خانه آزمون استخدامی آموزش و پرورش سهمیه‌ های آزمون دبیری آموزش و پرورش ۱۴۰۲

سهمیه‌ های آزمون دبیری آموزش و پرورش ۱۴۰۲

امتیازات متاهلین در آزمون دبیری آموزش و پرورش 1402
سهمیه‌ های آزمون دبیری آموزش و پرورش ۱۴۰۲

جذب و استخدام در عنوان‌ های شغلی وزارت آموزش و پرورش با توجه به مزایای گسترده آن، مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته لذا وزارت آموزش و پرورش اقدام به برگزاری آزمون استخدامی کرده‌ است. در آزمون دبیری سهمیه‌ ها و امتیازاتی جهت جذب افراد واجد شرایط اعلام شده که می توان به سهمیه ایثارگران، معلولین و امتیازاتی برای حافظان قرآن، متاهلین و بومی گزینی اشاره کرد. شرایط و نکات استفاده از این سهمیه ها و امتیازات از طریق دفترچه آزمون دبیری آموزش و پرورش 1402 به اطلاع داوطلبان می رسد.

سهمیه‌ های آزمون دبیری ۱۴۰۲ به دو دسته ایثارگران و معلولین تقسیم شده و امتیازاتی برای حافظان قرآن، بومیان شهرستانی و متأهلین نیز در نظر گرفته شده است.

سهمیه های آزمون دبیری آموزش و پرورش ۱۴۰۲

سهمیه های آزمون دبیری از طریق دفترچه طالاع رسانی می گردد. این سهمیه ها دو دسته ایثارگران و معلولین را شامل می شود. البته متقاضیانی که از هیچ یک از سهمیه های زیر بهره‌مند نیستند، جزء داوطلبان سهمیه آزاد محسوب خواهند شد.

سهمیه ایثارگران

آزمون دبیری آموزش و پرورش ۱۴۰۲ برای خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران سهمیه هایی در نظر گرفته که به صورت دو دسته ۵ و ۲۵ درصدی می‌ باشد. به این معنی است که به صورت جداگانه ۲۵ درصد و ۵ درصد از ظرفیت پذیرش در این آزمون به واجدین شرایط آن اختصاص داده می‌ شود.

ایثارگران سهمیه های آزمون دبیری آموزش و پرورش 1402
25 درصد5 درصد
جانبازان و آزادگانرزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
همسر و فرزندان، پدر و مادر، خواهر و برادر شهداهمسر و فرزندان رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاترفرزندان آزادگان کمتر از یک سال اسارت
همسر و فرزندان آزادگان دارای یک سال و بالای یک سال اسارتفرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد

سهمیه معلولین

در آزمون دبیری 1402 برای معلولان سهمیه ۳ درصدی در نظر گرفته شده که با ارائه معرفی نامه از سازمان بهزیستی می توانند از آن استفاده کنند.

امتیازات موثر در آزمون دبیری آموزش و پرورش 1402

وزارت آموزش و پرورش در دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ امتیازاتی را علاوه بر سهمیه ایثارگران و معلولین برای حافظان قرآن، بومیان شهرستانی و متاهلین در نظر گرفته که به شرح زیر می‌ باشد.

حافظان قرآن

با توجه به مصوبه شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی حافظان قرآنی که دارای درجات ۱ تا ۳ می‌ باشند و همچنین متقاضی در رشته‌ های تحصیلی مربوط به گروه معارف اسلامی (منحصراً در شغل دبیری حکمت و معارف اسلامی) هستند، ۱۰ درصد به امتیاز کسب شده آنان در آزمون کتبی اضافه خواهد شد.

بومی شهرستانی

متقاضیان همه شهرستان ها به غیر از شهر تهران و مراکز استان های کشور، در اولویت پذیرش می باشند. به این معنا که نمره این افراد در آزمون استخدامی دبیری با ضریب 1.4 محاسبه می شود.

متأهلین

وزارت آموزش و پرورش برای متأهلین به ازای تأهل و نیز هر فرزند 2 درصد تا حداکثر ۱۰ درصد به نمره آزمون کتبی داوطلبان اضافه می‌ نماید. توجه داشته باشید که اگر نرخ باروری شهرستان محل تولد پدر و یا فرزند بالای 2.5 نباشد، این امتیاز اعمال خواهد شد.

نکات قابل توجه در خصوص سهمیه‌ ها و امتیازات در نتایج آزمون دبیری آموزش و پرورش ۱۴۰۲

داوطلبانی که قصد استفاده از سهمیه‌ های گفته شده را دارند، باید ضمن مطالعه دفترچه ثبت نام آزمون دبیری آموزش و پرورش 1402 به نکات زیر نیز توجه کنند.

  1. تمامی مشمولان استفاده کننده از سهمیه ایثارگران 5 و 25 درصد می‌ بایست برای اعمال آن صرفاً شغل محل‌ های مرتبط با سهمیه خود را انتخاب نمایند.
  2. ثبت اطلاعات در سیستم سجایا و تایید آن توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران برای اعمال این سهمیه الزامیست.
  3. جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر، فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر شرط حداقل معدل و حداکثر سن ندارند.
  4. استفاده کنندگان از سهمیه های ۵ و ۲۵ درصدی ایثارگران برای اعمال سهمیه خود باید حداقل ۸۰ درصد حد نصاب علمی آخرین نفر پذیرفته شده را کسب نمایند.
  5. مشمولان سهمیه معلولین باید صلاحیت و توانایی لازم برای انجام کاری که جهت آن استخدام می‌شوند، داشته باشند.
  6. در صورت احراز عدم تایید توانایی داوطلب، توسط دستگاه مربوطه رسیدگی به اعتراض داوطلبان توسط شورای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان مربوطه انجام خواهد شد.
  7. معرفی نهایی معلولین و یا دارندگان سهمیه ایثارگران زمانی اتفاق می افتد که سهمیه ثبت نامی و شرکت در باقی مراحل آزمون همان سهمیه نام نویسی آن ها باشد.

 

سوالات متداول

1- سهمیه‌ های آزمون دبیری آموزش و پرورش ۱۴۰۲ چیست؟

با توجه به مندرجات دفترچه ثبت نام، سهمیه های ایثارگران و معلولین برای این آزمون در نظر گرفته شده است.

2- آیا برای آزمون دبیری آموزش و پرورش ۱۴۰۲ امتیازاتی در نظر گرفته شده است؟

بله، برای حافظان قرآن، متاهلین و بومیان شهرستانی امتیازاتی وجود دارد.

3- استفاده از سهمیه های ۵ و یا ۲۵ درصدی ایثارگران آزمون دبیری آموزش و پرورش ۱۴۰۲ به چه معناست؟

به این معنا که استفاده کنندگان از این سهمیه‌ ها ۵ و یا ۲۵ درصد از ظرفیت قبولی آزمون را تشکیل می‌دهند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره