خانه دکتری اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۳

اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۳

اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۳
اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۳

شرکت کنندگانی که در زمان برگزاری آزمون دکتری سراسری  1403 سر جلسه این آزمون حضور پیدا کرده اند، پس از گذراندن این مرحله، منتظر دریافت نتایج خود هستند تا در صورت کسب حد نصاب مناسب، باقی مراحل پذیرش خود اعم از انتخاب رشته، مصاحبه و… را طی نموده و در نهایت با قبولی در تمامی مراحل، پا به این مقطع تحصیلی بگذارند. توجه داشته باشید که متقاضیان می بایست برای مشاهده نتایج اولیه در زمان اعلام نتایج آزمون دکتری به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه نمایند.

✅ لینک مستقیم مشاهده نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۳

(در صورت انتشار نتایج اولیه، لینک فوق فعال خواهد شد.)

طبق جدول زمان بندی موجود در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 1403، زمان دریافت کارنامه اولیه در دهه اول اردیبهشت ماه می باشد.

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۳

نتایج اولیه آزمون دکتری معمولا حدود دو ماه پس از زمان برگزاری آزمون دکتری اعلام می شود. مطابق با مندرجات جدول زمان بندی موجود در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری سراسری 1403، زمان مشاهده و دریافت کارنامه اولیه این آزمون دهه اول اردیبهشت ماه 1403 می باشد. لذا متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org و ثبت اطلاعات مورد نیاز، نتایج خود را به صورت اینترنتی مشاهده نمایند.

نحوه مشاهده نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۳

جهت مشاهده نتایج اولیه آزمون دکتری می بایست طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org و انتخاب گزینه “دکتری تخصصی” از منوی سمت راست

مرحله اول مشاهده اعلام نتایج اولیه دکتری

  • کلیک بر روی لینک فعال “پاسخنامه و کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری سال 1403″

مرحله دوم مشاهده اعلام نتایج اولیه دکتری

  • اکنون با یکی از دو روش موجود و فشردن کلید “جستجو” می توانید نتایج خود را مشاهده نمایید.
  • وارد نمودن “شماره داوطلبی + شماره شناسنامه و کد امنیتی موجود”
  • درج “شماره پرونده + شماره شناسنامه و عبارت امنیتی مشخص شده”

مرحله سوم مشاهده اعلام نتایج اولیه دکتری

توضیحات کارنامه اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۳

کارنامه آزمون دکتری دارای اطلاعات بسیار مهمی است که عدم مطالعه و آگاهی داوطلبان از مندرجات آن باعث می شود که انتخاب رشته دکتری موفقی نداشته باشند. از این رو به تمامی متقاضیان توصیه می شود پس از دریافت این کارنامه، مواردی که در ادامه به آن اشاره شده است را مطالعه کنند تا بتوانند از اشتباه در انتخاب رشته جلوگیری نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون توضیحات کارنامه دکتری می توانید به لینک ارائه شده مراجعه نمایید.

مشخصات ثبت نامی

پس از دریافت کارنامه دکتری، اولین چیزی که به چشم می خورد، مشخصات ثبت نامی می باشد که دارای دو جدول حاوی اطلاعات است.

  • جدول اول: درج شماره پرونده، نام و نام خانوادگی، جنس، شماره شناسنامه، سال تولد و سهمیه ثبت نامی

  • جدول دوم: درج معدل کارشناسی، معدل کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای، ماه و سال اخذ مدرک کارشناسی، ماه و سال اخذ مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای، نام رشته کارشناسی، نام رشته کارشناسی ارشد، نام موسسه فارغ التحصیلی کارشناسی، نام موسسه فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد و یا کارشناسی ارشد پیوسته و دکتری حرفه ای

اطلاعات رشته آزمونی

این قسمت کارنامه نیز شامل دو جدول است:

  • جدول اول: نشان دهنده نمرات اکتسابی در آزمون دکتری

  • جدول دوم: شماره داوطلبی، گروه آزمایشی، کد رشته امتحانی و نام رشته امتحانی در این قسمت قابل روئیت است.

وضعیت مجاز به انتخاب رشته در دوره

در قسمت “وضعیت مجاز به انتخاب رشته در دوره” یک جدول وجود دارد که در آن مجاز شدن و یا نشدن داوطلب به انتخاب رشته در دوره روزانه و بورس اعزام به خارج از کشور مشخص شده است. اگر متقاضی عبارت “می باشید” را  زیر عبارت مجاز روزانه و بورس اعزام به خارج از کشور مشاهده نماید به این معناست که مجاز به انتخاب رشته است.

چنانچه عبارت“می باشید” را در زیر عبارت مجاز سایر دوره ها (دانشگاه آزاد اسلامی، نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان)” قابل روئیت بود، یعنی در صورت تمایل، داوطلب می تواند در این دانشگاه ها نیز انتخاب رشته نماید.

وضعیت علمی داوطلب در بین تمام افراد حاضر در جلسه آزمون در رشته امتحانی

سهمیه، نمره کل، رتبه در سهمیه، آخرین رتبه مجاز دوره روزانه و بورس اعزام به خارج از کشور و همچنین آخرین رتبه مجاز سایر دوره ها (دانشگاه آزاد اسلامی، نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان) در این قسمت منتشر شده است.

  • نوع سهمیه ای که به شما تعلق گرفته است در ستون اول جدول درج گشته است.
  • ستون دوم مربوط به نمره کل داوطلب می باشد. “نمره کل” مشخص کننده وضعیت نمره کسب شده وی، نسبت به سایر داوطلبان در رشته امتحانی است.
  •  “رتبه در سهمیه” در ستون سوم، مربوط به قیاس سهمیه و رشته امتحانی تمامی شرکت کنندگان می باشد.
  • درج عدد در زیر عبارت“آخرین رتبه مجاز دوره روزانه و بورس اعزام به خارج از کشور” نشان دهنده  آخرین رتبه داوطلب از میان تمامی داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در دوره روزانه و بورس اعزام به خارج از کشور می باشد.
  • درج عدد در زیر عبارت ” آخرین رتبه مجاز سایر دوره ها (دانشگاه آزاد اسلامی، نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان)” نشان دهنده  آخرین فرد از میان تمامی داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در سایر دوره ها می باشد.

اعتراض به نتایج اولیه آزمون دکتری 1403

در صورتی که پس از مشاهده کارنامه اولیه آزمون خود در زمان اعلام نتایج آزمون دکتری به مواردی همچون عدم اعمال سهمیه ها، نمره و رتبه وارد شده در کارنامه و… اعتراض داشته باشید، می توانید درخواست خود را از طریق مراجعه به بخش سیستم پاسخگویی که در سایت سازمان سنجش  وجود دارد، ثبت نمایید.

زمان اعتراض

داوطلبان می توانند از طریق سامانه پاسخگویی الکترونیکی سایت سازمان سنجش به نشانی request.sanjesh.org، اقدام به درج اعتراض نسبت به نتایج آزمون دکتری  ۱۴۰۳ و یا بیان سوالات خود کنند. کارنامه اولیه آزمون دکتری سال آینده در دهه اول اردیبهشت ماه منتشر می گردد. بعد از این بازه زمانی، افراد می توانند اعتراض خود را ثبت نمایند.

نحوه اعتراض

متقاضیان می توانند با ثبت و ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش برای بررسی مجدد نتایج جهت اعتراض به نتایج آزمون دکتری 1403 مراحلی را طی کنند.

در صورتی که تاکنون در سامانه پاسخگویی اینترنتی عضو نبوده اید می بایست کلید “ورود به سامانه” را فشرده و اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید و سپس پس از فعال کردن تیک تایید مشخصات مندرج، بر روی گزینه “تایید” کلیک کنید. پس از انجام این مرحله و تایید آن، از طرف سازمان سنجش رمز عبوری برای شما ارسال خواهد شد.

  • در ابتدا باید وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org شوید، سپس بر روی گزینه “ارسال درخواست” کلیک نمایید.

مرحله اول ثبت اعتراض به نتایج آزمون دکتری 1401

  • کلید “ورود به سامانه” را بفشارید.

مرحله چهار اعتراض به نتایج آزمون دکتری در سیستم پاسخگویی

  • درج اطلاعات خواسته شده و انتخاب گزینه “ورود”

مرحله پنج اعتراض به نتایج آزمون دکتری در سیستم پاسخگویی

  • عبارت “درخواست جدید” را در این صفحه بفشارید.

مرحله شش اعتراض به نتایج آزمون دکتری در سیستم پاسخگویی

  • حال عنوان آزمون و سال برگزاری آن را درج نموده و بر روی گزینه “جستجو” کلیک نمایید.

مرحله هفت اعتراض به نتایج آزمون دکتری در سیستم پاسخگویی

  • در هر مرحله از فرآیند آزمون دکتری، در صورتی که امکان اعتراض به هر یک از نتایج آن وجود داشته باشد، در این صفحه مشخص می شود.

مرحله هشت اعتراض به نتایج آزمون دکتری در سیستم پاسخگویی

  • در این بخش، با صفحه ای که حاوی متن و موضوع پیام و همچنین اطلاعات شما می باشد، مواجه شده که بایستی درخواست خود را با دلایل منطقی و روشن یادداشت نموده و در نهایت دکمه “تایید” را بفشارید.

مرحله نه اعتراض به نتایج آزمون دکتری در سیستم پاسخگویی

نکات مهم پس از انتشار نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۳

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری  1403 فرصتی است که داوطلبان می توانند از نتایج خود مطلع شوند که آیا مجاز به انتخاب رشته دکتری شده اند یا خیر. بدین منظور لازم است نکاتی را در نظر داشته باشند.

  • تمامی داوطلبان می بایست از طریق سایت سازمان سنجش کارنامه اولیه خود را رویت نموده و بعد از مشاهده نتایج اولیه در صورت تمایل، با مطالعه  دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ از طریق سایت انتخاب رشته آزمون دکتری اقدام به ثبت کد رشته محل های مدنظر نمایند.
  • در همان زمان اولیه اعلام نتایج آزمون اقدام به دریافت کارنامه خود نمایید تا در صورت داشتن اعتراض به نتایج، بتوانید آن را در سامانه پاسخگویی الکترونیکی سایت سازمان سنجش به ثبت برسانید.
  • نتایج به صورت اینترنتی در سایت سازمان سنجش در قالب کارنامه در دسترس داوطلبان قرار می گیرد.
  • به دلیل آن که آزمون دکتری دانشگاه سراسری و آزاد با یک دیگر ادقام شده است، افرادی که به کد انتخاب رشته دسترسی دارند می توانند با مطالعه دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد از طریق سایت Azmoon.org اقدام نمایند.

سوالات متداول

1- نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۳ چه زمانی منتشر خواهد شد؟

زمان مشاهده و دریافت کارنامه اولیه آزمون دهه اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ می باشد.

2- از چه طریق نتایج اولیه آزمون دکتری قابل مشاهده می باشد؟

داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org می توانند نتایج خود را مشاهده نمایند.

3- آیا امکان اعتراض به نتایج اولیه آزمون دکتری وجود دارد؟

بله، امکان اعتراض به مواردی همچون عدم اعمال سهمیه ها و یا رتبه و نمره مندرج در کارنامه از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش وجود دارد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دکتری پیج دکتری