خانه آزمون استخدامی رشته های مورد نیاز آزمون ورودی جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران ۱۴۰۲

رشته های مورد نیاز آزمون ورودی جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران ۱۴۰۲

رشته های مورد نیاز آزمون ورودی جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران ۱۴۰۲

به منظور ارتقای فرهنگ مالیاتی پرداخت کنندگان مالیات و همچنین ارائه خدمات مشاوره ای صحیح در امور مربوطه برای مراجعه به ادارات و مراجع، نهادی به نام “جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران” تاسیس شده است تا با پذیرش افراد ذی صلاح در این زمینه فعالیت نماید.

 لذا در هر دوره بر حسب نیاز، سازمان مربوطه زمان ثبت نام آزمون مشاوران رسمی مالیاتی ایران را برای علاقه مندانی که مایل به شرکت در این آزمون می باشند، تعیین می نماید. داوطلبان می بایست از تمامی شرایط ثبت نام آزمون جامعه مشاوران رسمی مالیاتی از جمله رشته های مورد نیاز این آزمون باخبر شوند و در صورت واجد شرایط بودن، روند ثبت نام خود را آغاز کنند. در این مقاله قصد داریم به معرفی رشته های مورد نیاز جهت شرکت آزمون مذکور و همچنین شرایط اختصاصی متناسب با آن ها بپردازیم.

ملاک تاریخ فارغ التحصیلی داوطلبان شرکت در آزمون ورودی جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران به تاریخ 18 اسفند ماه 1402 می باشد.

رشته های مورد نیاز آزمون ورودی جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران 1402

بدیهی است که ثبت نام آزمون مشاوران رسمی مالیاتی نیز مانند هر آزمون دیگری منوط به برخورداری از یک سری شرایط عمومی و اختصاصی می باشد. لذا دانش آموختگان مقطع تحصیلی کارشناسی و بالاتر در رشته های زیر می بایست پس از پرداخت هزینه ثبت نام آزمون مشاوران رسمی مالیاتی آخرین مدرک تحصیلی مرتبط خود را هنگام نام نویسی در سایت سازمان سنجش آموزش کشور بارگذاری نمایند.

  • امور مالی و مالیاتی
  • حسابداری
  • حسابرسی
  • بازرگانی
  • حقوق
  • مدیریت (در گرایش های مالی، بازرگانی، دولتی، صنعتی و بانکی)

 

آزمون جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران دارای 100 سوال می باشد که میزان سوالات هر یک از مباحث سوالات این آزمون در جدول زیر ذکر شده است. توجه داشته باشید که داوطلبان برای قبولی در این آزمون باید حد نصاب قبولی به میزان 70% امتیاز میانگین نمرات تراز 1% حائزین بالاترین امتیاز را به دست آورند.

جدول امتیازات سوالات آزمون جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ۱۴۰۲
نوع سوالات تعداد سوالات
قانون مالیات‌های مستقیم و آیین‌نامه‌های مربوط به آن25
قانون مالیات بر ارزش افزوده و آیین‌نامه‌های مربوط به آن15
قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان و آیین‌نامه مربوط به آن10
قوانین و مقررات مربوط به دادرسی مالیاتی10
حسابداری مالیاتی و حسابرسی مالیاتی15
حسابداری و حسابرسی بخش خصوصی و عمومی10
قوانین تجارت، مدنی، محاسبات عمومی و بودجه15

سایر شرایط اختصاصی متناسب با رشته های آزمون ورودی جامعه مشاوران مالیاتی ایران 1402

علاوه بر مدارک تحصیلی عنوان شده در بخش قبل، داشتن حداقل 10 سال سابقه اشتغال به صورت تمام وقت در هر یک از رشته های امور مالی و مالیاتی، حسابرسی، حقوقی، مالی، محاسباتی و یا تدریس در حوزه امور مالیاتی، مالی، محاسباتی و اقتصادی در دانشگاه ها و مراکز علمی آموزشی از ملزومات شرکت در آزمون جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران می باشند.

 

همچنین لازم است متقاضیان با تکمیل و بارگذاری فرم “نداشتن رابطه استخدامی با دستگاه های اجرایی” در سایت ثبت نام آزمون جامعه مشاوران رسمی مالیاتی، عدم برخورداری خود از رابطه استخدام رسمی و غیررسمی یا دائم و موقت با دستگاه اجرایی را نشان دهند.

 

شایان ذکر است در صورتی که داوطلبی بدون در نظر گرفتن شرایط و مدارک مورد نیاز نسبت به ثبت نام آزمون جامعه مشاوران رسمی مالیاتی اقدام نماید و سپس محرز گردد که وی واجد شرایط شرکت در این آزمون نبوده است، از حضور در ادامه فرآیند استخدام محروم می گردد. توجه داشته باشید که بارگذاری مدارک ثبت نام آزمون ورودی جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران در سایت سازمان سنجش آموزش کشور از جمله الزامات تکمیل فرآیند نام نویسی می باشد که برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آن می توانید به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

 

 

سوالات متداول

1- برای شرکت در آزمون جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران ۱۴۰۲، چه مدرک تحصیلی مورد نیاز است؟

تنها افراد دارای مدرک تحصیلی کارشناسی یا بالاتر با توجه به رشته های مورد نیاز این آزمون، مجاز به ثبت نام هستند.

2- رشته های مورد نیاز ثبت نام آزمون جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران چیست؟

داوطلبان باید فارغ التحصیل مقطع لیسانس و یا بالاتر در رشته های امور مالی و مالیاتی، حسابداری و حسابرسی، بازرگانی، حقوقی و مدیریت (مالی، بازرگانی، دولتی، صنعتی و بانکی) باشند.

3- داوطلبان آزمون جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران، تا چه تاریخی باید فارغ التحصیل شده باشند؟

ملاک تاریخ فارغ التحصیلی به تاریخ 18 اسفند ماه 1402 می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره استخدامی پیج استخدامی