خانه کنکور اعتراض به نتایج کنکور دی ماه 1401

اعتراض به نتایج کنکور دی ماه 1401

زمان اعتراض به نتایج کنکور دی ماه
اعتراض به نتایج کنکور دی ماه 1401

هر ساله، پس از برگزاری کنکور سراسری و به دنبال اعلام نتایج اولیه شاهد عدم رضایت برخی از داوطلبان از نتیجه کسب شده می باشیم. به دنبال همین موضوع، سازمان سنجش آموزش کشور امکان ثبت اعتراض به نتایج مذکور را پس از اعلام نتایج کنکور سراسری دی برای این دسته از داوطلبان فراهم خواهد کرد، تا پیش از اقدام به انصراف، شانس خود را برای تجدید نظر نسبت به نتیجه حاصله امتحان نمایند. آن دسته از افرادی که در کنکور دی ماه 1401 ثبت نام و شرکت نموده اند، نیز می بایست در زمان مقرر شده، اعتراض به نتایج کنکور خود را به ثبت رسانند.

معمولا 3 الی 4 روز بعد از اعلام نتایج، داوطلبان معترض می توانند به سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت نمایند.

زمان ثبت اعتراض به نتایج کنکور دی ماه 1401

داوطلبانی که در کنکور سراسری دی ماه 1401 شرکت نموده اند می بایست در زمان اعلام نتایج کنکور دی که از سوی سازمان سنجش اعلام و منتشر می گردد، اقدام به دریافت و مشاهده نتایج اولیه و نهایی خود نمایند.

زمان اعتراض به نتایج اولیه

بنا بر اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، بازه زمانی 10 الی 17 اسفند ماه سال جاری، به عنوان مهلت ثبت اعتراض داوطلبان شرکت در این آزمون لحاظ شده است. توجه داشته باشید که بدین منظور می بایست به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش مراجعه نمایید.

زمان اعتراض به نتایج نهایی

همانطور می دانید، کنکور 1402 برای اولین بار در دو نوبت، دی و تیر ماه برگزار می شود که نتایج نهایی با توجه به پذیرش یک مرحله ای به صورت همزمان خواهد بود. انتظار می رود زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری هر دو نوبت همانند سال های گذشته در نیمه دوم شهریور ماه باشد. اما زمان دقیق این فرآیند اعلام نشده است، در صورتی که این بازه زمانی اعلام شود اخبار مربوطه در کانال تلگرام کنکور ایران مشاوره و با بروزرسانی مقاله حاضر، به اطلاعتان خواهد رسید.

نحوه ثبت اعتراض به نتایج کنکور دی ماه 1401

در صورت اعتراض به نتایج کنکور دی ماه 1401 می بایست با اطلاع از نحوه ثبت درخواست در سازمان سنجش آشنا باشید تا روند رسیدگی به درخواست تجدید نظر شما به درستی طی شود. درنظر داشته باشید برای انجام این امر به هیچ عنوان نیازی به مراجعه حضوری ندارید و تمامی مراحل به صورت اینترنی و مطابق با راهنمای زیر صورت می پذیرد.

  • وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شده و آیکون “پاسخگویی اینترنتی” را از بالا، سمت چپ تصویر انتخاب کنید. ثبت درخواست از طریق سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش
  • در صفحه جدید عبارت “ورود به سیستم پاسخگویی” را برگزینید.مرحله اول ثبت درخواست از طریق سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش
  • در صورتی که قبلا در سامانه ثبت نام نکرده اید، بدین منظور می بایست با کلیک بر “عضویت در سایت” مراحل مربوطه را طی نمایید. درغیر این صورت گزینه “ورود به سیستم” را بفشارید.

مرحله دوم ثبت درخواست از طریق سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش

  • به منظور تکمیل عضویت در سامانه مراحل زیر را طی نمایید.
  1. اطلاعات مربوط به هر فیلد را وارد کنید.
  2. در انتها گزینه “تایید” را فشرده تا مراحل تکمیل شود.

مرحله سوم ثبت درخواست از طریق سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش

  • پس از تکمیل مراحل عضویت در سامانه، نام کاربری و رمز عبور به نشانی ایمیل شما ارسال می شود. استفاده از آن ها برای ثبت درخواست اعتراض الزامی است. پس از طی کردن مراحل فوق مجددا به صفحه اول بازگشته و بر روی گزینه “ورود به سیستم” کلیک کنید.

مرحله چهارم ثبت درخواست از طریق سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش

  • در سمت چپ عبارت “درخواست جدید” را انتخاب کنید تا به صفحه ارسال درخواست منتقل شوید.

مرحله پنجم ثبت درخواست از طریق سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش

  • در این مرحله  نوع آزمون خود را که کنکور سراسری است و سال شرکت در آزمون را انتخاب کنید.

مرحله ششم ثبت درخواست از طریق سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش

 

  • در این قسمت نوع مشکل خود را مشخص نموده و متن درخواست خود را در کادر “پیام” یادداشت نمایید. در نظر داشته باشید در متن پیام ذکر شماره ملی، شماره داوطلبی، شماره پرونده و  سایر موارد درخواستی لازم است.

مرحله هفتم ثبت اعتراض به نتایج انتخاب رشته کنکور

 

دریافت نتایج اعتراض کنکور دی ماه 1401

پس از انجام مراحل ثبت درخواست اعتراض به نتایج کنکور دی ما 1401، داوطلبان در اننظار نتیجه بررسی کارشناسان می مانند و به دنبال نحوه اطلاع از بررسی نهایی می باشند که در این بخش توضیحات مربوطه را شرح داده ایم.

زمان دریافت نتایج اعتراض

همانطور که گفته شد داوطلبان معترض می توانند با مراجعه با سایت سازمان سنجش و انجام مراحل مربوطه اعتراض خود را در خصوص موارد قابل بررسی را مطرح نمایند. نتیجه بررسی کارشناسان، معمولا در بازه زمانی 24 الی 72 ساعت پس از ثبت درخواست، در دسترس داوطلبان قرار می گیرد.

نحوه مشاهده نتایج اعتراض

  1. بدین منظور وارد سایت سازمان سنجش با آدرس sanjesh.org شوید و آیکون “پاسخگویی اینترنتی” را بفشارید.
  2. سپس عبارت “ورود به سیستم پاسخگویی” را انتخاب کنید.
  3. دکمه “ورود به سامانه” را فشرده تا با وارد کردن اطلاعات کاربری خود که در هنگام ثبت نام تغریف کرده اید به بخش مشاهده نتایج اعتراض راه یابید.

موارد قابل اعتراض در کنکور دی ماه 1401

داوطلبانی که نسبت به نتیجه کسب شده در کنکور سراسری دی ماه 1401 معترض می باشند، بهتر است پیش از هر اقدامی از موارد قابل بررسی در ثبت درخواست اعتراض، مطلع باشند. در واقع لازم است این دلایل از سوی سازمان سنجش مورد پذیرش واقع شوند. از جمله دلایل قابل قبول می توان به موارد زیر اشاره کرد.

موارد قابل بررسی در ثبت اعتراض به نتایج کنکور دی ماه 1401
مشکلات مربوط به سوابق تحصیلی
خطا در نحوه اعمال سهمیه رزمندگان و ایثارگران
اشتباه در محاسبه درصد ها
مسائل مربوط به جابه جا شدن تصویر پاسخ برگ داوطلبان

تاثیر اعتراض به نتایج کنکور دی ماه 1401

اغلب برای داوطلبان این سوال پیش می آید که اعتراض به نتایج کنکور تا چه حد بر تغییر نتیجه کنکور سراسری اثر گذار خواهد بود؟ مطابق آیین نامه برگزاری آزمون های سازمان سنجش، در صورت ارائه مدارک قابل استناد و قانونی، اعتراض تاثیر داده می شود.

بر اساس تجربه داوطلبان، ثبت اعتراض به نتایج کنکور سراسری در غالب مواقع تاثیری ندارد و منجر به کسب نتیجه بهتر نخواهد شد اما طبیعی است در صورتی که مورد اعتراض شده به جا و قابل اصلاح باشد، تغییرات لازم در جهت تصحیح کارنامه، اعمال خواهد شد.

اعتراض به کارنامه سبز کنکور دی ماه 1401

کارنامه سبز کنکور سراسری، که تحت عنوان کارنامه نهایی یا محرمانه کنکور شناخته می شود، پس ازانتخاب رشته داوطلبان بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد. افرادی که انتخاب رشته کرده اند با مشاهده این کارنامه می توانند با توجه به رتبه آخرین فرد پذیرفته شده، وضعیت قبولی یا عدم قبولی خود را، در کد رشته محل های مورد نظر را مشاهده کنند و تصمیم مناسب در رابطه با انتقالی یا تغییر رشته یا سایر موارد این چنینی بگیرند.

سوالی که ممکن است برای داوطلبان پیش آید این است که آیا امکان اعتراض به کارنامه سبز کنکور هم وجود دارد؟ سازمان سنجش به دنبال انتشار اطلاعیه ای، مواردی قابل بررسی در ثبت درخواست را به اطلاع داوطلبان رسانده است که این موارد به شرح زیر است:

  • درخواست بررسی اولویت های انتخابی بعدی
  • رفع محرومیت از دوره روزانه سال بعد
  • بررسی حد نصاب ظرفیت دانشگاه انتخابی در صورت عدم قبولی
  • تغییر دوره

بنابراین داوطلبان تنها در مواردی که اعلام شد، امکان ثبت درخواست تجدید نظر، در خصوص کارنامه سبز کنکور 1402 را خواهند داشت.

سوالات متداول

1- اعتراض به نتایج کنکور دی ماه ۱۴۰۱ از چه زمانی امکانپذیراست؟

این فرآیند در بازه زمانی 10 الی 17 اسفند ماه صورت می پذیرد.

2- از چه طریقی می توان درخواست اعتراض به نتیجه کنکور دی ماه ۱۴۰۱ را ثبت نموده؟

ثبت اعتراض از طریق سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش مطابق دستور العمل ارائه شده، انجام می شود.

3- اعتراض به چه مواردی در نتایج کنکور دی ماه قابل بررسی است؟

دلایل منطقی مربوط به اعتراض شامل خطا در محاسبه درصد دروس یا نحوه اعمال سهمیه می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور