خانه استخدام بانک ها مصاحبه آزمون استخدامی بانک صادرات 1400

مصاحبه آزمون استخدامی بانک صادرات 1400

زمان و نحوه اجرای مصاحبه آزمون بانک صادرات 1400
مصاحبه آزمون استخدامی بانک صادرات 1400

بانک صادرات نیز مانند هر بانک دیگری نیروهای مورد نیاز خود را که مرحله اول استخدام را پشت سر گذاشته اند، از طریق دعوت به مصاحبه حضوری مورد ارزیابی قرار می دهد. معمولا تعداد داوطلبانی که به این جلسه راه می یابند، حدودا 3 برابر ظرفیت نیروی انسانی مورد نیاز بانک صادرات می باشد که از این میان تنها تعدادی از افراد موفق به پذیرش نهایی خواهند شد. با توجه به این که فرآیند مصاحبه روند چند مرحله ای و چالش برانگیزی می باشد، هرچه شرکت کنندگان با جزئیات این مرحله آشنایی بیشتری داشته باشند، می توانند با اعتماد به نفس بالاتری در جلسه حضور یابند. 

مصاحبه آزمون استخدامی بانک صادرات طی سه مرحله و اغلب در قالب سوالات تخصصی و مالی، روانشناسی و عقیدتی سیاسی برگزار می گردد.

زمان مصاحبه آزمون استخدامی بانک صادرات 1400

مهم ترین مسئله در مورد مصاحبه آزمون استخدامی بانک صادرات، زمان اجرای آن می باشد؛ زیرا مهلتی که برای هر داوطلب در نظر گرفته می شود، نه تمدید می گردد و نه قابل تغییر است. بنابراین عدم حضور به موقع داوطلبان در جلسه مصاحبه، علاوه بر این که قابل جبران نمی باشد، به منزله انصراف آن ها از ادامه روند استخدام نیز تلقی خواهد شد. زمان و مکان دقیق برگزاری مصاحبه ممکن است به صورت اینترنتی از طریق سایت آزمون استخدامی بانک صادرات و یا به شیوه تلفنی از طریق تماس با شماره ای که داوطلب در فرم استخدام بانک صادرات ثبت کرده است و یا ارسال ایمیل به آدرس الکترونیکی مندرج در فرم مذکور، اطلاع رسانی شود.

پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام آزمون های استخدامی ایران مشاوره باشید تا به محض انتشار هرگونه اطلاعیه پیرامون این آزمون، در اسرع وقت از اخبار آن مطلع شوید.

مراحل مصاحبه آزمون استخدامی بانک صادرات 1400

با توجه به تجربه ای که داوطلبان در فرآیند استخدام بانک صادرات سال های گذشته داشته اند، می توان گفت معمولا پذیرفته شدگان آزمون کتبی این بانک طی 3 مرحله مصاحبه مورد سنجش و ارزیابی قرار می گیرند. لازم به ذکر است که به طور معمول پیش از شروع این مراحل، اصل مدارک افراد در روز مصاحبه مورد بررسی قرار می گیرد.

مصاحبه علمی و تخصصی

در این مرحله و پس از این که شرکت کننده یک معرفی کلی از خود ارائه داد، می بایست به سوالات فرد مصاحبه کننده در حوزه امور مالی، مسائل بانکی و نظام بانکداری پاسخ دهد. از جمله این سوالات عبارت اند از:

  • تعداد افراد خانواده، شغل و درآمد آن ها
  • مدارک تحصیلی و تاریخ اخذ آن ها و حتی نام دانشگاه محل تحصیل
  • فعالیت های انجام شده پس از دوره تحصیل
  • سابقه کاری
  • سوالات مربوط به بخش های اقتصادی (کشاورزی، صنایع و معادن، نفت و …)
  • تعریف بانک و اصطلاحات تخصصی و مهم در آن (اوراق قرضه، سود و زیان، صورت های مالی، ترازنامه و …)
  • چک چیست؟
  • وام چیست؟
  • تئوری مدیریت چیست؟
  • تا چه میزان بدهی افراد ممنوع الخروج می شوند؟

مصاحبه روانشناسی و روانشناختی

در این بخش، یک روانشناس مقابل شما قرار می گیرد که با طرح سوالات هدف دار، سعی در سنجش و شناخت ابعاد مختلف شخصیتی و رفتاری داوطلبان دارد. لذا پاسخگویی به سوالات در نهایت صداقت و البته اعتماد بنفس می تواند موجب شود با موفقیت از این مرحله عبور نمایید. همچنین در این مرحله لازم است افراد در تست شخصیت، هوش و ریاضی که به صورت آنلاین از آن ها به عمل می آید نیز شرکت کنند. چند نمونه از سوالاتی که ممکن است در مصاحبه روانشناسی از متقاضیان پرسیده شود، به شرح زیر می باشد.

  • آخرین باری که عصبانی شدید چه زمانی بوده است و چه کار کردید؟
  • آیا انتقادپذیر هستید؟
  • در صورتی که یکی از خصوصیات منفی شما را بگویند، چگونه برخورد می کنید؟
  • در صورت مواجه شدن با مشتریان عصبانی در بانک، چه کاری می کنید؟
  • فرض کنید متاهل هستید و صبح هنگام، برای حضور به موقع در محل کار بسیار عجله دارید اما ناگهان دست فرزندتان به لیوان شیر برخورد می کند و تمامی محتوای آن روی لباس شما سرازیر می گردد. چه کار می کنید؟

مصاحبه عقیدتی و سیاسی

سوالات عقیدتی سیاسی معمولا در مصاحبه تمامی آزمون های استخدامی مطرح می شوند اما ممکن است در همه آن ها به صورت یک مرحله جداگانه نباشد. در دوره های مختلف استخدام بانک صادرات نیز احتمال دارد سوالات عقیدتی سیاسی گاها با سوالات مصاحبه علمی و تخصصی تلفیق گردند و گاها به صورت مستقل پرسیده شوند. موضوع سوالات فرد پرسشگر در این بخش، احکام دینی و مذهبی و همچنین مسائل سیاسی روز کشور و جهان از جمله نماز، نماز جماعت، نماز جمعه، امام جمعه محل سکونت، مرجع تقلید، احکام و … می باشد که داوطلبان با کمی مطالعه و افزایش سطح آگاهی خود در زمینه های مذکور می توانند به راحتی به این دست از سوالات نیز پاسخ بدهند.

آزمایشات و معاینات پزشکی

یکی از مراحلی که در مصاحبه های استخدامی مختلف ممکن است پیش از آغاز مراحل مصاحبه انجام شود و یا در ضمن و انتهای جلسات صورت بگیرد، انجام آزمایشات و معاینات پرشکی به منظور اثبات سلامت جسمی و روانی فرد داوطلبان و نیز عدم اعتیاد آن ها به مواد مخدر توسط پزشک معتمد بانک می باشد. نهایتا وضعیت نظام وظیفه فرد (متقاضیان آقا) نیز در این بخش بررسی می شود و گواهی مربوطه صادر می گردد.

تست ورزشی و آمادگی جسمانی

بر خلاف سایر مراحل مصاحبه که معمولا تمامی داوطلبان می بایست در آن شرکت کنند، این مرحله مختص شغل نگهبانی و حراست می باشد که البته متقاضیان این شغل حتما می بایست در سایر مراحل نیز حضور به عمل آورند. افراد می بایست در زمان تعیین شده همراه با لباس و کفش ورزشی در محل برگزاری گزینش حضور یابند.

اما باز هم این پایان ماجرا نیست! پس از موفقیت در تمام مراحل فوق و کسب حدنصاب امتیاز لازم، از داوطلبان خواسته می شود که در یک جلسه توجیهی حضور یابند. در جلسه توجیهی پیرامون وضعیت داوطلبان صحبت می گردد و تعدادی نامه به آن ها داده می شود که باید پیگیری کنند و تاییدیه آن ها را ارائه نمایند. نامه های مذکور، معمولا شامل موارد زیر می باشند.

  • مدرکی موثق مبنی بر عدم سوء پیشینه داوطلب
  • تاییدیه کارت معافیت یا پایان خدمت دوره سربازی داوطلبان آقا
  • سابقه بیمه برای آن دسته از داوطلبانی که سابقه استفاده از بیمه تامین اجتماعی را دارند.
  • داوطلبانی که در استان مورد تقاضا مدرک دیپلم خود را اخذ کرده اند اما متولد آن شهر نیستند باید تاییدیه مدرک دیپلم خود را نیز تهیه و ارائه نمایند.

پس از جلسه توجیهی، معمولا افراد به حراست بانک صادرات مراجعه می نمایند تا فرم هایی که به عنوان تعهدنامه و ثبت اطلاعات شخصی برای آن ها در نظر گرفته می شود را تکمیل کنند. در مرحله بعد، مجددا از داوطلبان خواسته می شود به منظور دریافت نامه های پزشکی به سازمان مربوطه، مراجعه نمایند. در این مرحله دو حالت ممکن است به وجود بیاید:

  1. با تایید پزشک معتمد بانک صادرات، داوطلب می تواند در دوره آموزشی شرکت کند و در واقع مراحل پذیرش او با موفقیت به اتمام می رسد.
  2. در صورتی که نتایج پزشکی داوطلب مورد تایید پزشک مذکور قرار نگیرد، اطلاعات او به کمیسیون مربوطه ارجاع داده می شود و آن ها باید تصمیم نهایی را اتخاذ نمایند.

نکات قابل توجه در جلسه مصاحبه آزمون استخدامی بانک صادرات 1400

علاوه بر تسلط و کسب اطلاعات لازم برای حضور در جلسه مصاحبه آزمون استخدامی بانک صادرات و یا هر بانک دیگری، باید برخی نکات را نیز در نظر بگیرید.

  • ظاهر آراسته شما بسیار اهمیت دارد.
  • در بدو ورودتان، پس از سلام، برای نشستن روی صندلی اجازه بگیرید.
  • تنها به سوالاتی که از شما می پرسند، پاسخ دهید و سعی کنید تفره نروید.
  • با خوش رویی و خونسردی کامل به سوالاتی که از شما پرسیده می شود پاسخ دهید.
  • صداقت در مصاحبه استخدامی بانک ها بسیار اهمیت دارد. بنابراین اگر پاسخ پرسشی را نمی دانید، صادقانه و با اعتماد به نفس کامل بگویید که اطلاعاتی در این زمینه ندارید.
  • توجه کنید که حضور شما به مراحل مصاحبه، نشان دهنده پذیرش قطعی شما در بانک صادرات نیست. بلکه باید بتوانید در طی این مراحل، حدنصاب امتیاز لازم را کسب کنید؛ چرا که در غیر این صورت افراد ذخیره جایگزین شما خواهند شد.
  • با حضور به موقع و حتی کمی زودتر از موعد مقرر در مکان مصاحبه، وقت شناسی خود را نشان دهید.

داوطلبانی که در مرحله مصاحبه آزمون استخدامی بانک صادرات مورد پذیرش قرار گیرند به دوره آموزشی که برای آن ها ترتیب داده می شود، راه می یابند. در واقع افراد در این دوره مهارت های لازم را فرا می گیرند و برای اشتغال در بانک، آماده می شوند.

 

سوالات متداول

1- مصاحبه استخدامی بانک صادرات 1400 چه زمانی انجام می شود؟

زمان و مکان برگزاری مصاحبه آزمون استخدامی این بانک ممکن است به صورت اینترنتی از طریق سایت اختصاصی، تماس تلفنی و یا ارسال پیام و ایمیل به داوطلبان اطلاع رسانی می شود.

2- موضوع سوالات مصاحبه عقیدتی و سیاسی آزمون استخدامی بانک صادرات چیست؟

در این مرحله اطلاعات مذهبی و اعتقادی داوطلبان به چالش کشیده شده و سوالاتی در زمینه احکام مطرح می گردد.

3- در صورتی که داوطلبان با موفقیت مصاحبه استخدامی بانک صادرات را پشت سر بگذارند، پذیرش آن ها قطعی می شود؟

بله، این افراد وارد دوره آموزشی مربوطه که بانک برای آن ها برگزار می کند شده و پس از آن می توانند آغاز به اشتغال کنند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره بانک ها پیج استخدام بانک