خانه مشاوره تحصیلی شرایط تحصیل در دانشگاه های پردیس خودگردان

شرایط تحصیل در دانشگاه های پردیس خودگردان

شرایط تحصیل در دانشگاه های بین الملل
شرایط تحصیل در دانشگاه های پردیس خودگردان

دانشگاه های پردیس خودگردان یا همان پردیس بین الملل، شعبه هایی از دانشگاه های سراسری هستند. به دلیل تقاضای بسیاری از داوطلبان برای تحصیل در رشته پزشکی، رشته دندانپزشکی و رشته داروسازی، بزرگترین تاثیر دانشگاه های پردیس خودگردان را می توان در میان داوطلبان رشته علوم تجربی مشاهده کرد که این اتفاق در داوطلبان رشته ریاضی به نسبت کمتر می باشد. دانشگاه پردیس خودگردان از نوع شهریه پرداز بوده و به دو صورت با آزمون و بدون آزمون (بر اساس سوابق تحصیلی) در مقاطع تحصیلی دانشجو می پذیرد. کسانی که علاقمند به تحصیل در این دانشگاه ها هستند می بایست تمامی شرایط عمومی و اختصاصی جهت تحصیل در این نوع دانشگاه ها را دارا باشند.

دانشگاه پردیس خودگردان در همه ی مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد.

زمان ثبت نام دانشگاه پردیس خودگردان

اگر شما هم تمایل به تحصیل در دانشگاه پردیس خودگردان را دارید باید بدانید که تاریخ در نظرگرفته شده برای ثبت نام علاقمندان به تحصیل در دانشگاه های پردیس خودگردان در 2 نوبت مهر و بهمن ماه خواهد بود.

ثبت نام مهرماه

همان طور که ذکر شد برای ادامه تحصیل در این دانشگاه شما می توانید با آزمون و بدون آزمون در این دانشگاه ثبت نام کنید. کسانی که رشته های مورد علاقه خود را از میان لیست رشته های دانشگاه پردیس خودگردان انتخاب نموده می توانند در مهر ماه سال جاری نسبت به نام نویسی خود اقدام نمایند. زمان ثبت نام با آزمون هم زمان با انتخاب رشته کنکور سراسری یعنی از 17تیر الی 22 تیر ماه 1401 و زمان ثبت نام بدون آزمون از 18 تیر الی 24 تیر ماه 1401 بوده است.

ثبت نام بهمن ماه

به علت آن که هم اکنون در نیمه اول سال هستیم تاکنون اطلاعیه ای درخصوص نام نویسی در نوبت بهمن ماه از سوی سازمان سنجش منتشر نشده است اما به محض دریافت هرگونه خبر مبنی بر زمان ثبت نام دانشگاه پردردیس خودگردان این مقاله بروز شده و در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ایران مشاوره قرار خواهد گرفت.

نحوه ثبت نام دانشگاه پردیس خودگردان

نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه های پردیس خودگردان بر اساس قوانین و ضوابط آیین نامه های مربوط به دانشگاه ها و تحت نظارت سازمان سنجش کشور از طریق شرکت در کنکور سراسری صورت می گیرد. البته توجه داشته باشید که برای تحصیل در برخی از رشته های موجود در برخی از پردیس های دانشگاهی خودگردان به صورت بدون آزمون امکان پذیر است و نیازی به شرکت در کنکور سراسری نخواهد بود.

از شرایط دیگر پذیرش دانشجویان در این دانشگاه ها انجام مصاحبه می باشد که در حال حاضر داوطلبان درصورت قبولی در ظرفیت مازاد مصاحبه ای انجام نخواهند داد. به استثنای دانشگاه امیر کبیر و دانشگاه صنعتی شریف که همچنان به شرط مصاحبه، دانشجو می پذیرند.

ثبت نام با آزمون

نام نویسی در رشته های ارائه شده دانشگاه پردیس خودگردان به صورت الکترونیکی از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود و داوطلبان متقاضی می بایست با تهیه مدارک لازم، مراحل ثبت نام خود را طی نمایند.

ثبت نام بدون آزمون

نحوه پذیرش بدون آزمون در دانشگاه پردیس خودگردان به دو صورت اینترنتی و حضوری می باشد که در روش اول مانند ثبت نام با آزمون از طریق سایت سنجش صورت می پذیرد و در روش دوم، متقاضیانی که بدون شرکت کردن در  کنکور سراسری تمایل به تحصیل در دانشگاه مذکور را دارند می بایست جهت ثبت نام، مدارک لازمه را تهیه کرده و به صورت حضوری به دانشگاه مربوطه مراجعه کنند.

نکته: متقاضیان میتوانند در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پردیس خودگردان 100 کد رشته محل را انتخاب کنند.

شرایط ثبت نام در دانشگاه پردیس خودگردان

همان طور که در ابتدا مقاله ذکر شد دانشگاه های پردیس خود گردان که از طریق آزمون و بدون آزمون دانشجو می پذیرند، دارای شرایط عمومی و اختصاصی جهت ثبت نام می باشند که متقاضیان در صورت احراز تمامی این شرایط مجاز به نام نویسی در این دانشگاه ها هستند.

شرایط ثبت نام با آزمون:

این شرایط برای کسانی که می خواهند در مقطع کارشناسی در دانشگاه پردیس خودگردان ادامه تحصیل دهند در واقع همان شروط لازم در  دفترچه ثبت نام کنکور سراسری می باشد.

شرایط عمومی

  • اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان ذکر شده در قانون اساسی کشور
  • نداشتن اعتیاد به مواد مخدر
  • فقدان سوء پیشینه کیفری
  • عدم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • نداشتن سوء پیشینه اخلاقی

شرایط اختصاصی

  • داشتن دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 (در شاخه های نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش) و یا دیپلم 4 ساله نظام قدیم آموزش متوسطه یا مدرک کاردانی
  • افرادی که تحصیلات خود را در مقطع کاردانی رشته های آموزش غیرپزشکی به پایان رسانده اند، در صورتی مجاز به شرکت در کنکور هستند که مدرک مربوط به خدمات قانونی خود را تا زمان مشخص دریافت نمایند.
  • متقاضی در زمان ثبت نام، نباید دانشجوی دوره های روزانه باشد.
  • دانش آموختگان رشته های تحصیلی مورد نیاز وزارت بهداشت، مشمولین خدمات اجباری قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان در مقطع کارشناسی که باید حداکثر تا تاریخ مشخص خدمات خود را به پایان رسانده باشند، در صورت قبولی در دوره دکتری عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی می توانند دوره خدمات قانونی خود را پس از اتمام تحصیل با مقطع جدید بگذرانند.
  • عدم داشتن ممنوعیت تحصیل از از نظر سازمان نظام وظیفه برای متقاضیان آقا
  • داوطلبان آقا می بایست دارای گواهی پایان خدمت سربازی و یا معافیت را داشته باشند.

شرایط ثبت نام بدون آزمون

کسانی که قصد دارند بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی در این دانشگاه ها به تحصیل بپردازند نیاز به شرایط خاصی نبوده و فقط می بایست فرم انتخاب رشته سوابق تحصیلی را تکمیل کرده و آن را در اولویت خود قرار دهند و حداقل معدل لازم برای پذیرش در دانشگاه پردیس خودگردان را داشته باشند.

شرایط تحصیل در رشته های دانشگاه پردیس خودگردان

رشته های دانشگاه پردیس خودگردان به همراه ظرفیت پذیرش در هر دانشگاه، در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری برای داوطلبان قابل روئیت می باشد که به دو صورت با آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی افراد، برای رشته های موجود دانشجو می پذیرد.

لیست رشته های با آزمون 

یکی از روش های تحصیل در رشته های دانشگاه های پردیس خودگردان شرکت در کنکور می باشد. برخی از رشته های دانشگاه های پردیس خودگردان، شامل رشته های پرطرفدار مانند رشته های گروه پزشکی و پیراپزشکی تنها از راه شرکت در کنکور پذیرش دانشجو دارند. داوطلبان رشته های با کنکور دوره پردیس خودگردان می توانند با ثبت نام کنکور سراسری در یکی از این رشته ها به دامه تحصیل بپردازند. همان طور که در جدول زیر مشاهده می کنید رشته ها به دو گروه آزمایشی تجربی و ریاضی تقسیم می شوند.

گروه آزمایشی علوم تجربی
عنوان رشتهعنوان رشتهعنوان رشتهعنوان رشته
پزشکیمهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کارساخت پروتز های دندانیدندان پزشکی
پرستاریمهندسی بهداشت محیطکاردانی فوریت های پزشکی پیش بیمارستانیعلوم تغذیه
داروسازیهوشبریعلوم آزمایشگاهیمامایی
علوم و صنایع غذاییگفتاردرمانیشنوایی شناسیکتابداری و اطلاع رسانی پزشکی
تکنولوژی پرتو شناسیکار درمانیتکنولوژی پرتو درمانیبهداشت عمومی
فیزیوتراپیبینایی سنجیاعضای مصنوعیفناوری اطلاعات سلامت
تکنولوژی اتاق عملمدیریت خدمات بهداشتی درمانیتکنولوژی پزشکی هسته ای
گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی
عنوان رشتهعنوان رشتهعنوان رشتهعنوان رشته
ریاضیات و کاربرد هاعلوم کامپیوترمهندسی پلیمرمهندسی نفت
فیزیکمهندسی انرژیمهندسی مکانیکمهندسی هوافضا
شیمی کاربردیمهندسی برقمهندسی دریامهندسی صنایع
شیمی محضمهندسی پزشکیمهندسی کامپیوترمهندسی مواد و متالورژی
مهندسی شیمیمهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کارمهندسی عمرانمهندسی ساخت و تولید

لیست رشته های بدون آزمون 

در این نوع پذیرش متقاضیان می توانند بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه پردیس خودگردان پذیرش شوند که باید به این نکته به هنگام ثبت نام دقت نمود که میزان تاثیر این سوابق و شرایط دانشگاه های پردیس از اهمیت بالایی برخوردار ست.

گروه آزمایشی علوم تجربی
عنوان رشتهعنوان رشتهعنوان رشتهعنوان رشته
آمارعلوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)مهندسی شهرسازیمهندسی فضای سبز
مهندسی عمرانمهندسی معماریمهندسی مکانیکجغرافیا
حقوقمترجمی زبان انگلیسیمهندسی صنایعمهندسی کامپیوتر
حسابداریمدیریت مالیطراحی صنعتیمهندسی مواد و متالورژی
مهندسی هوافضا
گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی
عنوان رشتهعنوان رشتهعنوان رشتهعنوان رشته
مهندسی فضای سبزمهندسی معماریمدیریت مالیمهندسی کامپیوتر
جغرافیامهندسی صنایعطراحی صنعتیمهندسی مواد و متالورژی
حقوقآمارمهندسی مکانیکمهندسی هوافضا
مترجمی زبان انگلیسیمهندسی شهرسازیحسابداریمهندسی عمران
گروه آزمایشی علوم انسانی
عنوان رشتهعنوان رشتهعنوان رشتهعنوان رشته
آمارحقوقمهندسی عمرانجغرافیا
مهندسی شهرسازیمدیریت صنعتیمهندسی معماریمدیریت مالی
مهندسی مکانیک علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)مهندسی فضای سبزمترجمی زبان انگلیسی
مهندسی صنایعمهندسی کامپیوترطراحی صنعتیمهندسی مواد و متالورژی
مهندسی هوافضا
گروه آزمایشی هنر و زبان خارجه
عنوان رشتهدانشگاهعنوان رشتهدانشگاه
طراحی صنعتیدانشگاه تهران (پردیس خودگردان کیش)مترجمی زبان انگلیسیدانشگاه زابل

میزان شهریه دانشگاه پردیس خودگردان

میزان شهریه دانشگاه پردیس خودگردان همانند دیگر دانشگاه های غیردولتی در هر سال متفاوت بوده و وابسته به شهریه ثابت و متغیر می باشد. همچنین دانشگاه های پردیس خودگردان از لحاظ کیفیت آموزشی با یکدیگر متفاوت هستند و هر دانشگاه در ازای امکانات و خدماتی که ارائه می دهد، شهریه بیشتری دریافت می نماید. در جدول زیر به طور تقریبی میزان شهریه رشته های پزشکی و علوم پزشکی آورده شده است.

میزان شهریه دانشگاه پردیس خودگردان
مقطععلوم انسانیفنی مهندسیعلوم پایهعلوم پزشکیهنر
کاردانی5/300/000 الی 6/700/0007/360/000 الی 8/650/000
کارشناسی ناپیوسته5/500/000 الی 7/100/0008/980/000 الی 10/950/000
کارشناسی پیوسته4/800/000 الی 7/200/0006/200/000 الی 8/700/0006/200/000 الی 8/700/00010/500/000 الی 12/900/0005/200/000 الی 6/600/000
کارشناسی ارشد7/200/000 الی 9/700/0007/800/000 الی 9/800/0008/900/000 الی 9/850/00014/500/000 الی 16/500/0009/400/000 الی 10/350/000
دکتری تخصصی18/000/000 الی 20/500/00020/500/000 الی 21/500/00018/500/000 الی 20/850/00019/300/000 الی 20/900/00020/700/000 الی 21/850/000
دکتری پیوسته19/800/000 الی 25/300/000

اعتبار مدرک دانشگاه پردیس خودگردان

دانشگاه های پردیس خودگردان تحت نظارت وزارت علوم می باشند بنابراین اعتبار مدرک این نوع دانشگاه با دانشگاه های دولتی تفاوتی ندارد و همانطور که اشاره کردیم این دانشگاه ها را می توانیم شعبه های دیگر دانشگاه های دولتی معرفی کنیم. البته عنوان پردیس خودگردان در مدرک تحصیلی دانشجویان قید خواهد شد. در دانشگاه های پردیس اساتید درجه یک و برتر تدریس می نمایند و نحوه تدریس در این دانشگاه ها همانند دانشگاه های دولتی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و به دلیل آنکه دانشجویان این دانشگاه از مزایایی همانند دانشجویان دانشگاه روزانه برخوردار هستند، بایستی شهریه پرداخت نمایند.

شرایط انصراف از تحصیل در دانشگاه پردیس خودگردان

در خصوص نحوه و شرایط انصراف از تحصیل در دانشگاه های پردیس خودگردان لازم است بدانید که بر اساس مصوبه هیأت امنای دانشگاه های پردیس خودگردان، در صورتی که دانشجویان پس از ثبت نام و یا حین تحصیل در این نوع دانشگاه ها بنا به هر دلایلی از تحصیل در پردیس های دانشگاهی خود گردان و یا ظرفیت مازاد منصرف شوند، موظف خواهند بود مبلغی را به عنوان هزینه انصراف از تحصیل و یا جریمه، به دانشگاه مربوطه پرداخت نمایند که این مبلغ برابر شهریه ثابت ترم های باقی مانده می باشد. بنابراین با توجه به میزان شهریه دانشگاه پردیس خودگردان بسیار زیاد می باشد ، توصیه می شود قبل از انتخاب رشته حتما دقت کافی داشته باشید و رشته های مورد علاقه خود را از میان لیست رشته های دانشگاه پردیس خودگردان انتخاب نمایید.

 

سوالات متداول

1- زمان و نحوه پذیرش در دانشگاه پردیس خودگردان به چه صورت است؟

نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه های پردیس خودگردان از طریق شرکت در کنکور سراسری و همچنین بر اساس سوابق تحصیلی صورت می گیرد.

2- میزان شهریه دانشگاه پردیس خودگردان به چه شکلی می باشد؟

میزان شهریه دانشگاه پردیس خودگردان در تمامی مقاطع متفاوت بوده که به طور کامل در مقاله ذکر شده است.

3- آیا مدرک دانشگاه پردیس خودگردان اعتبار دارد؟

دانشگاه های پردیس خودگردان تحت نظارت وزارت علوم می باشند بنابراین اعتبار مدرک این نوع دانشگاه با دانشگاه های دولتی تفاوتی ندارد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲۰۶ نظر
  1. عاطفه جوان

    سلام من پردیس خودگردان کیش قبو‌‌ل شدم در مقطع دکترا میگم میشه کلاسهاشو در دانشگاه تهران شرکت کنم به عنوان مهمان؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، احتمال موافقت با این موضوع خیلی خیلی پایین می باشد.
      میتوانید این موضوع را از آموزش دانشکده خود پیگیری نمایید.

  2. آیدا

    سلام من از خارج کشور میخوام بیام دانشگاه پردیس خودگران تهران
    رشته دندان پزشکب برای دانشجو هایی که از خارج میان شرایط خاصی وجود داره؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      دانشگاه های ظرفیت خودگردان دانشگاه آزاد، طبق اطلاعیه های مقطعی، برای آن دسته از داوطلبینی که تحصیل کرده ی دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند( برای برخی از رشته های دکتری حرفه ای) فرصت انتقالی قرار میدهد.

  3. Leo

    با سلام برای رشته داروسازی پردیس خودگردان امکانش هست که غیبت کلاسی متعددی داشته باشیم ؛ بدلیل اینکه شاغل هستم میخواستم ببینم همزمان میشه تحصیل کرد؟!

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      موافقت با این امر به عهده ی اساتید شما می باشد و نمی توان قانون از پیش تعیین شده ای را برای این مسئله ذکر کرد.

  4. محمد

    برای ثبت نام در حقوق دانشگاه خودگردان تهران باید چه زمانی ثبت نام کرد

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      انتخاب رشته ی دانشگاه های پردیس هم زمان با انتخاب رشته ی دانشگاه های سراسری می باشد.

  5. نگار

    سلام پردیس تهران رشته‌ی روانشناسی بدون کنکور رو ارائه می‌ده؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، در حال حاضر دفترچه های راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته های بدون کنکور نیمسال دوم سال جاری منتشر نشده است.

  6. Rooha

    سلام وقت بخیر

    برای رشته داروسازی و بینایی سنجی باید حتما با کنکور وارد بشیم یا بدون کنکور هم میشه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، پذیرش در رشته های پزشکی و پیراپزشکی صرفا از طریق آزمون سراسری گروه علوم تجربی انجام میشود.

  7. محمد

    سلام
    برای پزشکی در پردیس دانشگاه ایران باید کنکور بدیم یا بدون ازمون هستش ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، مطابق با دفترچه ی انتخاب رشته ی گروه تجربی سال ۱۴۰۰، پذیرش در رشته های پزشکی و پیراپزشکی براساس آزمون می باشد.

  8. علی

    سلام برای ورود به رشته پرستاری باید کنکور بدیم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، بله، شما می بایست از طریق کنکور سراسری گروه آزمایشی تجربی برای تحصیل در رشته پرستاری اقدام کنید.

  9. مرتضی

    سلام در مورد پذیرش در رشته دندان پزشکی شرایط پذیرش چطور هست ؟ کنکور باید بدیم ؟یا بدون آزمون هست؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، مطابق با سنوات گذشته، جهت ادامه تحصیل در رشته مورد نظر، می بایست در کنکور سراسری گروه آزمایشی تجربی شرکت نمایید.

  10. زهرا

    سلام وقت بخیر هزینه هر ترم ارشد حقوق جزا در پردیس چطوریه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، شهریه حدودی هر ترم رشته مورد نظر در مقطع کارشناسی ارشد دوره های پردیس خودگردان (۵/۹۰۰/۰۰۰_ ۷/۱۰۰/۰۰۰ ثابت+ متغیر) می باشد.

  11. میثم علیمحمدی

    سلام. هزینه حدودی هر ترم از کارشناسی ارشد مدیریت تو پردیس خودگردان چقدر هست؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، شهریه حدودی هر ترم رشته مورد نظر در مقطع کارشناسی ارشد دوره های پردیس خودگردان (۵/۹۰۰/۰۰۰_ ۷/۱۰۰/۰۰۰ ثابت+ متغیر) می باشد.

  12. بهاره محمدی

    سلام وقتتون بخیر ، بنده سال ۸۹ کنکور دادم و رشته پرستاری دانشگاه ازاد قبول شدم . برای ثبت در رشته پزشکی بین الملل باید دوباره کنکور بدم ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، برای شرکت در رشته های پزشکی، پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی امکان پذیر نمی باشد (پذیرش این رشته هادر تمامی دوره های شهریه پرداز، از طریق کنکور سراسری می باشد).

  13. ش .ط

    با سلام وعرض ادب رشته ی دندانپزشکی در پردیس خودگردان چند ترم است

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، شهریه مقطع دکتری پیوسته رشته دندانپزشکی در پردیس خودگردان از ۱۷.۰۰۰.۰۰۰ الی ۲۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان (شهریه ثابت و متغیر) می باشد.

  14. فاطمه

    با عرض سلام خدمت شما من امسال پزشکی پردیس ایلام قبول شدم اگر توی دانشگاه ثبت نام نکنم برای کنکور سال بعد محروم میشم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، خیر در صورت قبولی در دوره های پردیس خودگردان، هیچ محرومیتی برای کنکور سال بعد نخواهید داشت.

  15. کامیار وطن دوست

    با سلام آیا پردیس خودگردان در رشته پزشکی علاوه بر کسب رتبه لازم، شرط معدل دارد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، برای تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه پردیس خود گردان، بایستی درکنکور سراسری رشته علوم تجربی شرکت کرده و رتبه لازم را کسب کنید.

  16. Zahra

    سلام چطور باید از ابتدا برای ورودیا شرکت درازمون یا قبولی دانشگاه های خودگردان قبول شد؟ چطور باید برای ازمون و قبولی و .. اقدام کردممنون میشم جواب بدین

    • ایران مشاوره

      با سلام
      چنانچه برای رشته های پزشکی و پیراپزشکی قصد تحصیل در دانشگاه های پردیس خودگردان را دارید ، می بایست در آزمون سراسری شرکت کنید و با توجه به رتبه و تراز کسب شده ، انتخاب رشته نمایید .

  17. مریم

    سلام . من در کنکور ارشد شرکت کردم اما در انتخاب رشته پردیس های خودگردان را نزدم . اگر ظرفیت پردیس ها اضافه بیاید راهی برای ثبت نامش وجود دارد؟

  18. معصومه

    سلام من رشته ی بازرگانی بین المللی رفتم پردیس تبریز ثبت نام کردم گفتن دانشکده تون توتبریزه الان میگن بدون کنکور تبریز دانشجو برا پردیس نمیگیره باید برم جلفا یعنی به هیچ وجه امکان نداره؟

  19. رضا سلیمانی نژاد

    سلام خسته نباشید من میتونم یک سال در خارج کشور درس بخونم بعدش بیام دانشگاه پردیس اونا منو قبول میکنن که در ایران تحصیل کنم؟؟؟

  20. الهام

    سلام. آیا امکان انتقالی پردیس خودگردان یک دانشگاه به ظرفیت مازاد دانشگاه دیگر وجود دارد؟

  21. امیر

    سلام ببخشید به دانشجوهای پردیس خوابگاه تعلق میگیره

  22. حمید

    سلام من بارتبه ۵۰۰۰منتطقه ۳ میتونم دانشگاه پردیس قبول شم ( کنکور۹۸*

  23. مریم

    سلام خسته نباشید
    چنانچه در پردیس یا مازاد قبول بشیم می شه نرفت برای سال بعد شرکت در کنکور مشکلی پیش نمی اد ؟

  24. Sh

    سلام
    ببخشید میخواستم بدونم تو انتخاب رشته اگه اولویت اولم دانشگاه پردیس باشه اولویت های بعدیم همش دانشگاه سراسری باشه اگه پردیس قبول بشم میتونم پردیس ثبت نام نکنم و برم سراسری یا نه لطفاً زود جواب بدین ممنون

  25. pedram

    سلام من با رتبه ۴۰.۰۰۰ ریاضی رشته عمران پردیس دانشگاه صنعتی اصفهان میتونم برم؟؟؟؟

  26. ارشيا

    سلام با رتبه ٣٨٠٠٠ منطقه یک چه رشته هایی در خودگردان یا مازاد میشه قبول شد؟

  27. مهدی

    سلام من منطقه سه هستم میخوام در پردیس خودگردان درس بخونم واسه پرستاری امسال مجاز شدم و رشته تجربی هستم با رتبه ۸۰۰۰۰ میتونم پرستاری یا اتاق عمل قبول شم ؟

  28. ..

    سلام من امسال کنکور دادم کنکور تجربی رتبه ی سهمیم ۴۰۰۰۰ شد؛میخوام بدونم پیراپزشکی مثل مامایی و…پردییس خودگران قمو کاشان شمال رامسر مشهدو…اینا میتونم قبول شم

  29. زهر

    سلام خسته نباشید .اگر کسی در پردیس قبول بشه ولی ثبت نام نکنه میتونه کنکور سال بعد شرکت کنه؟و آیا وقتی تو دانشگاه ثبت نام نکرده هم باید جریمه بده اگه بخواد نره؟

  30. ریحان

    سلام.پردیس با ۸۶ هزارتجربی تو.چه رشته هایی دانشجو میپزیره

  31. fati

    سلام میخواستم بدونم با رتبه ۴۰۰۰۰ منطقه یک امکان قبولی در پردیس فیزیوتراپی موجوده؟

  32. پریسا

    سلام،برای انتخاب رشته در دانشگاه های پردیس خودگردان باید به رتبه توجه کنیم یا تراز؟برای پذیرش در این دانشگاه ها بین رتبه و تراز کدام مهمتر هست؟ممنون

نمایش دیدگاه های بیشتر
دریافت مشاوره