خانه کاردانی فنی و حرفه ای منابع کنکور کاردانی فنی و حرفه ای گرافیک 1400

منابع کنکور کاردانی فنی و حرفه ای گرافیک 1400

بهترین منابع آزمون کاردانی فنی و حرفه ای رشته گرافیک 1400
منابع کنکور کاردانی فنی و حرفه ای گرافیک 1400

هر ساله پذیرش در رشته های فنی و حرفه ای مقطع کاردانی از 2 طریق با آزمون و بدون آزمون انجام می پذیرد. در سال های گذشته، 9 رشته از این مقطع از طریق شرکت در آزمون صورت می گرفت که یکی از این رشته ها، رشته گرافیک بود و داوطلبان می بایست در زمان مقرر به ثبت نام کنکور کاردانی فنی و حرفه ای می پرداختند و پس از شرکت در زمان برگزاری کنکور کاردانی فنی و حرفه ای و کسب حدنصاب نمره، برای ادامه تحصیل خود به دانشگاه های فنی و حرفه ای یا موسسات غیرانتفاعی وارد می شدند.

مطابق با اطلاعیه منتشر شده از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور، 9 رشته با آزمون در مقطع کاردانی فنی و حرفه ای به 5 رشته کاهش پیدا کرد و پذیرش در رشته گرافیک سال 1400 به صورت بدون کنکور انجام خواهد شد. به بیان دیگر، دانش آموختگان رشته گرافیک در هنرستان های فنی و حرفه ای، چنان چه قصد ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی داشته باشند، نیازی به شرکت در کنکور کاردانی فنی و حرفه ای گرافیک ندارند اما مطابق با بودجه بندی های سال های گذشته، منابع مربوط به شرکت در این آزمون را در مقاله زیر ذکر نموده ایم تا در صورت پذیرش مجدد با کنکور این رشته، با منابع آن آشنایی لازم را داشته باشید.

برخلاف سال های گذشته، در سال 1400 پذیرش در مقطع کاردانی فنی و حرفه ای رشته گرافیک به صورت بدون آزمون صورت می پذیرد.

ضریب دروس و بودجه بندی کنکور کاردانی فنی و حرفه ای رشته گرافیک 

جدول ضرایب و بودجه بندی زیر مطابق با آخرین تغییرات در بودجه بندی و ضرایب دروس امتحانی بوده است اما همان طور که ذکر شد، پذیرش در رشته گرافیک کاردانی فنی و حرفه ای به صورت بدون آزمون انجام می شود و داوطلبان تنها نیاز دارند تا در زمان مقرر به ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای خود اقدام کنند.

ضرایب و بودجه بندی دروس رشته گرافیک در کنکور کاردانی فنی و حرفه ای
نام درسضریبتعداد سؤالات

دروس عمومی

زبان خارجی 1 و 2340
فارسی 3
عربی 3
تعلیمات دینی 3

دروس شایستگی پایه

ریاضی 1 و 2635
فیزیک
شیمی

دروس شایستگی غیرفنی

الزامات محیط کار320
مدیریت تولید
کارگاه نوآوری و کار آفرینی
اخلاق حرفه ای

دروس شایستگی فنی

مبانی هنر های تجسمی1265
تاریخ هنر ایران
تاریخ هنر جهان
طراحی 1 و 2
عکاسی 1 و 2
پایه و اصول صفحه آرایی
خط در گرافیک
مبانی تصویر سازی

منابع درسی کنکور کاردانی فنی و حرفه ای گرافیک 

قبل از شروع ثبت نام کنکور کاردانی فنی و حرفه ای، دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته توسط سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود که در این دفترچه علاوه بر ذکر شرایط ثبت نام و نحوه گزینش دانشجو، منابع درسی که داوطلب باید آن ها را جهت آمادگی برای کنکور مطالعه کند نیز معرفی شده است. جدول زیر مربوط به پذیرش با کنکور در مقطع کاردانی رشته گرافیک بوده و در سال 1400، این رشته به صورت بدون آزمون ارائه می شود.

منابع درسی کنکور کاردانی فنی و حرفه ای گرافیک

دروس عمومیدروس پایهدروس شایستگی فنیدروس شایستگی غیرفنی
زبان و ادبیات فارسی

فرهنگ و معارف اسلامی

زبان عربی

زبان انگلیسی

ریاضی 1 و 2

فیزیک

شیمی

مبانی هنر های تجسمی

تاریخ هنر ایران

تاریخ هنر جهان

طراحی 1 و 2

عکاسی 1 و 2

پایه و اصول صفحه آرایی

خط در گرافیک

مبانی تصویر سازی

الزامات محیط کار

خط در گرافیک

مبانی تصویر سازی

منابع کمک آموزشی کنکور کاردانی فنی و حرفه ای گرافیک

پس از تسلط بر منابع درسی، با استفاده از منابع کمک آموزشی آموخته های خود را تثبیت کنید. در صورتی که مجددا کنکور کاردانی فنی و حرفه ای رشته گرافیک برگزار شود، می توانید با مطالعه کتاب هایی که در ادامه مطلب توسط متخصصین مرکز ایران مشاوره توصیه شده است، به موفقیت دست پیدا کنید.

پایه و اصول صفحه آرایی – خط در گرافیک کتاب قهوه ای انتشارات قلم چی

این کتاب دارای تست های تالیفی و تست های کنکور سراسری چند سال اخیر است و برای هر مبحث، درسنامه مختصری را ارائه داده است. از لحاظ پوشش مطالب، کاملا جامع است و منطبق با آخرین تغییرات ایجاد شده در کتاب درسی می باشد.

کتاب جامع دهم هنرستان رشته گرافیک – انتشارات قلم چی

در ابتدای هر درس، خلاصه و نکات مهم آن درس آورده شده است و اصلی ترین مباحثی که در آزمون ها مطرح می شوند، در بخش درسنامه قرار داده شده است. تمرین های موجود در این کتاب از تنوع زیادی برخوردار است که داوطلب را با انواع سوالات آشنا می کند. همچنین دارای پرسش های تشریحی و تستی می باشد و در انتهای کتاب پاسخ نامه به دو شیوه تستی و تشریحی قرار داده شده است.

مجموعه تست عمومی و پایه انتشارات اخوان

این کتاب دربردارنده سوالات تستی تالیفی و کنکوری به همراه پاسخ نامه تشریحی می باشد و نمونه سوالات منطبق با آخرین تغییرات ایجاد شده در کتاب های درسی است.

درسنامه عمومی و پایه انتشارات اخوان

در این کتاب حجم درسنامه ها به گونه ای طراحی شده است که به تنهایی پاسخگویی سوالات داوطلب باشد. تمام مباحث کتاب درسی را پوشش داده است و از لحاظ قابل فهم بودن، مطالب را روان و ساده توضیح داده است. علامه بر درسنامه، دارای سوالات تالیفی و کنکوری نیز می باشد.

درسنامه و تست گرافبک انتشارات اخوان

این کتاب در بردارنده مواردی مانند خلاصه درس، نمونه سوالات تستی تالیفی طبقه بندی شده به همراه پاسخ نامه تشریحی و نمونه سوالات طبقه بندی شده کنکور سال های قبل به همراه پاسخ نامه تشریحی می باشد.

علاوه بر کتاب های معرفی شده، می توانید از کتاب های زیر نیز استفاده نمایید. اما توجه داشته باشید که در خرید کتاب زیاده روی نکنید، زیرا مطالعه کتاب های گوناگون فقط ذهن شما را آشفته می کند. 

  • تست کنکور گرافیک انتشارات فارابی
  • آموزش نکته به نکته کنکور گرافیک انتشارات فارابی
  • تست کنکور عمومی و فارابی انتشارات فارابی

تسلط بر مراجع درسی و استفاده از کتب تست تالیفی و کنکوری می تواند موجبات موفقیت شما در زمان برگزاری کنکور کاردانی فنی و حرفه ای را فراهم آورد اما از آن جایی که پذیرش در مقطع کاردانی فنی و حرفه ای رشته گرافیک سال 1400 به صورت بدون آزمون می باشد، داوطلبان می توانند در زمان ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای، فرآیند نام نویسی و انتخاب رشته خود را به انجام برسانند و پس از آن منتظر اعلام نتایج بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای در زمان مقرر باشند.

 

سوالات متداول

1- منابع کنکور کاردانی فنی و حرفه ای گرافیک 1400 چیست؟

در سال های گذشته این رشته به صورت با آزمون ارائه می شد اما در سال 1400، پذیرش در این رشته به صورت بدون آزمون می باشد.

2- در صورت پذیرش با آزمون کاردانی فنی و حرفه ای گرافیک، ضرایب مواد درسی آزمون چگونه می باشد؟

اگر مجددا پذیرش در کاردانی فنی و حرفه ای گرافیک به صورت با آزمون در نظر گرفته شود، ضرایب مواد درسی آن به صورت مقاله فوق خواهد بود.

3- در صورت پذیرش با آزمون کاردانی فنی و حرفه ای گرافیک، چه منابعی مناسب می باشد؟

در کنکور کاردانی فنی و حرفه ای گرافیک، منابع در چهار دسته دروس عمومی، دروس شایستگی پایه، دروس شایستگی غیرفنی و دروس شایستگی فنی وجود دارد که در مقاله فوق بیان شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۵۶ نظر
  1. بیتا

    سلام وقت بخیر من رشته اصلیم تجربی هستش امسال برای آزمون اردیبهشت فرهنگیان رشته هنر شرکت کردم و می خوام دبیری هنر قبول بشم چه دروسی رو باید مطالعه کنم ؟!

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، شما لازم است دروس اختصاصی کنکور تجربی: زیست شناسی، فیزیک، شیمی، ریاضی، زمین شناسی و دروس اختصاصی کنکور فرهنگیان: هوش و استعداد معلمی و تعلیم و تربیت اسلامی را برای کنکور مطالعه کنید و برای قبولی در رشته ی دبیری هنر لازم است کنکور گروه هنر را شرکت کنید.

  2. Yasigorji

    سلام وقتتون بخیر من دوازدهم تجربی هستم میخوام اردیبهشت کنکور هنر بدم …میشه راهنمایی کنین چه منابعی رو بخونم که گرافیک قبول بشم ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      منابع انواع مختلفی دارند که بر اساس سطوح مختلف داوطلبین میتوانند متفاوت باشند.

  3. Arezooye_Abi

    سلام وقت بخیر
    خسته نباشید
    ببخشید سوالی ک داشتم این بود؛ برای کنکور فنی حرفه ای رشته گرافیک بدون کنکور هم میشه در دانشکاه پذیرش شد؛ دانشگاه دولتی هم این شرایط رو داره؟ و اینکه مدرکی که از اون دانشگاه ها بگیریم بهتره یا دانشگاهی که با کنکور واردش بشی؟ ممنون از پاسخگوییتون

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      تمامی رشته های مقطع کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور می باشد.(بجز گروه علوم پزشکی)

  4. مریم

    متشکرم از پاسختون. فقط سوالم اینکه حالا بدون کنکور با معدل میشه وارد دانشگاه هنر شد؟؟ چون چن سال قبل نمیشد و باید اول فوق دیپلم گرافیک میگرفتیم بعدش کنکور هنر میدادیم.
    الان میخوام بدونم منی که دیپلم گرافیک دارم آیا میتونم وارد دانشگاه دولتی هنر بشم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، احتمال اینکه دانشگاه های هنر دولتی روزانه بدون کنکور پذیرش داشته باشند کم است، اگر هم پذیرشی باشد در رشته های ضعیف تر است.

  5. مریم

    سلام خسته نباشین. رشته تحصیلی من گرافیک فنی حرفه ای هست. میتونم کنکور هنر بدم؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، رشته ی گرافیک در دانشگاه های فنی و حرفه ای بدون کنکور ارائه می شود و پذیرش براساس معدل کل دیپلم انجام می شود.

  6. حمیدرضا

    سلام وقت بخیر من الان کلاس یازدهم رشته کامپیوتر هستم و اینکه آیا بعد اینکه دیپلم بگیرم تا دوسال دیگه آیا باید برای رشته گرافیک کنکور بدم یا خیر

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      دانش آموزانی که دیپلم کامپیوتر دارند میتوانند کنکور کامپیوتر(مسیر فنی) را شرکت کنند.
      در صورتی که رشته گرافیک مدنظر هست میتوانید کنکور هنر(مسیر نظری) را شرکت کنید.

  7. حمیدرضا

    سلام وقت بخیر من الان کلاس یازدهم رشته کامپیوتر هستم و اینکه آیا بعد اینکه دیپلم بگیرم تا دوسال دیگه آیا باید برای رشته گرافیک کنکور بدم یا خیر ممنون میشم جواب منو بدهید

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، رشته ی ارتباط تصویری (گرافیک) بدون کنکور در دانشگاه ها ارائه می شود.

  8. سیما

    سلام من دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش تربیت بدنی دارم میتونم کنکوره گرافیک بدم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      شما میتوانید در کنکور سراسری هنر ثبت نام کرده و رشته ارتباط تصویری(گرافیک) را انتخاب کنید.

  9. مهدی

    سلام من ۱۲ فتو گرافیک هستم در صورت دریافت دیپلم میتونم بدون کنکور وارد دانشگاه شم

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، بله میتوانید بدون دادن کنکور در رشته ی خودتان یا سایر رشته ها تحصیل کنید.

  10. Yasaman

    سلام برای کنکورهنر چه کتاب هایی لازمه بخونم لطفا راهنمایی کنید

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، رشته ی گرافیک در مقطع کاردانی دانشگاه های فنی و حرفه ای بدون آزمون ارائه می شود و پذیرش براساس معدل دیپلم انجام می شود.

  11. setareh

    سلام بنده امسال دیپلم رشته گرافیک رایانه ای رو در کار و دانش میگیرم برای ورود به دانشگاه همین رشته باید کنکور داد و یا آزمونی گرفته میشه،باید چه کاری انجام داد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، رشته ی گرافیک از رشته های پذیرش با کنکور بوده و در زمان مقرر باید در کنکور کاردانی فنی و حرفه ای، ثبت نام انجام دهید.

  12. سارا

    سلام من دیپلم گرافیک هستم میتونم بدون ازمون به رشته طراحی دوخت برم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، در صورت ارائه رشته طراحی دوخت در دانشگاه و شهر مورد نظر شما، شما می توانید تحصیل خود را در مقطع کاردانی ناپیوسته شروع کنید.

  13. Lovin

    سلام من با مدرک دیپلم مدیریت خانواده میتونم کنکور گرافیک ۱۴۰۲ شرکت کنم و وارد دانشگاه شم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام ، لازم به ذکر است رشته گرافیک در مقطع کاردانی آزمون ندارد.

  14. فرزاد

    سلام وقت بخیر
    برای کنکور گرافیک رایانه ای یا رشته مرتبط
    چه دروسی رو باید بخونیم؟؟

  15. سپیده رجب زاده

    سلام خسته نباشید واسه کنکور ۱۴۰۲رشته گرافیک کنکور نظام جدید با نظام قدیم یکی هست؟
    منابعی درسی شون کدومه

  16. دنیا

    سلام وقتتون بخیر سال ۱۴۰۱ هم بدون آزمون رشته گرافیک ؟! و اینکه میشه مختصر توضیح بدید بدون آزمون یعنی چطوریه چون من کنکور سراسری هنر ثبت نام کردم بدون آزمون میتونم دولتی قبول شم ؟!

    • ...

      سلام من دهم یازدهم رشته طراحی دوخت خوندم میتونم دوازده که دیپلم گرفتم کنکور گرافیک بدم ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      با توجه به این که کنکور فنی و حرفه ای بر اساس مدارک پیوسته است، در صورت داشتن دیپلم طراحی و دوخت نمی توانید کنکور گرافیک (فنی و حرفه ای) را شرکت نمائید.

  17. Atna

    سلام. اگر دیپلم گرافیک داشته باشیم میتونم میتونم بدون کنکور وارد دانشگاه بشم

    • ایران مشاوره

      با سلام، در صورت داشتن مدرک نظام جدید (۳-۳-۶)، مدرک پیش دانشگاهی یا مدرک کاردانی شما محدودیتی بابت انتخاب رشته در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) دانشگاه ها ندارید.

  18. حامد

    سلام من امسال دیپلم رشته فتو گرافیک را میگیرم می توانم بدون از کنکور وارد دانشگاه بشوم؟

  19. امیر

    سلام، من امسال دیپلم رشته ریاضیمو میگیرم، میتونم بدون کنکور وارد رشته گرافیک در دانشگاه بشوم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، در صورتی که رشته گرافیک در مقطع کاردانی ناپیوسته پذیرش داشته باشد، مجاز به انتخاب و تحصیل در این رشته می باشید.

  20. سمین

    سلام وقت بخیر کنکور ۱۴۰۱بدون آزمون هستش

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، در حال حاضر، پذیرش رشته گرافیک در مقطع کاردانی فنی نظام جدید، بر اساس سوابق تحصیلی می باشد.

  21. یاسمین

    دیپلم گرافیک دارم می توانم بدون کنکور وارد دانشگاه دولتی بشم

  22. محیا

    آیا رشته گرافیک فرهنگیان هم می‌تونه قبول شه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، در صورتی که مدرک دیپلم گرافیک شما، نظام جدید (۳-۳۶) باشد، مجاز به شرکت در کنکور سراسری و انتخاب رشته فرهنگیان می باشید.

  23. ایران مشاوره

    با سلام، با توجه به اطلاعیه ی منتشر شده در سایت سازمان سنجش در خصوص آزمون کاردانی فنی و حرفه ای، پذیرش داوطلبان رشته ی گرافیک در مقطع کاردانی، برای تمامی دانشگاه ها، بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی می باشد.

  24. مریم

    سلام ببخشید من سال دیگه کنکور دارم رشتم تجربیه ولی میخام کنکور هنر بدم و گرافیک رایانه ای بخونم، امکانش هست؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، با داشتن مدرک دیپلم تجربی، محدودیتی جهت شرکت در کنکور فنی، رشته گرافیک نخواهید داشت.

  25. معصومه

    سلام وقتتون بخیر ایا امسال کنکور گرافیک رایانه ای بدون ازمون یا ازمون دارد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، مطابق با آخرین اطلاعیه سازمان سنجش پذیرش رشته گرافیک در سال ۱۴۰۰ بدون آزمون و براساس سوابق تحصیلی می باشد.

  26. سمیرا

    سلام وقتتون بخیر من دیپلم کامپیوتر شاخه کاردانش دارم آیا میتونم در کنکور کاردانی فنی گرافیک ۱۴۰۰ شرکت کنم؟

  27. مهدیه

    باسلام من لیسانس مطالعات خانواده و دیپلم انسانی دارم ایا میتونم تو کنکور هنر شرکت کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، بله شما مجاز به شرکت در کنکور سراسری گروه هنر می باشید.

  28. مهلا

    سلام اگه سه سال هنرستانو طراحی دوخت بخونم میتونم تو کنکور بازیگریو انتخاب کنم و تو رشته بازیگری دانشگاه برم؟؟
    میشه دربارش توضیح بدید؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود. شما می توانید در هنرستان در رشته بازیگری نیز تحصیل نمایید، در ضمن با داشتن دیپلم نظام جدید در هر رشته ای، مجاز به شرکت در آزمون سراسری گروه آزمایشی هنر می باشید.

دریافت مشاوره