خانه اخبار تحصیلی آمار نهایی انتخاب رشته کنندگان کنکور ۱۴۰۲

آمار نهایی انتخاب رشته کنندگان کنکور ۱۴۰۲

آمار نهایی انتخاب رشته کنندگان کنکور ۱۴۰۲

شروع انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲، یک روز بعد از انتشار کارنامه نهایی داوطلبان بود که انجام این فرآیند به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش می باشد.

آخرین وضعیت آمار انتخاب رشته داوطلبان در کنکور 1402

تمام کسانی که بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور در مرحله دوم، رتبه مجاز را کسب کرده بودند، با توجه به شرایط کارنامه و رشته مورد نظر خود در فرآیند انتخاب رشته شرکت کرده اند. بازه زمانی انتخاب رشته برای قبول شدگان کنکور ۱۴۰۲، 31 مرداد تا 4 شهریور ماه 1402 اعلام شده بود که با تمدید آن توسط سازمان سنجش کشور، مدت زمان انتخاب رشته تا 6 شهریور ماه ادامه پیدا کرد.

آمار انتخاب رشته دانشگاه های سراسری

طبق آخرین گزارشات و صحبت های رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، مدت زمان انتخاب رشته برای تمام داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۲ به پایان رسیده و نتایج نهایی نیز تا اواسط مهر ماه مشخص و اعلام خواهد شد. طبق سخنان ایشان، تعداد کسانی که در انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 شرکت کرده اند، 600 هزار نفر می باشند. این افراد با مراجعه به سایت سازمان سنجش و وارد کردن کد رشته های محل مورد نظر خود در فرم انتخاب رشته کنکور و ارسال آن، منتظر نتایج نهایی خود در هفته های اول یا دوم مهر ماه باشند.

آمار انتخاب رشته دانشگاه آزاد

مورد دیگری که در خصوص انتخاب رشته توسط رئیس سازمان سنجش آموزش کشور مطرح شد، انتخاب رشته دانشگاه آزاد به غیر از رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی بود. ایشان تاکید کردند که این آمار جدا از انتخاب رشته کسانی است که برای دانشگاه ازاد اقدام کرده اند. آمار انتخاب رشته کسانی که برای دانشگاه آزاد اقدام کرده اند نیز به صورت جداگانه محاسبه و اعلام خواهد شد و شامل 600 هزار نفر عنوان شده نمی باشد.

بعد از اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ تا اواسط مهر ماه، پذیرفته شدگان می توانند با مراجعه به سازمان سنجش کشور به نشانی sanjesh.org، نتیجه پذیرش یا عدم پذیرش خود در رشته انتخابی خود را مشاهده کنند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره