خانه دانشگاه آزاد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد آموزش بین المللی قشم

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد آموزش بین المللی قشم

ثبت نام رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد 98 - 99 ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 98 – 99

در سال های اخیر ، یکی از دانشگاه هایی که به صورت بدون آزمون دانشجو می پذیرند ،دانشگاه آزاد است که علاقه مندان می توانند بدون ثبت نام کنکور آزاد و سراسری به انتخاب رشته های ارائه شده در دوره های کاردانی پیوسته ، کاردانی ناپیوسته ، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته آن بپردازند.

حتی داوطلبانی که در آزمون سراسری شرکت کنند نیز می توانند قبل یا پس از اعلام نتایج کنکور در فرآیند ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور آزاد مشارکت داشته باشند. چرا که پذیرش بدون کنکور دانشگاه های آزاد مستقل از پذیرش رشته های با آزمون آن می باشد. تنها نکته حائز اهمیت این است که اگر داوطلبی در هر دو رشته با آزمون و بدون آزمون پذیرفته شود ، می بایست یکی از آن ها را برگزیند و شروع به تحصیل کند.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی و از طریق سایت رسمی دانشگاه آزاد اسلامی صورت می گیرد.

زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد آموزش بین المللی قشم 98 – 99

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد دو مرتبه در سال انجام می شود و داوطلبان واجد شرایط نام نویسی ، می توانند در موعد مقرر اقدامات لازم را انجام دهند. زمان ثبت نام بدون کنکور آزاد مهر ماه از 20 اسفند ماه سال گذشته تا روز 28 شهریور ماه سال جاری ادامه داشت. نحوه ثبت نام در این ترم تحصیلی معمولا به صورت اینترنتی و از طریق سایت انتخاب رشته کنکور آزاد انجام می شود که مراحل آن را در ادامه مشاهده می کنید.

  • ورود به سایت رسمی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org
  • کلیک بر روی لینک فعال ” خرید کارت اعتباری ثبت نام “
  • انتخاب گروه آزمایشی برای دوره تحصیلی مورد نظر و فشردن دکمه ” خرید کارت “
  • پرداخت الکترونیکی هزینه ثبت نام بدون کنکور آزاد و دریافت شناسه پرداخت
  • بازگشت به صفحه اصلی سایت دانشگاه آزاد و انتخاب لینک فعال ثبت نام دوره تحصیلی مورد نظر
  • وارد کردن اطلاعات خواسته شده و فشردن کلید ورود
  • تکمیل فرم ثبت نام و بارگذاری عکس
  • انتخاب کد رشته محل های مورد علاقه

ثبت نام داوطلبانی که قصد شروع تحصیل از نیمسال دوم (بهمن ماه) را دارند معمولا به صورت حضوری انجام می گیرد. به این صورت که علاقه مندان ابتدا دفترچه های راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته های بدون کنکور آزاد بهمن ماه را مطالعه می کنند و پس از انتخاب کد رشته محل مورد نظر خود ، جهت تکمیل فرآیند ثبت نام از روز 28 آبان ماه لغایت 30 دی ماه ، به دانشگاه ارائه دهده آن مراجعه می نمایند.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد آموزش بین المللی قشم 98 – 99

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد نیازمند دارا بودن برخی شرایط است که داخل دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد هر دوره به طور کامل شرح داده شده اند. مواردی که لازم است داوطلبان به هنگام ثبت نام در نظر داشته باشند ، در ادامه بیان شده اند.

  • فراغت از تحصیل تا روز 31 شهریور ماه
  • تطابق رشته انتخابی داوطلب با مدرک دیپلم شاخه کاردانی ، فنی و حرفه ای و یا هنرستان نظام قدیم او جهت ثبت نام در دوره کاردانی پیوسته
  • داشتن مدرک کاردانی به منظور ثبت نام در دوره کارشناسی ناپیوسته
  • دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی به ترتیب برای ثبت نام دوره های کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته
  • انتخاب یک کد رشته در 20 کد محل به هنگام ثبت نام در دوره های کاردانی پیوسته یا کارشناسی ناپیوسته
  • انتخاب حداکثر 20 کد رشته محل حین ثبت نام در دوره های کاردانی ناپیوسته یا کارشناسی پیوسته
  • عدم وجود مشکل نظام وظیفه برای آقایان

داوطلبانی که در گذشته مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی پیوسته بوده اند اما به هر دلیلی از ادامه تحصیل سرباز زده و به دریافت مدرک کاردانی اکتفا نموده اند ، می توانند نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته در مقطع کارشناسی پیوسته اقدام کنند ، مشروط بر این که دارای کارت پایان خدمت و یا معافیت باشند. امکان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته نیز منوط بر نداشتن مشکل خدمت سربازی ، برای این افراد وجود دارد.

مدارک ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد واحد آموزش بین المللی قشم 98 – 99

داوطلبان به هنگام ثبت نام بدون آزمون دانشکاه آزاد می بایست برخی مدارک را در دسترس داشته باشند ، اطلاعات مورد نیاز را از آن ها استخراح نمایند و در سامانه ثبت نام بدون آزمون این دانشگاه ، وارد کنند.

مدارک ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور عبارتند از:

  • شناسنامه
  • کارت ملی
  • مدرک تحصیلی مورد نیاز
  • یک قطعه عکس 4*3 تمام رخ ، دارای پس زمینه سفید ، متعلق به سال جاری داوطلب ، با فرمت JPG ، حجم کمتر از 70 کیلوبایت ، دارای حداقل ابعاد 200×300 و حداکثر 300×400 ، بدون حاشیه زائد و هرگونه اثر مهر و منگنه و … .

برای داوطلبانی که قصد ثبت نام در دوره کارشناسی ناپیوسته را دارند ، ارائه مدرک فارغ التحصیلی و تاییدیه مدرک کاردانی به دانشگاه الزامی است. پس از کسب قبولی در این مقطع ، داوطلب حداکثر 2 ماه مهلت دارد که لیست ریزنمرات خود را نیز به دانشگاه محل قبولی تحویل دهد.

شهریه دانشگاه آزاد واحد آموزش بین المللی قشم 98 – 99

دانشگاه آزاد ، جزو دانشگاه های شهریه پردازی است که مبلغ دریافتی آن بابت شهریه دانشجویان ، به نسبت دانشگاه هایی چون پیام نور ، غیرانتفاعی و علمی کاربردی بیشتر است. به طور کلی می توان گفت شهریه دانشگاه آزاد متشکل از دو بخش ثابت و متغیر می باشد که ویژگی ها و تاثیر آن ها در میزان شهریه هر ترم در ادامه توضیح داده شده است.

شهریه ثابت دانشگاه آزاد

این بخش از شهریه ، مبلغی است که معمولا تا پایان دوره تحصیلی هر دانشجو بدون تغییر می ماند ، اما میزان آن برای دانشجویان ورودی های مختلف متفاوت است. چرا که با شروع هر سال تحصیلی مبلغی بر آن افزوده می شود. یعنی دانشجویی که در سال جاری وارد دانشگاه می گردد ، نسبت به دانشجویان ورودی سال گذشته ، شهریه ثابت بیشتری را پرداخت خواهد کرد.

شهریه متغیر دانشگاه آزاد

بخش افزاینده یا کاهنده شهریه دانشگاه آزاد را می توان قسمت متغیر آن دانست. مبلغی که به عنوان شهریه متغیر بر کل مبلغ شهریه یک ترم دانشجو افزوده می شود ، علاوه بر این که در هر سال تحصیلی و برای تمام دانشجویان افزایش می یابد ، به عوامل دیگری نیز بستگی دارد که عبارتند از:

  • رشته تحصیلی دانشجو
  • تعداد واحدهای دانشجو در طول یک ترم
  • نوع واحدهای اخذ شده توسط دانشجو در طول یک ترم تحصیلی (عملی ، نظری ، عمومی و …)

به طور کلی شهریه دانشگاه آزاد ، با شروع هر ترم تحصیلی حدود 10 الی 15 درصد افزایش می یابد. جدول زیر بیانگر حدود تقریبی مبلغی است که دانشجویان بابت شهریه هر ترم تحصیلی خود در دانشگاه آزاد باید پرداخت کنند.

شهریه هر ترم تحصیلی دانشگاه آزاد 98 – 99
رشته های علوم پایه و انسانی
حدود 1 میلیون و 450 هزار تومان تا 2 میلیون و 300 هزار تومان
رشته های فنی مهندسی
حدود 1 میلیون و 750 هزار تومان تا 2 میلیون و 900 هزار تومان

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد آموزش بین المللی قشم 98 – 99

جدول زیر حاوی تمام رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد آموزش بین المللی قشم می باشد که داوطلبان جهت ثبت نام بدون کنکور در این واحد دانشگاهی ، می بایست از آن ها مطلع باشند.

لیست رشته های زیر همگی از دفترچه مربوط به ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد استخراج شده اند.

لیست رشته های ارائه شده در دانشگاه آزاد واحد آموزش بین المللی قشم در نیمسال اول 98
رشته های کارشناسی پیوسته
مدیریت بازرگانی


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره