خانه سامانه و سایت سامانه پادا پرونده الکترونیکی دانش آموزان | pada.medu.ir

سامانه پادا پرونده الکترونیکی دانش آموزان | pada.medu.ir

سایت پادا پرونده الکترونیکی دانش آموزان
سامانه پادا پرونده الکترونیکی دانش آموزان

وزارت آموزش و پرورش در دوران پاندمی کرونا به منظور ایجاد بسترهای مناسب برای تحصیل آنلاین دانش آموزان و همچنین جلوگیری از مراجعه حضوری به مدارس به دلایل مختلفی مثل ثبت نام، دریافت کارنامه، انتخاب رشته و… سامانه ای تحت عنوان پادا (پرونده الکترونیکی دانش آموزان) راه اندازی کرد که تمامی خدمات را در بستر آنلاین در اختیار دانش آموزان قرار داده است. به لطف این سامانه، والدین تقریبا تمامی امور تحصیلی فرزندان خود را به صورت غیر حضوری انجام داده و همچنین از وضعیت تحصیلی فرزندان خود نیز مطلع می گردند. جهت بهره مندی از امکانات پادا، ابتدا باید نسبت به نحوه عملکرد هر یک از بخش های آن از جمله دریافت کارنامه، ثبت نام در مدارس، ورود به بخش نورینو و… آشنایی داشته باشید.

لینک مستقیم ورود به سامانه پادا

معرفی سامانه پادا پرونده الکترونیکی دانش آموزان

 سامانه پادا که از اختصار عبارت “پرونده الکترونیکی دانش آموزان” نام گذاری شده از دی ماه سال 99 فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد. این سامانه با هدف ارائه تمامی خدمات در قالب مجازی و جلوگیری از مراجعه حضوری به مدارس و ادارات آموزشی تاسیس شد که از مهم ترین امکان این سامانه می توان به ثبت نام پیش دبستانی، ثبت نام متوسطه اول  و متوسطه دوم،  دریافت کارنامه از سامانه پادا، نقل و انتقال و… اشاره کرد. لینک هریک از این خدمات در زمان های مقرر شده فعال می گردد که افراد با استفاده از مشخصات دانش آموزی می توانند به آن ورود کرده و از امکانات آن بهره مند شوند.

 

امکانات سامانه پادا پرونده الکترونیکی دانش آموزان
شمارهنوع امکاناتتوضیحات
1پیش ثبت نام مدارس شاهدفرآیند ثبت نام مدارس شاهد نیز در این سامانه صورت می گیرد.
2پیش ثبت نام هفتم و دهمدانش آموزان برای اقدامات اولیه ثبت نام می توانند به این قسمت از سایت مراجعه کنند.
3ثبت نام پیش دبستانیبرای ثبت نام مقطع پیش دبستانی نیز می توان از طریق سامانه پادا اقدام نمود.
4ثبت نام دانش آموزان جدید الورود اتباعاین آیکون مختص ثبت نام دانش آموزان اتباعی است که قصد تحصیل در ایران را دارند طراحی شده است.
5نقل و انتقالات دانش آموزاندانش آموزانی که میخواهند مدرسه خود را تغییر دهند می توانند با مراجعه به این بخش از سامانه، بارگذاری نمرات و مدارک تحصیلی با مهر و امضای مدیر مدرسه مقصد درخواست خود را ثبت نمایند.
6وقفه و تعیین پایهآن دسته از دانش آموزانی که به هر دلیلی توانایی ادامه تحصیل ندارند می توانند با مراجعه به این قسمت از سایت و ثبت درخواست خود، یک سال وقفه ایجاد کرده و سال بعد در پایه مذکور ثبت نام نمایند.
7مشاهده کارنامهدانش آموزان مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم می توانند کارنامه خود را با مراجعه به این بخش و درج نام کاربری و کلمه عبور دریافت نمایند.
8 ارزیابی سواد حرکتی در سامانه پادا این آیکون مربوط به آموزش و پرورش بوده که اطلاعات مربوط به وضعیت جسمانی و روانی دانش آموزان در آن قرار داده می شود.
9دریافت کارت ورود به جلسه امتحاناتکارت ورود به جلسه دانش آموزان در موعد مقرر صادر شده و در این بخش برای مشاهده و پرینت در اختیار آن ها قرار می گیرد.
10بازیابی رمز عبور پاداافرادی که به هردلیلی رمز عبور خود را در دسترس ندارند با مراجعه به این بخش امکان بازیابی آن را خواهند داشت.

نحوه ورود به سامانه پادا پرونده الکترونیکی دانش آموزان

برای بهره مندی از خدمات سامانه پادا و دسترسی به اطلاعات تحصیلی دانش آموزان ابتدا می بایست با نحوه کار با این سایت آشنایی کامل داشته باشید. این اطلاعات که از طریق سامانه سیدا توسط مدیران و کارکنان مدرسه ثبت شده از طریق سامانه پادا در اختیار کاربران قرار می گیرد. در ادامه به نحوه ورود هر یک از قسمت های سامانه می پردازیم.

پیش ثبت نام مدارس شاهد

در گذشته نام نویسی دانش آموزان مدارس شاهد از طریق سامانه پیش ثبت نام سجا انجام می شد اما اکنون دانش آموزان مدارس مذکور این امکان را دارند که از طریق سامانه  پادا طی مراحل زیر نام خود را در مدرسه مورد نظر ثبت نمایند.

  • ورود به سامانه pada.medu.ir و انتخاب گزینه “پیش ثبت نام مدارس شاهد”مرحله اول ثبت نام مدارس شاهد
  • انتخاب کشور “ایران” در لیست کشورهای ملیتمرحله دوم ثبت نام مدارس شاهد
  • درج اطلاعات خواسته شده در کادر های تحت عنوان کد ملی دانش آموز، کد ملی پدر و مادر دانش آموز، تلفن موبایل پدر دانش آموز، کد امنیتی و سپس انتخاب گزینه “جستجومرحله سوم ثبت نام مدارس شاهد
  • ورود به حساب شخصی و تکمیل فرم تقاضا نامه
  • دریافت کد رهگیری و همراه داشتن آن تا موعد مقرر

پیش ثبت نام پایه های هفتم و دهم

دانش آموزان پایه های هفتم و دهم می توانند از طریق مراحل زیر پیش ثبت نام خود را در سال تحصیلی جدید به صورت غیرحضوری از طریق سامانه پادا انجام دهند.

  • ورود به سامانه pada.medu.ir و کلیک بر روی گزینه “پیش ثبت نام پایه های هفتم و دهم
  • تکمیل کادرها با اطلاعات نام کاربری دانش آموز، کلمه عبور، کد امنیتی و سپس انتخاب گزینه “ورود کاربران”

  • تکمیل لیست اطلاعات فردی، تحصیلی و هچنین اطلاعات مدرسه ای شامل عنوان مدرسه، پایه و رشته برای دانش آموزان و در ادامه، فشردن گزینه “تایید نهایی”

ثبت نام پیش دبستانی

علاوه بر ثبت نام مقاطع تحصیلی مدارس، نام نویسی در مقطع پیش دبستانی نیز از طریق سامانه پادا امکان پذیر بوده و از طریق مراحل زیر صورت می گیرد.

  • جستجو آدرس سامانه pada.medu.ir و ورود به آن
  • انتخاب آیکون “ثبت نام پیش دبستانی” در صفحه اول سامانه
  • درج اطلاعات خواسته شده در کادرهای مربوطه و کلیک بر روی گزینه “جستجو
  • تکمیل مراحل ثبت نام

ثبت نام دانش آموزان جدید الورود اتباع

مراحل ثبت نام دانش آموزان اتباع جدیدالورود در سامانه پادا تقریبا مشابه مراحل ثبت نام دانش آموزان شاهد بوده که در ادامه به نحوه گام به گام آن می پردازیم.

  • ورود به سامانه pada.medu.ir و انتخاب گزینه “پیش ثبت نام دانش آموزان اتباع جدیدالورود”
  • تکمیل کادرهای تحت عنوان کد اتباع، شماره موبایل ولی دانش آموز، کد امنیتی و سپس کلیک بر روی گزینه “جستجو
  • ورود به پنل کاربری دانش آموز و تکمیل فرم ثبت نام
  • دریافت کد رهگیری و به همراه داشتن آن

نکته: توجه داشته باشید که در کادر شماره موبایل ولی دانش آموز می بایست شماره ای که به مدیر مدرسه داده اید را درج نمایید و در صورت تغییر شماره، آن را به مدیر مدرسه اطلاع دهید.

نقل و انتقالات دانش آموزان

یکی از امکانات سامانه پادا فرآیند آسان سازی تغییرات مدرسه ای دانش آموزان بوده که با توجه به مراحل گفته شده دانش آموزان می توانند درخواست خود را از طریق سامانه پادا ثبت نموده و پس از بررسی در صورت تایید مدرسه مقصد و ثبت درخواست از طریق مدرسه مبدا در سامانه سیدا دانش آموزان می توانند مدرسه تحصیلی خود را تغییر دهند.

  • ورود به سامانه pada.medu.ir و انتخاب گزینه “نقل و انتقالات دانش آموزان”
  • درج اطلاعات خواسته شده در کادرها و کلیک بر روی گزینه “ورورد کاربران”
  • تکمیل اطلاعات مربوط به تغییر مدرسه مانند درج آدرس و منطقه مدرسه مقصد
  • بررسی لیست مدارس آن منطقه و انتخاب مدرسه مورد نظر و در ادامه انتخاب گزینه “انتخاب”

وقفه و تعیین پایه

همانطور که گفته شد، دانش آموزانی که به هر دلیلی امکان تحصیل ندارند می توانند به مدت یک سال وقفه در پایه اخذ کرده و در سال بعد مجددا در همان مقطع ثبت نام نمایند.

  • جستجو آدرس سامانه pada.medu.ir و انتخاب گزینه “وقفه و تعیید پایه” در منو
  • انتخاب یکی از گزینه های وقفه تحصیلی یک ساله یا تعیین پایه، درج کد ملی و کد امنیتی و در ادامه کلیک بر روی گزینه “استعلام

  • بررسی مشخصات فردی، اطلاعات تکمیلی، آدرس و شماره تماس، مشخصات تحصیلی و در ادامه انتخاب گزینه “تایید و ادامه”
  • انتخاب مدرسه مورد نظر و فشردن دکمه “تایید نهایی”

درخواست شما پس از ثبت برای اداره آموزش و پرورش ارسال شده و پس از تایید درخواست توسط سازمان، به منظور تعیین یا وقفه در پایه به مدرسه ثبت شده ابلاغ می گردد.

مشاهده کارنامه و دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی

فرآیندهای مشاهده نتایج امتحانات در قالب کارنامه و دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات از طریق سامانه پادا طی مراحل زیر انجام پذیر است. در ادامه راهنمای دریافت کارنامه از سامانه پادا و کارت ورود به جلسات امتحانی شرح داده شده است. بهتر است بدانید دانش آموزان تمامی پایه ها میتوانند کارنامه خود را از سامانه همگام نیز دریافت نمایند.

  • ورود به سامانه pada.medu.ir و انتخاب هریک از گزینه های مورد نظر
  • تکمیل کادرها با اطلاعات خواسته شده و کلیک بر روی گزینه “ورود کاربران”
  • مشاهده کارنامه یا کارت ورود به جلسه

ارزیابی سواد حرکتی دانش آموز

این بخش به جهت ثبت وضعیت جسمانی و روانی دانش آموزان به منظور اطلاع رسانی به سازمان آموزش و پرورش راه اندازی شده است.  ارزیابی سواد حرکتی در سامانه پادا از طریق مراحل زیر صورت می گیرد.

  • ورود به سامانه pada.medu.ir و انتخاب آیکون “ارزیابی سواد حرکتی دانش آموزان”
  • پر کردن کادر های خالی با کد دانش آموز و کد امنیتی  و در ادامه انتخاب گزینه “جستجونحوه ارزیابی سواد حرکتی دانش آموز
  • پاسخ به سوالات درج شده در صفحه

بازیابی کلمه عبور

توجه داشته باشید که برای دریافت رمز عبور پادا می بایست به مدرسه مراجعه کرده و کد را از مدیر مدرسه دریافت نمایید اما برای بازیابی کد می توانید از طریق غیر حضوری به سامانه پادا مراجعه نمایید. افرادی که به هر دلیلی به رمز عبور پادا خود دسترسی ندارند می توانند با مراجعه به آیکون مربوطه در سامانه نسبت به اخذ مجدد آن اقدام نمایند.

  • ورود به سامانه pada.medu.ir
  • انتخاب گزینه “بازیابی کلمه عبور” در صفحه اصلی سامانه
  • تکمیل کادرها با اطلاعات کد ملی دانش آموز، کد امنیتی و کلیک بر روی گزینه “ثبتبازیابی رمز در سامانه پادا
  • بازیابی رمز در سامانه پادا

5 دلیل مهم در بروز مشکلات احتمالی هنگام ورود به سامانه پادا

سامانه پادا نیز مانند سایر سامانه های نوپا ممکن در هنگام ورود دچار اختلالات ناشی از عواملی شود که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

  1. اگر اطلاعات خواسته شده در هنگام ورود به سامانه پادا مانند کد ملی، نام کاربری دانش آموز و نیز کد اتباع و کلمه عبور پادا که از طریق مراجعه حضوری به مدارس از مدیر مدرسه قابل دسترسی است، صحیح نباشد امکان بروز خطا در هنگام ورود به سامانه وجود دارد.
  2. همچنین شماره تلفن همراه والدین که در سامانه پادا درج شده می بایست همان شماره ای که توسط مدیر در سامانه سیدا ثبت شده است، باشد در غیر این صورت فرد نمی تواند به اطلاعات دانش آموز در سامانه پادا دست پیدا کند. در صورت تعویض شماره لازم است مدیر مدرسه را مطلع سازید.
  3. گاهی به دلیل اعمال تغییرات در سامانه ممکن از است مدتی از دسترس کاربران خارج شود اما در زمان کوتاهی این مشکل مرتفع می شود.
  4. عدم ثبت درخواست در قسمت وقفه تحصیلی به دلیل نقص اطلاعات دانش آموز در سامانه سیدا می باشد، در صورتی که در زمان درخواست وقفه تحصیلی با مشکل مواجه شدید با تکمیل فرم تعیین پایه می توانید نام دانش آموز را در واحد فناوری بانک اطلاعات ثبت کرده و مجدد نسبت به ثبت وقفه در تحصیل اقدام نمایید.
  5. روشن بودن فیلترشکن می تواند عملکرد بسیاری از سامانه های داخلی را با مشکل مواجه سازد به همین منظور در هنگام مراجعه به سامانه پادا از خاموش بودن فیلترشکن اطمینان حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

1- امکان ورود به سامانه پادا پرونده الکترونیکی دانش آموزان از طریق کدام سایت امکان پذیر است؟

بدین منظور می بایست می بایست به آدرس الکترونیکی pada.medu.ir مراجعه نمایید.

2- برای ورود به سایت پادا پرونده الکترونیکی دانش آموزان به چه اطلاعاتی نیاز است؟

جهت دسترسی به پروفایل شخصی خود در این سامانه نیاز به رمز عبور و نام کاربری دارید.

3- در صورت که فراموشی و یا گم کردن رمز سامانه پادا، چطور می توان آن را بازیابی کرد؟

این امکان از طریق ورود به بخش بازیابی رمز عبور سامانه pada.medu.ir فراهم می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره