهده لیست گروه های درسی” فهرست گروه ها و داخل آن ها را بررسی نماید.

معلمان مدارس مختلف، زمانی می توانند وارد سامانه شاد شوند که مدیر مدرسه آن ها، مراحل احراز هویت در سامانه شاد را برای خود انجام داده باشد و در موعد مقرر به معلمان اطلاع دهد که زمان ورود آن ها به سامانه شاد فرا رسیده است. لازم به ذکر است که هر معلم، مدیر (admin) گروه درسی خود می باشد.

ورود از طریق نسخه تحت وب

کلیه کاربران می توانند علاوه بر اپلیکیشن از برنامه شاد تحت وب نیز استفاده نموده و از خدمات این سامانه بهره مند شوند. جهت ورود به نسخه تحت وب برنامه شاد می بایست مطابق با مراحل زیر عمل نمایید.

 

✅ لینک مستقیم ورود به سامانه شاد – نسخه تحت وب

  • ابتدا به سامانه web.shad.ir مراجعه نموده و شماره تلفن همراه خود را در کادر مربوطه وارد کنید.

مرحله اول احراز هویت شاد

  • حال پیامکی که شامل یک کد فعال سازی می باشد به شماره همراهی که در مرحله قبل وارد نموده اید، ارسال می گردد. این کد را در بخش مورد نظر درج نموده و روی عبارت “بعدی” کلیک کنید.

مرحله دوم احراز هویت شاد

  • پس از انتقال به صفحه جدید، گزینه“ورود” را از قسمت راست صفحه انتخاب کنید

مرحله سوم احراز هویت شاد

  • اکنون می بایست نقش خود را به عنوان “معلم” یا “مدیر” انتخاب کنید.

مرحله چهارم احراز هویت شاد

  • مطابق تصویر می بایست کد ملی خود را درج نموده و سپس روی عبارت “ارسال” کلیک نمایید.

مرحله پنجم احراز هویت شاد

نحوه ایجاد گروه ها و کانال های درسی در سامانه شاد

نحوه تشکیل گروه های درسی در سامانه شاد
نحوه ایجاد گروه ها و کانال های درسی در سامانه شاد

در نسخه های قدیم برنامه شاد، امکان ایجاد گروه و کانال برای کاربران، معلمان و مدیران وجود نداشت و تنها این امر به صورت خودکار از سوی مسئولین مربوطه انجام می گرفت. در حال حاضر امکان ساخت کانال در نرم افزار شادبرای کاربران آن وجود ندارد اما مدیران می توانند نسبت به ساخت کانال و گروه های درسی اقدام کرده و در صورت نیاز، دسترسی به انجام این فرآیند را برای معلمان قرار خواهند داد.

با این وجود مالکین گروه های درسی مختلف، مدیران مدرسه می باشند و معلمان آن ها، به عنوان مدیر گروه، فعالیت های گروه های درسی خود را تحت نظر دارند. مدیران و معلمان می توانند با اختیاراتی که در گروه های درسی دارند، نسبت به حذف و اضافه کردن اعضای هر گروه اقدام کنند و یا محدوده دسترسی اعضای گروه را تغییر دهند.

نحوه افزودن دانش آموزان در گروه های درسی سامانه شاد توسط مدیر و معلم مدرسه

مدیر و معلمان هر مدرسه پس از ورود به سامانه شاد و تکمیل مراحل احراز هویت خود، موظف هستند که به دانش آموزان اطلاع دهند تا آن ها نیز نسبت به احراز هویت خود در سامانه شاد اقدام نمایند. در این شرایط دانش آموز می تواند پس از عضویت در سامانه شاد لیست کلاس های درسی خود را مشاهده کند و وارد آن ها شود.

یک روش دیگر برای ورود دانش آموز به گروه های درسی، افزودن او توسط معلم مدرسه می باشد که در این حالت معلم می بایست:

  • ابتدا گروه درسی مورد نظر خود را انتخاب کند.
  • وارد پروفایل گروه مربوطه شود و گزینه “افزودن عضو” را انتخاب نماید.
  • در نهایت می تواند از بین مخاطبین خود، دانش آموز مورد نظر را انتخاب نماید.

در این روش معلم می تواند لینک دعوت به گروه درسی را نیز برای دانش آموزان خود ارسال کند و آن ها با کلیک بر روی لینک مذکور، وارد گروه شوند.

 

سوالات متداول

1- ورود مدیران و معلمان به برنامه شاد چگونه می باشد؟

مراحل ورود به صورت تصویری در مقاله فوق بیان شده است.

2- آیا امکان ایجاد گروه و کانال برای مدیران و معلمان وجود دارد؟

بله مدیران می توانند به صورت فردی و یا با ایجاد دسترسی برای معلمان، این روند را طی نمایند.

3- آیا در نسخه شاد تحت وب، امکان حضور معلمان در کلاس های مجازی را محیا می کند؟

بله نسخه تحت وب نیز برای کاربرانی که به گوشی تلفن پیشرفته دسترسی ندارند، در نظر گرفته شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس