خانه استخدام بانک ها شرایط استخدام بانک ملت ۱۴۰۲

شرایط استخدام بانک ملت ۱۴۰۲

شرایط ثبت نام در استخدام بانک ملت 1402
شرایط استخدام بانک ملت ۱۴۰۲

یکی از بانک های پرطرفدار برای متقاضیان شغل بانکداری، بانک ملت می باشد که تنها راه جذب و استخدام در آن، شرکت در فراخوان جذب نیرو و در نهایت موفقیت در مصاحبه آزمون استخدامی بانک ملت می باشد. متقاضیان بایستی علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی، برای موفقیت در پروسه استخدامی این بانک به دانش و مهارت های لازم جهت انجام مسئولیت های محوله نیاز دارند.

علاقه مندان به استخدام بانک ملت ابتدا می بایست از احراز کلیه شرایط شرکت در این دوره جذب نیرو اطمینان حاصل نموده، سپس در زمان استخدام بانک ملت نسبت به نام نویسی خود اقدام نمایند.

در آخرین دوره استخدامی بانک ملت، حداکثر سن مجاز برای دارندگان مدرک کارشناسی 30 و کارشناسی ارشد 32 سال بوده است.

شرایط عمومی استخدام بانک ملت ۱۴۰۲

داوطلبانی که علاقه دارند در فراخوان استخدامی شرکت کنند، می بایست حتما واجد کلیه شرایط مطرح شده باشند. لازم به ذکر است که نادیده گرفتن قوانین شرکت در آزمون و حتی عدم احراز تنها یکی از شرایط وضع شده، منجر به حذف داوطلب از ادامه فرآیند استخدام شده و حتی ممکن است با داوطلب خاطی مطابق قانون برخورد شود. مطابق با اطلاعیه استخدام بانک ملت که در سال 1401 منتشر شد، جذب نیرو در رده های شغلی بانکدار و کاردان، از داوطلبان بومی شهرستان های مختلف در نظر گرفته شده بود. شرایط عمومی ذکر شده در ادامه مقاله، مطابق با این دوره از استخدام یعنی سال 1401 می باشد بنابراین به محض تغییر شرایط برای سال 1402 متن زیر اصلاح می شود.

  • تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران
  • تدین به دین اسلام یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی کشور
  • تعهد به نظام جمهوری اسلامی ایران
  • داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه و یا دارا بودن کارت معافیت دائم قانونی 
  • عدم اشتغال (رسمی یا پیمانی) و عدم تعهد خدمت به سازمان ها، دستگاه ها و یا سایر موسسات دولتی و غیردولتی
  • سلامتی و توانایی کامل جسمی-روانی برای انجام شغل محوله، بر اساس تایید پزشک معتمد بانک
  • موفقیت در آزمون آمادگی جسمانی بانک
  • عدم محکومیت به فساد اخلاقی، نداشتن سابقه محکومیت و سوء پیشینه کیفری با تایید مراجع ذیصلاح، که موجب محرومیت از حقوق اجتماعی شده باشد.
  • نداشتن هر گونه اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان

شرایط اختصاصی استخدام بانک ملت ۱۴۰۲

در هر دوره استخدام بانک ملت با توجه به نیاز آن، در رده های شغلی گوناگونی جذب نیرو صورت می گیرد که هر یک از این رده های شغلی، مستلزم دارا بودن مدرک تحصیلی در یک مقطع مشخص می باشد. شرایط نام برده برای استخدام سال 1401 است لذا به محض انتشار دفترچه ثبت نام و تغییر شرایط 1402، متن مقاله بروزرسانی می شود.

  • دارا بودن یکی از مقاطع تحصیلی کارشناسی یا کارشناسی ارشد در رده شغلی بانکدار و کاردان ( حقوقی، ساختمان و it )
  • حداقل معدل مدارک تحصیلی برای شرکت در این دوره جذب، برای داوطلبان دارای مدرک کارشناسی 14 و برای کارشناسی ارشد 15 می باشد
  • حداکثر سن مجاز برای شرکت در فراخوان برای دارندگان مدرک کارشناسی 30 و کارشناسی ارشد 32 سال است.
  • فرآیند استخدام بر اساس بومی گزینی صورت می گیرد.
  • ارائه گواهینامه مهارت های هفتگانه رایانه (ICDL) از سوی پذیرفته شدگان رده شغلی بانکدار الزامی خواهد بود.
  • داوطلبان آقا بایستی دارای کارت پایان خدمت (تا قبل از تاریخ برگزاری آزمون) و یا معافیت از خدمت سربازی باشند.
  • افراد پذیرفته شده در آزمون بایستی تعهدی مبنی بر اشتغال به مدت 15 سال در شهر مورد تقاضا را بدهند.
  • از پذیرفته شدگان مراحل استخدامی فوق، قبل از به کارگیری در بانک، ضمانت نامه بانکی به مبلغ 7 میلیون تومان (صرفا صادره از بانک ملت) اخذ می گردد.
  • تنها داوطلبانی که مدرک مقاطع تحصیلی کارشناسی و ارشد مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارند، می توانند برای ثبت نام اقدام کنند.
  • داوطلبان دانشجو می بایست تا پیش از تاریخ برگزاری آزمون فارغ التحصیل شوند.
  • دانشجویان مقاطع بالاتر قبل از شروع به کار در بانک می بایست از دانشگاه انصراف داده و مدارک تسویه نهایی خود را به بانک ارائه دهند.
  • دارندگان مقطع تحصیلی والا مجاز به شرکت در مقاطع پایین تر نمی باشند.
  • متقاضیان بایستی ساکن و بومی شهر مورد تقاضا باشند که شرایط بومی بودن به صورت زیر است. داشتن یکی از موارد مندرج در جدول زیر باعث می شود که متقاضی استخدام در بانک ملت، بومی محسوب شود:
موارد احراز شرط بومی گزینی بانک ملت ۱۴۰۲
متولد شهر مورد تقاضا باشند.
حداقل 2 سال در آن شهر در مقاطع ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان تحصیل کرده باشند.
حداقل یکسال بصورت پیوسته یا 2 سال بصورت متناوب سابقه پرداخت حق بیمه بابت کار در محل معین، در شهر مذکور را داشته باشند.
در 2 سال منتهی به تاریخ استخدام، بصورت پیوسته در شهر مورد تقاضا سکونت داشته باشند (با ارائه سند مالکیت یا اجاره نامه دارای کد رهگیری بنام خود یا پدر یا مادر)
در صورتی که متقاضیان واجد شرایط فوق باشند می توانند در زمان مقرر به سایت استخدامی مربوطه به نشانی bankmellat.ir مراجعه کرده و اقدام به نام نویسی برای فرآیند مذکور کنند. برای آگاهی از تمام نکات لازم و نحوه ثبت نام می توانید مطلب استخدام بانک ملت را مطالعه کرده و مطابق با راهنمایی های گفته شده، تمام مراحل ثبت  نام را با موفقیت طی کنید.

رشته ها و مدارک تحصیلی مجاز به شرکت در استخدامی بانک ملت 1402

بدیهی است که برای شرکت در هر آزمون استخدامی بایستی به رشته ها و مدارک تحصیلی مورد نیاز ارگان مدنظر توجه داشت. در این قسمت رشته های تحصیلی مورد نیاز برای رده شغلی بانکدار و کاردان مطابق با آخرین اطلاعیه استخدامی این بانک در سال 1401 اشاره می شود. به محض انتشار دفترچه استخدامی بانک ملت ۱۴۰۲، این مقاله بروزرسانی و یا از طریق کانال تلگرام آزمون های استخدامی ایران مشاوره اطلاع رسانی خواهد شد.
رشته های تحصیلی مجاز به شرکت در فراخوان استخدامی بانک ملت
شغلرشته تحصیلی مورد نیازمقطع

مدیریتکارشناسیکارشناسی ارشد
بانکداربازرگانی، مالی، صنعتی، دولتی، بیمه، امور بانکی، امور بیمه، بازاریابی، کسب و کار، مدیریت و فناوری اطلاعاتکلیه گرایش های رشته های تحصیلی ذکر شده در مقطع کارشناسی و mba
علوم اقتصادی / اقتصادبازرگانی، نظری، صنعتی، پول و بانکداری، کشاورزی، اقتصاد اسلامی، تحلیل، سیستمهای اقتصادی، برنامه ریزی سیستمهای اقتصادیبازرگانی، نظری، صنعتی، پول و بانکداری، کشاورزی، اقتصاد اسلامی، تحلیل سیستم های اقتصادی، برنامه ریزی سیستم های اقتصادی
آمارآمار و کاربردها، آمار کاربردیآمار ریاضی، آمار بیمه، آمار اقتصادی و اجتماعی
ریاضیریاضی محض، ریاضی کاربردی، ریاضیات و کاربرد هاریاضی محض، ریاضی کاربردی
بانکداریامور بانکی، بانکداری اسلامی، امور شعب بانکامور بانکی، بانکداری، بانکداری اسلامی، امور شعب ابنک
حسابداریحسابداری، صنعتی، مالی، مالیاتی، دولتی، بانکی، بازرگانی، مدیریت، حسابرسیحسابداری، صنعتی، مالی، مالیاتی، دولتی، بانکی، بازرگانی، مدیریت، حسابرسی
مهندسی صنایعمهندسی صنایع، مدیریت سیستم و بهره وری، برنامه ریزی و تحلیل سیستم ها، سیتم های اقتصادی و اجتماعی، آینده پژوهی، مهندسی مالی، اقتصاد اسلامی، برنامه ریزی سیستم های اقتصادیصنایع، مدیریت سیستم و بهره وری، برنامه ریزی و تحلیل سیستم ها، مهندسی مالی، اقتصاد اسلامی، برنامه ریزی سیستم های اقتصادی، مدیریت نوآوری و فناوری، مدیریت پروژه، سیستمهای کلان اقتصادی و اجتماعی، کیفیت بهره وری، آینده_ پژوهی
مهندسی کامپیوترنرم افزار، سخت افزار، فناوری اطلاعاتاین رشته و گرایش ها در مقطع کارشناسی و صرفا برای متقاضیان رده بانکدار در شهر تهران مجاز می باشد
کاردان در حوزه حقوقیحقوقحقوق قضاییحقوق خصوصی، حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق بین الملل، حقوق عمومی، حقوق ثبت اسناد و املاک، حقوقی تجارت الکترونیکی، حقوق تجارت بین الملل، حقوق مالی، اقتصادی، حقوق اقتصادی
کاردان در حوزه itمهندسی فناوری اطلاعاتمهندسی فناوری اطلاعاتتجارت الکترونیک، شبکه های کامپیوتری، مهندسی فناوری اطلاعات، مدیریت سیستم های اطلاعاتی، معماری کامپیوتر، مخابرات امن، سیسستم های چند رسانه ای، معماری سازمانی، طراحی و تولید نرم افزار، سامانه های شبکه ای، سیستم های تکنولوژی اطلاعات، امنیت اطلاعات
مهندسی کامپیوترنرم افزار، سخت افزار، فناوری اطلاعاتهوش مصنوعی و رباتیک، شبکه، رایانش امن، معماری سیستم های کامپیوتری، الگوریتم ها و محاسبات
علوم کامپیوترعلوم کامپیوترمحاسبات نرم و هوش مصنوعی، داده کاوی
کاردان در حوزه ساختمانمهندسی معماریمعماریمدیریت پروژه و ساخت، مسکن، مرمت
مهندسی عمرانعمرانعمران، ساختمان سازی، مکانیک خاک و پی، مدیریت ساخت، راه و ترابری، سازه
مهندسی مکانیکتاسیساتتبدیل انرژی
مهندسی برقالکترونیک، سیستم های قدرتالکترونیک، سیستم های قدرت

پس از شرکت در فراخوان جذب نیروی بانک ملت، افراد در انتظار اعلام نتایج استخدام بانک ملت می باشند اما باید توجه داشت که صرفا قبولی در مرحله اول به معنای استخدام نهایی نخواهد بود. در واقع آن دسته از شرکت کنندگان که موفق به کسب حد نصاب علمی لازم در مرحله اول شده اند، بایستی در جلسه مصاحبه شرکت کرده و در این مرحله نیز نمره لازم برای شاغل شدن در این بانک را به دست بیاورند.

مدارک مورد نیاز ثبت نام آزمون استخدامی بانک ملت ۱۴۰۲

مدارک خاصی جهت ثبت نام و بارگذاری فایل از جانب بانک ارائه نشده است ولی یک سری اطلاعات در خصوص موارد ذکر شده در ذیل را داوطلبان می بایست در فرم نام نویسی خود وارد نمایند.

  • عکس پرسنلی با زمینه سفید و فرمت jpg
  •  مشخصات شناسنامه ای
  • اطلاعات نظام وظیفه
  • مشخصات تحصیلی
  • مشخصات شغل و محل مورد تقاضا
  • اطلاعات بومی بودن
  • آدرس و اطلاعات محل سکونت

شرایط محیط شغلی در بانک ملت 1402

شغل بانکداری و کاردانی به دلیل استرس بالا و احتمال خطا در انجام وظایف توسط متصدی، جز شغل های حساس محسوب می شوند. لذا در این قسمت مزایا و معایب این شغل را بیان خواهیم کرد.

مزایا

  1. اعطای وام و تسهیلات با حداقل نرخ بهره
  2. حقوق مکفی
  3. محیط کاری مناسب

معایب

  1. یکنواختی
  2. کم تحرکی و کار طولانی مدت با رایانه و ایجاد مشکلات زیادی در فیزیک و سلامت جسمانی افراد
  3. مراجعه ارباب رجوع به بانک و ارائه درخواست خود با ادبیات نامناسب و تحریک کننده در نتیجه بر هم خوردن تمرکز و اعصاب کارکنان

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شروط استخدام بانک ملت می توانید عضو  کانال تلگرام آزمون های استخدامی ایران مشاوره شده و سپس اقدامات لازم را برای تکمیل روند ثبت نام خود به انجام برسانید.

سایر نکات در خصوص استخدام بانک ملت ۱۴۰۲

علاوه بر شرایط دسته بندی شده که در مطلب فوق ذکر شد، نکات بسیار مهمی در این خصوص نیز وجود دارد که اطلاع از آن ها برای متقاضیان بسایر سودمند خواهد بود. در ادامه مطلب به شرح این نکات خواهیم پرداخت.

  • چنانچه مشخص شود داوطلب هر یک از شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه را دارا نمی باشد، روند پذیرش و استخدام وی در هر مرحله ای که باشد، لغو خواهد شد.
  • اگر اثبات شود فردی با مدرک تحصیلی بالا در مقاطع پایین تر شرکت کرده، وی از ادامه روند محروم خواهد شد.
  • هزینه شرکت در آزمون به هیچ عنوان قابل استرداد نمی باشد.
  • پس از برگزاری آزمون کتبی، تا چند برابر ظرفیت مورد نیاز بانک نسبت به اعلام اسامی پذیرفته شدگان اقدام می شود تا پس از انجام سایر مراحل استخدامی، قبول شدگان نهایی گزینش شوند.
  • قبولی در آزمون به منزله استخدام فرد نبوده، بلکه او می بایست در مراحل بعدی نیز پذیرفته شود تا پس از بررسی وضعیت تمامی داوطلبان و بسته به اولویت و نیاز هر شهر استخدام صورت می گیرد.
  • حوزه امتحانی داوطلبان متناسب با استان آن ها از طریق سایت اختصاصی بانک ملت اعلام می گردد.
  • صدور کد رهگیری در پایان فرآیند ثبت نام به منظور موفقیت ثبت درخواست شما بوده و این کد در مراحل بعدی نیز مورد نیاز خواهد بود.
  • مسئولیت هرگونه صحت اطلاعات و مدارک به عهده داوطلب بوده که در صورت بروز هرگونه مغایرت، فرد از ادامه فرآیند محروم خواهد شد.
  • برای داوطلبانی که کارت ملی خود را گم کرده اند، به همراه داشتن رسید دریافت مجدد آن الزامی می باشد.
  • متقاضی پس از دریافت کارت ورود به جلسه در صورت مشاهده هرگونه نقص یا اشکالات اطلاعاتی می بایست نسبت به ویرایش آن ها با مراجعه به قسمت مربوطه در سایت مراجعه نمایند.
نکات مهم ⭐
  • دارندگان مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته های اعلام شده، می توانند در رده شغلی بانکدار و کاردان در زمان استخدام بانک ملت نسبت به نام نویسی اقدام کنند.
  • حداقل معدل مدارک تحصیلی کارشناسی 14 و برای ارشد 15 می باشد.
  • فرآیند جذب بانک ملت بومی گزینی است که شرایط احراز آن در جدول مقاله فوق قرار دارد.
  • ارائه گواهینامه مهارت های هفتگانه رایانه (ICDL) و ضمانت نامه بانکی به مبلغ 7 میلیون تومان (صرفا صادره از بانک ملت) توسط پذیرفته شدگان الزامی می باشد.
  • تمامی شرایط و نکات پیرامون جذب بانک ملت در مقاله فوق و دفترچه ثبت نام آن ذکر شده است که برای دانلود می توانید از طریق لینک موجود در مقاله استخدام بانک ملت اقدام کنید.

 

سوالات متداول

1- چگونه می توان از شرایط استخدام بانک ملت ۱۴۰۲ آگاه شد؟

شما می توانید با مراجعه به سایت رسمی این بانک یا مقاله فوق از شرایط عمومی و اختصاصی استخدام مطلع شوید.

2- برای استخدام بانک ملت در سال نیازمند به داشتن چه معدلی می باشیم؟

جهت ثبت نام در فراخوان آزمون استخدامی بانک ملت داوطلبان دارای مدرک کارشناسی باید دارای معدل 14 و داوطلبان دارای مدرک کارشناسی ارشد می بایست دارای معدل 15 باشند.

3- آیا استخدام در بانک ملت دارای شرایط سنی می باشد؟

بله، دارندگان مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد می بایست به ترتیب دارای حداکثر سن 30 و 32 تمام باشند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۹۳ نظر
  1. شقایق

    سلام من دانشجوی کارشناسی مدیریت دولتی هستم یه ترم دیگه از درسم مونده نمیتونم درازمون شرکت کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، بله میتوانید در آزمون استخدامی شرکت کنید.

  2. محدثه

    سلام وقت بخیر من متولد بهمن ۷۲ هستم با رشته مترجمی زبان انگلیسی آیا شرایط ثبت نام دارم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود ، مطابق با رشته های ذکر شده برای مشاغل مورد نیاز این ارگان در حال حاضر برای رشته شما عنوان شغلی وجود ندارد .

  3. گل رز

    سلام من مهر ۷۱ هستم ولی نتونستم ثبت نام کنم خب ۱۴۰۱ دیگه باید سی سال حساب بشه
    ولی خب بخاطر شرط سنی نتونستم ثبت نام کنم

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، مطابق با آخرین اطلاعیه از سوی بانک ملت، داوطلب می بایست تا روز برگزاری آزمون ۳۰ سال با مدرک کارشناسی و ۳۲ سال با مدرک کارشناسی ارشد باشد.

  4. محمدی

    سلام
    من‌ لیسانس حقوق دارم ولی حقوق قضائی در دفترچه ذکر شده
    میتونم با مدرک حقوق ثبت نام کنم

    • ایران مشاوره

      با سلام، مطابق با آخرین اطلاعیه ها از سوی بانک ملت، شما می توانید با کارشناسی حقوق قضائی برای ثبت نام در حوزه کاردان حقوق اقدام نمایید.

  5. مرتضی صالحی

    سلام آیا رشته حقوق کارشناسی هم مجاز به شرکت میباشد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام بله هیچ منعی برای ثبت نام وجود ندارد.

  6. علی

    لطفا من متولد مرداد ۱۳۶۹ هستم تو۳۲ سال هستم ولی وقتی ثبت نام میکنم ایراد شرط سنی میگیره.. تازه سال دیگه ۳۲ سالم تمام میشه. ارشد هستم..

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، مطابق با آخرین شرایط و ضوابط اخیر بانک ملت جهت استخدامی، حداکثر سن کارشناسی ارشد ۳۲ سال تا زمان آزمون یعنی ۱۶ دی ماه امسال می باشد.

  7. حسنن

    لطفا من متولد مرداد ۱۳۶۹ هستم میتونم ثبت نام کنم.

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، مطابق با شرایط و ضوابط اخیر بانک ملت جهت استخدامی، حداکثر سن کارشناسی را تا ۳۰ سال و ارشد را تا ۳۲ سال اعلام کرده است.

  8. گمنام

    سلام ،میشه با مدرک کارشناسی مدیریت امور گمرک هم استخدام شد ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، مطابق با آخرین اطلاعیه منتشر شده از سوی بانک ملت، امور گمرکی درحوزه پذیرش بانک وجود ندارد.

  9. بانک ملت

    سلام من رشتم مهندسی کشاورزی اقتصاد کشاورزی،کارشناسی هست میتونم ازمون ثبت نام کنم که اقتصادکشاورزی تو دفترچه اومده، لطفا جواب بدین چند روزه به جواب نرسیدم ممنون

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، مطابق با آخرین شرایط و ضوابط استخدامی بانک ملت، در ستون مقطع تحصیلی کارشناسی، رشته ی علوم اقتصادی عنوان شده که یکی از گرایش های آن اقتصاد کشاورزی است. در ستون کارشناسی ارشد نیز عنوان کشاورزی مطرح شده که دارندگان مدارک مهندسی کشاورزی می توانند شرکت کنند.

  10. رحیم

    برای فرزندان جانباز کمتر از ۲۵شرط سنی مناسبی قرار ندادن مثلا محدودیت چند ساله

    • ایران مشاوره

      با سلام، مطابق با آخرین اطلاعیه از سوی بانک ملت، تبصره ای در این خصوص منتشر نشده است.

  11. م خ

    قرار بود که برای استخدام در بانک ملت خبر بدین رشته ی فقه و مبانی حقوق اسلامی هم می تواند در این آزمون شرکت کند یا نه چی شد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، مطابق با آخرین اطلاعیه ی استخدامی مندرج در سامانه ی بانک ملت، در بین رشته های ارائه شده هیچ نامی از رشته ی فقه و مبانی حقوق برده نشده است.

  12. محبوب

    سلام،سهمیه های ایثارگری تو معدل و سن تاثیر داره!!!؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، مطابق با آخرین اطلاعیه از سوی بانک ملت، تبصره ای در این خصوص منتشر نشده است.

  13. زهرا

    سلام وقت بخیر من ارشد هستم ولی سنم تا تاریخ آزمون ۳۲سال و هفت ماه میشه آیا میتونم ثبت نام کنم یا خیر،ممنون میشم زودتر جواب بدین،تشکر

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، مطابق با اطلاعیه استخدام بانک ملت، تا تاریخ برگزاری آزمون حداکثر باید ۳۲ سال رو داشته باشید.

نمایش دیدگاه های بیشتر
مشاوره بانک ها پیج استخدام بانک