خانه دانشگاه آزاد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما اسلام آباد غرب

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما اسلام آباد غرب

ثبت نام رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد 98 - 99
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 98 – 99
در سال های اخیر شاهد ارائه بسیاری از رشته ها به صورت بدون کنکور بوده ایم. به نحوی که این رشته ها 85 درصد ظرفیت پذیرش دانشگاه ها را در سراسر کشور به خود اختصاص داده اند. یکی از دانشگاه هایی که به پذیرش بدون کنکور دانشجویان می پردازد ، دانشگاه آزاد می باشد. در واقع تمامی داوطلبان ، مستقل از ثبت نام کنکور سراسری و آزاد ، می توانند لیستی از رشته های بدون کنکور مورد علاقه خود را به ثبت برسانند.

ثبت نام بدون کنکور را می توان فرصتی طلایی برای افرادی دانست که در آزمون سراسری و دانشگاه آزاد شرکت کرده اند و پس از اعلام نتایج کنکور ، متوجه می شوند که مجاز به انتخاب رشته های با آزمون دانشگاه های سراسری و آزاد کشور نشده اند. این افراد می توانند با ورود به سایت رسمی دانشگاه آزاد و بسته به شرایط خود در یکی از دوره های کاردانی پیوسته ، کاردانی ناپیوسته ، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته ثبت نام کنند.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی و از طریق سایت رسمی دانشگاه آزاد اسلامی صورت می گیرد.

زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما اسلام آباد غرب 98 – 99

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد معمولا در دو نیمسال تحصیلی مهر ماه و بهمن ماه انجام می شود. علاقه مندان تحصیل در هر یک از این دو نیمسال تحصیلی باید در موعد مقرر به سایت انتخاب رشته آزاد مراجعه کرده و مراحل لازم را سپری کنند. زمان ثبت نام بدون کنکور آزاد برای ترم مهر ماه از 27 اسفند ماه 97 آغاز شد و تا روز 20 شهریور ماه 98 ادامه داشت. یعنی هر داوطلب حدود 6 ماه فرصت داشت که ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور خود را انجام دهد.

ثبت نام و انتخاب رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد بهمن ماه معمولا از اواخر دی ماه تا اوایل بهمن ماه ادامه می یابد. دفترچه مربوط به ترم تحصیلی بهمن ماه نیز پیش از شروع انتخاب رشته از سایت رسمی دانشگاه آزاد منتشر شده و داوطلبان می توانند کد رشته محل های مورد نظر خود را استخراج نمایند.

داوطلبان باید توجه داشته باشند که جهت انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد ، می بایست به سایت رسمی این دانشگاه به نشانی azmoon.org مراجعه نموده و ابتدا هزینه ثبت نام بدون کنکور آزاد را پرداخت نمایند تا بتوانند وارد سامانه انتخاب رشته شوند. هزینه ثبت نام با عنوان “کارت اعتباری” در سایت مذکور بیان شده است که برای هر گروه آزمایشی به صورت جداگانه باید خریداری شود. به عنوان مثال داوطلبی که قصد انتخاب دو رشته روان شناسی و مهندسی عمران را دارد باید به ترتیب دو کارت اعتباری برای گروه آزمایشی انسانی و ریاضی خریداری کند. شما داوطلبان گرامی می توانید با عضویت در کانال تلگرام انتخاب رشته ، پیگیر آخرین اخبار مربوط به فرآیند ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد باشید.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما اسلام آباد غرب 98 – 99

با توجه به دفترچه ثبت نام بدون کنکور آزاد در تمام دوره های کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته ، شرایط ثبت نام به شرح زیر می باشد.

  1. داوطلبان جهت ثبت نام در نیمسال اول تحصیلی باید تا روز 30 شهریور ماه فارغ التحصیل شوند.
  2. افرادی می توانند در دوره کاردانی پیوسته ثبت نام کنند که دارای دیپلم شاخه کاردانی ، فنی و حرفه ای و یا هنرستان نظام قدیم باشند.
  3. متقاضیان ثبت نام در دوره کاردانی پیوسته باید رشته ای را انتخاب کنند که با مدرک تحصیلی آن ها همخوانی داشته باشد.
  4. ثبت نام در مقطع کارشناسی ناپیوسته تنها در صورت داشتن مدرک کاردانی امکان پذیر است. تطابق مدرک کاردانی با رشته انتخابی در این مقطع اهمیتی ندارد.
  5. آن دسته از افرادی که مدرک دیپلم فنی و حرفه ای نظام قدیم یا جدید خود را دارند اما دارای مدرک پیش دانشگاهی نیستند ، اجازه ثبت نام در مقاطع کاردانی ناپیوسته یا کارشناسی پیوسته را ندارند.
  6. تعداد انتخاب های مجاز برای ثبت نام در مقاطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته ، حداکثر 20 کد رشته محل می باشد. اما داوطلبان جهت انتخاب رشته های مقاطع کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته می توانند تنها یک کد رشته را در 20 کد محل انتخاب نمایند.
  7. برای داوطلبان آقا ، نباید مشکلی از نظر خدمت دوره ضرورت مطرح باشد.

علاوه بر موارد فوق لازم به ذکر است ، داوطلبانی که در گذشته از ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی پیوسته انصراف داده و یک مدرک کاردانی از این دوره دارند ، می توانند تحصیل خود را در رشته های بدون کنکور ادامه دهند. ادامه تحصیل آن ها در مقطع کارشناسی پیوسته در صورت داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت بلامانع است. هم چنین اگر مشکلی در زمینه سربازی برای آن ها وجود نداشته باشد ، می توانند در مقطع کارشناسی ناپیوسته به ادامه تحصیل بپردازند.

مدارک ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد واحد سما اسلام آباد غرب 98 – 99

داوطلبانی که قصد ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه آزاد را دارند باید به هنگام نام نویسی ، یک قطعه عکس 3*4 یا 4*6 را در سامانه مربوطه به عنوان مدارک ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور بارگذاری نمایند. اما این عکس باید دارای برخی ویژگی ها نیز باشد که در جدول زیر بیان شده است.

ویژگی های بارگذاری عکس پرسنلی در سامانه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد
پس زمینه سفید و تمام رخابعادی بین 200×300 و 300×400
فرمت JPGنداشتن حاشیه های زائد
حداقل حجم 70 کیلوبایتعاری از هرگونه اثر مهر ، منگنه و …

علاوه بر بارگذاری عکس ، لازم است تمامی متقاضیان برخی مدارک مربوط به اطلاعات هویتی خود مانند شناسنامه ، کارت ملی و آخرین مدرک تحصیلی را در به همراه داشته باشند تا اطلاعات مورد نیاز مانند شماره شناسنامه ، معدل ، تاریخ تولد و … را از آن ها استخراج کرده و در سایت ثبت نام وارد نمایند.

آن دسته از متقاضیانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته را دارند باید مدرک فارغ التحصیلی و تاییدیه مدرک کاردانی خود را به واحد دانشگاهی مورد نظر ارائه دهند. این افراد در صورت قبولی حداکثر 2 ماه فرصت دارند تا لیست ریزنمرات مقطع کاردانی را به دانشگاه محل قبولی تحویل دهند.

شهریه دانشگاه آزاد واحد سما اسلام آباد غرب 98 – 99

یکی از موضوعاتی که همواره مورد پرسش داوطلبان جهت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد قرار می گیرد میزان شهریه این دانشگاه ها می باشد. پیش از پرداختن به مبلغ شهریه آزاد باید بدانیم که می توان شهریه هر ترم تحصیلی این دانشگاه را به دو قسمت ثابت و متغیر تقسیم کرد.

همان طور که انتظار می رود معمولا شهریه ثابت تا پایان دوره تحصیلی دانشجویان بدون تغییر باقی می ماند. اما میزان آن برای دانشجویان ورودی سال های مختلف ، متفاوت است. چرا که با شروع هر سال تحصیلی با کمی افزایش قیمت رو به رو می شود.

شهریه متغیر برای تمام دانشجویان متفاوت است. اما چرا؟ می توان گفت مبنای اصلی تعیین شهریه متغیر ، واحدهای درسی است که دانشجو در طول یک ترم اخذ می کند. تعداد واحدهای اخذ شده در یک ترم ، نوع آن ها و نیز عنوان رشته دانشجو همگی از عوامل موثر بر تعیین میزان شهریه متغیر یک ترم تحصیلی می باشند. به علاوه با گذر زمان نیز ، میزان شهریه متغیر افزایش می یابد. به طور کلی می توان گفت در ابتدای هر سال تحصیلی حدود 10 الی 15 درصد بر مبلغ کلی شهریه دانشگاه آزاد افزوده می شود.

با توجه به مطالب فوق ، نمی توان مبلغ دقیقی برای دانشگاه های آزاد تعیین کرد. چرا که ممکن است میزان آن در واحدهای دانشگاهی مختلف ، متفاوت باشد. به طور حدودی ، میانگین شهریه هر ترم تحصیلی یک دانشجوی دانشگاه آزاد به شرح زیر می باشد.

  • رشته های علوم پایه و انسانی: حداقل 1 میلیون و 450 هزار تومان و حداکثر 2 میلیون و 300 هزار تومان
  • رشته های فنی مهندسی: حداقل 1 میلیون و 750 هزار تومان و حداکثر 2 میلیون و 900 هزار تومان

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما اسلام آباد غرب 98 – 99

تمامی داوطلبان ، به منظور ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد باید ابتدا دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور آزاد مربوطه به هر 4 دوره کاردانی پیوسته ، کاردانی ناپیوسته ، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته را مطالعه کرده تا با اطلاع از رشته های ارائه شده در این واحد دانشگاهی بتوانند ثبت نام و انتخاب رشته خود را انجام دهند.

با توجه به جدا بودن دفترچه های مذکور ، تمامی رشته های بدون کنکور آزاد که در واحد دانشگاهی سما اسلام آباد غرب ارائه شده اند را استخراج کرده و در قالب جدولی به صورت یکجا ، بیان می کنیم تا شما داوطلبان گرامی ، به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشید.

لیست رشته های ارائه شده در دانشگاه آزاد واحد سما اسلام آباد غرب در نیمسال اول 98
رشته های کاردانی پیوسته
حسابدارینقشه کشی معماری – معماری
نرم افزار کامپیوتر


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره