خانه دکتری مصاحبه دکتری دانشگاه غیر انتفاعی ۱۴۰۳

مصاحبه دکتری دانشگاه غیر انتفاعی ۱۴۰۳

مصاحبه دکتری دانشگاه غیر انتفاعی ۱۴۰۳
مصاحبه دکتری دانشگاه غیر انتفاعی ۱۴۰۳

پس از قرار گرفتن کارنامه انتخاب رشته دکتری بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلبانی که در کد رشته محل های انتخابی خود حد نصاب نمره علمی لازم را کسب کرده باشند می توانند در مرحله دوم پذیرش بعنی مصاحبه شرکت کنند. در این صورت، می بایست با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه پذیرنده از شرایط و ضوابط مصاحبه دکتری مطلع شوند و با ارائه مدارک مورد نیاز اقدامات لازم را برای ثبت نام اینترنتی خود انجام دهند.

مرحله ارزیابی تخصصی یا مصاحبه علمی آخرین و مهم ترین بخش از فرآیند پذیرش در مقطع دکتری 1403 محسوب می شود و تمامی داوطلبانی که برای بررسی سوابق علمی و تحصیلی خود به مصاحبه دعوت شده اند می بایست مقدمات حضور در جلسه را فراهم نمایند.

مصاحبه دکتری دانشگاه غیر انتفاعی ۱۴۰۳ به منظور بررسی سوابق علمی و پژوهشی شرکت کنندگان انجام شده و تنها یک بار برگزار می شود.

زمان برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه غیر انتفاعی 1403

با اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری و انتشار اسامی داوطلبانی که به مصاحبه دعوت شده اند، دانشگاه های پذیرنده دانشجو برای مقطع دکتری اطلاعیه های لازم در رابطه با شرایط و ضوابط شرکت در مصاحبه و زمان و نحوه ثبت نام اینترنتی را در سایت مربوط به خود منتشر می کنند. در صورتی که داوطلبان از طرف دانشگاهی دعوت به مصاحبه شده باشند، این موضوع از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور، به اطلاع آن ها خواهد رسید.

بر اساس نتایج اولیه آزمون، افراد واجد شرایط انتخاب رشته انجام می دهند و در صورت قبولی، مجاز به شرکت در مصاحبه خواهند بود. توجه داشته باشید که نیمه اول اردیبهشت سال آینده برای انتخاب رشته دکتری در نظر گرفته شده است.

توجه داشته باشید که تاریخ دقیق ارزیابی تخصصی برای دانشگاه های مختلف، متفاوت می باشد و هر دانشگاه در یک فاصله زمانی (با توجه به رشته محل ارائه شده) اقدام به برگزاری جلسه مصاحبه می نماید. همچنین برای اطلاع از زمان شروع این فرآیند می توانید در کانال تلگرام دکتری ایران مشاوره عضو شده، تا در اسرع وقت از کلیه اطلاعات مربوطه مطلع گردید.

نحوه تکمیل فرم بررسی صلاحیت عمومی آزمون دکتری 1403

در کارنامه انتخاب رشته شرکت کنندگان آزمون دکتری غیر انتفاعی، وضعیت داوطلبان در قسمت اطلاعات رشته امتحانی درج شده است و نشان دهنده این موضوع است که، آیا مجاز به شرکت در مرحله بعدی آزمون (مصاحبه) هستند یا خیر.

داوطلبانی که برای ارزیابی تخصصی و بررسی سوابق علمی و پژوهشی به این مرحله دعوت شده اند و قصد حضور و شرکت در آن را دارند، می بایست نسبت به تکمیل فرم بررسی صلاحیت عمومی آزمون دکتری اقدام نمایند؛ چرا که تکمیل فرم مذکور برای شرکت کنندگان در مرحله ارزیابی تخصصی الزامی می باشد. 

هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۳

با فرا رسیدن زمان مصاحبه آزمون دکتری، دانشگاه هایی که در دوره تحصیلات تکمیلی به ویژه مقطع دکتری دانشجو جذب می کنند هزینه مربوط به شرکت در جلسه مصاحبه را در سایت رسمی خود منتشر می کنند. این هزینه دریافتی، صرف آماده نمودن مقدمات حضور شما برای مصاحبه در حضور اساتید برجسته کشور (در برخی موارد اساتید خارجی) می شود.

هزینه مصاحبه دکتری نیز در دانشگاه های مختلف متفاوت است و این می تواند به امکانات آموزشی، رتبه و امتیاز دانشگاه، سطح علمی دانشگاه و … مرتبط باشد.

متقاضیان برای پرداخت هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه غیرانتفاعی باید به سایت الکترونیکی دانشگاه مراجعه کنند. همچنین ارائه رسید پرداخت هزینه در جلسه مصاحبه الزامی می باشد و از داوطلبانی که هزینه را پرداخت نکرده اند مصاحبه به عمل نخواهد آمد. هنوز اطلاعات موثقی مبنی بر هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه‌های غیر انتفاعی در سال 1403 در دست نیست. هزینه مذکور از طریق سایت اختصاصی دانشگاه ها اطلاع رسانی خواهد شد.

 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی 

ردیفنام دانشگاهآدرس سایت دانشگاه
1دانشگاه علم و فرهنگ تهرانusc.ac.ir
2دانشگاه شیخ بهایی اصفهانshbu.ac.ir
3دانشگاه مفید – قمmofidu.ac.ir
4دانشگاه خاتمkhatam.ac.ir
5دانشگاه صنعتی سجادsadjad.ac.ir
6دانشگاه ایوانکیeyc.ac.ir
7دانشگاه شمال آملshomal.ac.ir
8دانشگاه مذاهب اسلامیmazaheb.ac.ir
9دانشگاه ادیان و مذاهبazmoon.urd.ac.ir
10دانشگاه باقر العلوم قمbou.ac.ir
11دانشکده اصول الدین تهرانosooltehran.ir
12دانشکده اصول الدین قمosoolqom.ir
13دانشگاه قرآن و حدیثqhu.ac.ir
14دانشگاه علم و هنرsau.ac.ir
15دانشگاه علوم و فنون مازندرانustmb.ac.ir

ممکن است در بیشتر از یک دانشگاه از شما برای مصاحبه علمی دعوت شود که در این صورت باید هزینه مصاحبه در هر دانشگاه را به صورت جداگانه پرداخت نمایید.

مدارک مورد نیاز مصاحبه دکتری دانشگاه غیر انتفاعی ۱۴۰۳

مدارک مورد نیاز برای شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه غیر انتفاعی 1402

تمامی داوطلبانی که برای ارزیابی تخصصی به مرحله مصاحبه دعوت شده اند، می بایست پیش از زمان مصاحبه مدارک مورد نیاز خود را جمع آوری نمایند و در صورت نقص مدارک در فرصت باقی مانده نسبت به تکمیل آن اقدام کنند.

دانشگاه‌ های مختلف ممکن است مدارک متفاوتی را برای شرکت در جلسه مصاحبه درخواست دهند. از این رو، توصیه می کنیم حتما به سایت دانشگاه مورد نظر خود (نشانی سایت دانشگاه ها در جدول بالا موجود می باشد) مراجعه کرده و اطلاعیه های مربوط به مصاحبه را مورد بررسی قرار دهید.

  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی
  • اصل و کپی کارت پایان خدمت سربازی (ویژه داوطلبان آقا)
  • اصل مدرک کارشناسی ارشد و کارنامه ریز نمرات
  • توصیه نامه از اساتید مقطع کارشناسی ارشد
  • نسخه چاپ شده از کارنامه اعلام نتایج انتخاب رشته خود
  • اصل و کپی مدارک مربوط به سهمیه ایثارگران و رزمندگان
  • اصل پایان نامه، مقالات و کتب چاپ شده
  • اصل و کپی مدارک آزمون های زبان انگلیسی از جمله : MSRT , T-PNU , MCHE , IELTS , TOEFLE , TOLIMO و ….
  • اصل و کپی حکم کارگزینی و گواهی استمرار همکاری (ویژه داوطلبان مشمول سهمیه مربیان)
  • اصل فیش واریزی هزینه مصاحبه
  • رزومه کامل تحصیلی

نحوه ارزیابی داوطلبان در مصاحبه دکتری دانشگاه غیرانتفاعی 1403

مصاحبه آزمون دکتری توسط اساتید برجسته کشور برگزار می گردد. در برخی از دانشگاه ها علاوه بر اساتید داخلی، از اساتید خارج از کشور که از درجه علمی بالایی برخوردار هستند نیز دعوت می شود، تا در روز مصاحبه برای ارزیابی داوطلبان حضور داشته باشند. به همین علت تسلط بر زبان انگلیسی در این مقطع اهمیت ویژه ای دارد؛ چرا که ممکن است در برخی از دانشگاه ها مصاحبه به این زبان برگزار گردد.

هدف از برگزاری مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و سنجش و ارزیابی داوطلب برای ورود به مقطع دکتری می باشد. تنها داوطلبانی مجوز ورود به این مقطع را کسب خواهند کرد که از لحاظ بار علمی بسیار غنی بوده و از اطلاعات مربوط به رشته خود مطابق با دانش روز برخوردار باشند. امتیاز دهی به داوطلبان آزمون دکتری به شیوه خاصی انجام می شود.


نحوه امتیاز دهی به داوطلبان آزمون دکتری بر اساس دوره های “آموزشی – پژوهشی” و “پژوهش محور”

شیوه پذیرشآزمون متمرکزسوابق آموزشی، پژوهشی و فناوریمصاحبه علمی و سنجش عملیتهیه طرح واره
آموزشی – پژوهشی50 درصد20 درصد30 درصد
پژوهش محور30 درصد20 درصد30 درصد20 درصد

توجه داشته باشید که داوطلبانی که در دوره دکتری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پذیرفته می شوند برای تحصیل در آن ها مستلزم پرداخت شهریه دانشگاه غیرانتفاعی هستند. همچنین بسیاری از داوطلبان توانسته اند تا مرحله مصاحبه با موفقیت پیش بروند اما به دلیل عدم آگاهی درست از روند برگزاری مصاحبه و نکات طلایی، در روز مصاحبه شکست خورده و این فرصت را به دیگران واگذار می کنند. این موضوع با بهره گیری از مشاوره تحصیلی به موقع و مفید می تواند قابل جلوگیری باشد.

 

سوالات متداول

1- مصاحبه دکتری دانشگاه های غیر انتفاعی برای سال ۱۴۰۳ در چه تاریخی انجام می شود؟

زمان دقیق مصاحبه دکتری دانشگاه غیر انتفاعی ۱۴۰۳ مشخص نیست و از طریق سایت دانشگاه ها اطلاع رسانی خواهد شد.

2- کدام دسته از داوطلبان می بایست برای تکمیل فرم بررسی صلاحیت عمومی آزمون دکتری ۱۴۰۳ اقدام نمایند؟

آن دسته از افرادی که برای ارزیابی تخصصی به مصاحبه دعوت شده اند باید برای تکمیل فرم بررسی صلاحیت عمومی اقدام نمایند.

3- آیا تسلط بر زبان انگلیسی برای شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه غیر انتفاعی ۱۴۰۳ ضروری می باشد؟

بله، در برخی از دانشگاه ها اساتید خارجی نیز در مصاحبه حضور دارند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دکتری پیج دکتری