خانه مشاوره تحصیلی دفترچه ثبت نام آزمون وکالت ۱۴۰۲

دفترچه ثبت نام آزمون وکالت ۱۴۰۲

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون وکالت 1402
دفترچه ثبت نام آزمون وکالت 1402

دانش آموختگان واجد شرایط جهت دریافت پروانه وکالت می بایست ابتدا در خصوص ثبت نام آزمون وکالت اقدامات لازم را به عمل آورند. اما نکته حائز اهمیت این است که پیش از هر اقدامی در این خصوص می بایست به تمام ضوابط شرکت در آزمون از جمله شرایط آزمون وکالت و میزان تاثیر سهمیه در آزمون وکالت واقف بوده و سپس با فراهم نمودن مدارک ثبت نام آزمون وکالت در راستای نام نویسی خود قدم بردارند. دفترچه آزمون وکالت منبعی موثق برای دست یابی به اطلاعات مورد نیاز شرکت در این آزمون می باشد که در موعد مقرر از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود.

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه 1402 (به زودی فعال می شود)

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در رابطه با راهنمای ثبت نام آزمون وکالت دادگستری در روز چهار شنبه مورخ 13 اردیبهشت 1402 منتشر شد.

زمان انتشار دفترچه ثبت نام آزمون وکالت 1402

سازمان سنجش آموزش کشور هر ساله اطلاعیه بلند بالایی در خصوص راهنمای ثبت نام آزمون وکالت منتشر می کند که در واقع به عنوان جایگزینی برای دفترچه این آزمون به شمار می رود. این دفترچه همزمان با آغاز آغاز نام نویسی و از طریق سایت مربوطه منتشر می گردد. لازم به ذکر است که هریک از دفترچه های آزمون وکالت دادگستری و قوه قضائیه به صورت جداگانه و اختصاصی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

زمان انتشار دفترچه آزمون وکالت دادگستری

دفترچه ثبت نام آزمون وکالت دادگستری در روز 13 اردیبهشت 1402 از طریق سایت سنجش انتشار یافت. متقاضیان با مراجعه به سایت سنجش یا کلیک بر لینک های دانلود در همین مقاله می توانند از تمامی قواعد و مندرجات دفترچه مذکور اطلاع یابند.

زمان انتشار دفترچه آزمون وکالت قوه قضائیه

تا به این لحظه خبری از انتشار دفترچه ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه در دسترس نیست. از آنجایی که دفترچه ثبت نام این آزمون به دو صورت جداگانه برای نهادهای قوه قضائیه و کانون وکلای دادگستری منتشر می شود ممکن است تاریخ انتشار آنها نیز متفاوت باشد ولی معمولا فاصله انتشار این دو دفترچه به درازا نمی انجامد و شما با دنبال کردن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ایران مشاوره می توانید در اسرع وقت از انتشار دفترچه و شروع ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه مطلع شوید.

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون وکالت 1402

سازمان سنجش اطلاعات لازم جهت ثبت نام افراد در آزمون وکالت 1402 را به صورت اطلاعیه ای در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار نمی دهد. جهت دریافت فایل پی دی اف این دفترچه می توانید از طریق سایت ثبت نام آزمون وکالت  اقدام کرده و یا به لینک های موجود در جدول زیر مراجعه نمایید.

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه 1402 (به زودی فعال می شود)

مندرجات دفترچه ثبت نام آزمون وکالت 1402

متقاضیات شرکت در آزمون وکالت سال 1402 باید توجه داشته باشند که صرفا در صورت احراز شرایط مورد نیاز می توانند اقدامات لازم جهت ثبت نام خود را به انجام برسانند. از همین رو، داشتن اطلاعات کافی از شرایط و مدارک مورد نیاز برای نام نویسی در آزمون مذکور ضروری است که تمامی این موارد به واسطه انتشار دفترچه ای در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. مندرجات موجود در متن اطلاعیه مربوطه به شرح زیر می باشد.

  • مستندات قانونی
  •  مواد امتحانی آزمون
  •  شرایط ثبت نام و اخذ پروانه کارآموزی وکالت
  •  مدارک لازم برای نام نویسی
  • نحوه ثبت نام و کارت شرکت در آزمون و تاریخ آزمون
  • هزینه ثبت نام و سایر نکات مربوط به فرآیند نام نویسی
  • جزئیات مرتبط با برگزاری آزمون و اعلام نتایج آن
  • تذکرات و نکات مهم

همان طور که اشاره شد، داوطلبان جهت دریافت دفترچه ثبت نام این آزمون باید از طریق سایت ثبت نام آزمون وکالت اقدام نمایند. یکی از مواردی که در این دفترچه به آن پرداخته شده است، منابع آزمون وکالت می باشد. متقاضیانی که قصد دارند با آمادگی کامل و سطح علمی مناسبی در آزمون حضور یابند، می بایست از این منابع و مباحث مورد سوال در آن مطلع باشند. به همین منظور، شما می توانید بر روی لینک فوق کلیک نموده و با بهترین و موثق ترین منابع آزمون وکالت آشنا شوید.

شرایط عمومی ثبت نام ازمون وکالت 1402

در سطور زیر قرار است شرایط عمومی مندرج در اطلاعیه سال 1402 را مورد بررسی قرار دهیم که برای هر دو نهاد کانون وکلای دادگستری و قوه قضائیه یکسان است. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط آزمون همچون اعمال سهمیه ها می توانید با مراجعه به مطلب شرایط آزمون وکالت می توانید به تمام مندرجات دفترچه مسلط شوید.

  • تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  • اعتقاد به احکام و مبانی دین اسلام یاسایر اقلیت های دینی شناخته شده در نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم پیشینه محکومیت کیفری موثر
  • عدم سابقه عضویت و فعالیت در احزاب و گروه های الحادی و فرق ضاله و معاند با اسلام و یا گروه هایی که مرامنامه آنها مبتنی بر نفی ادیان الهی می باشد.
  • وابسته نبودن به رژیم پهلوی و تحکیم پایه ای حکومت طاغوت
  • عدم عضویت و طرفداری از گروهک های غیر قانونی و مخالف با جمهوری اسلامی ایران
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر و استعمال مشروبات الکلی

شرایط اختصاصی ثبت نام در آزمون وکالت 1402

آزمون وکالت جز امتحانی است که بسیاری از فارغ التحصیلان رشته حقوق و گرایش های مختلف سعی در شرکت و اخذ رتبه قبولی در آن را دارند ولیکن پیش از ثبت نام و شرکت در آزمون لازم است از شرایط آن مطلع باشند. این آزمون از سوی دو نهاد کانون وکلای دادگستری و قوه قضائیه صورت جداگانه برگزار می شود. از آنجا که در شرایط این دو تفات هایی نیز بوجود دارد به صورت زیر شرح داده ایم.

 آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری

  • دارابودن دانشنامه لیسانس یا بالاتر رشته حقوق از دانشکده های معتبر خارجی یا داخلی که مورد تایید وزرت علوم باشدف و یا داشتن مدرک لیسانس فقه و مبانی حقوق اسلامی یا معادل آن دروس حوزوی دانشگاهی البته با تایید مراجع دارای صلاحیت.
  • داوطلبانی که به موجب قانون از کارآموزی معاف هستند به شرطی پروانه وکالت برایشان صادر می شود که شرایط مذکور را از بابت مدرک تحصیلی داشته باشند.
  • متقاضیانی که فاقد مدرک کارشناسی حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی یا معادل آن از دروس حوزوی و دانشگاهی با تایید مرجع صالح بوده و فقط دارای مدرک بالاتر هستند نمی توانند در آزمون شرکت کنند.
  • افرادی که دارای مدرک کارشناسی ناپیوسته حقوق یا کاردانی مرتبط آن هستند به شرطی می توانند در آزمون شرکت کنند که واحدهای دروس کارشناسی حقوق را گذرانده باشند.
  • پروانه وکالت در حوزه تهران تنها برای افرادی صادر می شود که حین ثبت نام سن آنها حداکثر 40 سال باشد. سایر حوزه های قضائی تا سقف 50 سال پروانه وکالت صادر می نمایند.

آزمون وکالت قوه قضائیه

  • متقاضی می بایست دارای مدرک کارشناسی حقوق از دانشکده های معتبر داخلی یا خارجی یا معادل حوزوی آن در رشته های حقوق یا فقه و مبانی حقوق اسلامی باشد.
  • افرادی که فاقد مدرک کارشناسی هستند و فقط دارای مدرک بالاتر رشته های کارشناسی حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی یا معادل دروس حوزوی هستند، در صورت شرکت در آزمون مدارک بالاتر آنها جایگزین نخواهد شد و مورد پذیرش نیست.  
  • داوطلبانی که دارای مدارک کارشناسی ناپیوسته حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی باشند مشروط براینکه که واحدهای دوره کارشناسی حقوق، فقه و مبانی حقوقو  اسلامی را گذرانده باشند مجاز به شرکت در آزمون هستند.
  • شرکت کنندگان آزمون وکالت قوه قضائیه نباید هیچ نوع اشتغالی اعم از رسمی، پیمانی در وزارتخانه ها، سازمان ها، ادارات و شرکت های دولتی، نهادهای انقلابی ، شهرداری ها و موسسات مامور به خدمات عمومی داشته باشند.
  • عدم اشتغال به سردفتری یا دفتریاری در زمان صدور مجوز پس از آن مادامی که شخص به وکالت مربوط است.

 

سوالات متداول

1- دفترچه ثبت نام آزمون وکالت ۱۴۰۲ چه زمانی منتشر می شود؟

دفترچه ثبت نام کانون وکلای دادگستری 13 اردیبهشت ۱۴۰۲ منتشر شده ولیکن دفترچه ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه همچنان منتشر نشده است.

2- دفترچه ثبت نام آزمون وکالت ۱۴۰۲ از چه طریقی قابل دسترس می باشد؟

با استفاده از لینک های موجود در مقاله به راحتی می توانید دفترچه های مذکور را دریافت نمایید.

3- محتویات دفترچه ثبت نام آزمون وکالت شامل چه مواردی می باشد؟

این دفترچه حاوی اطلاعات مهمی پیرامون ضوابط شرکت در آزمون از جمله شرایط و نحوه ثبت نام، مواد آزمون، مدارک مورد نیاز و... می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره