خانه انتخاب رشته کنکور زمان انتخاب رشته کنکور سراسری دی ماه ۱۴۰۱

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری دی ماه ۱۴۰۱

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری دی ماه ۱۴۰۲

تحصیلات دانشگاهی یکی از مراحل مهم تحصیلی هر فرد است که در حال حاضر متقاضیان می توانند در دو نوبت دی ماه و تیر ماه با توجه به شرایط شرکت در آزمون کنکور سراسری، برای ثبت نام در یکی از این دو دوره اقدام کرده و شانس خود را برای قبولی در دانشگاه های کشور امتحان نمایند.

یکی از مراحل مهم و اساسی که به حضور درست متقاضیان در رشته و دانشگاه مورد نظرشان کمک می کند، موضوع انتخاب رشته کنکور سراسری است که شرکت کنندگان در آزمون سراسری با توجه به نتایج کنکور سراسری اعلام شده، باید برای این مهم، اقدام نمایند.

 

✅لینک مستقیم انتخاب رشته کنکور سراسری دی ماه 1401

 

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری دی ماه 1401، تا ساعت 14 روز سه شنبه 7 شهریور ماه 1402 تمدید شد.

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری دی ماه 1401

بر طبق تصمیمات جدید سازمان سنجش، آزمون کنکور سراسری در دو نوبت دی ماه و تیر ماه انجام خواهد گرفت که طبق اعلامیه سازمان سنجش، زمان انتخاب رشته دو نوبت در یک زمان و از 31 مرداد لغایت 4 شهویر ماه 1402 می باشد. با تمدید این بازه زمانی داوطلبان فرصت دارند تا ساعت 14 روز سه شنبه 7 شهریور ماه نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نمایند.

در صورت اعلام اخبار تکمیلی، این مقاله به روز خواهد شد و همچنین شما می توانید با عضویت در کانال تلگرامی کنکور، از اخبار مربوطه و تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری مطلع شوید.

صفر تا 100 انتخاب رشته کنکور سراسری دی ماه ۱۴۰۱

تمدید و مهلت مجدد انتخاب رشته کنکور سراسری دی ماه ۱۴۰۱

با تمدید بازه زمانی انتخاب رشته داوطلبان می توانند تا ساعت 14 روز سه شنبه 7 شهریور ماه نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نمایند. همواره در سال های گذشته زمانی به عنوان مهلت مجدد انتخاب رشته کنکور سراسری برای افرادی که در زمان اولیه موفق به انجام انتخاب رشته نشده اند، در نظر گرفته شده است. البته در حال حاضر زمان دقیقی را نمی توان برای این منظور مشخص نمود و شرکت کنندگان در کنکور بهتر است انتخاب رشته خود را در زمان اولیه در نظر گرفته شده به انجام رسانند.

مهلت مجدد انتخاب رشته کنکور سراسری علاوه بر این که فرصتی است برای کسانی که انتخاب رشته خود را انجام نداده اند، فرصتی است برای ویرایش ثانویه انتخاب رشته انجام شده و شرکت کنندگان می توانند در صورت تمایل با توجه به قوانین موجود در رابطه با ویرایش انتخاب رشته، انتخاب رشته خود را تغییر دهند. به محض مشخص شدن زمان دقیق این مقاله به روز شده و به اطلاع شما خواهد رسید.

راهنمای انتخاب رشته در کنکور سراسری دی ماه 1401

شرکت کنندگان در آزمون کنکور سراسری دی ماه ۱۴۰۱ و تیر ماه 1402 پس از اعلام نتیجه کنکور و با توجه به لیست رشته های کنکور سراسری می توانند از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org اقدام به انتخاب رشته نمایند.

مراحل انتخاب رشته کنکور در ادامه به صورت گام به گام عنوان شده است، همچنین شرکت کنندگان در کنکور سراسری می توانند برای مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری، با مشاوره تحصیلی تلفنی در ارتباط بوده و راهنمایی لازم را دریافت نمایند.

  • برای انتخاب رشته در ابتدا وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شده و بر روی گزینه “سراسری” کلیک نمایید.

انتخاب رشته کنکور

  • سپس در صفحه جدید بر روی لینک “انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال 1402” کلیک نمایید.

مرحله دوم انتخاب رشته کنکور

  • پس از مشاهده صفحه زیر بر روی لینک “سامانه انتخاب رشته های با آزمون کنکور سراسری سال 1402” کلیک کنید.

مرحله سوم انتخاب رشته کنکور

مرحله چهارم انتخاب رشته کنکور

  • در این صفحه گزینه “انتخاب رشته” را انتخاب نمایید.

مرحله پنجم انتخاب رشته کنکور

  • اطلاعات درخواستی را به دقت وارد کرده و در نهایت کلید “ورود” را بفشارید.
مرحله ششم انتخاب رشته کنکور
مرحله ششم انتخاب رشته کنکور

 

سوالات متداول

1- زمان انتخاب رشته کنکور سراسری دی ماه ۱۴۰۱ در چه تاریخی است؟

تاریخ انتخاب رشته کنکور سراسری دی ماه ۱۴۰۱ به همراه انتخاب رشته آزمون تیر ماه ۱۴۰۲ از 31 مرداد تا 4 شهریور 1402 می باشد.

2- انتخاب رشته کنکور سراسری از چه طریقی انجام خواهد شد؟

شرکت کنندگان کنکور سراسری می توانند در زمان مقرر شده با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انتخاب رشته خود را انجام دهند.

3- آیا برای انتخاب رشته، مهلت مجددی در نظر گرفته می شود؟

همواره به منظور کمک رسانی به افرادی که در زمان مقرر اولیه موفق به انتخاب رشته نشده اند، زمان مجددی نیز برای انتخاب رشته و با ویرایش انتخاب رشته در نظر گرفته می شود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره پیج کنکور