خانه مشاوره تحصیلی شرایط ثبت نام المپیاد علمی دانشجویی ۱۴۰۳

شرایط ثبت نام المپیاد علمی دانشجویی ۱۴۰۳

شرایط ثبت نام المپیاد علمی دانشجویی ۱۴۰۲

المپیاد علمی دانشجویی هر ساله تحت نظر سازمان سنجش آموزش کشور و وزرات علوم برگزار می گردد. این المپیاد تنها برای دانشجویان ترم پنج به بالای کارشناسی بوده و شرکت در آن به دو طریق متمرکز و غیر متمرکز و در 24 رشته امکان پذیر است.

افراد برگزیده در این المپیاد ها،‌ به عنوان استعداد درخشان معرفی شده و امتیازاتی نیز به آن ها تعلق می گیرد، ثبت نام در این آزمون نیز مانند تمامی آزمون های دیگر شرایط خاص خود را دارا می باشد. در ادامه مقاله راهنمای ثبت نام المپیاد علمی دانشجویی را شرح خواهیم داد.

با توجه به اینکه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ از تاریخ 23 مهر ماه 1402 آغاز خواهد شد و تا روز ۲۹ ام همین ماه ادامه دارد، ثبت نام المپیاد دانشجویی نیز همزمان آغاز خواهد شد.

ثبت نام المپیاد علمی دانشجویی ۱۴۰۳

ثبت نام المپیاد علمی دانشجویی به دو روش متمرکز و غیرمتمرکز صورت می گیرد که در ادامه به جزئیات هر یک خواهیم پرداخت.

المپیاد متمرکز

متقاضیان شرکت در المپیاد علمی دانشجویی متمرکز همزمان با کنکور کارشناسی ارشد در جلسه این آزمون نیز حاضر می شوند. با انتشار نتایج اولیه کنکور ارشد از سوی سازمان سنجش، 15 نفر برتر کنکور ارشد به منظور شرکت در المپیاد علمی دانشجویی معرفی خواهند شد.

با توجه به اینکه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ از تاریخ 23 مهر ماه 1402 آغاز خواهد شد و تا روز ۲۹ ام همین ماه ادامه دارد، ثبت نام المپیاد دانشجویی نیز همزمان آغاز خواهد شد.

المپیاد غیر متمرکز

در المپیاد غیر متمرکز از نفرات ممتاز دانشگاه ها به منظور شرکت در جلسه گزینش المپیاد غیر متمرکز در یکی از دانشگاه های شاخص در مناطق 10 گانه کشور دعوت به عمل می آید و پس از مدتی اسامی پذیرفته شدگان نهایی منتشر می گردد.

ثبت نام در آزمون المپیاد علمی دانشجویی نیز مانند تمامی آزمون های دیگر شرایط خاص خود را داراست. در ادامه مقاله شرایط ثبت نام در المپیاد دانشجویی را شرح خواهیم داد. همچنین می توانید جهت اطلاع از جزئیات مرتبط با المپیاد علمی دانشجویی در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ایران مشاوره عضو شوید.

شرایط ثبت نام در المپیاد علمی دانشجویی 1403

شرایط ثبت نام برای داوطلبان علاقه مند به شرکت در المپیاد متمرکز که همزمان با آزمون کارشناسی ارشد برگزار می گردد، و همچنین نام نویسی در المپیاد غیر متمرکز که در مناطق 10 گانه کشور و توسط خود دانشگاه ها و معمولا در دی ماه می باشد به شرح ذکر شده در زیر است:

  • دانشجوی سال سوم به بعد دوره کارشناسی با گذراندن حداقل 70 واحد درسی امکان ثبت نام را خواهد داشت.
  • پذیرفته شدگان مرحله اول المپیاد دانشجویی،‌ لازم است پس از دریافت گواهی اشتغال به تحصیل خود از اداره کل آموزش محل تحصیل،‌ تصویر آن را به مرکز المپیاد علمی کشور به نشانی olampiad.sanjeh.org ارسال نمایند.
  • فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی اجازه ثبت نام در المپیاد علمی دانشجویی را ندارند.
  • دانشجویان سال سوم که داوطلب شرکت در المپیاد هستند مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد نبوده و در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی خود، باید بند 31 “منحصراً متقاضی شرکت در المپیاد می باشم” را علامت گذاری نمایند.
  • متقاضیان شرکت در المپیاد غیر متمرکز باید دارای معدل بالا و ممتاز باشند. در این صورت توسط نهاد مربوطه به گروه های پنج نفره تقسیم شده و به مناطق 10 گانه برگزاری آزمون المپیاد فرستاده می شوند.

منابع امتحانی المپیاد علمی دانشجویی ۱۴۰۳

منابع امتحانی و مورد پرسش برای رشته های المپیاد مانند منابع امتحانی در آزمون کارشناسی ارشد بوده و افراد منتخب در مرحله اول المپیاد با هر دو شیوه برگزاری به صورت متمرکز و غیر متمرکز، که اسامی آن ها از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می شود، در مرحله نهایی با برگزاری آزمون تشریحی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام المپیاد علمی دانشجویی ۱۴۰۳ از چه راه هایی امکان پذیر است؟

ثبت نام در المپیاد به دو طریق متمرکز، همزمان با ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد در تاریخ 23 مهر 1402 و غیر متمرکز انجام می شود.

2- شرایط ثبت نام در المپیاد علمی دانشجویی ۱۴۰۳ به چه صورت است؟

گذراندن حداقل 70 واحد درسی،‌ ارائه گواهی اشتغال به تحصیل و عدم فارغ التحصیلی برخی از شرایط می باشند. با مراجعه به مقاله به طور کامل می توانید شرایط را مطالعه بفرمایید.

3- ارائه گواهی اشتغال به تحصیل جهت ثبت نام در المپیاد علمی دانشجویی ۱۴۰۳ چگونه انجام می شود؟

به صورت اینترنتی و از طریق مراجعه به سایت مرکز المپیاد کشور به نشانی olampiad.sanjeh.org می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۴ نظر
  1. مطوری

    سلام وقتتون بخیر ثبتنام المپیاد تمدید نمیشه؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      پیشنهاد می شود پیگیر اطلاعیه های آموزش دانشکده محل تحصیل خود باشید.

  2. فاطمه

    سلام وقتتون بخیرترم اول کارشناسی ارشد هستم می تونم المپیاد شرکت کنم ؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      خیر

دریافت مشاوره