خانه مدارس پیش ثبت نام پایه دهم در سامانه پادا | pada.medu.ir

پیش ثبت نام پایه دهم در سامانه پادا | pada.medu.ir

پیش ثبت نام پایه دهم در سایت پادا
پیش ثبت نام پایه دهم در سامانه پادا

پس از شیوع بیماری کرونا و در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی سامانه پادا برای انجام برخی از امور آموزشی مدارس به صورت اینترنتی در نظر گرفته شد. دانش آموزان می توانند با مراجعه به این سامانه به صورت آنلاین برخی از نیازهای خود را مانند ثبت نام برخی از پایه های مدارس، دریافت کارنامه با توجه به راهنمای دریافت کارنامه از سامانه پادا و سایر امور را برطرف نمایند.

دانش آموزانی که قصد ثبت نام در یکی از مقاطع آغازین ( اول، هفتم و دهم) و از آن جایی که دانش آموز جدید الورود به حساب می آیند نیازمند این است که قبل از ثبت نام نهایی، از طریق سامانه پادا پیش ثبت نام خود را انجام دهند. البته این امر در سال جاری صرفا برای ورود به مدارس شاهد صدق می کند.

پیش ثبت نام پایه دهم در مدارس شاهد به صورت آنلاین در سامانه پادا انجام خواهد شد و برای دیگر مدارس باید به صورت حضوری اقدام نمایند.

زمان پیش ثبت نام پایه دهم

زمان پیش ثبت نام پایه دهم مدارس شاهد و مدارس دیگر متفاوت بوده بنابراین در این قسمت زمان اعلامی به تفکیک هر یک پرداخته ایم.

زمان پیش ثبت نام مدارس شاهد

زمان پیش ثبت نام پایه دهم مدارس شاهد با توجه به تاریخ انتشار برگه هدایت تحصیلی دانش آموز تعیین می شود. در سال جاری برای دانش آموزانی که برگه هدایت تحصیلی آن ها ارائه شده بود اواخر تیر ماه و مابقی دانش آموزان باید منتظر برگه هدایت تحصیلی خود بوده و پس از آن تاریخ دقیق آن به دانش آموزان اعلام خواهد شد. در صورت تعیین زمان مشخص برای سال جدید شما مقاله به روز رسانی خواهد شد. همچنین شما می توانید با مراجعه به کانال تلگرام مدارس و یا پیج اینستاگرام مدارس ایران مشاوره از اخبار مربوطه با خبر گردید.

زمان پیش ثبت نام سایر مدارس

پیش ثبت نام صرفا برای مدارس شاهد می باشد بنابراین سایر مدارس می توانند در موعد مقرر اعلام شده که معمولا اواسط مرداد ماه می باشد برای انجام فرآیند ثبت نام به صورت حضوری اقدام نمایند.

مراحل پیش ثبت نام پایه دهم 

به طور کلی دانش آموزانی که قصد ثبت نام در پایه دهم را دارند به دو دسته تقسیم می شوند. یک دسته دانش آموزانی هستند که قصد ثبت نام در مدارس شاهد را دارند و دیگر دانش آموزان نیز در دسته دیگر که تمایل به تحصیل در سایر مدارس را دارند قرار خواهند گرفت.

ثبت نام در مدارس شاهد

دانش آموزانی که قصد ثبت نام مدارس شاهد را دارند، باید با مراجعه به سایت پادا پیش ثبت نام اولیه خود را به صورت تمام آنلاین انجام دهند. برای این کار لازم است وارد لینک مربوط به سایت شده و مراحل پیش ثبت نام را تکمیل نمایید.

  • در ابتدا آدرس لینک سامانه پادا به نشانی pada.medu.ir را در مرورگر خود وارد کرده تا صفحه اصلی سایت برای شما نمایان شود. با نمایان شدن صفحه نخست برای ثبت نام مدارس شاهد در پایه دهم بر روی پیش ثبت نام مدارس شاهد که دور آن با رنگ های آبی، قرمز، سبز و زرد مشخص شده است کلیک می نمایید.

  • پس از آن وارد صفحه ای خواهید شد که در آن جا باید ملیت دانش آموز را وارد کنید.

ملیت ایرانی

با انتخاب ایران به عنوان ملیت خود، بلافاصله سایت شما را وارد صفحه ای جدید خواهد کرد که در آن باید مشخصات دانش آموز و والدین دانش آموز را وارد نمایید. این مشخصات شامل موارد زیر خواهد بود.

  • ملیت ( که قبلا انتخاب نموده اید)
  • کد ملی دانش آموز
  • کد ملی پدر دانش آموز
  • شماره موبایل پدر دانش آموز
  • کد ملی مادر دانش آموز

ملیت غیر ایرانی

اگر در قسمت ملیت کشوری غیر از ایران را وارد نمایید وارد صفحه ای جدید خواهید شد که مشخصات متفاوتی از ملیت ایرانی را از شما می خواهد. این اطلاعات شامل موارد زیر است.

  • ملیت ( که قبلا انتخاب نموده اید)
  • کد ملی دانش آموز
  • وضعیت ایثار گری

پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده بر روی دکمه “جستجو” کلیک کنید.

در قسمت وضعیت ایثارگری شما سه گزینه برای انتخاب خواهید داشت که با کلیک بر روی نوشته وضعیت ایثارگری به صورت کشویی برای شما باز می شود.

با انتخاب هر یک از گزینه ها کادری برای شما باز خواهد شد که در آن باید کد ایثارگری مربوط به فرد را در آن وارد نمایید. این کد برای گزینه اول، مربوط به خود دانش آموز می شود و در گزینه دوم کد ایثار گری پدر و گزینه سوم باید کد ایثارگری مادر وارد شود.

پس از وارد کردن اطلاعات و کامل کردن فرم، کد امنیتی که به صورت مجموعه ای از حروف انگلیسی و عدد برایتان به رنگ قرمز نمایان شده است را در کادر مربوطه وارد کرده و بر روی دکمه “جستجو” کلیک می نمایید.

مراحل پیش ثبت نام پایه دهم سایر مدارس

در سال های گذشته پیش ثبت نام پایه دهم برای کلیه مدارس به صورت آنلاین انجام گرفت اما در سال جاری با صلاح دید مسئولان مربوطه پیش ثبت نام و ثبت نام پایه دهم در مدارس مختلف به صورت حضوری انجام می گیرد و امکان پیش ثبت نام به صورت آنلاین وجود ندارد.

نحوه بازیابی رمز عبور در سامانه پادا

گاهی اوقات ممکن است به دلایلی دانش آموزان رمز ورود به این سامانه فراموش کرده و یا در دسترس نداشته باشند در این صورت سامانه پادا امکاناتی را نیز برای این دسته از افراد فراهم آورده است تا با استفاده از آن به بازیابی رمز عبور خود بپردازند. لذا جهت بازیابی رمز عبور باید مراحل زیر طی شود.

  1. سامانه پادا به نشانی اینترنتی pada.medu.ir  را سرچ نمایید
  2. بر روی ” منوی بازیابی رمز عبور “ که در صفحه اصلی قرار دارد کلیک کنید
  3. ” کد ملی و کد امنیتی “ خود را وارد نمایید
  4. روی گزینه “ثبت” کلیک کنید.

مدارک لازم برای پیش ثبت نام پایه دهم 

مدارکی که برای پیش ثبت نام پایه دهم لازم و ضروری است با توجه به ملیت شما متفاوت خواهد بود اما به صورت کلی می توان از مهمترین آن ها به موارد زیر اشاره کرد.

  1. شماره ملی دانش آموز
  2. شماره ملی پدر دانش آموز
  3. شماره ملی مادر دانش آموز
  4. شماره موبایل پدر دانش آموز
  5. کارت ایثارگری دانش آموز یا پدر و مادر دانش آموز

 

سوالات متداول

1- پیش ثبت نام پایه دهم به چه نحوی می باشد؟

برای مدارس شاهد به صورت آنلاین از طریق سامانه پادا به نشانی اینترنتی pada.medu.ir و برای مدارس دیگر به صورت حضوری می باشد.

2- زمان پیش ثبت نام پایه دهم چه تاریخی است؟

زمان اولیه پیش ثبت نام پایه دهم در اواسط تیر ماه می باشد.

3- در صورتی که برگه هدایت تحصیلی تا تاریخ مقرر دریافت نشده باشد باید چه کرد؟

پس از دریافت برگه هدایت تحصیلی می توانید ثبت نام خود را انجام دهید.

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس