خانه استخدام بانک ها منابع آزمون استخدامی بانک ملت ۱۴۰۲

منابع آزمون استخدامی بانک ملت ۱۴۰۲

منابع آزمون استخدامی بانک ملت ۱۴۰۲

بانک ملت مانند بسیاری از ارگان ها از طریق برگزاری یک آزمون استخدامی کارکنان مورد نیاز خود را گزینش می کند. از این رو یکی از دغدغه های اصلی داوطلبان این آزمون پس از ثبت نام در سایت استخدام بانک ملت، اطلاع از مواد آزمون و منابع مناسب برای آن ها است. زیرا متقاضیان علاوه بر داشتن شرایط لازم، می بایست با مطالعه منابع آزمون استخدامی بانک ملت از فرصت پیش آمده بهره برده و با کسب نمره حد نصاب لازم وارد مرحله دوم یعنی مصاحبه آزمون استخدامی بانک ملت شوند.

مواد آزمون هر عنوان شغلی آزمون استخدامی بانک ملت، متناسب با رشته و مدرک های تحصیلی داوطلبان می باشد.

مواد آزمون استخدامی بانک ملت 1402

برای این که بدانیم چه منابعی را جهت شرکت در یک آزمون باید مورد استفاده قرار دهیم، لازم است از مواد و مباحث مورد سوال در آن مطلع باشیم. منابع آزمون استخدامی بانک ملت در دفترچه راهنمای آن درج می شود ولی هنوز اطلاعات دقیقی از زمان انتشار این دفترچه در سال ۱۴۰۲ در دسترس نیست. با توجه به اطلاعات درج شده در دفترچه ثبت نام آخرین دوره آزمون که در 16 دی ماه 1401 برگزار شد، سوالات امتحانی این آزمون در دو دسته مباحث عمومی و اختصاصی قرار می گیرند.. مواد آزمون استخدامی نیز شامل 8 مبحث مختلف است.

دروس عمومی

دروس عمومی برای تمامی حوزه های بانکدار و کاردان به صورت یکسان بوده و شامل موارد زیر می باشد.

  •  هوش و استعداد
  • ادبیات و آیین نگارش
  • زبان انگلیسی
  • اطلاعات عمومی کامپیوتر

دروس اختصاصی

در جدول زیر مواد این آزمون (دروس اختصاصی کارشناسی و کارشناسی ارشد) متناسب با هر رده شغلی عنوان شده است.

مواد امتحانی آزمون استخدامی بانک ملت ۱۴۰۲ “ردیف شغلی بانکدار”
مقطعنام دروس اختصاصی 
کارشناسیدانش علوم بانکی
بازارهای مالی و سرمایه
ریاضیات و آمار
مباحث بازاریابی
کارشناسی ارشددانش علوم بانکی
آشنایی با مسائل روز اقتصاد
دانش مسائل روز مدیریت
مواد امتحانی آزمون استخدامی بانک ملت 1402 “ردیف شغلی کاردان حقوق”
مقطعنام دروس اختصاصی 
کارشناسی و کارشناسی ارشدحقوق مدنی
آیین دادرسی مدنی
حقوق تجارت
آیین دادرسی کیفری
مواد امتحانی آزمون استخدامی بانک ملت ۱۴۰۲ “ردیف شغلی کاردان it “
مقطعنام دروس اختصاصی 
کارشناسی و کارشناسی ارشدپایگاه داده
مهندسی نرم افزار
سیستم عامل
امنیت داده
معماری کامپیوتر
شبکه کامپیوتری
مواد امتحانی آزمون استخدامی بانک ملت 1402 “ردیف شغلی کاردان حوزه ساختمان “
نام رشتهمقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد
 رشته عمراناستاتیک
 تحلیل سازه
مقاومت مصالح
بتن
فولاد
زلزله
متره و برآورد
اصول و مدیریت ساختمان
رشته معماری


درک عمومی معماری نظری
مبانی بازسازی پس از سانحه
تاریخ معماری
درک عمومی معماری
دروس فنی ساختمان
رشته مکانیک

مکانیک سیالات
مقاومت مصالح
انتقال حرارت
ترمودینامیک
استاک
دینامیک و ارتعاشات
رشته برق
مدار الکتریکی
الکترونیک
کنترل سیستم های خطی
ابزار دقیق
ماشین های الکتریکی
تجزیه و تحلیل سیستم

منابع آزمون استخدامی بانک ملت ۱۴۰۲

با اطلاع از مواد آزمون استخدام بانک ملت ، تهیه منابع آن نسبتا آسان تر می شود. منابع کمک آموزشی مناسب هر داوطلب ممکن است با سایر شرکت کنندگان متفاوت باشد، به عنوان مثال ترجیح یک فرد کتابی است که دارای درسنامه است، اما داوطلب دیگری ترجیح دهد کتابی تهیه کند که دارای نمونه سوالات بیشتری می باشد. همان طور که گفته شد، در این آزمون دو دسته سوال از مباحث عمومی و اختصاصی مطرح می گردد.

جهت کمک به آشنایی شما با لیستی از بهترین منابع آزمون استخدامی بانک ملت به معرفی چند نمونه برای آن می پردازیم. البته منابع نام برده در جدول زیر کاملا پیشنهادی بوده و بر اساس تجربیات پذیرفته شدگان این آزمون در سال های گذشته ارائه شده است.

دروس عمومی

منابع عمومی آزمون استخدامی بانک ملت 1402
موادمنابع
زبان انگلیسی عمومیزبان انگلیسی راهنمایی تا پیش دانشگاهی، کتاب 504، کتاب tick eight گاج، کتاب لغت لقمه انتشارات مهر و ماه
ادبیات و آیین نگارشکتاب ادبیات گاج، کتاب فارسی عمومی چاپ دانشگاه پیام نور
هوش و استعدادسوالات هوش آزمون دکتری، کتاب استعداد تحصیلی مدرسان شریف و یا دکتر مسیح خواه
اطلاعات عمومی کامپیوترکتاب استخدامی بانک ها از مریم ساریخانی، کتاب بانکداری از جمشید واحدی، استخدامی بانک از مهندس میثم رستگارپور، درسنامه علوم بانکی از علی اصغر علیزاده، آزمون های استخدامی بانک ها از شاپور درویشی، کتاب بانکداری داخلی 2 از مسعود جعفری، آزمون های جامع استخدامی بانک ها از خدیجه پور معین، سوالات آزمون های استخدامی ادارات دولتی و بانک ها از جمشید واحدی، درسنامه علوم بانکی – انتشارات سمت، مدیریت امور بانکی و کتاب بانکداری داخلی 1 از محمد بهمند و محمود بهمنی

دروس اختصاصی

کسانی که خواهان شرکت در آزمون استخدامی بانک ملت برای سال 1402 می باشند می بایست علاوه بر دروس عمومی، وقت خود را صرف برنامه ریزی جهت مطالعه دروس اختصاصی نیز نمایند تا بتوانند با پاسخ درست به سوالات اختصاصی در زمان برگزاری آزمون، نمره قابل قبولی را کسب کنند. منابع اختصاصی شامل موارد زیر می شود.

منابع اختصاصی آزمون استخدامی بانک ملت ۱۴۰۲
ردیف شغلیمقطع کارشناسی و کارشناسی 
بانکدارکتاب بازاریابی کاتلر و کتاب مباحث بازاریابی مدرسان شریف/ جزوه علوم بانکداری مرکزی، کتاب آزمون های استخدامی بانک ها و شرکت ها از جمشید واحدی
کاردان حقوقآموزش جامع حقوق مدنی یک و دو : محمد مهدی توکلی/ جامع نکات حقوق مدنی : دوراندیشان/ حقوق جزای اختصاصی : اسماعیل ساولانی/ آیین دادرسی مدنی : محمد مهدی توکلی/ آیین دادرسی کیفری : علی خالقی/ حقوق و جزای نظامی : تطبیقی : حسین غلامی
کاردان itکتاب نتورک شهرام سبحانی، کتاب های مقسمی و جعفرنژاد قمی/ کتاب معماری کامپیوتر موریس مانو/ کتاب سیستم های عامل پیشرفته – انتشارات پوران پژوهش، کتاب سیستم عامل مدرسان شریف/ مهندسی نرم افزار/ کتاب مهندسی نرم افزار از راجر اس پرسمن به ترجمه سعید و حسین بلوچیان
کاردان حوزه ساختمان رشته عمرانمتره و برآورد و اصول کنترل پروژه، جزوه مهندس دریس زاده/ تحلیل سازه کتاب نظام مهندسی سری عمران/ مقاومت مصالح جزوات مبتنی بر کتاب تیموشنکو
کاردان حوزه ساختمان رشته معماریمتره و تاسیسات مدرسان شریف/ سبک شناسی مبانی و مفاهیم در معماری معاصرغرب/ طراحی معماری از کتب دبیرستان و قهوه ای قلم چی
کاردان حوزه ساختمان رشته مکانیکمکانیک سیالات،ترمودینامیک و انتقال حرارت کتاب های راهیان ارشد و مدرسان شریف/ مقاومت مصالح کتاب پوران پژوهش/ استاتیک از جانستون
کاردان حوزه ساختمان رشته برقمدارهای الکتریکی کاروزرگر/ کنترل خطی مدرسان شریف/ سیگنال ها مومن زاده/ ماشین های الکتریکی حلم زاده/ مدار منطقی پوران پژوهش

نحوه صحیح مطالعه منابع آزمون استخدامی بانک ملت 1402

برای گرفتن نتیجه ایده آل داوطلبان می بایست منابع آزمون استخدامی بانک ملت را با برنامه ریزی اصولی و کاربردی مطالعه نمایند. توجه داشته باشید که در صورت عدم توجه کافی به نحوه مطالعه اگر چه منابع قوی و پر کاربردی نیز داشته باشید از روند پذیرش حذف خواهید شد. پس برای کسب نتیجه دلخواه نکات ذیل را فراموش ننمایید.

  • ضرایب منابع مختلف آزمون استخدامی بانک ملت متفاوت می باشد لذا توصیه می گردد ابتدا دروسی که دارای ضریب بالایی در امتحان دارند را مطالعه نمایید.
  • از روش حاشیه نویسی استفاده کنید؛ این روش بدین صورت است که داوطلب با مطالعه اصولی منابع کاربردی خود نکات مهم را در حاشیه کتاب یادداشت نموده تا در صورت مرور آنها نکات مهم مجددا برای شما یاد آور شود.
  • نکته بعدی مرور است؛ سعی کنید تمامی منابعی را که مطالعه کردید، مرور کنید لذا در صورت عدم تمرین و تکرار مطالب آموخته شده برخی نکات را به دلیل فرار بودن مطلب ممکن است فراموش کنید.
  • تست زنی، فراموش نکنید که با زدن تست های متعدد قدرت و مهارت خود را در همه زمینه ها از جمله سرعت، دقت، تمرکز و … افزایش خواهید داد.
  •  استراحت کافی؛ شاید بسیاری از داوطلبانی که مشتاق کسب نتیجه قبولی هستند و تلاش فراوانی در این زمینه می کنند فراموش نمایند که داشتن استراحت کافی و منظم از پایه های یک برنامه ریزی اصولی به حساب می آید. پس حتما در برنامه مطالعاتی که برای خود در نظر می گیرید تایم استراحت خود را هر یک ساعت یک بار لحاظ نمایید.
  • درک مطلب؛ به عنوان یک راهنما می گوییم که اگر درک درستی از مطالب مورد مطالعه خود نداشته باشید تمام تلاش های خود را هدر داده اید. پس لازم است که مطالب را به صورت کاربردی و اصولی مطالعه کنید.

شما می توانید با تحقیق بیشتر و بر اساس شناختی که از وضعیت و نیاز مطالعاتی خود دارید، از میان کتاب های پیشنهاد شده فوق و همچنین سایر منابع موجود در بازار دست به انتخاب بزنید. پس از برگزاری آزمون و انتشار نتایج استخدام بانک ملت از پذیرفته شدگان به میزان چند برابر ظرفیت پذیرش، دعوت به مصاحبه صورت می گیرد. چنانچه مایل اید از جزئیات برگزاری مصاحبه آزمون استخدامی بانک ملت مطلع شوید، می توانید بر روی لینک فوق کلیک نمایید.




سوالات متداول

1- مواد آزمون استخدامی بانک ملت ۱۴۰۲ بر چه اساسی تعیین می گردند؟

مواد آزمون هر عنوان شغلی در این آزمون استخدامی، متناسب با رشته و مدرک های تحصیلی داوطلبان می باشد.

2- منابع آزمون استخدامی بانک ملت به چه صورت است؟

این منابع به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم شده که در این مقاله به طور کامل ذکر گردیده است.

3- از چه طریقی می توان از مواد آزمون استخدامی بانک ملت مطلع شد؟

این مواد در سایت رسمی بانک ملت به نشانی bankmellat.ir ذکر می گردند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۴ نظر
  1. مرتضی

    سلام آیا آزمون نمره منفی دارد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام بله ، آزمون دارای نمره منفی می باشد.

  2. علیرضا

    سلام وقت بخیر من شهرم جزو این لیستی که گذاشتین نیست
    رامسر هستم
    میخواستم بپرسم میتونم تو ازمون شرکت کنم یا نه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، مطابق با آخرین اطلاعیه از سوی بانک ملت، در صورتی که رده بانکدار در شهر شما ارائه نشده باشد، شما می توانید در سایر شهر های همان استان با شرط نزدیک ترین شهر اقدام نمایید.

  3. نرگس

    سلام وقتتون بخیر اگر امکانش هست ضرائب دروس مربوط به ردیف شغلی بانکدار رو بگید ، ممنونم.

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، مطابق با شرایط و ضوابط استخدامی مندرج در سامانه ی بانک ملت، هیچ اشاره ای به ضرائب دروس امتحانی نکرده است. نام منابع کلی آزمون ذکر شده است.

  4. زهرا

    سلام ، برای بانکدار ارشد بانک ملت ۱۴۰۱ منابع میگین ؟
    هم عمومی و تخصصی لطفا بگین، اسم درسا میدونم ، فقط از چه منبعی خوبه برای خوندن ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، سامانه های مشاوره طبق تجارب عملی خویش و با بهره گیری از نویسندگانی با میزان سوالات بیشتر در آزمون ها به شما داوطلبان، پیشنهاد منبع می کنند. درحالی که اصل سایت های برگزاری آزمون ها از جمله بانک ملت، نام هیچ نویسنده ای را مطرح نمی کند.

  5. فاطمه

    سلام داخل منابع نزده که چه چیزهایی عموما وچه چیزهایی اختصاصى است براى ریاضى چه متابعو اختصاصى است ممنون میشم جواب بدید

    • ایران مشاوره

      با سلام، دروسی مانند اطلاعات عمومی کامپیوتر، زبان انگلیسی، هوش و استعداد، ادبیات و آیین نگارش دروس عمومی شما هستند و مابقی دروس تخصصی میباشند.

  6. ندا

    سلام
    برای استخدامی بانک ملت تنها چند مورد مواد امتحانی برای تمامی رشته ها معرفی شده است که بیشتر مربوط به رشته مدیریت هست

    چرا برای هررشته مواد امتحانی جدا معرفی نشده!

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، مباحث معرفی شده برای آزمون صرفاً مربوط به عنوان شغلی مورد پذیرش می باشد.

  7. سعیده

    سلام. وقت بخیر، من موقع ثبت نام بانک ملت منابع رو نگاه کردم و اینهایی که شما داخل سایت گذاشتین نبود مثلا سیستم عامل و مهندسی نرم افزار!! منابع تخصصی فقط علوم بانکی، بازارهای مالی و سرمایه و بازاریابی و ریاضی بودن، درسته؟؟؟؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، منابع تخصصی هر رشته متفاوت می باشد.

مشاوره بانک ها پیج استخدام بانک