خانه کنکور فرمول کد سوابق تحصیلی ۱۴۰۲ | نحوه محاسبه کد 19 رقمی

فرمول کد سوابق تحصیلی ۱۴۰۲ | نحوه محاسبه کد 19 رقمی

فرمول کد سوابق تحصیلی 1402

با توجه به تغییراتی که در نحوه برگزاری کنکور در سال ۱۴۰۲ و سال های بعد ایجاد شده، کد سوابق تحصیلی یکی از مهمترین اطلاعات ثبت نامی کنکور به شمار می آید که داوطلبان باید هنگام ثبت نام خود برای کنکور، آن را در فرم مخصوص وارد کنند. با توجه به تغییرات جدید کنکور در سال جاری، نحوه دریافت این کد جزء چالش های اصلی داوطلبان آزمون سراسری در سال گذشته بوده است. لازم به ذکر است این کد 19 رقمی بوده و برای دریافت دقیق آن می بایست از طریق واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش اقدام کرد. در ادامه به نحوه دریافت این کد خواهیم پرداخت.

کد سوابق تحصیلی 19 رقمی بوده و از سایت my.medu.ir قابل دریافت است.

فرمول کد سوابق تحصیلی 1402

کد سوابق تحصیلی یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار روی رتبه و تراز داوطلبان است که باید به درستی و با توجه به سال تحصیلی و نوع مدرک فارغ التحصیلی آنها از سایت مای مدیو محاسبه شود. فرمول دریافت کد سوابق تحصیلی برای هر کدام از دارندگان مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی نظام سالی واحدی، مدرک پیش دانشگاهی نظام سالی واحدی و همچنین مدرک دیپلم نظام جدید متغیر بوده و طبق اطلاعات زیر می باشد که به محض انتشار اطلاعات و فرمول های جدید، محتوای جدول نیز به روز رسانی خواهد شد.

فرمول کد سوابق تحصیلی ۱۴۰۲
نوع مدرکفرمول
دارندگان مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی نظام سالی واحدی5 + کد دانش آموزی + 0 + کد منطقه یا ناحیه
دارندگان مدرک پیش دانشگاهی نظام سالی واحدی2 + کد دانش آموزی + 0 + کد منطقه یا ناحیه
دارندگان مدرک دیپلم نظام جدید6 + کد دانش آموزی + 00 + کد منطقه یا ناحیه

 

کد سوابق تحصیلی که از طریق هر کدام از فرمول های ذکر شده تهیه شود، 16 رقمی خواهد بود در حالی که کد مورد نیاز برای فرم ثبت نام کنکور سراسری باید 19 رقمی باشد. به همین دلیل نیز روش دریافت کد از طریق این فرمول ها و به صورت دستی پیشنهاد نمی شود و حتما باید برای دریافت دقیق آن از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir اقدام کرد.

کد منطقه و کد دانش آموزی را چگونه دریافت کنیم؟

جهت دریافت کد سوابق تحصیلی 1402 از سایت مای میدیو نیاز به برخی اطلاعات هست که از مهمترین آنها می توان به کد منطقه و کد دانش آموزی اشاره کرد. راحت ترین راه برای دریافت کد منطقه و دانش آموزی، دسترسی به کارنامه یا مدرک آخرین مقطع تحصیلی است. کد دانش آموزی در بخش اطلاعات شخصی دانش آموزان در کارنامه ها درج می شود و کد منطقه هم در مدرک تحصیلی دانش آموزان قرار گرفته شده است.

 

البته کسانی نیز هستند که به کارنامه یا مدارک خود دسترسی ندارند و برای اخذ کد سوابق تحصیلی، نیازمند این اطلاعات می باشند. امکان دریافت هر کدام از این کدها از طریق سایت سنجش کشور وجود دارد که مراحل دریافت آن طبق اطلاعات زیر است. شما همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به مطلب نحوه دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی کنکور مراجعه کنید.

نحوه دریافت کد منطقه از سایت سازمان سنجش به شرح زیر است:

  • ابتدا وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شوید.
  • در صفحه ای که باز شده باید از نوار سمت راست روی گزینه “سراسری” کلیک کرد.
  • باید لینک فعال “ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۲” را بفشارید.
  • حالا گزینه “کد بخش” را از منوی سمت راست انتخاب می کنید.
  • در کادرهای صفحه باید نام استان و شهرستان محل اخذ مدرک خود را وارد و سپس گزینه جستجو را انتخاب کرد.
  • سپس صفحه ای باز می شود که تمام اطلاعات مربوط به کد شهر و استان ها در آن درج شده و باید کد منطقه خود را در این لیست پیدا کنید.

 

نحوه دریافت کد دانش آموزی با کد ملی و از طریق سایت سنجش محدود به برخی از بازه های زمانی است که از طرف سازمان اعلام می شود و نمی توان همه روزه جهت دریافت آن به سایت سنجش مراجعه کرد که نحوه دریافت آن طبق مراحل زیر می باشد.

  • ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org
  • کلیک روی گزینه “سراسری” از منو پایین صفحه
  • روی عبارت “سوابق تحصیلی” کلیک کرده و در ادامه نیز گزینه “وضعیت نمرات ارسالی از آموزش و پرورش” را انتخاب می کنید.
  • بعد از وارد کردن اطلاعات خواسته شده، می توان وارد صفحه جدید شد و کد دانش آموزی را دریافت کرد.

افراد مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی ۱۴۰۲

همان طور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم یکی از اطلاعات مهمی که باید در فرم ثبت نام کنکور درج شود، کد سوابق تحصیلی می باشد ولی دریافت این کد شامل تمام داوطلبان کنکور نیست. مشمولان دریافت کد سوابق تحصیلی در گروه های زیر قرار دارند.

  • تمام دانش آموزان نظام جدید که مدرک دیپلم آنها از سال 1398 به بعد می باشد.
  • افرادی که دارای مدرک دیپلم نظام سالی واحدی در یکی از رشته های نظری( ریاضی، تجربی، انسانی) از سال 1384 به بعد می باشند.
  • کسانی که دارای مدرک پیش دانشگاهی سالی واحدی در یکی از رشته های نظری از سال 1391 به بعد هستند.
  • فارغ التحصیلان رشته های فنی حرفه ای و کاردانش با مدرک دیپلم جهت شرکت در کنکور کاردانی فنی حرفه ای

چه زمان هایی به کد سوابق تحصیلی نیاز خواهیم داشت؟

با توجه به اعمال تاثیر نمرات دروس نهایی داوطلبان در کنکور سراسری 1402، تغییراتی در نحوه برگزاری و ثبت نام این آزمون سراسری ایجاد شد و متقاضیان باید هنگام ثبت نام کنکور اقدام به دریافت کد سوابق تحصیلی می کردند. نیاز به این کد در تمام بازه های زمانی ثبت نام برای کنکور سراسری (نوبت های اول و دوم) وجود دارد و همچنین کسانی که می خواهند برای ثبت نام مقاطع کاردانی و کارشناسی های بدون کنکور نیز اقدام کنند باید کد سوابق تحصیلی داشته باشند.

 

در صورتی که کد سوابق تحصیلی داوطلب اشتباه وارد شده باشد و یا کلا درج نشده باشد، فرد با مشکلاتی مواجه خواهد شد و در هر مرحله از آزمون کنکور که باشد مراحل پذیرش وی لغو خواهد شد. کسانی که به هر دلیلی نتوانسته اند این کد را در زمان اصلی ثبت نام دریافت و در فرم مربوطه وارد کنند، می توانند در بازه های زمانی ویرایش اطلاعات کنکور نسبت به دریافت و استفاده آن اقدامات لازم را انجام دهند.

 

یکی دیگر از زمان هایی که کد سوابق تحصیلی مورد نیاز است به هنگام ثبت اعتراض به نتایج اولیه کنکور می باشد. لذا پیشنهاد می شود کد سوابق تحصیلی خود را تا آخرین مراحل فرایند ثبت نام و اعلام نتایج کنکور نزد خود نگه دارید.

دریافت کد سوابق تحصیلی 1402 از سایت my.medu.ir

جهت تکمیل مدارک ثبت نام کنکور، دسترسی به کد سوابق تحصیلی الزامی است چون بخش قابل توجهی از نتیجه کنکور به مشخص بودن وضعیت سوابق تحصیلی داوطلبان وابسته است. سایت اصلی برای اخذ این کد، پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir می باشد که برای ورود به آن باید “نقش دانش آموز” را انتخاب کرده و بعد از وارد کردن اطلاعات مربوط به کد ملی و 6 رقم سریال شناسنامه، وارد سایت خواهید شد. مراحل بعدی برای دریافت کد طبق مراحل زیر می باشد.

  • بعد از وارد شدن به سایت my.medu.ir و انتخاب نقش مورد نظر، باید روی گزینه “ورود از درگاه دولت” کلیک نمایید.مرحله اول دریافت کد سوابق تحصیلی
  • کادرهای مربوط به شماره تلفن همراه و کد امنیتی را پر کرده و سپس باید دکمه “ارسال رمز یکبار مصرف” را انتخاب کرد.مرحله دوم دریافت کد سوابق تحصیلی
  • کد ارسال شده به شماره تلفن همراه را در بخش مورد نظر وارد کرده و سپس روی دکمه مشخص شده در تصویر کلیک می کنید.مرحله سوم دریافت کد سوابق تحصیلی
  • در مرحله بعد باید اطلاعات هویتی خواسته شده را وارد کرد و سپس گزینه “ثبت اطلاعات” را بفشارید.مرحله چهارم دریافت کد سوابق تحصیلی
  • در صفحه بعد باید کد پستی خود را وارد کنید.مرحله پنجم دریافت کد سوابق تحصیلی
  • از میان آیکون هایی که در صفحه نمایش داده می شود باید آیکون سوابق تحصیلی را انتخاب کرد.مرحله ششم دریافت کد سوابق تحصیلی
  • در صفحه ای که باز می شود، کد 19 رقمی سوابق تحصیلی نمایش داده می شود.مرحله هفتم دریافت کد سوابق تحصیلی

 

مشکلات دریافت کد سوابق تحصیلی ۱۴۰۲

با وجود اینکه سایت و نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی مشخص است ولی بسیاری از افراد به دلیل ایجاد برخی از مشکلات، نتوانسته اند در زمان لازم به کد 19 رقمی سوابق تحصیلی خود دسترسی داشته باشند. برخی از مشکلاتی که داوطلبان کنکور هنگام دریافت این کد با آن روبرو می شوند، شامل موارد زیر است:

  • عدم دسترسی به سایت که یکی از دلایل اصلی آن حجم بالای کاربرانی است که به صورت همزمان قصد ورود به سایت برای دریافت کد را دارند.
  • مغایرت کد سوابق تحصیلی موجود در سایت با اطلاعات شخصی فرد یکی دیگر از مشکلات دریافت کد است.
  • خطای شماره تلفن اشتباه در ابتدای ورود به سایت نیز یکی دیگر از مشکلات دریافت کد سوابق تحصیلی است.

 

چنانچه در دسترسی به سایت مشکل وجود دارد، بهتر است صبور باشید و با بروزرسانی مداوم این مشکل را برطرف کنید. به خاطر داشته باشید که افراد زیادی مانند شما سعی دارند در این بازه زمانی وارد سایت شده و کد سوابق تحصیلی خود را دریافت نمایند. در صورتی که خطای شماره تلفن را هنگام ورود به سایت مشاهده کردید، می توانید مرورگر خود را تغییر دهید.

 

اگر همچنان مشکل برطرف نشد و یا اگر مغایرتی در اطلاعات فردی خود مشاهده کرده اید، همراه با مدارک هویتی به آموزش و پرورش منطقه خود مراجعه کرده و برای دریافت کد سوابق تحصیلی به صورت حضوری اقدام کنید.

ثبت نام کنکور برای افرادی که کد سوابق تحصیلی ندارند به چه شکل است؟

کسانی که کد سوابق تحصیلی ندارند در دو گروه مجزا قرار می گیرند. دسته اول با توجه به سال دریافت مدرک دیپلم یا فارغ التحصیلی آنها که قبل از سال 1384 است، و گروه دیگری که به دلایل مختلف نتوانسته اند کد سوابق تحصیلی خود را از سایت مای میدیو بگیرند. با توجه به تغییراتی که در نوع برگزاری کنکور در سال 1402 و بعد از آن ایجاد شده، امکان ثبت نام بدون کد سوابق تحصیلی وجود ندارد و افراد می بایست از طریق راه های زیر اقدام به دریافت این کد کنند:

  • کسانی که مدرک دیپلم آنها مربوط به سال های قبل از 1384 است، نیازی به دریافت کد سوابق تحصیلی ندارند اما در صورت نیاز می بایست برای دریافت کد باید به اداره آموزش و پرورش محل خود مراجعه و اقدامات لازم جهت دریافت کد را انجام دهند.
  • افرادی که جزء مشمولان دریافت کد سوابق تحصیلی هستند ولی به دلایل مختلفی مثل کسری نمرات و غیره نتوانسته اند کد سوابق تحصیلی خود را بگیرند، باید در زمان ترمیم معدل نسبت به اصلاح نمرات خود اقدام کرده یا در صورت عدم دسترسی به سایت مای میدیو، با مراجعه به سازمان آموزش و پرورش محل سکونت خود نسبت به دریافت کد اقدام کنند.

 

سوالات متداول

1- فرمول کد سوابق تحصیلی چند رقمی است؟

فرمول کد سوابق تحصیلی که یکی از اطلاعات لازم برای ثبت نام کنکور می باشد، 19 رقمی است.

2- نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی ۱۴۰۲ چگونه و از چه سایتی می باشد؟

برای دریافت کد 19 رقمی سوابق تحصیلی باید از پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir اقدام کرد که به مراحل آن داخل مقاله اشاره شده است.

3- چه کسانی مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی می شوند؟

در متن به افرادی که مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی هستند به صورت کامل اشاره شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور