خانه دانشگاه آزاد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما کرج

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما کرج

ثبت نام رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد 98 - 99
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 98 – 99
هنگامی که نتایج کنکور منتشر می شود ، وضعیت مجاز یا غیر مجاز بودن داوطلبان جهت ثبت نام بدون کنکور در تمام دانشگاه ها ، مشخص می شود که یکی از آن ها دانشگاه آزاد است. در واقع دانشگاه آزاد ، به ارائه برخی از رشته ها بدون نیاز به شرکت در آزمون سراسری می پردازد. از این رو داوطلبانی که به هر دلیلی موفق به ثبت نام کنکور آزاد و یا قبولی در رشته های با آزمون آن نشده اند ، می توانند با مراجعه به سایت رسمی دانشگاه آزاد و مطالعه دفترچه های راهنمای ثبت نام ، از شرایط و مراحل نام نویسی بدون کنکور دانشگاه آزاد و رشته های ارائه شده در هر یک از دوره های پیوسته و ناپیوسته کاردانی و کارشناسی ، مطلع شوند.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی و از سایت رسمی دانشگاه آزاد اسلامی صورت می گیرد.

زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما کرج 98 – 99

داوطلبان جهت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد باید در زمان مناسب به سایت انتخاب رشته کنکور آزاد به نشانی azmoon.org مراجعه کرده و به ثبت کد رشته محل های انتخابی خود بپردازند. زمان ثبت نام بدون کنکور آزاد برای دو ترم مهر و بهمن ماه ، معمولا مطابق جدول زیر می باشد.

جدول زمان بندی ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد 98 – 99
نیمسال اول تحصیلی (مهر)نیمسال دوم تحصیلی (بهمن)
27 اسفند ماه 97 لغایت 20 شهریور ماه 98اواخر آبان ماه تا اواسط بهمن ماه 98

لازم به ذکر است که پیش از ورود به سامانه ثبت نام ، هزینه ثبت نام بدون کنکور آزاد باید پرداخت شود تا بتوانید لیست انتخابی خود را به ثبت برسانید. داوطلبان به منظور اطلاع از رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد بهمن می بایست تا زمان انتشار دفترچه این نیمسال تحصیلی صبر نمایند. از همین رو ، جهت اطلاع از زمان دقیق انتشار دفترچه و شروع ثبت نام می توانید در کانال تلگرام انتخاب رشته عضو شده و از بروزترین اخبار مربوطه مطلع شوید.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما کرج 98 – 99

شرایط ثبت نام بدون آزمون ، در دانشگاه آزاد بنا بر آن چه که در دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور آزاد ذکر شده است ، مطابق جدول زیر می باشد.

شرایط ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد واحد سما کرج
ثبت نام ترم مهر ماه ، برای داوطلبانی که تا تاریخ 31 شهریور ، فارغ التحصیل شوند ، امکان پذیر است.در مقطع کارشناسی ناپیوسته الزامی بر تجانس مدرک با رشته انتخابی وجود نداشته و داشتن تنها یک مدرک کاردانی برای ثبت نام ، کفایت می کند.
به منظور ثبت نام در مقطع کاردانی پیوسته ، باید مدرک فارغ التحصیلی دوران مدرسه داوطلب با رشته انتخابی اش متجانس باشد.هر داوطلب می تواند جهت ثبت نام در دوره های کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته ، حداکثر 20 کد رشته محل را انتخاب کند.
دارندگان دیپلم شاخه کاردانش ، فنی و حرفه ای و یا هنرستان نظام قدیم می توانند در دوره کاردانی پیوسته ثبت نام کنند.متقاضیان جهت ثبت نام در هر یک از مقاطع کاردانی پیوسته یا کارشناسی ناپیوسته ، می توانند تنها یک رشته را در حداکثر 20 کد محل متفاوت انتخاب نمایند.
امکان ثبت نام در دوره های کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته برای افرادی که دارای دیپلم نظام قدیم ، جدید ، پیش دانشگاهی و یا کاردانی هستند ، وجود دارد.داوطلبان آقا ، از لحاظ نظام وظیفه نباید مشکلی داشته باشند.
آن دسته از داوطلبان که دارای مدرک دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش نظام جدید هستند اما مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی را ندارند ، مجاز به ثبت نام در دوره های کاردانی ناپیوسته یا کارشناسی پیوسته نمی باشند.افرادی که در یک بازه زمانی ، مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی پیوسته بوده اند اما به هر دلیلی نتوانستند آن را به پایان برسانند و به اخذ مدرک کاردانی اکتفا نموده اند ، چنان چه مشکل سربازی برایشان مطرح نباشد ، می توانند به ادامه تحصیل در دوره کارشناسی ناپیوسته بپردازند. هم چنین می توانند با داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت ، در دوره کارشناسی پیوسته هم مشغول به تحصیل شوند.

مدارک ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد واحد سما کرج 98 – 99

داوطلبی که قصد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد را دارد ، باید فایل اسکن شده عکس پرسنلی خود را آماده کرده و به هنگام نام نویسی در قسمت خواسته شده ، بارگذاری کند. پیش از بارگذاری عکس ، موارد زیر را در نظر داشته باشید.

  • 3*4 یا 4*6 باشد.
  • دارای فرمت JPG باشد.
  • ترجیحا دارای پس زمینه سفید و تمام رخ باشد.
  • دارای حداکثر حجم 70 کیلوبایت باشد.
  • ابعادی مابین 200×300 و 300×400 داشته باشد.
  • هیچ گونه اثر مهر ، منگنه و … بر روی آن موجود نباشد.
  • حاشیه زائد نداشته باشد.

به هنگام ثبت نام ، اطلاعات هویتی داوطلب نیز مورد تقاضا قرار می گیرند اما نیاز به بارگذاری آن ها نیست. بنابراین بهتر است پیش از آغاز نام نویسی ، تمامی مدارک ثبت نام آزاد بدون کنکور را در کنار خود آماده کرده تا از اتلاف وقت و یا بروز اشتباه جلوگیری شود.

داوطلبانی که قصد ثبت نام در دوره کارشناسی ناپیوسته را دارند ، دقت داشه باشند که در صورت قبولی ، می بایست گواهی فارغ التحصیلی و تاییدیه مدرک کاردانی خود را به دانشگاه ارائه کنند. همچنین حداکثر تا 2 ماه مهلت دارند که ریزنمرات مقطع کاردانی خود را آماده کرده و در اختیار دانشگاه قرار دهند.

شهریه دانشگاه آزاد واحد سما کرج 98 – 99

یکی از سوالاتی که همواره برای متقاضیان ثبت نام در دانشگاه آزاد مطرح است ، میزان شهریه آزاد می باشد. قبل از بیان مبلغ دقیق شهریه هر ترم دانشگاه آزاد ، لازم است بدانید که میزان آن ، به دو قسمت ثابت و متغیر ، تقسیم می شود. شهریه ثابت ، از آغاز دوره تحصیل هر دانشجو تا پایان مدت زمان آن ، ثابت بوده و دچار افزایش یا کاهش نخواهد شد. اما شهریه متغیر ، به هزینه ای گفته می شود که به ازای هر واحد درسی و نوع آن ، برای رشته های مختلف ، متفاوت است. میزان شهریه متغیر در طی دوره تحصیل می تواند کم یا زیاد شود. اما علاوه بر نوسان شهریه ها ، لازم است بدانید که با شروع هر سال تحصیلی حدود 10 الی 15 درصد به مبلغ شهریه سال قبل ، افزوده می شود.

به طور کلی میزان شهریه دوره کاردانی با کارشناسی ، چندان تفاوتی با یکدیگر نداشته و تنها در طول دوره تحصیل است که با هم فرق دارند. دوره کاردانی ، چه پیوسته و چه ناپیوسته ، دو سال و دوره کارشناسی پیوسته و ناپیوسته ، به ترتیب ، چهار و دو سال به طول می انجامند.

متوسط شهریه دانشگاه آزاد در هر ترم

  • رشته های علوم پایه و انسانی: 1 میلیون و 450 هزار تومان الی 2 میلیون و 300 هزار تومان
  • رشته های فنی مهندسی: 1 میلیون و 750 هزار تومان الی 2 میلیون و 900 هزار تومان

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما کرج 98 – 99

داوطلبانی که قصد دارند از لیست رشته های بدون کنکور آزاد به طور کامل ، مطلع شوند ، می توانند از دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته این دانشگاه ، استفاده نمایند. اما توجه داشته باشید که هر یک از دوره های کاردانی پیوسته ، کاردانی ناپیوسته ، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته دارای دفترچه های مجزا می باشند. از همین رو می توانید جهت آگاهی از رشته های ارائه شده تمام دوره ها توسط این واحد دانشگاهی ، به جدول زیر مراجعه نمایید.

لیست رشته های ارائه شده در دانشگاه آزاد واحد سما کرج در نیمسال اول 98
رشته های کاردانی پیوسته
حسابدارینقشه کشی معماری – معماری
تربیت بدنیمکانیک خودرو – مکانیک خودرو
الکترونیک – الکترونیک عمومیتاسیسات – تهویه مطبوع
الکتروتکنیک – برق صنعتیساخت و تولید – ماشین افزار
ساختمان – کارهای عمومی ساختمانصنایع فلزی – جوشکاری
نقشه کشی عمومی – نقشه کشی و طراحی صنعتینرم افزار کامپیوتر


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره