خانه مدارس اعلام نتایج آزمون المپیاد کامپیوتر 99 – 1400

اعلام نتایج آزمون المپیاد کامپیوتر 99 – 1400

زمان اعلام نتایج المپیاد کامپیوتر 99 - 1400
اعلام نتایج آزمون المپیاد کامپیوتر 99 – 1400

فراخوان آزمون المپیاد کامپیوتر در سال تحصیلی 99 – 1400 مطابق روند سالانه ارائه شد و تعداد زیادی از دانش آموزان پایه دهم و یازدهم را به رقابت فراخواند. این آزمون علاوه بر تمامی مراحل یک المپیاد دارای یک آزمون مقدماتی برنامه نویسی است که قبل از شروع دوره تابستان می باشد. نتایج هر مرحله طبق دفترچه ثبت نام المپیاد دانش آموزی 99 – 1400 به فاصله حدودا یک ماه یا بیشتر پس از برگزاری آزمون از طریق سایت ثبت نام المپیاد دانش آموزی قابل مشاهده است.

اعلام نتیجه آزمون المپیاد کامپیوتر، به صورت اینترنتی از طریق سامانه ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی اعلام می شود.

زمان اعلام نتایج آزمون المپیاد کامپیوتر 99 – 1400

زمان اعلام نتایج آزمون المپیاد دانش آموزی برای همه المپیادها یکسان است اما یک تفاوتی برای آزمون المپیاد کامپیوتر وجود دارد و آن هم مرحله ای است ما بین مرحله دوم و دوره تابستان، به نام آزمون مقدماتی برنامه نویسی. این آزمون که می توان آن را زیر مجموعه ای از مرحله دوم در نظر گرفت، به صورت حضوری در “باشگاه دانش پژوهان جوان” برگزار شده و شامل یک آزمون تمرینی و دو آزمون انتخابی است. در این آزمون یک کامپیوتر جهت کمک در حل مسائل در اختیار هر شرکت کننده قرار می گیرد.

داوطلبانی که در اولین مرحله این المپیاد شرکت کرده اند، می توانند در روز 1 اردیبهشت ماه 1400 با مراجعه به سایت ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی کارنامه خود را دریافت نمایند.

راهنمای مشاهده نتایج آزمون المپیاد کامپیوتر 99 – 1400

نحوه بررسی کارنامه و مشاهده نتایج هر مرحله به صورت اینترنتی بوده و تنها از طریق “سامانه ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی” امکان پذیر است. دستورالعمل ارائه شده در این بخش جهت دریات کارنامه آزمون المپیاد این رشته می تواند راهنمای شما قرار بگیرد.

  • ابتدا وارد سامانه ثبت نام المپیاد دانش آموزی به نشانی oly.medu.ir شوید.
  • پنل مربوط به خود را از قسمت راست صفحه انتخاب نمایید.
  • فیلدهای کد ملی و رمز همگام را پر کنید. رمز همگام رمزی است که هنگام ثبت نام آزمون المپیاد کامپیوتر از مدرسه خود دریافت می کنید.
  • وارد صفحه کاربری شده و از قسمت مربوطه، کارنامه المپیاد خود را مشاهده نمایید.

درخواست تجدید نظر نتیجه آزمون المپیاد کامپیوتر 99 – 1400

همیشه پس از اعلام نتایج هر آزمونی عده ای هستند که نسبت به آن چه که اعلام شده اعتراض دارند. گاهی این اعتراضات به جا بوده و به ثمر می رسد، گاهی هم خلاف انتظار او بوده و اعتراضش بی ثمر خواهد بود. با این وجود امکان درخواست تجدید نظر از شرکت کنندگان سلب نشده است.

شرکت کنندگان آزمون المپیاد کامپیوتر هم مانند دیگر المپیادی ها، حق اعتراض به هر قسمت از کارنامه آزمون خود را دارند. پس از اعلام نتایج بازه ای در نظر گرفته می شود که داوطلب بتواند درخواست تجدید نظر خود را ثبت و ارسال کند. این درخواست مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه آن متعاقبا اعلام خواهد شد. معمولا زمان اعلام نتیجه رسیدگی به اعتراضات، یک تا دو هفته پس از اعلام نتایج می باشد.

تعداد پذیرفته شدگان هر مرحله از آزمون المپیاد کامپیوتر 99 – 1400

در دفترچه راهنمای ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی ظرفیت پذیرش افراد در هر یک از مراحل این المپیاد بیان شده است. داوطلبانی که موفق شوند امتیاز لازم برای قبولی در هر مرحله را به دست آورند به مراحل بالاتر صعود خواهند کرد. این امتیازات به شرح موارد زیر هستند.

مرحله اول: با توجه به فراوانی شرکت کنندگان مرحله اول، در هر دوره 15 درصد از تمامی آن ها پذیرفته شده و به مرحله بعد راه پیدا می کنند. همچنین 10 نفر اول هر استان که حدنصاب مورد نظر کمیته ملی را کسب کنند، پذیرفته خواهند شد.

مرحله دوم: این مرحله خود به 3 بخش تستی، تشریحی و برنامه نویسی تقسیم می شود. از شرکت کنندگان بخش سوالات تستی حدودا 200 نفر مجاز به شرکت در آزمون تشریحی می شوند. از میان آن ها حدودا 75 نفر انتخاب و به آزمون مقدماتی برنامه نویسی راه می یابند. برگزیدگان این آزمون افرادی هستند که مجاز به شرکت در دوره تابستان خواهند بود و تعداد آن ها به طور متوسط 40 نفر در نظر گرفته می شود.

دوره آموزشی تابستان: در پایان دوره تابستان به 8 نفر اولی که نمره و امتیاز بیشتری کسب کرده باشند مدال طلا، به نفرات 9تا 24 ام مدال نقره و به باقی مدال برنز تعلق می گیرد.

دوره آموزشی طلای کشور: این دوره آموزشی در پاییز و زمستان، به منظور تشکیل تیم المپیاد جهانی با حضور دارندگان مدال طلا از دوره تابستان، برگزار می شود. پس از پایان این دوره 4 نفری که امتیاز بیشتری کسب کنند به عنوان اعضای تیم انتخاب شده و به اردوی آمادگی تیم ملی راه می یابند.

همان طور که گفته شد، به طور معمول امکان اعتراض به نتایج آزمون المپیاد دانش آموزی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. اگر به دنبال کسب اطلاعات دقیق تر در این زمینه می باشید و می خواهید بدانید از چه طریقی می توانید اعتراض خود را به ثبت برسانید، بر روی لینک فوق کلیک نمایید.

 

سوالات متداول

1- تاریخ اعلام نتایج مرحله اول آزمون المپیاد کامپیوتر 99 - 1400 به چه صورت است؟

این نتایج در اسفند ماه 99 منتشر می گردد.

2- نتایج آزمون المپیاد کامپیوتر 99 - 1400 از چه طریقی اعلام می شود؟

نتایج از طریق سایت ثبت نام المپیادهای دانش آموزی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

3- زمان مشاهده نتیجه اعتراض به نتایج آزمون المپیاد کامپیوتر 99 - 1400 به چه صورت است؟

مشاهده اعتراض به کارنامه دریافتی، حدود یک تا دو هفته پس از اعلام نتیجه آزمون می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس