خانه دانشگاه آزاد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما تربت جام

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما تربت جام

ثبت نام رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد 98 - 99
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 98 – 99
طی سال های اخیر ، دانشگاه های زیادی به ثبت نام بدون کنکور دانشجویان می پردازند که یکی از آن ها ، دانشگاه آزاد می باشد. علاقه مندان به تحصیل در یکی از دوره های کاردانی پیوسته ، کاردانی ناپیوسته ، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته ، می توانند قبل از برگزاری آزمون سراسری و یا حتی پس از اعلام نتایج کنکور ، به انتخاب رشته های مورد نظر بپردازند.

در واقع داوطلبی که به ثبت نام کنکور آزاد پرداخته و مجاز به انتخاب رشته شده باشد ، علاوه بر انتخاب رشته های با آزمون ، می تواند به ثبت نام و انتخاب رشته مورد علاقه خود از بین آن هایی که بر اساس سوابق تحصیلی ارائه می شوند نیز ، بپردازد. دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته هر یک از دوره های تحصیلی مذکور ، به صورت جداگانه بر روی سایت رسمی دانشگاه آزاد قرار گرفته و قابل دریافت می باشند.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی و از طریق سایت رسمی دانشگاه آزاد اسلامی صورت می گیرد.

زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما تربت جام 98 – 99

داوطلبانی که قصد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد را دارند ، در موعد مقرر می توانند به سایت انتخاب رشته کنکور آزاد مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام دهند. اما دقت داشته باشید که پیش از پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور آزاد ، امکان ورود به سامانه ثبت نام و انتخاب رشته برای شما فراهم نخواهد شد. بنابراین ابتدا با خرید کارت اعتباری از قسمت مشخص سایت ، مبلغ مورد نظر را واریز کرده و سپس به ثبت اطلاعات خود بپردازید.

معمولا ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ، دو مرتبه در سال ، برای ورود به نیمسال اول و دوم تحصیلی (مهر ماه و بهمن ماه) صورت می گیرد. داوطلبانی که به هر دلیلی قصد ثبت نام در نیمسال دوم را دارند ، جهت اطلاع از رشته های بدون کنکور آزاد بهمن ماه ، باید به دفترچه مربوط به همان دوره مراجعه نمایند. حدول زیر بیان گر زمان ثبت نام بدون کنکور آزاد ، در دو ترم مهر و بهمن ماه می باشد.

زمانبندی ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد
نیمسال تحصیلی اول (مهر ماه)نیمسال تحصیلی دوم (بهمن ماه)
27 اسفند ماه 97 الی 20 شهریور ماه 98اواخر دی ماه الی اواسط بهمن ماه

جهت اطلاع از زمان دقیق انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام و یا زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ، می توانید در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی عضو شده و از آخرین اخبار مربوط به این فرآیند ، آگاه شوید.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما تربت جام 98 – 99

تمامی شرایطی که داوطلبان جهت ثبت نام بدون آزمون ، در دانشگاه آزاد باید داشته باشند ، داخل دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد بیان شده است. اما جهت دسترسی آسان شما عزیزان ، آن ها را جمع آوری کرده و در این قسمت ، شرح می دهیم.

  1. متقاضیانی که تا 31 شهریور ماه ، از تحصیل فارغ شوند ، می توانند به ثبت نام رشته های بدون کنکور بپردازند.
  2. افرادی با مدرک دیپلم شاخه کاردانش ، فنی و حرفه ای و یا هنرستان نظام قدیم ، مجاز به نام نویسی و انتخاب رشته در مقطع کاردانی پیوسته می باشند.
  3. افرادی که قصد دارند ، در رشته های مقطع کاردانی پیوسته ، به تحصیل بپردازند ، باید رشته تحصیلی شان با مدرکی که از دوره مدرسه اخذ می نمایند ، مطابقت داشته باشد.
  4. ثبت نام در دوره کارشناسی ناپیوسته ، با داشتن مدرک کاردانی امکان پذیر است و محدودیتی مبنی بر همخوانی رشته کاردانی با رشته انتخابی وجود ندارد.
  5. داوطلبانی که قصد نام نویسی در دوره های کاردانی ناپیوسته و یا کارشناسی پیوسته را دارند ، باید مدارک دیپلم نظام قدیم یا جدید ، پیش دانشگاهی و یا کاردانی را داشته باشند.
  6. ثبت نام در مقطع کاردانی ناپیوسته یا کارشناسی پیوسته برای دارندگان مدرک دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش نظام جدید که مدرک پیش دانشگاهی را ندارند ، امکان پذیر نیست.
  7. حداکثر تعداد انتخاب داوطلبان ، جهت ثبت نام در دوره های کاردانی پیوسته یا کارشناسی ناپیوسته ، یک رشته در 20 کد محل ، می باشد.
  8. داوطلبانی که قصد ثبت نام در مقطع کاردانی ناپیوسته یا کارشناسی پیوسته را دارند ، می توانند حداکثر 20 کد رشته محل را انتخاب نمایند.
  9. داوطلبان آقا ، به هنگام ثبت نام نباید از لحاط نظام وظیفه ، مشکلی داشته باشند.
  10. داوطلبانی که زمانی ، در دوره کارشناسی پیوسته مشغول به تحصیل بوده اما به هر دلیلی از ادامه تحصیل استعفا داده و به اخذ مدرک کاردانی اکتفا نموده اند ، در صورتی که از لحاظ خدمت سربازی مشکلی نداشته باشند ، می توانند در مقطع کارشناسی ناپیوسته به ادامه تحصیل بپردازند. همین افراد ، اگر کارت معافیت و یا پایان خدمت داشته باشند ، می توانند در مقطع کارشناسی پیوسته ، ادامه تحصیل دهند.

مدارک ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد واحد سما تربت جام 98 – 99

ثبت نام در رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد نیز ، نیاز به ثبت اطلاعات هویتی و ارائه برخی مدارک دارد. موارد زیر نمونه ای از اطلاعات هویتی لازم ، جهت ثبت نام داوطلبان می باشند.

  • شماره شناسنامه
  • تاریخ تولد
  • اطلاعات مربوط به آخرین مدرک تحصیلی
  • معدل

جهت وارد کردن اطلاعاتی مانند موارد بالا ، بهتر است مدارک مربوط به هر کدام ، در دسترستان باشند تا در حین ثبت نام ، دچار اشتباه نشوید. یکی از مدارک لازم ثبت نام آزاد بدون کنکور که باید در سامانه نام نویسی ، بارگذاری شود ، فایل اسکن شده عکسی با شرایط زیر است که باید:

  • دارای اندازه 3*4 یا 4*6 باشد.
  • فرمت JPG داشته باشد.
  • پس زمینه سفید داشته و تمام رخ باشد.
  • حداقل دارای 70 کیلوبایت حجم باشد.
  • ابعادی بین 200×300 تا 300×400 داشته باشد.
  • عاری از هرگونه اثر مهر ، منگنه و … باشد.
  • بدون حاشیه زائد باشد.

ارائه مدرکی مبنی بر فارغ التحصیلی و تاییدیه مدرک کاردانی ، برای داوطلبانی که قصد ثبت نام در دوره کارشناسی ناپیوسته را دارند ، الزامی است. هم چنین پس از قبولی ، دو ماه به این افراد فرصت داده می شود تا لیست ریزنمرات مقطع کاردانی خود را به دانشگاه ، تحویل دهند.

شهریه دانشگاه آزاد واحد سما تربت جام 98 – 99

از آن جا که دانشگاه آزاد ، یکی از دانشگاه های شهریه پرداز است ، میزان شهریه آن ، یک علامت سوال در ذهن اکثریت داوطلبان ایجاد کرده است. پیش از پرداختن به مبلغ شهریه آزاد ، باید بگوییم که شهریه هر ترم این دانشگاه ، به دو بخش ثابت و متغیر ، تقسیم می شود. قسمت ثابت شهریه ، میزان کمتری از شهریه هر ترم را تشکیل داده و معمولا تا پایان دوره تحصیل دانشجو ثابت بوده و کمتر ، دچار تغییر می شود.

عامل اصلی متغیر بودن شهریه دانشگاه آزاد در هر ترم و برای هر دانشجو ، قسمت متغیر شهریه است که با توجه به رشته ، تعداد و نوع واحدهای هر ترم ، برای دانشجویان مختلف ، متفاوت است. این شهریه ، حتی در طول دوره تحصیل دانشجو نیز ، افزایش می یابد.

علاوه بر افزایش شهریه متغیر با گذر زمان ، با شروع هر سال تحصیلی حدود 10 الی 15 درصد به شهریه مصوب هر سال ، افزوده می شود. بر اساس آخرین تغییرات میزان شهریه دانشگاه های آزاد ، می توان گفت مبلغ آن ، به طور میانگین در هر ترم ، مطابق جدول زیر می باشد.

میانگین مبلغ شهریه هر ترم دانشگاه آزاد 98
رشته های علوم پایه و انسانیرشته های فنی مهندسی
1 میلیون و 450 هزار تومان الی 2 میلیون و 300 هزار تومان1 میلیون و 750 هزار تومان الی 2 میلیون و 900 هزار تومان

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما سما تربت جام 98 – 99

در دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه آزاد ، تمامی رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد ارائه شده برای دوره های کاردانی پیوسته ، کاردانی ناپیوسته ، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته بیان می شوند. اما جهت سهولت دسترسی شما عزیزان ، به رشته های ارائه شده در این واحد دانشگاهی ، حدول زیر را تهیه کرده ایم.

لیست رشته های ارائه شده در دانشگاه آزاد واحد سما تربت جام در نیمسال اول 98
رشته های کاردانی پیوسته
کودکیاری – مربی کودکمکانیک خودرو – مکانیک خودرو
حسابداریتاسیسات – تهویه مطبوع
ساختمان – کارهای عمومی ساختماننرم افزار کامپیوتر
نقشه کشی معماری – معماریامور زراعی و باغی – تکنولوژی تولیدات باغی
تئاتر – ادبیات نمایشی


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره