خانه کنکور دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۳

دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۳

دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۳

یکی از مدارک مهم و الزامی که تمام داوطلبان در روز برگزاری کنکور سراسری باید همراه داشته باشند، کارت ورود به جلسه است. سایت سازمان سنجش چند روز قبل از برگزاری آزمون، با انتشار اطلاعیه های مرتبط، بازه زمانی دریافت کارت ورود به جلسه کنکور را اعلام می کند. آخرین نوبت کنکور سراسری در 14 و 15 تیر 1402 برگزار و زمان دریافت کارت ورود به جلسه این نوبت، سه روز قبل از روز برگزاری اعلام شد.

کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۳، 3 الی 4 روز پیش از برگزاری آزمون منتشر می گردد.

زمان انتشار کارت ورود به جلسه کنکور 1403

تمام افرادی که موفق به ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ شده اند، ملزم به دریافت کارت ورود به جلسه هستند که همه ساله چند روز قبل از تاریخ برگزاری کنکور منتشر می شود. با توجه به روال همه ساله تاریخ انتشار و دریافت کارت ورود، اکثر داوطلبان می توانند بازه زمانی دریافت کارت خود را حدس بزنند. چرا که زمان انتشار کارت ورود به جلسه کنکور 3 الی 4 روز پیش از برگزاری آزمون می باشد.

با توجه به این که هنوز زمان دقیق دریافت کارت مذکور از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام نشده است، شما می توانید جهت دریافت آخرین اخبار این خصوص، ما را در کانال تلگرام کنکور همراهی نمایید.

زمان انتشار کارت ورود به جلسه کنکور 1403
نوبت آزمونزمان برگزاریزمان دریافت کارت
اردیبهشت ماه6 و 7 اردیبهشت ماه ۱۴۰۳هنوز اعلام نشده است.
تیر ماه7 و 8 تیرماه 1403هنوز اعلام نشده است.

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۳

همراه داشتن کارت ورود به جلسه کنکور برای تمام داوطلبان این آزمون ضروری است و بدون آن امکان شرکت در آزمون وجود ندارد. روی این کارت اطلاعات مهم و شخصی داوطلب مثل شماره داوطلب، سهمیه، زمان و مکان برگزاری آزمون و همچنین اطلاعات شخصی و عکس شرکت کننده درج شده است.

بعد از انتشار اطلاعیه های سازمان سنجش در ارتباط با تاریخ انتشار و دریافت کارت ورود به جلسه کنکور تیر ۱۴۰۳ داوطلبان، کارت خود را به صورت اینترنتی و از سایت سازمان سنجش دریافت می کنند. مراحل دریافت کارت ورود به جلسه برای هر کدام از دو نوبت کنکور مشابه است که در ادامه به آن اشاره شده است.

  • ابتدا باید وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شوید و از منوی پایین روی قسمت “سراسری” کلیک کنید.

مرحله اول دریافت کارت ورود به جلسه کنکور

  • از قسمت اطلاعیه های آزمون سراسری گزینه “سامانه جامع آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (دریافت کارت ورود به جلسه نوبت اول یا دوم)” را انتخاب می کنید.

مرحله دوم دریافت کارت ورود به جلسه کنکور

  • در صفحه ای که باز شده مجددا روی لینک “سامانه جامع آزمون سراسری سال 1403 (دریافت کارت ورود به جلسه نوبت اول یا دوم)” کلیک می کنید.

مرحله سوم دریافت کارت ورود به جلسه کنکور

  • در صفحه ای که باز می شود، اطلاعات خواسته شده را وارد و روی گزینه “ورود” کلیک می کنید.

مرحله چهارم دریافت کارت ورود به جلسه کنکور

  • در نهایت بعد از بررسی مشخصات درج شده روی کارت و تایید صحت آنها، می توان کارت ورود به جلسه را دریافت کرد.

چگونه می توان اطلاعات کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۳ را ویرایش کرد؟

یکی از موارد مهمی که هنگام دریافت کارت ورود به جلسه کنکور 1403 باید به آن توجه داشت، صحت اطلاعات درج شده روی کارت است. همه ساله بسیاری از داوطلبان شاهد درج اشتباه اطلاعات کارت ورود هستند که باید از روش های مختلف اقدام به ویرایش آن کنند. با توجه به بندهای کارت ورود به جلسه کنکور که نیاز به ویرایش دارند، باید به صورت اینترنتی یا حضوری اقدام کرد.

ویرایش اینترنتی

ویرایش اینترنتی کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای هر دو نوبت از طریق سایت سازمان سنجش امکان پذیر است. اطلاعاتی که می توان از این روش ویرایش کرد شامل موارد زیر می باشند.

  • محل تولد داوطلب
  • سری و سریال شناسنامه
  • محل اخذ مدرک دیپلم
  • محل اخذ مدرک ماقبل دیپلم
  • نوع سهمیه های کنکور
  • وضعیت تحصیل و اشتغال داوطلب

ویرایش حضوری

امکان ویرایش برخی از بندهای کارت ورود به جلسه کنکور سراسری به صورت اینترنتی وجود ندارد و حتما باید حضوری اقدام کرد. برای ویرایش حضوری هر کدام از بندهای مختلف کارت ورود به جلسه باید به باجه های رفع نقص و اداره آموزش و پرورش منطقه دریافت دیپلم محل مراجعه کرد.

البته ویرایش اطلاعات کنکور داوطلبان نیز با توجه به ویرایش هر کدام از بندهای کارت، به آموزش و پرورش محل یا باجه های رفع نقص کارت متغیر است. اطلاعات کامل در مورد ویرایش اطلاعات و مکان مراجعه حضوری آن مطابق جدول زیر می باشد.

مکان های حضوری ویرایش اطلاعات کارت ورود به جلسه کنکور 1403
محل مراجعه حضوریاطلاعات قابل ویرایش کارت
اداره آموزش و پرورش محل اخذ مدرک تحصیلیمغایرت اطلاعاتی در بندهای نام و نام خانوادگی داوطلب، سال تولد، شماره شناسنامه و شماره ملی
ویرایش سال دریافت دیپلم و نوع آن، کد دانش آموز و کد منطقه دریافت دیپلم، وجود اشکال در نمره های نهایی امتحانی و عدم ارسال آن به سازمان سنجش
ویرایش سال و بخش دریافت مدرک پیش دانشگاهی، عنوان مدرک پیش دانشگاهی، منطقه یا ناحیه اخذ مدرک پیش دانشگاهی، ویرایش کد دانش آموزی در مقطع پیش دانشگاهی
باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور سراسریویرایش اطلاعات مربوط به جنسیت، دین، زبان خارجی امتحانی، معلولیت و بهیار
در صورت وجود مشکلاتی مثل درج عکس اشتباه، واضح نبودن عکس داوطلب و فاقد مهر بودن کارت
افرادی که یکی از بندهای معلولیت را هنگام ثبت نام علامت زده اند ولی معلولیت آنها از سوی سازمان بهزیستی تایید نشده است. این افراد با ارائه مردک شناسایی معتبر و کارت معلولیت خود باید به باجه های رفع نقص مراجعه کنند.
افرادی که از ثبت نام کنکور جا مانده اند، می توانند با مراجعه به این باجه ها جهت شرکت در آزمون اقدام کنند.

در صورت لزوم برای ویرایش نحوه دریافت کد دانش آموزی با کد ملی می توانید به لینک مربوطه مراجعه کنید.

آدرس باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۳

با توجه به اینکه در بسیاری از موارد امکان ویرایش اطلاعات کنکور به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش امکان پذیر نیست. سازمان سنجش برای رفع این مشکل اقدام به راه اندازی باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه در سراسر کشور در یک بازه زمانی مشخص کرده است. تمام بندهای کارت ورود به جلسه کنکور که با مراجعه به باجه های رفع نقص قابل ویرایش است را می توانید در جدول بالا مشاهده کنید.

به محض انتشار آدرس باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور نوبت اردیبهشت و تیر ماه سال ۱۴۰۳، لینک موجود در باکس زیر فعال می گردد.

آدرس باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور 1403 (به زودی فعال می شود.)

 

سوالات متداول

1- کارت ورود به جلسه نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ در چه تاریخی منتشر شد؟

هنور تاریخ دقیق انتشار این کارت برای نوبت اردیبهشت و تیر ماه 1403 اعلام نشده است.

2- برای دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۳ باید از چه منبعی اقدام کرد؟

منبع اصلی برای دریافت این کارت در هر دو نوبت دی و تیر، سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org می باشد.

3- برای ویرایش اطلاعات اشتباه درج شده روی کارت ورود به جلسه کنکور سراسری باید به چه صورت اقدام کرد؟

با توجه به اطلاعات قابل ویرایش کارت های ورود به جلسه، امکان رفع آن به صورت اینترنتی و حضوری وجود دارد که جزئیات آن را می توانید داخل مقاله مشاهده کنید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور