خانه مدارس نحوه ثبت نام کلاس نهم در سامانه پادا

نحوه ثبت نام کلاس نهم در سامانه پادا

نحوه ثبت نام پایه نهم در سامانه پادا
نحوه ثبت نام کلاس نهم در سامانه پادا

در سال های اخیر به منظور جلوگیری از پاندمی کرونا و با راه اندازی بسترهای مناسب به جهت رفاه حال والدین و دانش آموزان، نام نویسی در مقاطع مختلف از جمله پایه نهم به صورت غیرحضوری از طریق سامانه پادای دانش آموزی که توسط وزارت آموزش و پرورش راه اندازی شده است، امکان پذیر می باشد. بدین منظور والدین دانش آموزان می توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری به مدارس، در زمان مقرر به سامانه پادا با آدرس اینترنتی pada.medu.ir مراجعه و نام فرزند خود را در مقطع تحصیلی مورد نظر ثبت کنند. علاوه بر ثبت نام، فرآیندهای دیگر مانند دریافت کارنامه از سامانه پادا و همچنین استفاده از خدمات بخش نورینو برای مقطع متوسطه دوم نیز از طریق این سامانه انجام می شود.

لینک مستقیم ورود به سامانه پادا

ثبت نام دانش آموزان مقطع نهم متوسطه اول از طریق سامانه پا به آدرس pada.medu.ir صورت می گیرد.

زمان ثبت نام کلاس نهم در سامانه پادا

والدین دانش آموزانی که مقطع هشتم متوسطه اول را با موفقیت پشت سر گذاشته اند می بایست برای ثبت نام فرزندشان در پایه بعدی اقدامات لازم را به عمل بیاورند. در گذشته این فرآیند تنها با مراجعه حضوری اولیا به مدارس انجام می شد اما امروزه به منظور رفاه حال والدین و تسریع در روند اجرا و پیگیری امور مربوط به این فرآیند، نام نویسی به صورت الکترونیکی از طریق سامانه پادا صورت می گیرد. بنا بر روند هر ساله که مدتی پس از صدور کارنامه تحصیلی، ثبت نام دانش آموزان آغاز می شود، می توان گفت معمولا از اوایل خرداد تا اواخر مرداد ماه لینک ثبت نام در سامانه پادا فعال می گردد.

مدارک لازم برای پیش ثبت نام کلاس نهم در سامانه پادا

همانطور که گفته شد، والدین دانش آموزان در صورت امکان ثبت نام غیر حضوری میان پایه نهم متوسطه اول می توانند در زمان اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش نسبت به نام نویسی اقدام نمایند منتهی ثبت این درخواست به صورت الکترونیکی تنها با ارائه مدارک و اطلاعات فردی و تحصیلی دانش آموز میسر می گردد. این اطلاعات عبارت اند از:

  • اطلاعات فردی و شناسنامه ای دانش آموز
  • کلمه عبور سامانه پادا
  • اطلاعات تحصیلی دانش آموز

نحوه پیش ثبت نام کلاس نهم در سامانه پادا

در سال های اخیر، دانش آموزان مقاطع مقاطع میان پایه متوسطه اول به دلیل پاندمی کرونا می توانستند با مراجعه به سامانه pada.medu.ir فرآیند ثبت نام خود را در مقطع تحصیلی جدید انجام دهند اما در سال جاری این امکان برداشته شد و طی بیانه ای که منتشر شد فقط دانش آموزان برای پیش ثبت نام پایه های هفتم و دهم و همچنین دانش آموزان متقاضی ثبت نام مدارس شاهد می توانند از خدمات ثبت نام غیرحضوری بهره مند شوند.

اما با توجه به بیانیه های بعدی، این احتمال وجود دارد که دانش آموزان برای ثبت نام مقطع نهم بتوانند مجددا  از طریق مراجعه به سامانه پادا اقدام نمایند که در چنین شرایطی می بایست مطابق با راهنمای تصویری زیر عمل کنند. دانش آموزان با مراجعه به سامانه پادا در زمان فعال شدن لینک ثبت نام و ارائه مدارک و اطلاعات لازم، طی تکمیل مراحل زیر می توانند مراحل اولیه ثبت نام خود را انجام داده و سپس در موعد مقرر نسبت به تکمیل آن به مدرسه مورد نظر مراجعه نمایند.

  • ابتدا با مراجعه به سامانه pada.medu.ir مراجعه نموده و گزینه “پیش ثبت نام” را انتخاب نمایید.
  • سپس، نام کاربری، کلمه عبور و کد امنیتی را در کادرهای مربوطه نوشته و بر روی گزینه “ورود کاربران” کلیک نمایید.
  • در مرحله بعد، اطلاعات دانش آموزی را بررسی و در صورت مشاهده اطلاعات نادرست، این موضوع را به مدیر مدرسه اطلاع دهید.
  • اکنون لازم است اطلاعات مدرسه و پایه خود را انتخاب نموده و کلید “تایید نهایی” را بفشارید.

4 نکته مهم در خصوص ثبت نام

  1. در صورتی که می خواهید در مدرسه سال گذشته مجدد ثبت نام نمایید می بایست کادر کوچک حاوی اطلاعات مدرسه سال گذشته در قسمت پایین کادر مربوط به اطلاعات دانش آموز را انتخاب کرده و اگر می خواهید مدرسه خود را تغییر دهید گزینه “مدارس دیگر” در کادر سمت چپ صفحه را انتخاب کنید.
  2. نام کاربری همان کد ملی دانش آموز بوده ولی برای دریافت رمز عبور پادا می بایست به مدرسه مراجعه و کد 8 رقمی را مدیر مدرسه خود دریافت نمایید.
  3. در صورت عدم دسترسی به رمز بنا بر هر دلیلی (گم یا فراموش کردن کد) می توانید با مراجعه به پادا در قسمت “بازیابی کلمه عبور” مجددا کد را دریافت نمایند.
  4. توجه داشته باشید که تکمیل کردن کادرهای ستاره دار الزامی می باشد.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام کلاس نهم در سامانه پادا در چه زمانی صورت می گیرد؟

نام نویسی مقطع نهم با توجه به گذشته معمولا در بازه زمانی اوایل خرداد تا اواخر تیر ماه انجام می شود.

2- نحوه ثبت نام در پایه نهم از طریق سامانه پادا چگونه است؟

مراحل نام نویسی در این مقطع در مقاله درج شده است.

3- آیا امکان بازیابی کلمه عبور سامانه پادا وجود دارد؟

در صورت عدم دسترسی به رمز، می توانید با مراجعه به سامانه پادا و انتخاب گزینه بازیابی کلمه عبور مجددا آن را دریافت نمایید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. نیازی

    خواهش میکنم بهم جواب بدید من خیلی استرس دارم می‌خوام برم کلاس نهم و تا الان ثبت نام نکردم در شهریور هم امکان ثبت نام وجود داره؟

    • ایران مشاوره

      با سلام واحترام، ثبت نام مدارس به صورت اینترنتی از طریق سامانه my.medu.ir انجام می شود و اگر موفق به ثبت نام اینترنتی نشدید، شما لازم است برای ثبت نام حضورا به مدرسه ی مورد نظر مراجعه کنید.

مشاوره مدارس پیج مدارس