خانه رتبه قبولی کنکور آخرین رتبه قبولی الهیات و معارف اسلامی دانشگاه سراسری

آخرین رتبه قبولی الهیات و معارف اسلامی دانشگاه سراسری

کارنامه و رتبه قبولی الهیات و معارف اسلامی 97 - 98
آخرین رتبه قبولی الهیات و معارف اسلامی دانشگاه سراسری 97 – 98

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره آخرین رتبه قبولی الهیات و معارف اسلامی دانشگاه سراسری با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099071647

تا کنون 14534710 نفر از این نرم افزار استفاده کرده اند

یکی از زیر مجموعه های گروه انسانی رشته الهیات و معارف اسلامی می باشد که هدف از تحصیل در این رشته شناخت و معرف نسبت به خدای متعال و بزرگ می باشد که در نهایت به تقرب و رضایت الهی منجر می شود. اگر علاقمند به آغاز مسیر و هدف ذکر شده هستید رشته الهیات و معارف اسلامی به موفقیت شما در این راه کمک خواهد نمود. این رشته در دانشگاه های ایران  به دو زبان فارسی و عربی تدریس می شود، بنابراین اگر قصد تحصیل در این رشته را دارید باید با ضرایب اثر گذار برای قبولی در این رشته آشنا شوید. ضرایب دروس اثر گذار برای رشته الهیات و معارف اسلامی به شرح زیر می باشد:

فلسفه و منطق ضریب 2                     عربی ضریب 3                        ادبیات فارسی 3

بنابراین برای پذیرش در این رشته لازم است در دروس ادبیات، فلسفه و منطق، عربی پایه قوی داشته باشید. این رشته در مقطع کارشناسی دارای 6 گرایش است که شامل: علوم قرآن حدیث – فقه شافعی – فلسفه و کلام اسلامی – ادیان و عرفان – تاریخ فرهنگ و تمدن – فقه و مبانی حقوق اسلامی می باشد. دروس مشترک در گرایش های ذکر شده عبارتند از: تاریخ اسلام، منطق، قرائت و درک مفاهیم متون عرفانی، اعراب قرآن، مبانی جامعه‌شناسی، روش تحقیق، ترجمه عربی به فارسی و فارسی به عربی، قرائت و درک مفاهیم و متون فقهی و تفسیری، فقه مقدماتی، مبادی فقه، مبادی اصول، تاریخ زبان و فرهنگ عربی، صرف و نحو عربی کاربردی، قرائت و درک مفاهیم متون معاصر، آشنایی با علوم اسلامی،  قرائت مطبوعات و استفاده از رادیو تلویزیون، مکالمه و محاضره، علوم بلاغی، آشنایی با ادیان بزرگ و تفسیر. فارغ التحصیلان این رشته می توانند در مشاغلی همچون: تبلیغات معارف دین اسلام در سطح جامعه – آموزش معارف اسلامی در اماکن فرهنگی و آموزشی – پژوهشگر امور تحقیقاتی در زمینه مسائل دینی و فرهنگی – تبلیغ معارف اسلامی در کشورهای مختلف مشغول به کار شوند. برای راهنمایی بیشتر نمونه ای از کارنامه های، آخرین پذیرفته شدگان رشته الهیات و معارف اسلامی را در نرم افزار بالا قرار داده ایم.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره آخرین رتبه قبولی الهیات و معارف اسلامی دانشگاه سراسری با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099071647

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۷ نظر
  1. سحر

    سلام. ی سوال داشتم. رشته ی ادیان و عرفان فقط در مقطع کارشناسی ارشد تدریس میشه؟!

    • ایران مشاوره

      با سلام ،
      مطابق با دفترچه راهنمای ثبت نام کارشناسی ارشد ۱۳۹۹ ، رشته ادیان و عرفان در این مقطع ارائه می شود.

  2. اسدی

    باسلام وخسته نباشیدمن اواخرکارشناسی فلسفه وحکمت اسلام هستم ان شاءالله اگه بخوام برای ارشدبخونم حداقل چه رتبه ای برای ارشدلازمه؟

  3. عباسی

    با سلام و خسته نباشید
    برای رشته ی الهیات دانشگاه علامه چه رتبه ای مد نظر است؟

  4. Faeze

    سلام من رشته ام ریاضی میخوام کنکور انسانی بدم الهیات بخونم دانشگاه تهران برای قبولی دانشگاه تهران چه رتبه ای لازمه

  5. ناشناس

    سلام خسته نباشید میخواستم من رشتم ریاضی ولی می‌خوام علوم و قرآن دولتی بخونم چه رتبه ای لازم دارم؟

    • ایران مشاوره

      باسلام
      رتبه قابل قبول برای رشته علوم وقرآن زیر۱۰،۰۰۰ می باشد.

دریافت مشاوره پیج کنکور