خانه دانشگاه آزاد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما ساوه

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما ساوه

ثبت نام رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد 98 - 99
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 98 – 99
در سال های اخیر ، دانشگاه آزاد به علت ارائه برخی از رشته ها به صورت بدون کنکور در مقطع کاردانی و کارشناسی ، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. در واقع علاقه مندان جهت تحصیل در رشته های بدون کنکور این دانشگاه نیاز به ثبت نام کنکور آزاد و سراسری ندارند و مستقل از نتایج کنکور می توانند شانس خود را در پذیرش بدون کنکور امتحان کنند.

به طور کلی می توان گفت تمامی داوطلبان واجد شرایط (فارغ از ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری) اجازه ثبت نام و انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه آزاد را دارند. با این تفاسیر اگر فردی به موجب شرکت در آزمون سراسری ، مجاز به انتخاب رشته های با آزمون شده باشد ، می تواند دو لیست انتخاب رشته برای کد رشته محل های با آزمون و بدون آزمون را در سایت رسمی دانشگاه آزاد ثبت کند. در این شرایط لازم به ذکر است که امکان تحصیل داوطلب تنها در یک کد رشته محل قبولی وجود دارد و او نمی تواند همزمان در یک رشته بدون کنکور و یک رشته با آزمون ، مشغول به تحصیل شود.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی و از طریق سایت رسمی دانشگاه آزاد اسلامی صورت می گیرد.

زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما ساوه 98 – 99

نیمسال تحصیلی مهر ماه

زمان ثبت نام بدون کنکور آزاد در نیمسال اول تحصیلی ، از 20 اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و تا 28 شهریور ماه سال جاری ادامه داشت. از آن جا که ثبت نام بدون کنکور آزاد در این نیمسال تحصیلی معمولا به صورت اینترنتی انجام می شود ، لازم است داوطلبان به سایت انتخاب رشته آزاد با نشانی azmoon.org مراجعه کنند و کد رشته محل های انتخابی خود را ثبت نمایند.

لازم به ذکر است تا زمانی که داوطلبان هزینه ثبت نام بدون کنکور آزاد را پرداخت نکنند امکان ورود به سامانه انتخاب رشته این دانشگاه را نخواهند داشت. هزینه ای که جهت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد باید پرداخت شود با عنوان ” کارت اعتباری “ مشخص می گردد و متقاضیان بسته به رشته یا رشته های انتخابی خود می توانند یک یا چند کارت اعتباری خریداری کنند. چرا که کارت اعتباری هر گروه آزمایشی مختص به خودش است و اگر داوطلب قصد انتخاب رشته از چند گروه آزمایشی مختلف را دارد ، باید کارت اعتباری مربوط به آن ها را خریداری کند.

نیمسال تحصیلی بهمن ماه

داوطلبانی که قصد شروع تحصیل در دانشگاه آزاد از ترم بهمن ماه را دارند ، از روز 28 آبان ماه لغایت 30 دی ماه می توانند نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. روند ثبت نام این نیمسال با ترم تحصیلی مهر ماه کمی متفاوت است.

علاقه مندان جهت ثبت نام و انتخاب رشته های بدون کنکور آزاد بهمن ماه باید دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته مربوط به دوره و مقطع مورد نظر را مطالعه کنند و پس از اخذ تصمیم نهایی ، به صورت حضوری به دانشگاه ارائه دهنده آن مراجعه نمایند و با تحویل مدارک مورد نیاز ، اقدامات لازم را انجام دهند.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما ساوه 98 – 99

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد نیازمند دارا بودن برخی شرایط است که داخل دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور آزاد هر دوره به طور کامل شرح داده شده اند. مواردی که لازم است داوطلبان به هنگام ثبت نام در نظر داشته باشند ، در ادامه بیان شده اند.

  • فراغت از تحصیل تا روز 31 شهریور ماه
  • تطابق رشته انتخابی داوطلب با مدرک دیپلم شاخه کاردانی ، فنی و حرفه ای و یا هنرستان نظام قدیم او جهت ثبت نام در دوره کاردانی پیوسته
  • داشتن مدرک کاردانی به منظور ثبت نام در دوره کارشناسی ناپیوسته
  • دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی به ترتیب برای ثبت نام دوره های کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته
  • انتخاب یک کد رشته در 20 کد محل به هنگام ثبت نام در دوره های کاردانی پیوسته یا کارشناسی ناپیوسته
  • انتخاب حداکثر 20 کد رشته محل حین ثبت نام در دوره های کاردانی ناپیوسته یا کارشناسی پیوسته
  • عدم وجود مشکل نظام وظیفه برای آقایان

داوطلبانی که در گذشته مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی پیوسته بوده اند اما به هر دلیلی از ادامه تحصیل سرباز زده و به دریافت مدرک کاردانی اکتفا نموده اند ، می توانند نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته در مقطع کارشناسی پیوسته اقدام کنند ، مشروط بر این که دارای کارت پایان خدمت و یا معافیت باشند. امکان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته نیز منوط بر نداشتن مشکل خدمت سربازی ، برای این افراد وجود دارد.

مدارک ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد واحد سما ساوه 98 – 99

داوطلبان به هنگام ثبت نام بدون آزمون دانشکاه آزاد می بایست برخی مدارک را در دسترس داشته باشند ، اطلاعات مورد نیاز را از آن ها استخراج نمایند و در سامانه ثبت نام بدون آزمون این دانشگاه ، وارد کنند.

مدارک ثبت نام آزاد بدون کنکور عبارتند از:

  • شناسنامه
  • کارت ملی
  • مدرک تحصیلی مورد نیاز
  • یک قطعه عکس 4*3 تمام رخ ، دارای پس زمینه سفید ، متعلق به سال جاری داوطلب ، با فرمت JPG ، حجم کمتر از 70 کیلوبایت ، دارای حداقل ابعاد 200×300 و حداکثر 300×400 ، بدون حاشیه زائد و هرگونه اثر مهر و منگنه و … .

برای داوطلبانی که قصد ثبت نام در دوره کارشناسی ناپیوسته را دارند ، ارائه مدرک فارغ التحصیلی و تاییدیه مدرک کاردانی به دانشگاه الزامی است. پس از کسب قبولی در این مقطع ، داوطلب حداکثر 2 ماه مهلت دارد که لیست ریزنمرات خود را نیز به دانشگاه محل قبولی تحویل دهد.

شهریه دانشگاه آزاد واحد سما ساوه 98 – 99

شهریه دانشگاه آزاد از دو قسمت ثابت و متغیر تشکیل شده است که بخش ثابت آن ، معمولا تا پایان دوره تحصیل هر دانشجو بدون تغییر می ماند و علت تفاوت میزان شهریه هر ترم با ترم های دیگر در قسمت متغیر شهریه آزاد نهفته است. چرا که تعداد واحدهایی که هر فرد در یک ترم اخذ می کند و نوع آن ها ، تماما یکسان و مشابه نیستند. به عنوان مثال ممکن است دروس عملی یک ترم بیشتر باشد و ترم بعد عمده واحدهای اخذ شده به دروس پایه اختصاص یابد. طبیعی است که میزان شهریه این دو نوع واحد ، با هم متفاوت است.

به طور کلی نمی توان مبلغ مشخصی برای دانشگاه آزاد تعیین کرد ؛ اما لازم به ذکر است که میزان شهریه این دانشگاه با شروع هر سال تحصیلی حدود 10 الی 15 درصد افزایش می یابد. حدود تقریبی میزان شهریه دانشگاه آزاد در رشته های علوم پایه و انسانی و رشته های فنی مهندسی را در جدول زیر مشاهده می کنید.

شهریه هر ترم تحصیلی دانشگاه آزاد 98 – 99
رشته های علوم پایه و انسانی
حدود 1 میلیون و 450 هزار تومان تا 2 میلیون و 300 هزار تومان
رشته های فنی مهندسی
حدود 1 میلیون و 750 هزار تومان تا 2 میلیون و 900 هزار تومان

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما ساوه 98 – 99

تمامی رشته های بدون کنکور آزاد داخل دفترچه های راهنمای ثبت نام بدون کنکور مقاطع کاردانی پیوسته ، کاردانی ناپیوسته ، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد بیان می شوند که پس از دریافت و مطالعه هر کدام ، می توان با رشته های ارائه شده در هر واحد دانشگاهی آشنا شد.

جدول زیر لیست رشته هایی که در دوره های مختلف بدون آزمون دانشگاه آزاد واحد سما ساوه ارائه شده اند را نشان می دهد.

لیست رشته های ارائه شده در دانشگاه آزاد واحد سما ساوه در نیمسال اول 98
رشته های کاردانی پیوسته
مربی بهداشت مدارسمکانیک خودرو – مکانیک خودرو
حسابداریتاسیسات – تهویه مطبوع
امور اداریساخت و تولید – قالبسازی
تربیت بدنیساخت و تولید – ماشین افزار
الکترونیک – الکترونیک عمومیصنایع فلزی – صنایع فلزی
الکتروتکنیک – برق صنعتیمتالورژی – ریخته گری
الکتروتکنیک – تاسیسات الکتریکیسفال و سرامیک
صنایع شیمیایی – صنایع شیمیایینرم افزار کامپیوتر
ساختمان – کارهای عمومی ساختمانامور زراعی و باغی – تکنولوژی تولیدات باغی
نقشه کشی عمومی – نقشه کشی و طراحی صنعتیامور دامی – تکنولوژی پرورش طیور
نقشه کشی معماری – معماریامور دامی – تکنولوژی پرورش دام
امور زراعی و باغی – تکنولوژی تولیدات باغی


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره