خانه دکتری کارنامه نهایی آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

کارنامه نهایی آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

زمان انتشار کارنامه نهایی دکتری آزاد 1402
کارنامه نهایی آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1402

آن دسته از متقاضیانی که مجاز به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد می شوند، به منظور تحصیل در این مقطع می بایست در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد شرکت نموده و حد نصاب لازم را کسب کنند. برای این گروه از داوطلبان کمی بعد از اعلام نتایج مصاحبه دکتری 1402، یک گواهی نامه تحت عنوان کارنامه نهایی آزمون دکتری آزاد که تعیین کننده وضعیت نهایی قبولی یا عدم قبولی پایانی است، منتشر می شود.

این کارنامه نشان دهنده گزارش عملکرد داوطلب و انتخاب ها، نمره مصاحبه، نمره کل، رتبه، آخرین رتبه قبولی، توضیحات و… می باشد. همچنین کارنامه نهایی آزمون دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت جداگانه و از سایت های مجزا انتشار می یابد.

کارنامه نهایی آزمون مقطع دکتری دانشگاه آزاد 1402 از طریق سایت سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی این دانشگاه منتشر می شود.

زمان انتشار کارنامه نهایی دکتری دانشگاه آزاد 1402

کارنامه نهایی آزمون دکتری دانشگاه آزاد که در زمان اعلام نتایج مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1402 ارائه می شود، در واقع همان کارنامه مشروح است که داوطلب می تواند آن را مشاهده کرده و از وضعیت خود نسبت به سایر رشته محل های انتخابی اطلاع یابد. افراد متقاضی برای دریافت کارنامه خویش می بایست در زمان مقرر به سایت سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی این دانشگاه به نشانی azmoon.org مراجعه نموده و شناسه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد و  همچنین کد ملی خود را وارد نمایند. این کارنامه برای سال 1402 در تاریخ 8 شهریور ماه و از طریق سایت دانشگاه آزاد به انتشار در آمد.

نکته: شناسه انتخاب رشته در انتهای کارنامه اولیه دکتری درج شده  است و داشتن آن برای انتخاب رشته و دریافت کارنامه نهایی دکتری آزاد هر یک از داوطلبان لازم می باشد.

پس از اعلام نتایج مصاحبه دکتری آزاد چنان چه داوطلبی در یکی از دانشگاه ها پذیرفته شود و پس از مشاهده کارنامه نهایی آزمون متوجه شود که شرایط پذیرش در سایر انتخاب ها را نیز داشته است، نمی تواند دست به تغییر یا اقدام دیگری بزند. در واقع این کارنامه تنها جهت اطلاع رسانی داوطلب تهیه شده و امکان تغییر اولویت به او نمی دهد.

نحوه دسترسی به کارنامه نهایی آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1402

مشاهده و دسترسی به کارنامه نهایی آزمون دکتری دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی از طریق سایت سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی این دانشگاه مقدور می باشد که مراحل لازم جهت دریافت کارنامه در ادامه به صورت گام به گام شرح داده شده است.

  • ابتدا وارد سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org شوید. چنانچه در موعد مقرر به سایت مراجعه نموده باشید، می بایست لینک فعال “کارنامه نهایی آزمون دکتری تخصصی سال 1402” را مشاهده کرده و بر روی آن کلیک نمایید.مرحله اول دریافت کارنامه نهایی دکتری دانشکاه آزاد
  • پس از آن وارد صفحه ای می شوید که در قسمت راست آن کادری جهت درج اطلاعات لحاظ شده است. در قسمت های مشخص شده، “کد دسترسی انتخاب رشته” و “کد ملی” خود را ثبت نموده و دکمه “ورود” را بفشارید.مرحله دوم دریافت کارنامه نهایی دکتری دانشکاه آزاد

لازم به ذکر است که کد دسترسی انتخاب رشته در کارنامه اولیه دکتری ذکر شده است. در نهایت پس از ورود به سامانه اعلام نتایج، می توانید کارنامه نهایی خود را مشاهده نمایید.

توضیح مندرجات کارنامه نهایی دکتری آزاد 1402

در واقع کارنامه نهایی دانشگاه آزاد در مقطع دکتری سال 1402 حاوی اطلاعات پیچیده ای نیست و شامل یک سری مشخصات فردی داوطلب و جزئیات مربوط به انتخاب های دیگر وی می شود. در ادامه نمونه ای از این کارنامه با توضیحات لازم قابل مشاهده است.

راهنمای مشاهده کارنامه نهایی دکتری آزاد 99

مشخصات داوطلب

همان گونه که در تصویر فوق مشاهده می کنید، در قسمت بالای این کارنامه مشخصات داوطلب ذکر شده اند که این مشخصات عبارتند از:

  • نام و نام خانوادگی
  • نام پدر
  • شماره شناسنامه
  • سال تولد
  • نوع سهمیه
  • کد دسترسی انتخاب رشته
  • شماره پرونده
  • عکس پرسنلی

اطلاعات فوق از جمله مواردی هستند که داوطلب به هنگام ثبت نام دکتری آزاد 1402 وارد می نماید اما علاوه بر آن ها، اطلاعات دیگری مربوط به نتیجه و سهمیه ها نیز قابل مشاهده است مانند:

  • متقاضی سهمیه مربیان
  • نمره کتبی
  • نتیجه
  • رشته / محل قبولی

وضعیت متقاضی سهمیه مربیان با عبارات بله یا خیر مشخص می شود. نمره کتبی که در این قسمت مطرح می شود، در واقع نمره ای است که داوطلب از آزمون کتبی خود کسب می نماید و نتیجه به صورت عدم احراز شرایط پذیرش و یا دارا بودن آن ها بیان می شود. رشته / محل قبولی نیز به رشته ای که داوطلب پس از انتشار نتایج مصاحبه دکتری آزاد در آن مورد قبول واقع شده است، اشاره می کند.

گزارش وضعیت رشته محل های انتخابی

جدولی دیگر با عنوان “گزارش وضعیت رشته / محل های انتخابی” در پایین صفحه مشاهده می شود که در آن لیست انتخابی متقاضیان قرار دارد که به شرح زیر است.

  • ردیف: این ستون تنها شمارنده انتخاب های موجود است.
  • انتخاب: این ستون نشان دهنده جایگاه کد رشته محل مورد نظر در لیست انتخابی می باشد.
  • کد و عنوان رشته / محل دانشگاهی: این قسمت از جدول، حاوی نام دقیق رشته و دانشگاه به همراه کد رشته / محل آن ها می باشد.
  • نمره مصاحبه: در این قسمت، نمره ای که داوطلب با شرکت در جلسه مصاحبه کسب می نماید ذکر شده و بین 0 تا 5000 در نظر گرفته می شود.
  • نمره کل: در این قسمت، نتیجه محاسباتی که بر روی نمره کتبی و نمره مصاحبه اعمال می شود، بیان می گردد.
  • نمره حد نصاب: میزان نمره ای را مشخص می کند که جهت قبولی در آن کد رشته / محل مورد نیاز است.
  • رتبه: همان طور که مشخص است بیان کننده رتبه فرد در آن کد رشته / محل می باشد.
  • رتبه آخرین نفر پذیرفته شده: در این ستون، رتبه افردی بیان می شود که به عنوان آخرین پذیرفته شدگان آن رشته و دانشگاه، مورد قبول واقع شده اند.
  • توضیحات: در صورتی که نیاز به ذکر مورد خاصی باشد، در این ستون به آن پرداخته می شود.

در پایان صفحه دکمه ای با عنوان “چاپ کارنامه” به چشم می خورد. چنانچه به هر دلیلی تمایل داشتید که این کارنامه را نزد خود حفظ کنید، می توانید با فشردن دکمه مذکور نسخه چاپی کارنامه نهایی دکتری را آماده کرده و پرینت نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شهریه دکتری دانشگاه آزاد 1402 می توانید بر روی هر یک از لینک مربوطه کلیک نمایید.

 

سوالات متداول

1- کارنامه نهایی مقطع دکتری آزاد ۱۴۰۲ از طریق چه سایتی قابل دسترسی است؟

کارنامه نهایی مقطع دکتری آزاد از طریق سایت azmoon.org در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد.

2- کارنامه نهایی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ در چه تاریخی ارائه می شود؟

کارنامه نهایی آزمون دکتری سال جاری در 8 شهریور ماه 1402 منتشر شد.

3- کارنامه نهایی دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ شامل چه اطلاعاتی است؟

این کارنامه شامل اطلاعات فردی و مربوط به مصاحبه انجام شده از جمله نمره مصاحبه، نمره کل و... می باشد که جزئیات بیشتر در این مقاله ذکر شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دکتری پیج دکتری