خانه اخبار تحصیلی کنکور زمان اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳

زمان اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳

زمان اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳
زمان اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۳ به صورت کارنامه ای در نیمه مرداد ماه سال جاری خبر داد.

زمان اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه الزهرا در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ اعلام کرد: آزمون سراسری به صورت سالم در کل کشور برگزار شد و فقط در یکی از شهرهای استان سیستان و بلوچستان به دلیل وقوع سیل مشکلاتی ایجاد شد که ارتش جمهوری اسلامی با امکانات خود داوطلبان را جابه جا نمود.

در نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر زن و ۴۳۲ هزار و ۸۶۲ نفر مرد هستند. به این ترتیب ۶۳ درصد داوطلبان را زنان و ۳۷ درصد داوطلبان را مردان تشکیل می‌دهند. تعداد ثبت نام کنندگان عادی ۴۹۲ هزار و ۱۲۵ نفر و تعداد ثبت نام کنندگان فرهنگیان ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر است.

وی همچنین در رابطه با آزمون فرهنگیان اظهار کرد: علاوه بر دفترچه اختصاصی دروس مختلف، دفترچه مختص پذیرش دانشگاه فرهنگیان نیز در هر پنج گروه آزمایشی توزیع شد و متقاضیان پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به سوالات آن دفترچه نیز پاسخ دهند.

لازم به ذکر است نمرات کنکور ۱۴۰۲ نیز همچنان برای داوطلبان معتبر است، بنابراین در مقطعی که باید انتخاب رشته صورت بگیرد، یا به انتخاب خود داوطلب و یا به انتخاب سازمان سنجش ۴ نمره برای داوطلبان قابل استفاده می باشد.

کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد ماه اعلام می‌شود و چند روز پس از اعلام نتایج، فرایند انتخاب رشته کنکور  آغاز خواهد شد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید..



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور