خانه دانشگاه آزاد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما داراب

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما داراب

ثبت نام رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد 98 - 99
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 98 – 99
اخیرا شاهد ارائه بسیاری از رشته ها به صورت بدون کنکور بوده ایم. یعنی علاقه مندان به تحصیلات دانشگاهی بدون شرکت در آزمون سراسری می توانند مشغول به تحصیل شوند. تمامی داوطلبان واجد شرایط ، قبل و یا پس از اعلام نتایج کنکور می توانند نسبت به انتخاب رشته های بدون آزمون در دانشگاه آزاد اقدام کنند. در واقع این نوع از ثبت نام ارتباطی به ثبت نام کنکور آزاد و سراسری ندارد. هر داوطلب می تواند یک لیست انتخاب رشته بدون آزمون در سایت رسمی دانشگاه آزاد ثبت کند و چنان چه در آزمون سراسری شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته شده باشد ، یک لیست از رشته های با آزمون نیز می تواند در سایت مذکور به ثبت برساند.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی و از طریق سایت رسمی دانشگاه آزاد اسلامی صورت می گیرد.

زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما داراب 98 – 99

نیمسال تحصیلی مهر ماه

زمان ثبت نام بدون کنکور آزاد برای متقاضیان تحصیل در این نیمسال از 27 اسفند ماه 97 آغاز شد و تا پایان روز 20 شهریور ماه 98 ادامه داشت. در واقع هر داوطلب حدود 6 ماه فرصت داشت که با مراجعه به سایت انتخاب رشته آزاد نسبت به ثبت نام خود در ترم مهر ، اقدام نماید. پیش بینی می شود در دوره های بعد نیز ثبت نام نیمسال تحصیلی اول ، به همین منوال باشد.

نیمسال تحصیلی بهمن ماه

معمولا امکان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در نیمسال دوم هر سال تحصیلی فراهم می شود. به این صورت که داوطلبان دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بهمن را دریافت کرده و پس از کسب آگاهی در رابطه با رشته های ارائه شده ، نسبت به انتخاب رشته خود اقدام می نمایند. ثبت نام در رشته های بدون کنکور آزاد بهمن ماه معمولا از اواخر دی ماه شروع شده و تا اوایل بهمن ماه ادامه دارد. جهت کسب اطلاع دقیق از زمان شروع فرآیند نام نویسی بدون کنکور در این ترم تحصیلی می توانید در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی عضو شده و از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوید.

لازم به ذکر است تا زمانی که هزینه ثبت نام بدون کنکور آزاد را پرداخت ننمایید ، امکان ورود به سامانه ثبت نام و انتخاب رشته را نخواهید داشت. هزینه ای که بابت ثبت نام پرداخت می کنید با عنوان “خرید کارت اعتباری” در سایت مشخص است. دقت داشته باشید که برای هر گروه آزمایشی باید کارت اعتباری مخصوص خودش را خریداری نمایید. به عنوان مثال نمی توانید با خرید کارت اعتباری تجربی ، به انتخاب رشته های گروه آزمایشی ریاضی و انسانی نیز بپردازید. اگر قصد انتخاب رشته در چند گروه آزمایشی را دارید ، باید چند کارت اعتباری جداگانه خریداری کنید.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما داراب 98 – 99

تمامی شرایط و ضوابط لازم برای ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه آزاد در دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد بیان شده اند که در جدول زیر جمع آوری گردیده اند.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد
فراغت از تحصیل تا پایان شهریور ماه جهت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در نیمسال تحصیلی اولدارا بودن مدارک دیپلم نظام قدیم یا جدید ، پیش دانشگاهی و یا کاردانی برای ثبت نام در دوره های کاردانی پیوسته و یا کارشناسی ناپیوسته
داشتن دیپلم شاخه کاردانی ، فنی و حرفه ای و یا هنرستان نظام قدیم به منظور ثبت نام در کاردانی پیوستهعدم امکان ثبت نام برای دارندگان مدرک دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش نظام جدید که مدرک پیش دانشگاهی را ندارند ، در دوره های کاردانی ناپیوسته یا کارشناسی پیوسته
تطابق رشته مورد نظر با مدرک تحصیلی دوره کاردانی آن ها برای ثبت نام در مقطع کاردانی پیوستهامکان انتخاب یک کد رشته در 20 کد محل برای ثبت نام در دوره های کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته و انتخاب حداکثر 20 کد رشته محل برای ثبت نام در دوره های کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته
داشتن مدرک کاردانی برای ثبت نام در مقطع کارشناسی ناپیوسته (فارغ از اهمیت تطابق مدرک کاردانی با رشته دانشگاهی مورد نظر)عدم وجود مشکل نظام وظیفه برای آقایان

علاوه بر موارد فوق ، داوطلبانی که سابقه تحصیل در مقطع کارشناسی پیوسته را دارند اما با اخذ مدرک کاردانی از آن ، تحصیل خود را در نیمه راه رها کرده اند ، اگر مشکل سربازی نداشته باشند ، می توانند به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته بپردازند. هم چنین در صورت داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت ، می توانند تحصیل خود را در مقطع کارشناسی پیوسته ادامه دهند.

مدارک ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد واحد سما داراب 98 – 99

از اصلی ترین مدارک لازم ثبت نام آزاد بدون کنکور یک قطعه عکس پرسنلی است که باید:

  • دارای اندازه 3*4 یا 4*6 باشد.
  • حتی الامکان دارای پس زمینه سفید بوده و تمام رخ باشد.
  • با فرمت JPG بارگذاری شود.
  • حداقل دارای 70 کیلوبایت حجم باشد.
  • ابعادی بین 200×300 و 300×400 داشته باشد.
  • فاقد حاشیه های زائد و هر گونه اثر مهر و منگنه باشد.

علاوه بر موارد فوق اطلاعاتی از قبیل نام و نام خانوادگی ، شماره شناسنامه ، نام پدر ، تاریخ تولد ، آخرین مدرک تحصیلی ، معدل و … حین ثبت نام از شما خواسته می شود که به منظور جلوگیری از درج اشتباه آن ها توصیه می گردد مدارک مربوطه را در دسترس خود قرار دهید.

علاقه مندان به تحصیل در دوره کارشناسی ناپیوسته باید توجه داشته باشند که جهت ثبت نام لازم است مدرک فارغ التحصیلی و تاییدیه مدرک کاردانی خود را به دانشگاه ارائه دهند و در صورت قبولی نهایی ، حداکثر 2 ماه مهلت دارند که لیست ریزنمرات مقطع کاردانی خود را به دانشگاه تحویل دهند.

شهریه دانشگاه آزاد واحد سما داراب 98 – 99

شهریه آزاد از دو قسمت ثابت و متغیر تشکیل شده است که به طور کلی و با شروع هر سال تحصیلی حدود 10 الی 15 درصد بر میزان آن افزوده می شود. شهریه ثابت ، همان گونه که از نامش پیداست ، معمولا تا پایان دوره تحصیل دانشجویان بدون تغییر می ماند. اما مبلغ آن با شروع هر سال تحصیلی برای دانشجویان جدیدالورود با افزایش قیمت همراه است.

شهریه متغیر که بخش عمده شهریه ترمی داوطلبان را تشکیل می دهد بسته به عواملی مانند عنوان رشته ، تعداد واحدهای اخذ شده در هر ترم و نوع آن ها ، برای تمام دانشجویان و در طول دوره تحصیل متفاوت است. چرا که تعداد و نوع واحدهایی که هر دانشجو در یک ترم تحصیلی اخذ می کند نسبت به سایر دانشجویان تفاوت دارد. بنابراین شهریه ای که باید پرداخت شود نیز متفاوت می باشد. شهریه متغیر با گذشت زمان نیز دچار افزایش قیمت می شود.

با توجه به مطالب فوق ، نمی توان به طور دقیق شهریه دانشگاه آزاد را بیان کرد اما می توان حد و مرزی برای آن در نظر گرفت که مطابق جدول زیر می باشد.

میانگین شهریه هر ترم تحصیلی در دانشگاه آزاد
عنوان رشتهمیزان شهریه
رشته های علوم پایه و انسانیحداقل 1 میلیون و 450 هزار تومان و حداکثر 2 میلیون و 300 هزار تومان
رشته های فنی مهندسیحداقل 1 میلیون و 750 هزار تومان و حداکثر 2 میلیون و 900 هزار تومان

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما داراب 98 – 99

داوطلبانی که قصد ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه آزاد را دارند ، می توانند با دریافت و مطالعه دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور آزاد از تمام رشته های ارائه شده در واحدهای دانشگاهی مختلف ، مطلع گردند. جهت سهولت دسترسی شما داوطلبان گرامی ، لیست رشته های بدون کنکور آزاد سما داراب را از دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه آزاد جمع آوری کرده و در قالب جدولی به شکل زیر ارائه می دهیم.

لیست رشته های ارائه شده در دانشگاه آزاد واحد سما داراب در نیمسال اول 98
رشته های کاردانی پیوسته
ساختمان – کارهای عمومی ساختمان


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره