خانه سامانه و سایت سامانه دریافت معافیت تحصیلی | sakha.epolice.ir

سامانه دریافت معافیت تحصیلی | sakha.epolice.ir

سایت دریافت و استعلام معافیت تحصیلی
سامانه دریافت معافیت تحصیلی

هنگامی که تمامی آقایان ایرانی به سن مشمولیت می رسند، می بایست به خدمت سربازی اعزام شوند. در واقع مشمول به کسی گفته می شود که 18 سال آن تمام شده باشد و تا 6 ماه بعد از تولد 18 سالگی زمان دارد که مراحل اعزام به خدمت سربازی خود را انجام دهد. بعضی از مشمولین تمایل دارند همچنان به ادامه تحصیل بپردازند که در این صورت باید جهت دریافت معافیت تحصیلی اقدام نمایند تا وارد دوره غیبت سربازی نشوند.

برای دریافت معافیت تحصیلی نیاز به مراجعه حضوری نیست و مشمولین می توانند تمام مراحل لازم را به صورت اینترنتی در سایت درگاه خدمات الکترونیکی انتظامی (پلیس +10) انجام دهند که در ادامه نحوه ثبت درخواست در سامانه مذکور به صورت تصویری شرح داده شده است.

لینک مستقیم ورود به سامانه معافیت تحصیلی

لینک مستقیم ورود به سامانه معافیت تحصیلی

مشمولین برای دریافت اینترنتی معافیت تحصیلی می بایست به درگاه خدمات الکترونیکی انتظامی به نشانی sakha.epolice.ir مراجعه نمایند.

معرفی سامانه دریافت معافیت تحصیلی

از آن جایی که به صورت حضوری مراجعه کردن به دفاتر پلیس +10 وقت زیادی صرف می کند، در همین راستا سایت خدمات الکترونیکی نیروی انتظامی به آدرس epolice.ir راه اندازی شده است و این امکان را به کاربران می دهد تا در 24 ساعت شبانه روز به صورت اینترنتی کارهای خود را انجام دهند.

سامانه درگاه خدمات الکترونیکی انتظامی امکانات زیادی از جمله ثبت درخواست معافیت تحصیلی، پیگیری صدور کارت سوخت، خدمت تعویض یا صدور المثنی گواهی نامه رانندگی، صدور گذرنامه و… را در اختیار متقاضیان قرار می دهد که افراد می توانند از تمامی ویژگی های آن بدون تلف کردن زمان خود استفاده نمایند.

یکی از خدمات الکترونیکی این سایت در خصوص وظیفه عمومی است که مشمولان نظام وظیفه جهت آگاهی از نحوه خرید دفترچه راهنمای وظیفه عمومی، خدمات اینترنتی وظیفه عمومی، تعویض کارت معافیت یا پایان خدمت و صدور المثنی کارت معافیت یا پایان خدمت می توانند به این پورتال وارد شوند. از ویژگی های مهم این بخش دریافت معافیت تحصیلی به صورت اینترنتی است که برای آشنایی بیشتر با این بخش از سامانه مذکور می توانید ادامه مقاله را مورد مطالعه قرار دهید.

نحوه دریافت اینترنتی معافیت تحصیلی

تمامی داوطلبانی که دارای مدرک تحصیلی دیپلم، مدارک دانشگاهی اعم از کاشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و حوزه علمیه هستند، بعد از فراغت تحصیل از این امکان را دارند که به مدت یک سال تاریخ اعزام به خدمت خود را به تاخیر بیاندازند. کسانی که علاقه مند به دریافت معافیت تحصیلی هستند، می توانند مطابق با راهنمای تصویری که در ادامه ذکر کرده ایم، درخواست خود را ثبت کنند.

  • ابتدا به سایت درگاه خدمات الکترونیکی انتظامی به نشانی epolice.ir مراجعه کرده و از فهرست وظیفه عمومی، گزینه “خدمات اینترنتی وظیفه عمومی” را انتخاب نمایید.

مرحله اول ثبت درخواست معافیت تحصیلی

  •  اطلاعات خواسته شده شامل نام کاربری (کد ملی) و کلمه عبور (کد سخا) را وارد پورتال کنید و در آخر کلید “ورود “ را بفشارید.

مرحله دوم ثبت درخواست معافیت تحصیلی

درصورتی که کد سخا 5 رقمی خود را فراموش کرده اید، می توانید با استفاده از کلید “فراموشی کلمه عبور” که در قسمت سمت چپ تصویر فوق قرار دارد، از طریق پیامک آن را بازیابی کنید. بعد از کلیک بر روی گزینه “ورود”، وارد پنل شخصی خود می شوید و می توانید ضمن فشردن عبارت “ثبت درخواست”، نسبت به تکمیل فرم های مربوطه اقدام نمایید.

دانش آموزان و دانشجویان دانشگاه های داخل و خارج کشور که مورد تایید وزارتخانه های علوم تحقیقات و فناوری، بهداشت درمان و آموزش پزشکی و همچنین طلاب حوزه های علمیه که به سن مشمولیت رسیده باشند، تا زمانی که به تحصیلات خود ادامه دهند، از اعزام به خدمت سربازی معاف می‌ باشند. معافیت تحصیلی از نوع معافیت موقت است، چرا که طبق قانون بعد از فراغت از تحصیل می بایست به خدمت سربازی اعزام شوند. همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط تحصیل همزمان با خدمت سربازی می توانید روی لینک مربوط به آن کلیک نمایید.

 

سوالات متداول

1- چگونه می توان معافیت تحصیلی به صورت اینترنتی دریافت نمود؟

داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت epolice.ir و مطابق با راهنمای تصویری موجود در این مقاله، معافیت تحصیلی خود را دریافت نمایند.

2- برای ورود به سایت دریافت معافیت تحصیلی چه اطلاعاتی لازم است؟

داوطلبان با استفاده از نام کاربری (کد ملی) و کلمه عبور (کد سخا) می توانند وارد این سایت شوند.

3- آیا دریافت معافیت تحصیلی به صورت حضوری انجام می شود؟

خیر، برای دریافت معافیت تحصیلی نیاز به مراجعه حضوری نیست و مشمولین می توانند تمام مراحل لازم را به صورت اینترنتی در سایت پلیس +10 انجام دهند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۴ نظر
  1. محمدرضا

    درود، وقت شما بخیر، احتراما:
    پسر بنده متولد۱۳۷۸/۸/۴ و دانشجوی کارشناسی پیوسته مکانیک ورودی۱۳۹۷/۷/۱ است و درتابستان ۱۴۰۲ فارغ التحصیل میشود. لطفا راهنمایی بفرمایید که ایشان بعد از تاریخ فارغ التحصیلی تا چه مدتی هنوز دارای معافیت تحصیلی می باشد؟ با سپاس و آرزوی بهروزی و پیروزی برایتان.

    • ایران مشاوره

      با سلام تا یکسال بعد از فارغ التحصیلی دارای فراغت از تحصیل می باشند.

  2. ایمان

    برای بازیابی کد سخا کد ملی و شمار ه رو وادو کردیم
    بعدروارسال پیامک کلیک کردم و میگه کدملی /شماره همراه اشتباه است

    • ایران مشاوره

      با سلام، شما می توانید برای دریافت کد سخا، به پلیس +۱۰ مراجعه کنید.

دریافت مشاوره