خانه دانشگاه آزاد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما بجنورد

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما بجنورد

ثبت نام رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد 98 - 99
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 98 – 99
چند صباحی است که شاهد ارائه اکثریت رشته های دانشگاهی به صورت بدون کنکور می باشیم. یکی از دانشگاه های ارائه دهنده این رشته ها ، دانشگاه آزاد می باشد. امکان ثبت نام بدون کنکور ، برای تمام داوطلبان واجد شرایط فراهم است ؛ چه آن ها که در آزمون سراسری شرکت کرده و چه آن ها که در این آزمون مشارکتی نداشته اند. این مورد را می توان از طریق کارنامه ای که با اعلام نتایج کنکور ، منتشر می شود نیز تایید کرد. تمامی افرادی که به موجب ثبت نام کنکور آزاد و سراسری در جلسه آزمون حضور داشته باشند ، مجاز به انتخاب رشته بدون آزمون می شوند.

به طور کلی ، تمامی داوطلبان می توانند یک لیست انتخابی از رشته های با آزمون (در صورت مجاز شدن) و یک لیست از رشته های بدون آزمون را در سامانه های مربوطه ، ثبت نمایند.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی و از طریق سایت رسمی دانشگاه آزاد اسلامی صورت می گیرد.

زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما بجنورد 98 – 99

نیمسال اول تحصیلی (مهر ماه)

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد برای نیمسال تحصیلی اول ، از 27 اسفند ماه 97 آغاز شد و تا روز 20 شهریور ماه 98 نیز ادامه داشت. پیش بینی می شود ثبت نام نیمسال تحصیلی اول در دوره های بعد نیز ، به همین شکل باشد. تقریبا هر داوطلب ، حدود 6 ماه فرصت داشت که نسبت به ثبت انتخاب های خود در سایت انتخاب رشته کنکور آزاد اقدام کند.

نیمسال دوم تحصیلی (بهمن ماه)

دانشگاه آزاد معمولا ، در نیمسال تحصیلی دوم نیز رشته هایی را به صورت بدون آزمون ارائه می دهد. زمان ثبت نام بدون کنکور آزاد ترم بهمن از اواخر دی ماه شروع شده و تا اوایل بهمن ماه ، ادامه می یابد. لازم به ذکر است که برای اطلاع از رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد بهمن ماه باید به دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته همین ترم مراجعه نمایند. جهت اطلاع از زمان انتشار دفترچه و یا شروع ثبت نام ، می توانید در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی عضو شده و از اخرین اخبار مربوط به این فرآیند ، مطلع شوید.

داوطلبان توجه داشته باشند ، تا زمانی که هزینه ثبت نام بدون کنکور آزاد را پرداخت نکنند و یا به اصطلاح ، کارت اعتباری گروه آزمایشی مورد نظر را خریداری ننمایند ، نمی توانند وارد سامانه ثبت نام و انتخاب رشته این دانشگاه شوند.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما بجنورد 98 – 99

با توجه به دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ، شرایط ثبت نام بدون کنکور در این دانشگاه ، به شرح زیر می باشد.

  • فارغ التحصیلی متقاضیان ، تا تاریخ 31 شهریور ماه
  • امکان ثبت نام در مقطع کاردانی پیوسته برای دارندگان دیپلم شاخه کاردانی ، فنی و حرفه ای و یا هنرستان نظام قدیم
  • رعایت تطابق رشته تحصیلی با مدرک تحصیلی اخذ شده از مدرسه ، برای متقاضیان ثبت نام در مقطع کاردانی پیوسته
  • داشتن مدرک کاردانی برای ثبت نام و انتخاب رشته دوره کارشناسی ناپیوسته (بدون محدودیت تطبیق مدرک تحصیلی با رشته مورد نظر)
  • الزام دارا بودن مدارک دیپلم نظام قدیم یا جدید ، پیش دانشگاهی و یا کاردانی برای ثبت نام در مقاطع کاردانی ناپیوسته یا کارشناسی پیوسته
  • عدم امکان ثبت نام داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش نظام جدید هستند اما مدرک پیش دانشگاهی ندارند در مقاطع کاردانی ناپیوسته یا کارشناسی پیوسته
  • انتخاب یک رشته در 20 کد محل به منظور ثبت نام در دوره های کاردانی پیوسته یا کارشناسی ناپیوسته
  • انتخاب حداکثر 20 کد رشته محل برای ثبت نام در مقاطع کاردانی ناپیوسته یا کارشناسی پیوسته
  • عدم وجود مشکلی برای آقایان ، از لحاظ نظام وظیفه

علاوه بر موارد فوق ، داوطلبانی که زمانی ، مشغول به تحصیل در دوره کارشناسی پیوسته بوده اند اما بنا به دلایلی ، از ادامه تحصیل انصراف داده و به دریافت مدرک کاردانی کفایت نموده اند ، اگر از لحاظ خدمت سربازی مشکلی نداشته باشند ، می توانند به ادامه تحصیل خود در مقطع کارشناسی ناپیوسته بپردازند. هم چنین اگر کارت معافیت و یا پایان خدمت ، داشته باشند ، امکان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی پیوسته ، برایشان فراهم خواهد شد.

مدارک ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد واحد سما بجنورد 98 – 99

مدارک ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور را می توان به دو دسته تقسیم کرد. گروه اول ، مدارکی هستند که حاوی برخی اطلاعات هویتی داوطلب می باشند و درج آن ها در سامانه ثبت نام الزامی است که عبارتند از:

  • شماره شناسنامه
  • تاریخ تولد
  • نام پدر
  • اطلاعات مربوط به آخرین مدرک تحصیلی
  • جنسیت
  • معدل

یک قطعه عکس پرسنلی نیز برای ثبت نام بدون کنکور نیاز است که در دسته دوم جای دارد. این عکس باید با ویژگی های زیر ، در سایت بارگذاری شود.

  • اندازه: 3*4 یا 4*6
  • فرمت: JPG
  • حجم: حداکثر 70 کیلوبایت
  • ابعاد: حداقل 200×300 و حداکثر 300×400

علاوه بر موارد فوق ، دقت کنید که حتی الامکان ، عکس ، دارای پس زمینه سفید و تمام رخ باشد. هم چنین عاری از هر گونه اثر مهر و منگنه و … بوده و دارای حاشیه زائد نیز ، نباشد.

داوطلبانی که قصد ثبت نام در مقطع کارشناسی ناپیوسته را دارند باید ، مدرک فارغ التحصیلی و تاییدیه مدرک کاردانی خود را به دانشگاه ارائه کرده و در صورت قبولی ، دو ماه به این افراد فرصت داده می شود که نسبت به ارائه لیست ریزنمرات مقطع کاردانی شان ، اقدام نمایند.

شهریه دانشگاه آزاد واحد سما بجنورد 98 – 99

به طور کلی شهریه آزاد از دو قسمت ثابت و متغیر تشکیل شده است. قسمت ثابت آن ، معمولا تا پایان دوره تحصیل هر دانشجو ثابت است اما برای دانشجویان ورودی های مختلف ، متفاوت می باشد. چرا که با شروع هر سال تحصیلی ، شهریه ها با افزایش قیمت رو به رو می شوند.

شهریه متغیر ، همان طور که از نامش پیداست پیوسته در حال تعییر است! میزان این قسمت شهریه به عوامل مختلفی بستگی دارد که عبارتند از:

  • نوع رشته تحصیلی
  • تعداد واحدهای اخذ شده در هر ترم
  • نوع واحدهای هر ترم (عملی ، نظری ، عمومی و …)

با توجه به سه عامل بالا ، ممکن است علت تفاوت شهریه پرداختی دانشجویان مختلف را درک کرده باشید. حال علاوه بر موارد مذکور ، این نکته را هم در نظر داشته باشید که شهریه متغیر ، به مرور زمان نیز افزایش می یابد. بنابراین می توان گفت با شروع هر سال تحصیلی جدید ، شهریه دانشجویان حدود 10 الی 15 درصد ، افزایش می یابد.

میانگین مبلغ شهریه هر ترم دانشگاه آزاد 98
رشته های علوم پایه و انسانی
حداقل 1 میلیون و 450 هزار تومان و حداکثر 2 میلیون و 300 هزار تومان
رشته های فنی مهندسی
حداقل 1 میلیون و 750 هزار تومان و حداکثر 2 میلیون و 900 هزار تومان

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما بجنورد 98 – 99

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد شامل دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته ای است که رشته های بدون کنکور آزاد ارائه شده در مقاطع کاردانی و کارشناسی به صورت کامل ، در آن بیان شده اند. اما جهت دسترسی آسان به رشته های ارائه شده در این واحد دانشگاهی ، جدولی مطابق زیر ، برایتان فراهم نموده ایم.

لیست رشته های ارائه شده در دانشگاه آزاد واحد سما بجنورد در نیمسال اول 98
رشته های کاردانی پیوسته
حسابداریالکتروتکنیک – برق صنعتی
تربیت بدنیالکتروتکنیک – تاسیسات الکتریکی


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره