خانه سامانه و سایت سایت اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲

سایت اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲

سایت اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲

کنکور سراسری یکی از آزمون های مهم کشور است که جامعه آماری بالایی دارد. مجری برگزاری این آزمون، سازمان سنجش می باشد که تمامی امور آن از زمان ثبت نام تا نتایج کنکور را از طریق سایت خود به آدرس sanjesh.org پوشش می دهد. سازمان سنجش دارای امکانات بیشماری برای متقاضیان کنکور است که یکی از آن ها دریافت نتایج و انجام اقدامات مربوط به آن می باشد.

 

این سایت، نتایج کنکور را در دو مرحله اولیه و نهایی به صورت کارنامه منتشر می کند که البته برای اولین بار در سال 1402 نتایج اولیه به صورت دو مرحله ای اعلام شد. علاوه بر انتشار نتایج، داوطلبان می توانند در زمان مقرر نسبت به ثبت اعتراض به نتایج کنکور و یا بازیابی رمز عبور مای سنجش خود از طریق سایت اعلام نتایج یا همان سنجش، اقدام کنند.

 

✅ لینک مستقیم مشاهده نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲

 

نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۲ در تاریخ 14 مهر ماه، از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر شد.

معرفی سایت اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲

سایت اعلام نتایج کنکور تیر و دی ماه 1402 به آدرس اینترنتی sanjesh.org هر ساله در زمان اعلام شده، نتیجه عملکرد داوطلبان را منتشر می کند. علاوه بر انتشار نتایج اولیه و نهایی، امکانات دیگری نظیر ثبت نام کنکور و آزمون های دیگر، انتشار نتایج تمامی آزمون ها، ارسال درخواست، ثبت اعتراض به کارنامه، بازیابی رمز عبور و اطلاعات مورد نیاز و… در اختیار کاربران خود قرار می دهد. در ادامه متن، برای آشنایی بیشتر داوطلبان با سایت اعلام نتایج نهایی کنکور، به معرفی بخش های مختلف آن پرداخته ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر با نتایج نهایی، می توانید بر روی لینک آن کلیک نمایید.

سایت اعلام نتایج کنکور سراسری

شماره 1: سراسری

همان طور که می دانید، سازمان سنجش مجری برگزار کننده طیف وسیعی از آزمون ها مثل آزمون های سراسری، استخدامی و زبان می باشد. داوطلبان کنکور سراسری به منظور انجام امور مربوط به این آزمون باید وارد بخش “سراسری” شوند. در این قسمت اطلاعیه های جدید، لینک ورود به مای سنجش در زمان ثبت نام و یا زمان اعلام نتایج کنکور، فایل دفترچه و… قرار می گیرد.

نکته: مای سنجش به آدرس my.sanjesh.org سامانه ای است که زیر مجموعه سازمان سنجش می باشد و در زمان ثبت نام، دریافت کارت ورود به جلسه، انتشار نتایج، انتخاب رشته و… فعال می شود.

شماره 2: سرخط اخبار

اطلاعیه ها و اخبار ویژه ای که توسط سایت سازمان سنجش در رابطه با هر یک از آزمون ها از جمله کنکور منتشر می شود، در این بخش قابل مشاهده اند. توجه داشته باشید که تمامی اطلاعیه ها در این قسمت مشخص نیست بلکه تنها 3 الی 4 مورد آن که از مهم ترین ها هستند، در بخش ابتدایی سایت قرار می گیرد. لیست کامل اطلاعیه ها در بخش شماره 4 و یا صفحه اختصاصی هر آزمون قرار می گیرد.

شماره 3: پاسخگویی و ارتباط با سازمان

پس از انتشار اعلام نتایج اولیه کنکور و همچنین نتایج نهایی داوطلبانی که به نتیجه معترض اند، می توانند به قسمت “پاسخگویی و ارتباط با سازمان” وارد شده و طبق دستورالعمل موجود در ادامه مطلب، اعتراض خود را ثبت کنند. لازمه ورود به این بخش، داشتن حساب کاربری است و هر فرد باید با کد ملی خود، این حساب را ایجاد نماید. علاوه بر ثبت اعتراض، امکان بازیابی شماره پرونده و کد پیگیری، ارسال انتقادات و پیشنهادات و نیز وجود دارد.

شماره 4: اطلاعیه

تمامی اطلاعیه ها و اخبار جدید و قدیمی مربوط به آزمون های مختلف نظیر انتشار نتایج کنکور، در بخش “اطلاعیه” قرار می گیرد.

ورود به سایت اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲

اکنون که زمان اعلام نتایج فرا رسیده، داوطلبان باید برای دریافت کارنامه کنکور ۱۴۰۲ به سایت سنجش مراجعه کنند. نحوه ورود و مشاهده نتایج اولیه و نهایی کنکور 1402 در ادامه متن ذکر شده است.

مشاهده نتایج اولیه

مرحله اول دریافت نتایج کنکور
  • بر روی عبارت “مشاهده و پرینت کارنامه اولیه آزمون سراسری ۱۴۰۲ (نوبت دوم)” کلیک کنید.
مرحله دوم دریافت نتایح کنکور
  • در این صفحه لینک فعال شده “مشاهده و پرینت کارنامه اولیه آزمون سراسری 1402 (نوبت دوم)” را انتخاب نمایید.
مرحله سوم دریافت نتیجه کنکور
  • کد ملی و رمز عبور را وارد کرده سپس کلید “ورود” را برگزینید.
مرحله چهارم دریافت نتیجه کنکور
  • کلید “کارنامه اولیه” را بفشارید. اگر در مرحله اعلام نتایج نهایی کنکور هستید، گزینه مربوط به آن در همین صفحه فعال شده که باید بر روی آن کلیک نمایید.
مرحله پنجم دریافت نتیجه کنکور
  • عبارت “نمایش کارنامه” را لمس نمایید.
مرحله ششم دریافت نتایج کنکور
  • کارنامه شما قابل رویت است.
مرحله پنحم دریافت نتیجه کنکور

مشاهده نتایج نهایی

دریافت نتایج نهایی مشابه نتایج اولیه است با این تفاوت که در مرحله دوم باید بر روی لینک “مشاهده و پرینت کارنامه نهایی آزمون سراسری ۱۴۰۲ (نوبت دوم)” کلیک کنید. همچنین در بدو ورود به سیستم، باید آیکون مربوط به “کارنامه نهایی” را برگزینید.

بازیابی رمز عبور سایت اعلام نتایج کنکور 1402

در هنگام انتشار نتایج اولیه و نهایی سال 1402، داوطلبان باید کد ملی و رمز عبور خود را در صفحه مای سنجش وارد نمایند تا بتوانند به سیستم وارد شوند. گاها ممکن است، متقاضیان رمز عبور سازمان سنجش را فراموش کرده و یا به هر دلیلی آن را در دسترس نداشته باشند. سازمان سنجش راه حلی برای این دسته از افراد در نظر گرفته که به موجب آن بازیابی رمز عبور امکان پذیر شده است. کافیست داوطلبان مراحل زیر را دنبال کنند تا این رمز دوباره دریافت نمایند.

  • پس از ورود به سایت مای سنجش، باید بر روی عبارت “فراموشی رمز عبور” کلیک نمایید.

مرحله اول بازیابی رمز عبور مای سنجش

  • امکان بازیابی رمز عبور با شماره ملی و تلفن همراه وجود دارد. با انتخاب یکی از روش های موجود، اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و دکمه “بازیابی” را بفشارید.

مرحله دو بازیابی رمز عبور مای سنجش

  • پس از درج کد 6 رقمی ارسال شده به تلفن همراه خود، رمز عبور جدید و تکرار آن را وارد و در نهایت گزینه “تغییر رمز” را انتخاب نمایید.

مرحله سه بازیابی رمز عبور مای سنجش

نکات مهم

  1. رمز عبور نباید کمتراز 8 کاراکتر باشد.
  2. برای تعیین رمز عبور از حروف انگلیسی بزرگ و کوچک، اعداد انگلیسی و کاراکترهایی مثل @، #، ! و… می توانید استفاده کنید.

ثبت اعتراض در سایت اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲

داوطلبان معترض به نتایج اولیه و یا نتایج نهایی کنکور، می توانند در زمان مقرر نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام نمایند. ثبت اعتراض به نتایج کنکور دی و تیر ماه ۱۴۰۲ از طریق سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش به آدرس امکان پذیر است. همچنین اعتراض به یک سری موارد مجاز بوده و به آن ها ترتیب اثر داده می شود که در متن زیر آن ها را قرار داده ایم.

موارد مجاز اعتراض

  • اعتراض به سوالات و کلید آزمون: در مواقعی که داوطلبان به محاسبه درصد دروس خود اعتراض دارند، باید در زمان اعلام نتایج اولیه نسبت به بررسی مجدد کلید سوالات درخواست خود را ثبت نمایند.
  • اعتراض به سوابق تحصیلی: اگر داوطلبی به نمره سوابق تحصیلی خود اعتراضی دارد، باید این مسئله را از طریق سایت مای مدیو به نشانی my.medu.ir و آموزش و پرورش مطرح نماید. همچنین با ورود به سیستم پاسخگویی می تواند “درخواست بررسی مجدد نمره” را ارسال کند.
  • اعتراض به اعمال نشدن سهمیه: چنانچه افرادی متوجه اعمال نشدن سهمیه ایثارگران، رزمندگان و… شده اند، باید با ورود به سیستم پاسخگویی، اعتراض خود را ارسال نمایند.

نحوه اعتراض

  • به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org وارد شده و آیکون “تلفن” را انتخاب نمایید.

مرحله یک اعتراض به نتایج اولیه کنکور

  • بر روی عبارت “ورود به سیستم پاسخگویی” کلیک کنید.

مرحله دو اعتراض به نتایج اولیه کنکور

  • اگر در سیستم حساب کاربری ندارید، باید کلید “عضویت در سایت” را بفشارید؛ در غیر این صورت گزینه “ورود به سیستم” را برگزینید.

مرحله سه اعتراض به نتایج اولیه کنکور

  • نام و نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی، شماره تلفن و… را وارد کنید سپس دکمه “تایید” را بفشارید.

مرحله چهار اعتراض به نتایج اولیه کنکور

  • ایمیل، رمز عبور و کد ملی را در کادر درج کرده و گزینه “ورود” را انتخاب نمایید.

مرحله پنج اعتراض به نتایج اولیه کنکور

  • کلید “درخواست جدید” را لمس کنید.

مرحله شش اعتراض به نتایج اولیه کنکور

  • نوع آزمون و سال برگزاری آن را انتخاب نموده و در پایان گزینه “جستجو” را برگزینید.

مرحله هفت اعتراض به نتایج اولیه کنکور

  • کلید “انتخاب” که در روبروی عبارت “تقاضای بررسی مجدد نمره (نوبت تیر ماه 1402)” و یا عبارت مربوط به نتایج نهایی قرار دارد، بفشارید.

مرحله هشت اعتراض به نتایج اولیه کنکور

  • شماره داوطلبی و شماره پرونده را وارد کرده و عبارت “جستجو” را لمس کنید.

مرحله نه اعتراض به نتایج اولیه کنکور

اعتراض یا درخواست خود را وارد کرده و آن را ارسال نمایید. پس از گذشت 24 الی 72 ساعت از ارسال درخواست، باید دوباره به سیستم وارد شده و نتیجه آن را مشاهده کنید.

مشکلات ورود به سایت اعلام نتایج کنکور 1402

در زمان ثبت نام و یا جواب انتخاب رشته کنکور، داوطلبان برای ورود به سایت با مشکلاتی رو به رو می شوند. مشکلاتی نظیر باز نشدن سایت، عدم دسترسی به بخش های مورد نیاز، دریافت پیام “داوطلب پیدا نشد” و… از مشکلات رایجی است که متقاضیان به آن مواجه شده اند. از آن جایی که جامعه آماری بالایی از مخاطبان جزء کاربران سایت سازمان سنجش هستند، مسلما سایت پر بازدید و شلوغ می باشد.

لذا اکثر مشکلات سایت، از شلوغی بوده و راه حل آن این است که افراد در زمان های دیگری برای دریافت نتایج و یا انجام امور مربوطه اقدام نمایند. همچنین اگر داوطلبان ثبت نام کنکور سال ۱۴۰۲ خود را به درستی به انجام رسانده باشند، هیچ گاه با مشکلی مثل اشتباه در اطلاعات و یا مشکلات از این دست رو به رو نمی شوند.

 

سوالات متداول

1- نحوه دریافت نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۲ چگونه است؟

برای دریافت نتایج اولیه و نتایج نهایی کنکور 1402 باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید.

2- بازیابی رمز عبور سایت اعلام نتایج کنکور به چه صورت انجام می شود؟

این فرآیند با ورود به سایت مای سنجش و مطابق با مراحل ذکر شده در مقاله فوق امکان پذیر می باشد.

3- آیا ثبت اعتراض در سایت اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲ امکان پذیر است؟

بله، با ورود به سیستم پاسخگویی سایت سنجش می توانید اعتراض خود را ثبت نمایید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره