خانه کنکور شرایط ثبت نام دانشگاه امام صادق ۱۴۰۲

شرایط ثبت نام دانشگاه امام صادق ۱۴۰۲

ضوابط نام نویسی در دانشگاه امام صادق 1402
شرایط ثبت نام دانشگاه امام صادق ۱۴۰۲

بسیاری از دانشجویانی که می خواهند نام نویسی خود را در کنکور سراسری  از طریق سایت ثبت نام کنکور سراسری به انجام برسانند، به دنبال ثبت نام در دانشگاه امام صادق می باشند اما باید بدانند که پذیرش در این دانشگاه از طریق ثبت نام در کنکور و همچنین تکمیل فرم در سایت اختصاصی دانشگاه امام صادق صورت می گیرد.

دانشگاه امام صادق در دوره کارشناسی، متقاضیان خانم و در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته، داوطلبان آقا را به عنوان دانشجو می پذیرد. در این دانشگاه قسمت خواهران و برادران به صورت مجزاست و افراد می بایست علاوه بر دارا بودن شرایط ثبت نام کنکور سراسری ، ضوابط ویژه ای که از سوی سامانه آن منتشر می شود را جهت نام نویسی داشته باشند.

همچنین شرکت در گزینش دانشگاه امام صادق مانعی برای شرکت در فرآیند انتخاب رشته دانشگاه سراسری ندارد و در صورت پذیرش، می توانید در هر کدام از رشته های دانشگاه سراسری و دانشگاه امام صادق که قبول شده اید و تمایل دارید، ثبت نام نمایید.

داوطلبان نظام جدید باید پس از مشخص شدن معدل کتبی پایه دوازدهم حداکثر تا پایان تیر ماه ۱۴۰۲، با ورود به سامانه ثبت نام دانشگاه امام صادق معدل کتبی خود را ثبت نمایند.

شرایط ثبت نام در دانشگاه امام صادق 1402

همان طور که می دانید، علاقه مندان تحصیل در رشته های دانشگاه امام صادق ۱۴۰۲، می بایست با تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام کنکور سراسری در سایت سازمان سنجش آموزش کشور و همچنین سایت اختصاصی این دانشگاه، اعلام علاقه مندی نمایند و بعد از قبولی، در جلسه مصاحبه حضور یابند.

پذیرش دانشجویان در دانشگاه امام صادق 1402 بر اساس ضوابط و شرایط خاصی صورت می پذیرد که در ادامه شرایط عمومی و اختصاصی نام نویسی در این دانشگاه ذکر شده است.

شرایط عمومی

تمامی ثبت نام کنندگان دانشگاه امام صادق ۱۴۰۲ می بایست شرایط عمومی آزمون سراسری بیان شده در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری  را داشته باشند که این موارد به شرح زیر می باشد.

  • اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان ذکر شده در قانون اساسی کشور
  • نداشتن اعتیاد به هیچ گونه مواد مخدر
  • عدم سوء پیشینه کیفری
  • عدم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم سوء پیشینه اخلاقی

شرایط اختصاصی

علاوه بر ضوابط عمومی کنکور، یک سری شرایط ویژه که در ادامه ذکر شده است نیز از سوی سایت اختصاصی دانشگاه امام صادق در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

  • ثبت نام کنندگان 1402 می بایست متولد سال 81 و بعد از آن باشند. (توجه نمایید که انجام خدمت سربازی یا تحصیل در حوزه علمیه و مانند آن تاثیری در شرط سنی ندارد.)
  • برخورداری از سلامت و توانایی جسمی و روانی
  • سپری نمودن پایه های تحصیلی یازدهم و دوازدهم یا دارا بودن گواهی دیپلم و پیش‌دانشگاهی
  • شرکت در یکی از گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی آزمون سراسری

بد نیست بدانید که هزینه تحصیل در دانشگاه امام صادق از دانشجویانی که مطابق قوانین دانشگاه فارغ‌التحصیل ‌شوند، دریافت نمی گردد و تنها دانشجو می بایست متعهد شود که پس از پایان دوره آموزشی، درصورت نیاز به میزان نیمی از مدت تحصیل خود، در داخل یا خارج دانشگاه خدمت خواهد کرد.

رتبه قبولی دانشگاه امام صادق ۱۴۰۲

رتبه کسب شده در کنکور سراسری برای پذیرش دانشگاه امام صادق (ع) به دلیل نیمه متمرکز بودن آن از اهمیت بالایی برخوردار است. معمولا داوطلبانی که تراز بالای 6500 داشته باشند، به احتمال زیاد در این دانشگاه پذیرفته می شوند.

نکته مهمی که باید یادآوری کنیم این است که فقط رتبه قابل قبول، ملاک پذیرش در دانشگاه امام صادق (ع) نمی باشد، بلکه معدل مقطع دبیرستان نیر مورد ارزیابی قرار می گیرد اما ممکن است فرد معدل خوبی کسب نکرده باشد. در این صورت چنانچه در کنکور سراسری امتیاز مناسبی دریافت نماید، عملکرد وی در زمان مصاحبه دانشگاه امام صادق مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

شرط معدل در دانشگاه امام صادق

یکی از سوالاتی که ممکن است برای داوطلبان دانشگاه امام صادق (ع) ایجاد شود این است که آیا معدل مشخصی برای ثبت نام دانشگاه امام صادق  در سال 1402 وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که در شرایط ذکر شده این دانشگاه عددی برای معدل مشخص نشده است اما نکته مهمی که قابل توجه است، موثر بودن معدل بالا در پذیرش داوطلب می باشد. به صورتی که هر چقدر معدل مقطع دبیرستان داوطلب بالاتر باشد، احتمال پذیرش او نیز افزایش می یابد.

در صورتی که داوطلب در مصاحبه دانشگاه امام صادق  پذیرفته شود، نوبت به مرحله آخر می رسد که این مرحله همان تحقیقات محلی می باشد. محقق یا محققان از طرف دانشگاه به محل سکونت داوطلب می روند و این تحقیقات ممکن است به روش های مختلفی صورت بگیرد؛ به طور مثال از طریق مسجد و بسیج محل و یا هماهنگی قبلی جهت مراجعه به خانه داوطلب برای بررسی محیط زندگی و… .

شایان ذکر است که به دانشجویان واجد شرایط، خوابگاه تعلق می گیرد. مدت زمان تحصیل دوره کارشناسی خواهران، 4 سال و نیم و به صورت تمام وقت روزانه می باشد در حالی که مدت زمان تحصیل دوره کارشناسی ارشد برادران، حدود 7 سال و به صورت پیوسته می باشد.

رشته های مورد پذیرش دانشگاه امام صادق 1402

از آن جا که رشته های تحصیلی دانشگاه امام صادق (ع)، به صورت تلفیقی می باشد لذا تعداد زیادی از دروس حوزوی و علوم اسلامی به همراه دروس دانشگاهی و زبان عربی و انگلیسی یا فرانسه در سطح مکالمه و فهم کامل متون ارائه می گردد.  در ادامه به رشته هایی که در این دانشگاه برای تحصیل دانشجویان ارائه می شود، خواهیم پرداخت.

رشته های تحصیلی دانشگاه امام صادق _ ویژه برادران
رشته و گرایش تحصیلیمقطع 
الهیات، معارف اسلامی و ارشاد – فقه و مبانی حقوق اسلامیکارشناسی ارشد
الهیات، معارف اسلامی و ارشاد – فلسفه و کلام اسلامیکارشناسی ارشد
الهیات، معارف اسلامی و ارشاد – علوم قرآن و حدیثکارشناسی ارشد
معارف اسلامی واقتصادکارشناسی ارشد
معارف اسلامی و حقوق

(گرایش های حقوق خصوصی، حقوق جزا و حقوق عمومی)

کارشناسی ارشد
معارف اسلامی و علوم سیاسی

(گرایش های مطالعات ایران، جامعه شناسی سیاسی، اندیشه سیاسی اسلام، مطالعات سیاسی جهان اسلام، روابط بین الملل)

کارشناسی ارشد
معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات

(گرایش های مطالعات سیاست گذاری و مطالعات حقوقی)

کارشناسی ارشد
معارف اسلامی و مدیریت

(با تخصص های اصلی مدیریت سازمان، مدیریت منابع اسلامی، مدیریت رفتار سازمانی، علوم تصمیم، مدیریت سیستم های پیچیده، مدیریت تولید و عملیات، مدیریت پروژه، کیفیت بهره وری و عملکرد، مدیریت فناوری اطلاعات و فضای مجازی، مدیریت علم فناوری و نوآوری، حکمرانی آموزشی، مدیریت کسب و کار، مدیریت استراتژیک، بازاریابی، مالی شرکتی، بازار سرمایه و سرمایه گذاری، مدیریت ریسک، مهندسی نظام مالی، بازار پول و بانکداری اسلامی، مدیریت بیمه، حسابداری و حسابرسی، خط مشی گذاری عمومی، اداره امور عمومی، عدالت و پیشرفت، حکمرانی و تنظیم مقررات، آینده پژوهی، حکمرانی مردم بنیان، مدیریت شهری، مدیریت ارتباطات)

کارشناسی ارشد
رشته های تحصیلی دانشگاه امام صادق _ ویژه خواهران
رشته مقطع
فقه و حقوق اسلامیکارشناسی
فلسفه و کلام اسلامیکارشناسی
معارف اسلامی و علوم تربیتیکارشناسی
حقوقکارشناسی

سوالات متداول

1- شرط سنی ثبت نام در دانشگاه امام صادق ۱۴۰۲ به چه صورت می باشد؟

ثبت نام کنندگان می بایست متولد سال 81 و بعد از آن باشند.

2- ثبت نام کنندگان کنکور سراسری کدام گروه های آزمایشی مجاز به نام نویسی در دانشگاه امام صادق می باشند؟

شرکت کنندگان کنکور سراسری یکی از گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی، می توانند در این دانشگاه ثبت نام کنند.

3- آیا هزینه تحصیل در دانشگاه امام صادق از تمامی دانشجویان اخذ می شود؟

خیر، هزینه تحصیل در دانشگاه امام صادق از دانشجویانی که مطابق قوانین دانشگاه فارغ‌ التحصیل ‌شوند، دریافت نمی گردد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۵۵ نظر
  1. سینا

    سلام بعد از قبولی دانشگاه امام صادق به استخدام سپاه پاسداران در میایم ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود خیر، شما در اولویت جذب قرار می گیرید.

  2. حسین

    سلام
    دانشگاه امام صادق برای آقایون تا مقطع کارشناسی ارشد هستش
    یعنی مقطع کارشناسی نداره؟؟؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      دروس در دانشگاه امام صادق در مقطع کارشناسی نیز ارائه می شوند.

  3. حسین نوری اردبیلی

    با عرض سلام
    ببخشید کسی که کارمند دولت هستش میشه در دانشگاه امام صادق تحصیل کنه

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      در صورت داشتن موافقت نامه از ارگان محل خدمت، مانعی برای شما وجود نخواهد داشت.

  4. حسین نوری

    سلام کسی که کارمند دولت هستش میشه
    در دانشگاه امام صادق تحصیل کنه

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      در صورت این که محل خدمت شما موافقت کند این امر امکان پذیر می باشد.

  5. گمنام

    سلام اگر رشته معارف اسلامی بخوانبم و در دانشکاه امام صادق تحصیل کنیم چه حور باید وارد افسری بشیم

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، با توجه به قوانین و مقررات پذیرش افسری در نظام، معمولاً ارگان های نظامی از مقطع دیپلم نظری پذیرش دارند. برای جذب لیسانس می بایست مدارک و مستندات هویتی، ورزشی و تحصیلی را به صورت حضوری به ارگان نظامی مستقر در مرکز استان خود ارائه دهید.

  6. علی

    سلام وقت بخیر. ببخشید کسی که دیپلم فنی حرفه ای داره و آماده هست برای کنکور انسانی میتونه کنکور انسانی بده و بعداز قبولی در کنکور انسانی در دانشگاه امام صادق ادامه تحصیل انسانی بده؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      چنانچه دیپلم خود را بعد از سال ۹۸ اخذ نموده باشید و نسبت به ایجاد سوابق تحصیلی اقدام کرده باشید مشکلی متوجه شما نخواهد بود.

  7. گمنام

    سلام خسته نباشید ایا دانشگاه امام صادق محدودیت قد داره

    • ایران مشاوره

      با سلام خیر دانشگاه امام صادق شرایط قد ندارد.

  8. عمار

    با سلام و وقت بخیر. ببخشید تمام زیر شاخه های رشته انسانی در دانشگاه امام صادق هست برای ادامه تحصیل؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، مطابق شرایط و ضوابط انتخاب رشته مندرج در سامانه ی مختص دانشگاه امام صادق، این دانشگاه معمولاً رشته های مذهبی را ارائه می دهد و شامل تمام رشته های انسانی نیست.

  9. عمار

    با سلام واحترام، ببخشید کسی که دیپلم فنی حرفه ای داره و خودش رو به کنکور انسانی دانشگاه امام صادق آماده کرده و میخـواد کنکور به دانشگاه امام صادق بده میتونه دیگه کنکور انسانی بده و بعداز قبول شدن در دانشگاه امام صادق ادامه تحصیل بده در رشته انسانی؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، مطابق با شرایط و پذیرش دانشگاه امام صادق، شما پس از ثبت نام رسمی در سازمان سنجش باید در بازه ی اعلام شده وارد سامانه ی رسمی دانشگاه امام صادق شده، مشخصات خود را ثبت کنید. انتخاب رشته ی این دانشگاه نیز با سراسری متفاوت است.

  10. عمار

    با سلام، ببخشید پس اونوقت از زیر شاخه های رشته انسانی کدوم رشته ها هست که بتوان ادامه تحصیل داد در رشته های انسانی؟

    • ایران مشاوره

      سلام ، وقتتون بخیر. دانشگاه امام صادق دارای رشته های حقوق ، فقه و مبانی حقوق اسلامی ، رشته های شاخه الهیات و …… می باشد.

  11. عمار

    سلام و عرض ادب، ببخشید بعداز گزینش شدن در دانشگاه امام صادق با رشته انسانی، زیر شاخه رشته انسانی (رشته ضد ترورسیم) در دانشگاه رشته اش هست که بتونم با این رشته ادامه تحصیل بدم یا از زیر رشته های انسانی کدوم رشته ها است در دانشگاه امام صادق؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، مطابق با آخرین دفترچه ی انتخاب رشته ی انسانی مندرج در سامانه سنجش، رشته ی ضد تروریسم از رشته های موجود در دانشگاه امام محمد باقر می باشد که این دانشگاه نیز شرایط پذیرشی سخت تر از دانشگاه امام صادق دارد.

  12. علی

    سلام و عرض ادب، ببخشید بعداز گزینش شدن در دانشگاه امام صادق در رشته انسانی، زیر شاخه رشته انسانی (رشته ضد ترورسیم) در دانشگاه رشته اش هست که بشه در رشته ضد ترورسیم ادامه تحصیل داد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، مطابق با آخرین دفترچه انتخاب رشته ی انسانی مندرج در سامانه ی سنجش، رشته ی ضد تروریسم جزو رشته های موجود در دانشگاه امام محمد باقر می باشد. دانشگاه امام محمد باقر مراحل گزینشی سخت تر از دانشگاه امام صادق دارد.

  13. نورا

    و سوال دیگه ای که داشتم،چون دانش‌آموز رشته تجربی هستم و سال دوازدهم هستم، توی رشته خواهران من حقوق دیدم برای این دانشگاه که از کلیه رشته های نظری میگیرن !یعنی لازم نیست انسانی بخونم و تغییر رشته بدم؟ این حقوق همون رشته ی حقوق جزا و جرم شناسی هست؟ برای وکالت؟ و رشته معارف اسلامی و حقوق چی؟ اون هم همون حقوق جزا و جرم شناسیه؟ میشه وکالت گرفت؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، عنوان جزا و جرم شناسی، جزو گرایش های حقوق می باشد. گرایش ها نیز در مقطع ارشد ارائه می شوند. در زمان کارشناسی، رشته ی حقوق بدون گرایش ارائه می شود.

  14. نورا

    سلام وقتتون بخیر، من دانش‌آموز رشته تجربی و مقطع دوازدهم هستم نظرم درمورد رشته انتخابی دانشگاه عوض شد و میخوام دانشگاه امام صادق تحصیل کنم ولی متاسفانه من ندیدم رشته‌ی علوم سیاسی رو برای بانوان، این دانشگاه علوم سیاسی برای بانوان نداره فقط آقایان؟؟؟؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، دانشگاه امام صادق جزو دانشگاه های شرایط خاص همراه با ثبت نامی جداگانه و مصاحبه است. با توجه به سامانه رسمی دانشگاه، قسمت پردیس خواهران و فهرست رشته ها، رشته ی علوم سیاسی برای بانوان ارائه نشده است.

  15. pardis

    با سلام زودتر پاسخ بدید: اگر کسی تو خانواده اعتیاد داشته باشه رد میشیم،
    و اینکه اگه در تحقیقات محلی دروغ بگن و بد مارا بگن ما باید چکار کنیم

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، کیفیت مصاحبه و تعداد سوالات برای چنین دانشگاهی، نسبی و محتمل است و قطعی نیست. تیم گزینش در ردّ یا قبول این مسئله، مختار است.

  16. عمار

    سلام وقت بخیر، آیا با گزینش شدن در دانشگاه امام صادق میتوان به نیروی قدس سپاه استخدام شد؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام خیر دانشگاه امام صادق تعهد استخدام در هیچ ارگانی را ندارد ولی فارغ التحصیلان این دانشگاه در الویت جذب در سپاه می باشند.

  17. عمار

    سلام وقت بخیر، آیا با گزینش شدن در دانشگاه امام صادق با رشته های انسانی میتوان به نیروی قدس سپاه یا وزارت اطلاعات استخدام شد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، استخدام شدن در نیروی قدس و وزارت اطّلاعات، یک گزینش کاملاً سازمانی است. حضور در دانشگاه هایی از قبیل امام صادق و قطعاً داشتن مستندات عقیدتی، سیاسی و موفّقیت های علمی می تواند در استخدام شما موثّر باشد.

  18. عمار

    سلام وقت بخیر، آیا با گزینش شدن در دانشگاه امام صادق در رشته های انسانی میتوان به نیروی قدس سپاه یا وزارت اطلاعات استخدام شد؟؟

  19. حسن

    با سلام آیا معاینه مقعدی و بیضه در دانشگاه امام صادق انجام می‌شود ؟

    • ایران مشاوره

      سلام ، وقتتون بخیر. خیر در این دانشگاه همچین معاینه ای انجام نمی شود و خلاف قوانین می باشد.

  20. حسن

    با سلام و عرض ادب آیا در دانشگاه امام صادق معاینه مقعدی و بیضوی انجام می‌شود

    • ایران مشاوره

      سلام ، وقتتون بخیر. در حال حاضر این معاینات در هیچ دانشگاهی انجام نمی شود.

  21. حسن

    با سلام و عرض ادب آیا در دانشگاه امام صادق معاینه مقعدی و و بیضه وجود دارد ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام دانشگاه امام صادق مرحله معاینه پزشکی ندارد.

  22. زینال

    سلام وقت بخیر خسته نباشید شرایط قبولی برا کارشناسی ارشد در دانشگاه امام صادق علیه السلام چی هست؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، برای ورود به مقطع ارشد دانشگاه امام صادق، نخست ثبت نام رسمی در سایت سازمان سنجش، شرکت در کنکور ارشد در اسفند ۱۴۰۱ لازم است. به جز این دو، متقاضی باید در سایت اختصاصی دانشگاه امام صادق، پیگیر اطلاعیه های جداگانه باشد. درضمن، این دانشگاه پس از آزمون کتبی، مصاحبه ی اختصاصی و عقیدتی نیز برگزار می کند.

  23. Zahra

    سلام
    دانشگاه امام صادق علیه السلام چه دانشگاهی است؟ یعنی هرکس در دانشگاه امام صادق علیه السلام درس بخونه برای طلبگی هستش یا نیروی انتظامی هم دارد

    • ایران مشاوره

      با سلام دانشگاه امام صادق یک دانشگاه با شرایط خاص ( دارای مصاحبه ) می باشد و وابسته به هیچ ارگان خاصی نمی باشد. برای طلبه شدن باید تحصیلات حوزوی داشته باشید و برای نیرو انتظامی هم باید آزمون استخدامی خود ارگان را شرکت نمایید.

  24. سید یوسف نصیری

    سلام آیا با مدرک دیپلم فنی حرفه ای یا کاردانش میشود به یکی از دانشگاه های افسری راه یافت اگر میشود لطفا بگید کدامشان

    • ایران مشاوره

      با سلام، مطابق با شرایط افسری دانشگاه های نظامی صرفا دانش آموزان رشته های نظری امکان ثبت نام دارند.

  25. کوثر

    سلام من می خواستم ببینم وقتی که از امام صادق پیامک خرید وپرداخت پول می یادیعنی ثبت نام من قطعی شده است ممنون می شم جواب به دید

    • ایران مشاوره

      با سلام، در صورتی که کد رهگیری دریافت کرده باشید، ثبت نام شما قطعی شده است.

  26. امیر

    سلام من قصد ثبت نام در دانشگاه امام صادق(ع) رو دارم سوالی که دارم این هست ازمونش با ازمون سراسری یکی هست؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، دانشگاه غیرانتفاعی امام صادق (ع) آزمون جداگانه نداشته و بصورت دو مرحله ای می باشد. ضمنا برای ورود به این دانشگاه باید گزینه مربوطه در زمان ثبت نام کنکور سراسری را فعال کرده و اطلاعات خود را در سامانه ی مربوطه تکمیل نمایید.

نمایش دیدگاه های بیشتر
مشاوره کنکور پیج کنکور