خانه دکتری تکمیل ظرفیت دکتری سراسری 97

تکمیل ظرفیت دکتری سراسری 97

تکمیل ظرفیت دکتری سراسری 97
تکمیل ظرفیت دکتری سراسری 97
تکمیل ظرفیت دکتری سراسری برای افرادی که در آزمون دکتری شرکت کرده و بنا به شرایطی انتخاب رشته نکرده اند و یا در رشته دلخواه خود پذیرفته نشده اند می تواند فرصتی مناسب و شانسی دوباره باشد. با توجه به اهمیت این مرحله می بایست داوطلبان اطلاعات دقیقی از شرکت در تکمیل ظرفیت دکتری سراسری 97 به دست آورند تا دچار اشتباه نشده و با موفقیت در رشته مورد علاقه خود پذیرفته شوند. به همین منظور مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره  ، این مقاله را با عنوان تکمیل ظرفیت دکتری سراسری 97 برای شما آماده نموده است تا قدم کوچکی برای رسیدن به اهداف شما برداشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان این مقاله همراه ما باشید چرا که این روزها اخباری مبنی بر عدم تکمیل ظرفیت دانشگاه ها برای مقطع دکتری مطرح شده است و این خبر ابهامات و نگرانی هایی را برای داوطلبان ایجاد کرده است. چنانچه پس از مطالعه ی دقیق این مقاله، پاسخ سوالات خود را نیافتید می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی ایران مشاوره تماس حاصل نموده و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت دکتری سراسری 97

تکمیل ظرفیت در واقع آخرین فرصت برای آن دسته از داوطلبانی است که در آزمون دکتری 97 شرکت کرده اند و در هیچ یک از کد رشته محل هایی که انتخاب کرده اند پذیرفته نشده اند و یا از رشته محل پذیرفته شده خود رضایت ندارند و قصد دارند مجددا شانس خود را جهت پذیرش در یک رشته محل بهتر امتحان کنند. داوطلبانی که در آزمون دکتری 97 ثبت نام نکرده اند مجاز به شرکت در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت نخواهند بود.

توجه داشته باشید که اگر جزء قبولی های نهایی دکتری در سال 96 هستید و یا در حال تحصیل در این مقطع می باشید امکان ثبت نام در تکمیل ظرفیت دکتری سراسری 97 را ندارید.

زمان و نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت دکتری سراسری 97

خبرهایی که اخیرا مبنی بر عدم تکمیل ظرفیت در مقطع دکتری 97 منتشر شده نگرانی هایی را برای برخی از داوطلبان بوجود آوزذه است. به همین دلیل داوطلبان زیادی با مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره تماس می گیرند تا از صحت و یا عدم صحت این خبر مطلع گردند. در رابطه با این خبر لازم به ذکر است که این خبر کاملا موثق می باشد ولی احتمال تغییر این مصوبه نیز دور از دسترس نیست. در واقع تا لحظه ی آخر نمی توان به طور قطع خبر از عدم تکمیل ظرفیت در مقطع دکتری را اعلام کرد. سال گذشته ثبت نام تکمیل ظرفیت دکتری از تاریخ 16 آبان تا 22 آبان ماه انجام شد. ولی از آن جا که فعلا خبرها حاکی از عدم تکمیل ظرفیت دکتری 97 است زمان تکمیل ظرفیت نیز اعلام نشده است. ولی به محض اطلاع از برگزاری تکمیل ظرفیت حتما در همین صفحه و همچنین کانال تلگرام دکتری اطلاع رسانی های لازم را انجام خواهیم داد. بنابراین پیشنهاد می کنیم با عضویت در کانال تلگرام دکتری، پیگیر آخرین اخبار مربوط به تکمیل ظرفیت دکتری 97 باشید.

چگونگی انتخاب رشته در تکمیل ظرفیت دکتری سراسری 97

در صورت انجام تکمیل ظرفیت دکتری 97 ، داوطلبانی که شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت دکتری سراسری را دارند می بایست در تاریخ مشخص شده اقدام به انتخاب رشته نمایند. برای این کار لیست رشته های اعلام شده در دفترچه را  را مشاهده و 20 رشته محل را انتخاب نمایید. همچنین نکته ای که وجود دارد رعایت میزان فاصله ی نه چندان قابل مشاهده ترازتان با نمره آخرین نفر قبولی می باشد که بایستی حتما رعایت شود . علاوه بر آن در همان ابتدا باید بدانید که پس از شرکت در تکمیل ظرفیت و قبولی در آن در مهر و بهمن ماه ، رشته ی فعلی تان که در شهریور 97 پذیرفته شده اید لغو شده و دیگر امکان تحصیل در این رشته را نخواهید داشت.

برای اطلاع از انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد کلیک کنید

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۶ نظر
  1. سودا

    سلام. توی بعضی سایتها نوشته شده که تکمیل ظرفیت امسال فقط در بهمن انجام میشه. آیا این تکمیل ظرفیت مربوط به دوره ی دکتراست یا اینکه مقاطع پایینتر شامل این قانون هستن؟ متشکرم

    • ایران مشاوره

      با سلام
      خیر , تکمیل ظرفیت مقطع دکتری امسال حذف میباشد .

  2. زهرا

    شما رو به خدا یه خبر موثق از وزارت علو بگیرین که تکمیل ظرفیت برگزار میشه یا نه

    • ایران مشاوره

      باسلام
      تکمیل ظرفیت دوره سراسری در مقطع دکترا برگزار نمی گردد.

  3. سودا

    سلام. کسی که شهریور جزء قبولی های روزانه بوده مگه میتونه تکمیل ظرفیت شرکت کنه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام
      در صورت برگزاری تکمیل ظرفیت مانعی از این بابت برای شما وجود ندارد .

مشاوره دکتری پیج دکتری