خانه نظام وظیفه شرایط کسری خدمت بسیج ۱۴۰۲

شرایط کسری خدمت بسیج ۱۴۰۲

نحوه کسری خدمت بسیج
شرایط کسری خدمت بسیج

یک دغدغه مهم برای افراد مشمول خدمت، کوتاه کردن طول مدت خدمت سربازی است بنابراین افراد به دنبال راه هایی برای کسر خدمت خواهند بود. کسری خدمت از راه های مختلف از جمله داشتن شرایط کسری خدمت ایثارگری ، کسری خدمت بسیج، کسری پروژه خدمت و یا کسری خدمت سربازی به دلیل شرایط خاص محل خدمت می باشد که با دریافت گواهی و ثبت در سامانه سازمان نظام وظیفه می توان مدت زمان خدمت سربازی را تغییر داد.

 

فردی که به شکل داوطلب جهت تحقق آرمان های امام و انقلاب تحت پوشش سپاه در می آید، بسیجی نام می گیرد. فعالیت نیروهای بسیج تحت نظارت سازمان بسیج مستضعفین است. بسیجیان به چهار گروه بسیج عادی، بسیج فعال، بسیج ویژه و بسیج کادر دسته بندی شده و افراد با عنوان بسیج فعال مطابق با قانون سازمان نظام وظیفه مشمول کسری خدمت خواهند شد.

شرایط دریافت کسری خدمت بسیج هر ساله توسط سازمان نظام وظیفه اعلام می شود که افراد برای دریافت کسری خدمت بسیج باید حتما دارای کارت بسیج فعال باشند.

کسری خدمت بسیج

طی شرایط تعیین شده از سوی ستاد کل نیروهای مسلح، افراد واجد شرایط کسری خدمت می توانند مدت زمان خدمت سربازی خود را کاهش دهند. یکی از ارگان هایی که به افراد امکان بهره مندی از قوانین دریافت کسر خدمت را می دهد، پایگاه مقاومت بسیج است. عضو فعال این ارگان با دریافت کارت بسیج فعال مشمول کسر خدمت شده و مقطع و مدرک تحصیلی معیار نخواهد بود. لازم است بدانید کسر خدمت بسیج شامل موارد زیر می باشد:

  •  کسری خدمت بسیج فعال دانش آموزی
  • کسری خدمت بسیج دانشجویی
  •  کسری خدمت بسیج پایگاه های مقاومت
  • کسری بسیج خدمت سربازی

بر اساس مقرارت به مدت 3 تا 6 ماه یک بسیجی فعال می تواند از کسر خدمت برخوردار شود. البته بسته به مسئولیت فرد و همکاری که با بسیج داشته است این کسر خدمت مطابق با قانون کسر خدمت می تواند متغییر باشد و به شرح زیر است:

  • فرماندهان حوزه های بسیج به اندازه هر سال فعالیت مستمر در بسیج، نهایت سه ماه کسری خدمت دریافت می کنند.
  • افراد مشمول خدمت سربازی که سابقه عضویت در شورای واحد مقاومت را دارند، بابت هر سال فعالیت مستمر، تا دو ماه کسری دریافت خواهند کرد.
  • مشمولانی که سابقه فعالیت در جایگاه مقاومت داشته، به ازای هر سال فعالیت، نهایت تا 45 روز کسری دریافت می نمایند.

دریافت کسری خدمت بسیج چه شرایطی دارد؟

بهره مندی از کسری خدمت بسیج مراحل خاص خود را دارد. شما برای دریافت این امتیاز نیاز به آگاهی از شرایط داشته تا بتوانید در اسرع وقت کسر خدمت خود را اخذ کنید. ابتدا لازم است با مراجعه به دفاتر الکترونیک نظامی دفترچه اعزام به خدمت خود را دریافت کرده، با توجه به آن مدارک مورد نیاز را جمع آوری و فرم های مربوطه را کامل نمایید.

 

پس از آن باید مراحل دریافت سوابق بسیج خودتان را طی کنید. در ادامه فرم ها و مدارک مربوطه و همچنین روند دریافت سوابق بسیج را توضیح خواهیم داد.

فرم ها و مدارک لازم جهت دریافت کسری خدمت سربازی

  • فرم مربوط به وضعیت مشمولان (برگه ی شماره 1)
  • فرم واکسیناسیون
  • فرم معاینه اولیه مشمول
  • کپی و اصل کارت ملی و شناسنامه
  • کپی و اصل مدرک تحصیلی مشمول و…

راهنمای دریافت سوابق بسیج

  • برای دریافت سوابق بسیج خود و درخواست کسری به پایگاه بسیج محل فعالیت خود مراجعه کنید.
  • پرونده شما در مرحله بعد توسط نیروی انسانی بسیج مورد بررسی قرار می گیرد.
  • فرم مربوط به کسری خدمت را حهت ارسال به سپاه پاسداران استان خود کامل نمایید.
  • پس از تایید پرونده، فرم تاییدیه کسر خدمت در اختیار شما قرار می گیرد.

در انتها نیاز است پس از تایید سوابق بسیج برای انجام اقدامات لازم به همراه مدارک یاد شده در بالا و فرم شماره 6 به سازمان نظام وظیفه مراجعه کنید. با عضویت در کانال تلگرام ایران مشاوره می توانید در اسرع وقت از اطلاعات و اخبار مربوطه نظام وظیفه آگاه شوید.

 

نکته پایانی که می خواهیم در این مقاله به آن بپردازیم مسئله بسیج عادی و دریافت کسری خدمت بسیج است. شاید برای بیشتر مشمولان خدمت سربازی که به سن 18 سال رسیدند سوال باشد که آیا با داشتن بسیج عادی هم می توان شامل این قانون شد؟

 

افرادی که بسیج عادی اند با میل و خواست خودشان در پایگاه حضور خواهند داشت و با دوره های زمانی کوتاه در صورتی که برای دریافت کارت فعال بسیج (کارت سبز) نیاز به حضور مداوم و منظم شما در پایگاه بود و حداقل باید سابقه 6 ماه حضور در بسیج عادی را داشته باشید.

سوالات متداول

1- برای دریافت کسر خدمت سربازی به کدام سایت باید مراجعه کرد؟

برای دریافت کسر از خدمت می توان به سایت سازمان نظام وظیفه به نشانی vazifeh.police.ir مراجعه نمود.

2- چه کسانی می توانند از کسر خدمت بسیج استفاده کنند؟

افراد دارای کارت بسیج فعال (کارت سبز) می توانند از این شرایط برخودار شوند.

3- میزان کسری خدمت بسیج فعال چه مقدار است؟

برابر قانون بین 3 تا 6 ماه یک بسیجی فعال شامل کسر خدمت خواهد شد.

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره نظام وظیفه پیج نظام وظیفه