خانه مشاوره تحصیلی سایت آزمون سلامت روان دانش آموزان | my.medu.ir

سایت آزمون سلامت روان دانش آموزان | my.medu.ir

سایت آزمون سلامت روان دانش آموزان | my.medu.ir
سایت آزمون سلامت روان دانش آموزان | my.medu.ir

آزمون سلامت روان با هدف ارائه خدمات مشاوره ای به دانش آموزان، خانواده ها و مسئولان مدرسه و همین طور انجام اقدامی مناسب در راستای پیشگیری از آسیب های روانی دانش آموزان در پایه های هفتم، هشتم و نهم برگزار می شود.

پورتال وزارت آموزش و پرورش جامع ترین سامانه ملی مدارس در سطح کشور است که تحت نظر وزارت آموزش و پرورش، جهت یکپارچه سازی کلیه سامانه های مرتبط و ارتقای سطح دسترسی به اطلاعات برای کلیه کاربران در تمامی سطوح راه اندازی شده است،  آزمون غربالگری نیز از طریق همین پنجره انجام می شود

 

 لینک مستقیم وورد به سایت آزمون سلامت روان دانش آموزان – my.medu.ir لینک مستقیم سایت غربالگری آموزش و پرورش

 

هدف از برگزاری آزمون سلامت روان، ارزیابی رفتار دانش آموزان و شناخت تفاوت های فردی و اجتماعی آن ها می باشد.

آزمون سلامت روان دانش آموزان چیست؟

یکی از بخش های پنجره خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به بخش آزمون های مشاوره ای اختصاص یافته است. آزمون سلامت روان یکی از انواع آزمون های مشاوره ای می باشد که توسط وزارت آموزش و پرورش و به جهت کاهش آسیب های اجتماعی دربرگیرنده دانش آموزان برگزار می گردد.

این آزمون براساس 11 محور اعم از هیجانات و عواطف در حوزه عزت نفس، نشاط و شادکامی، رفتارهای پرخطر، مشکلات شدید روانی، خودآگاهی، اوقات فراغت، نگرش به مدرسه، مسائل و مشکلات دانش‌‌آموزان، نحوه مقابله با استرس و فشار روانی، مشکلات اقتصادی و نهایتا حمایت خانوادگی برای دانش آموزان، چندین سالی است که آغاز شده است.

هدف از اجرای آزمون سلامت روان

برخلاف اولویتی که برخی از خانواده ها برای آموزش در مدارس در نظر می گیرند، موضوعاتی که بیش از هر چیز در امر آموزش از اهمیت بیش تری برخوردارند، عبارت اند از:

  • تربیت دینی اخلاقی
  • تربیت سیاسی و اجتماعی
  • تربیت زیستی و بدنی
  • تربیت هنری و زیبا شناختی
  • تربیت اقتصادی و حرفه ای
  • تربیت علمی و فناوری

که متاسفانه عموما در مدارس تنها به مورد آخر توجه می شود و به پنج مورد دیگر در حوزه تربیت آموزش و پرورش توجهی نشده و یا بسیار اندک و سطحی مورد عنایت قرار می گیرند.

با توجه به این که مسئولین وزارت آموزش و پرورش که از وجود 19/7 درصد رفتار پرخطر در بین دانش آموزان پسر در مقطع اول متوسطه و همچنین 19/6 درصد خشونت بالا در بین دانش آموزان دختران خبر داده اند، میزان شیوع آسیب های اجتماعی که دانش آموزان را در برمی گیرد، آمار نگران کننده ای است. از همین رو، آزمون سلامت روان در 11 محور مذکور به جهت شناخت کامل دانش آموز با همراهی دفتر آسیب ‌های اجتماعی در راستای کاهش آسیب های از این دست برای دانش آموزان مقاطع هفتم و هشتم، نهم برگزار می شود. در واقع اجرای این آزمون به سبب این است که اگر معلمان با دانش‌آموزی مواجه شدند که دارای استرس، افسردگی و رفتارهای پرخطر است، بدانند چگونه با او برخورد کنند.

نحوه ورود به سایت آزمون سلامت روان دانش آموزان | my.medu.ir

برای ثبت نام آزمون سلامت و روان پایه هفتم و سایر پایه های تحصیلی متوسطه اول و دوم می بایست به پنجره خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش مراجعه کرده و مطابق مراحل زیر عمل کرد.

  • ابتدا وارد سایت آزمون سلامت روان دانش آموزان به نشانی my.medu.ir شده و پس از وارد کردن اطلاعات کلید “ورود” را بفشارید.

اولین مرحله آزمون غربالگری

  • از کادر مربوط به خدمات پرورشی دانش آموزان “نماد” را انتخاب نمایید.

مرحله دوم آزمون غربالگری

  • آیکون “خودارزیابی” را لمس کنید.

مرحله سوم آزمون غربالگری

  • پس از پاسخ به هر سوال کلید سبز موجود در سمت چپ صفحه را لمس نمایید.

مرحله چهارم آزمون غربالگری

  • به منظور ثبت پاسخ خود کلید “OK” را مطابق تصویر زیر بفشارید.

مرحله پنجم آزمون غربالگری

آزمون سلامت روان به دلیل اهمیت و تاثیر مستقیمی که در هدایت تحصیلی پایه نهم دارد می بایست با دقت، توجه و صداقت کافی به سوالات آزمون پاسخ داد. پس از ورود به سایت آزمون سلامت روان که همان سامانه هدایت تحصیلی دانش آموزان می توانید در تمامی آزمون های مربوط به این فرآیند به صورت آنلاین شرکت نمایید.

 

سوالات متداول

1- هدف از برگزای آزمون سلامت روان دانش آموزان چیست؟

این آزمون با هدف بررسی و شناخت ویژگی های رفتاری دانش آموزان به منظور ارائه خدمات مشاوره ای متناسب با نیازهای آن ها در ابعاد مختلف طراحی شده است.

2- برای شرکت درآزمون سلامت روان دانش آموزان می بایست از چه طریقی اقدام کنیم؟

شرکت در این آزمون ها و پاسخگویی به سوالات آن ها به شیوه الکترونیکی بوده و از طریق سایت آزمون سلامت روان به نشانی my.medu.ir انجام می گیرد.

3- در آزمون سلامت روان می بایست به چه تعداد سوال پاسخ داد؟

این آزمون مجموعه ای از 6 مرحله آزمون با سرفصل های مختلف می باشد که حتما باید در تمامی مراحل آن شرکت نمود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک نظر
  1. علی رضا داداش پور

    دیدگاه من برای این موضوع خوب است

دریافت مشاوره