خانه کارشناسی ارشد مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد

پیش از این داوطلبانی که علاقه مند به شرکت در مقطع کارشناسی ارشد به صورت بدون آزمون بودند، فقط در صورت داشتن شرایط لازم سهمیه استعداد درخشان کارشناسی ارشد می توانستند در این مقطع، بدون شرکت در آزمون سراسری به تحصیل بپردازند اما از سال 99 به علت شیوع ویروس مسری کرونا و شرکت نکردن بیش از 30 درصد داوطلبان در کنکور کارشناسی ارشد و خالی ماندن ظرفیت تعدادی از کد رشته محل های این مقطع تحصیلی، سازمان سنجش تصمیم گرفت که ظرفیت خالی مانده این کد رشته محل ها را بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان تکمیل نماید. همچنین ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد در سال 1401 نیز به صورت فراگیر انجام شد.

آخرین دوره برگزاری کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد (پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی) در سال 99 بوده و برگزاری مجدد آن مشخص نمی باشد..

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد 1402

همان طور که اعلام شد تا به حال ثبت نام بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد از سه روش سهمیه استعداد درخشان، سوابق تحصیلی و فراگیر امکان پذیر بوده است.

نکته: ثبت نام ارشد بدون آزمون استعداد درخشان دانشگاه آزاد در بازه زمانی 20 الی 27 خرداد ماه 1402 از طریق سایت azmoon.org بوده است. همچنین تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد صرفا بر اساس سوابق تحصیلی در صورت خالی ماندن ظرفیت کد رشته محل ها امکان پذیر می باشد که پس از پاییز سال 99 این فرایند مجدد انجام نپذیرفت بنابراین نمی توان زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور برای این شیوه را تعیین نمود.

ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون فراگیر دانشگاه آزاد برای اولین بار در سال 1401 برگزار گردید و اخبار و اطلاعیه های موجود حاکی از عدم برگزاری مجدد این دوره می باشد. در حال حاضر اطلاعیه ای در خصوص پذیرش ارشد فراگیر آزاد 1402 نیز منتشر نشده است.

در صورت انتشار هر گونه خبر در زمینه برگزاری و یا عدم برگزاری ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد، اطلاعیه ها در کانال تلگرام کارشناسی ارشد قرار می گیرند.

نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

پیش از هرگونه اقدامی جهت ثبت نام در ارشد بدون کنکور، لازم است که از شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مطلع شوید. برای اطلاع از تمامی شرایط موجود جهت ثبت نام می توانید دفترچه را دانلود کرده و یا بر روی لینک شرایط کلیک نمایید. پس از مطالعه دفترچه یاد شده می توانید جهت انجام امر، مانند روش زیر اقدام نمایید. در صورت اجرا شدن ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد، تصاویر بروز ثبت نام آن در متن زیر قرار می گیرد.

  1. پس از ورود به سایت سنجش  به نشانی sanjesh.org، از منوی موجود بر روی عبارت “کارشناسی ارشد” کلیک نمایید.
  2. سپس عبارت “سامانه ثبت نام و انتخاب رشته مرحله پذیرش با سوابق تحصیلی (معدل) مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته – 1402” انتخاب کنید.
  3. پیش از این که مراحل ثبت نام را آغاز نمایید، لازم است جهت خرید کارت اعتباری اقدام نمایید لذا بر روی گزینه “خرید کارت” کلیک نمایید.
  4. تیک گزینه ” ارشد 1402 سریال ثبت نام در تکمیل ظرفیت (پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی) کارشناسی ارشد سال 1402 ” را به حالت فعال درآورید.
  5. در بخش های مربوطه، مشخصات را تکمیل نموده و پس از آن کلید “تایید و ادامه” را بفشارید.
  6. در صفحه به نمایش در آمده اطلاعات وارد شده در سامانه را خواهید دید. در صورت تایید صحت اطلاعات به نمایش در آمده تیک عبارت موجود در پایین صفحه را فعال نمایید و پس از آن گزینه “ادامه روند پرداخت” را انتخاب کنید.
  7. پس از اتصال به درگاه بانک، و پرداخت هزینه ثبت نام یک شماره سریال دریافت خواهید کرد که لازم است این شماره سریال را برای دیگر مراحل نام نویسی نزد خود نگه دارید.
  8. دوباره به صفحه اول سامانه سازمان سنجش مراجعه کرده، گزینه “تایید و ادامه – گام بعدی” را انتخاب کنید.
  9. سریال 12 رقمی و عبارت امنیتی را در بخش مربوطه وارد کرده و بعد کلید “تایید” را بفشارید.
  10. پس از اتمام مراحل یاد شده، مشخصات خواسته شده را در بخش های مربوطه وارد نمایید.
  11. پس از انتخاب رشته مورد نظر و به پایان رسیدن مراحل نام نویسی، یک کد پیگیری برای شما ارسال خواهد شد که لازم است این کد را تا زمان اعلام نتایج نهایی نزد خود نگه دارید.

نکته: ثبت نام دوره ارشد فراگیر دانشگاه آزاد نیز از طریق سایت سنجش بوده اما فرآیند ثبت نام ارشد با سهمیه استعداد درخشان از سایت دانشگاه آزاد امکان پذیر می باشد.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی مقطع کارشناسی ۱۴۰۲ از چه زمانی آغاز می شود؟

امکان برگزاری دوره مجدد ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۲ هنوز مشخص نیست.

2- ثبت نام در مقطع ارشد بر اساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۲ از چه طریقی صورت می گیرد؟

ثبت نام در مقطع یاد شده به صورت اینترنتی از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می گیرد.

3- داوطلبان مقطع ارشد بر اساس سوابق تحصیلی حداکثر چند کد رشته محل را می توان انتخاب کرد؟

داوطلبان می توانند حداکثر 40 کد رشته محل را انتخاب نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد