خانه مشاوره تحصیلی مهلت ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲

مهلت ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲

زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی

هر ساله در دو بازه زمانی متفاوت به فاصله شش ماه، ثبت نام آزمون نظام مهندسی برگزار می گردد. نام نویسی برای دوره اول معمولا در مهر ماه و برای دوره دوم معمولا در اسفند ماه با انتشار اطلاعیه ای از طریق سایت ثبت نام آزمون نظام مهندسی به نشانی اینترنتی inbr.ir به اطلاع علاقه مندان می رسد. از همین رو، داوطلبان واجد شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی می توانند پس از مطالعه دفترچه ثبت نام و اطلاع از ضوابط مربوطه، فرآیند نام نویسی خود را به صورت اینترنتی و در بازه زمانی مقرر به انجام برسانند.

مهلت ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ از 17 لغایت 23 مرداد ماه و از طریق سایت inbr.ir می باشد.

مهلت ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1402

وزارت راه و شهرسازی هر ساله نسبت به ثبت نام متقاضیان و برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان را جهت ارائه پروانه اشتغال به کار در هفت رشته مهندسی اقدام می نماید، به همین جهت متقاضیان می بایست پس از بررسی دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی، برای شرکت در این آزمون در موعد مقرر نسبت به نام نویسی خود اقدام نمایند. لازم به ذکر است که این آزمون در دو نیمسال برگزار می گردد. نام نویسی این آزمون در نوبت مهرماه 1402 از 17 الی 23 مردادماه و از طریق سایت inbr.ir انجام می گیرد.

زمان ویرایش اطلاعات ثبت نامی

بسیاری از داوطلبان پس از انجام فرآیند ثبت نام متوجه می شوند که در درج برخی اطلاعات دچار اشتباه شده اند، این افراد می توانند در بازه زمانی ثبت نام (و مهلت مجدد نام نویسی) نسبت به اصلاح موارد مورد نظر از طریق سامانه inbr.ir اقدام نمایند.

راهنمای ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲

پس از انتشار دفترچه ثبت نام و اعلام روزهای مقرر جهت نام نویسی، داوطلبان شرکت در آزمون نظام مهندسی می بایست جهت تکمیل مراحل ثبت نام خود از جمله پرداخت هزینه ثبت نام آزمون نظام مهندسی مطابق با راهنمای زیر عمل نمایند.

  • ابتدا از طریق نشانی اینترنتی inbr.ir به سایت وزارت راه و شهرسازی معاونت مسکن و ساختمان مراجعه کرده و بری روی “سامانه آزمون های ورود به حرفه” در سمت چپ سایت کلیک نمایید.

  • در صفحه پیش رو لینک “ثبت نام آزمون ورود به حرفه مهندسان” را انتخاب کنید.

  • در این مرحله لازم است از سمت راست سایت، هزینه ثبت نام خود را با انتخاب “خرید کارت” پرداخت نمایید.

  • ابتدا تیک مربوط به سریال آزمون مورد نظر خود را فعال کنید، سپس گزینه “تایید و ادامه” را بفشارید.

  • با وارد کردن نام و نام خانوادگی، شماره تلفن ثابت و همراه، پست الکترونیک و انتخاب درگاه پرداخت روی دکمه “تایید و ادامه” کلیک کنید.

  • در این بخش یک شماره پیگیری پرداخت به شما داده خواهد شد، پس از یادداشت نمودن آن، روی عبارت “ادامه روند پرداخت” کلیک کرده و اطلاعات کارت بانکی خود را در کادرهای تعیین شده وارد نمایید و در نهایت دکمه “پرداخت” را انتخاب کنید.

  • در این مرحله مجدد به صفحه ثبت نام بازگشته و روی گزینه “پرداخت” را کلیک نمایید.

  • با وارد کردن شماره پرونده/ سریال کارت (6 رقمی)، رمز عبور (7 رقمی)، کد ملی و کد امنیتی، کلید “تایید” را بفشارید.

  • با تکمیل فرم و تایید نهایی، کد پیگیری 16 رقمی در اختیار شما قرار خواهد گرفت، لازم است پرینت آن را تهیه کرده و تا زمان پذیرش نهایی نزد خود حفظ نمایید.

نحوه ویرایش اطلاعات

  • مراجعه به سایت inbr.ir و کلیک بر روی گزینه “سامانه آزمون های ورود به حرفه”
  • انتخاب عبارت “ثبت نام آزمون ورود به حرفه مهندسان”
  • کلیک بر روی گزینه “قبلا ثبت نام نموده ام”
  • درج اطلاعات خواسته شده در بخش های مربوطه و ورود
  • اصلاح موارد مورد نظر و ثبت تغییرات

چند نکته مهم

  • تنها مدرک مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور صدور پروانه اشتغال به کار مورد تایید می باشد.
  • حین ثبت نام و کامل کردن فرم نام نویسی دقت لازم را داشته باشید، چرا که در صورت نیاز به ایجاد برخی تغییرات باید به صورت حضوری به سازمان نظام استان خود مراجعه نمایید.
  • ثبت نام آزمون در رشته های معماری و عمران در صلاحیت های طراحی، محاسبات، نظارت و اجرا و همچین در رشته های تأسیسات مکانیکی و تأسیسات برقی به طور جداگانه انجام می شود. همچنین اگر متقاضی شرکت در تمام صلاحیت های آزمون های مربوط به رشته های معماری و عمران یا تاسیسات مکانیکی و تاسیسات برقی می باشید، باید به صورت مجزا اقدام به نام نویسی نمایید.

تمامی داوطلبان باید قبل از هر گونه اقدام در راستای ثبت نام، با دقت و توجه کامل دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی را مطالعه نمایند. مسئولیت صحت کلیه اطلاعات ورودی و کنترل سوابق کاری و انجام بررسی های لازم جهت دریافت پروانه به عهده متقاضی است و در صورت مغایرت اطلاعات به رغم قبولی در آزمون و تشکیل پرونده، با شخص مطابق مقررات برخورد می گردد.

معمولا زمان انتشار دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی همزمان با روزهای مقرر جهت نام نویسی در آزمون است که برای دریافت آن می بایست به سایت ثبت نام آزمون نظام مهندسی مراجعه نمایید. اگرچه آزمون نظام مهندسی به صورت کتاب باز برگزار می شود، اما شما جهت قبولی حتما به تهیه منابع آزمون نظام مهندسی نیاز خواهید داشت. برای آشنایی با این منابع و کسب آمادگی بیشتر برای حضور در جلسه آزمون می توانید روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام آزمون نظامی مهندسی ۱۴۰۲ در چه تاریخی خواهد بود؟

تا کنون خبری در خصوص زمان ثبت نام آزمون ۱۴۰۲ منتشر نشده است.

2- برای ثبت نام در آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ به کدام سایت باید مراجعه کنم؟

شما باید به سامانه وزارت راه و شهرسازی معاونت مسکن و ساختمان به نشانی inbr.ir مراجعه کنید.

3- جهت ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ چه مراحلی را باید انجام دهیم؟

با ورود به سامانه، مطالعه راهنما و دستورالعمل و تکمیل فرم ثبت نام بر اساس راهنمای ارائه شده در مقاله می توانید نام نویسی را به انجام برسانید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره