خانه کنکور کنکور سراسری منحصرا زبان ۱۴۰۳

کنکور سراسری منحصرا زبان ۱۴۰۳

زمان ثبت نام کنکور زبان 1402

کنکور سراسری منحصرا زبان جزو آزمون های سراسری پرطرفدار است و دو دسته از داوطلبان، متقاضی ثبت نام و شرکت در این کنکور این گروه آزمایشی هستند. دسته اول، داوطلبانی که گروه زبان خارجه را به عنوان گروه آزمایشی اصلی خود انتخاب می کنند و دسته دوم، متقاضیانی هستند که قصد شرکت در کنکور منحصرا زبان، تحت عنوان دومین اولویت خود را دارند.

 

در واقع، همه داوطلبانی که در کنکور سراسری ریاضی، کنکور سراسری تجربی یا کنکور سراسری انسانی ثبت نام می کنند، می توانند علاوه بر رشته های مذکور، در آزمون سراسری زبان هم شرکت کنند. نام نویسی در کنکور زبان، مستلزم دارا بودن مدرک دیپلم زبان خارجه نیست و کلیه افرادی که مدرک پیش دانشگاهی ریاضی، تجربی، انسانی و هنر خود را دریافت نموده اند، می توانند در این آزمون بزرگ شرکت نمایند.

 

لینک مستقیم ثبت نام نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ (نوبت اردیبهشت ماه)

 

 

کنکور سراسری ۱۴۰۲ زبان تنها از 70 سوال زبان تخصصی تشکیل شده است و داوطلبان در مجموع، 105 دقیقه فرصت دارند تا به سوالات مربوطه پاسخ دهند.

ثبت نام کنکور سراسری زبان ۱۴۰۳

آزمون سراسری منحصرا زبان را در کنار کنکور سراسری هنر، به عنوان دو کنکور شناور می شناسیم. آگاهی از زمان، نحوه، شرایط و… نام نویسی این آزمون از جمله مهم ترین اطلاعاتی است که کنکوری ها به آن نیاز دارند. سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان مجری برگزاری کنکور سراسری، کلیه اخبار مرتبط در زمینه آزمون های سراسری را از طریق پایگاه اینترنتی خود به آدرس sanjesh.org و در قالب دفترچه ها و اطلاعیه های مختلف منتشر می سازد که مطالعه هر کدام از این موارد می تواند بسیار سودمند واقع گردد.

زمان ثبت نام کنکور سراسری زبان 1403

نام نویسی آزمون سراسری منحصرا زبان، هر ساله هم زمان با مهلت ثبت نام کنکور سراسری شروع می شود و از طریق مراجعه داوطلبان به سایت سازمان سنجش جهت درج مشخصات، پرداخت هزینه و… پیگیری می گردد. لازم به ذکر است کنکور سراسری زبان در سال جاری در دو بازه زمانی مختلف برگزار خواهد شد. ثبت نام نوبت اول کنکور سراسری زبان (اردیبهشت ماه) در 5 تا 11 آذر ماه 1402 بوده و ثبت نام آن در نوبت دوم (تیرماه) 7 تا 12 فروردین ماه سال ۱۴۰۳ انجام خواهد گرفت. و افراد علاقه مند می توانند در این بازه زمانی شانس خود را برای نام نویسی و تلاش جهت قبولی در رشته های مورد علاقه خود امتحان کنند.

 

توجه داشته باشید ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور سراسری 1403 برای متقاضیانی که در حین نام نویسی، برخی مشخصات خود را به طور ناقص یا اشتباه وارد سایت سنجش نموده اند، امکان پذیر خواهد بود و داوطلبان می توانند در زمان ثبت نام، تمدید مهلت، مهلت مجدد و در برخی شرایط، به هنگام دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری نسبت به اصلاح مندرجات اینترنتی خود اقدام نمایند.

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری زبان ۱۴۰۳

سازمان سنجش آموزش کشور، کلیه قوانین و مقررات، شرایط، ضوابط، جداول زمان بندی، مدارک موردنیاز و… مرتبط با ثبت نام را در قالب یک دستورالعمل جامع تحت عنوان دفترچه ثبت نام کنکور سراسری منتشر می سازد که متقاضیان گروه های آزمایشی پنج گانه و ادامه تحصیل در واحدهای دانشگاهی آزاد می بایست با مراجعه به این دفترچه از مهم ترین نکات پیرامون این فرایند مطلع گردند.

 

انتشار دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ هم زمان با آغاز روند نام نویسی این آزمون از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور صورت می گیرد که لینک مربوط به نوبت تیرماه 1402 را می توانید در ادامه ملاحظه فرمایید.

شرایط ثبت نام کنکور سراسری زبان 1403

نام نویسی در کنکور منحصرا زبان، همانند سایر گروه های آزمایشی، مستلزم بهره مندی از یک سری شرایط عمومی و اختصاصی می باشد که شرح دقیق و کامل شرایط ثبت نام کنکور سراسری در دفترچه ثبت نام آزمون دیده می شود.

شرایط عمومی 

  • اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان الهی احراز شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • عدم احراز دشمنی به نظام جمهوری اسلامی ایران
  • نداشتن هیچ گونه سابقه عضویت در سازمان ها و فرقه های الحادی، تکفیری، غیرقانونی، فراماسونری و مواردی از این قبیل
  • عدم اشتهار به فساد اخلاقی و نداشتن اعتیاد به مواد مخد

شرایط اختصاصی

  • مدارک قابل قبول برای ثبت نام کنکور سراسری عبارت اند از: دیپلم چهار ساله نظام قدیم یا مدرک فوق دیپلم معتبر یا مدرک دیپلم پایه دوازدهم نظام جدید آموزشی یا مدرک پیش دانشگاهی نظام ترمی واحدی یا سالی واحدی که حداکثر تا تاریخ 31 شهریور ماه ۱۴۰۲ اخذ شده باشد.
  • ثبت نام و ادامه تحصیل پذیرفته شدگان، در رشته هایی که از نیمسال دوم سال 1403 – 1403 آغاز می شود، به شرط دریافت مدرک دیپلم نظام آموزشی جدید 6-3-3 یا پیش دانشگاهی یا کاردانی، حداکثر تا تاریخ 31 بهمن ماه ۱۴۰۳ بدون اشکال می باشد.
  • دارندگان مدرک فوق دیپلم، کاردانی پیوسته و همچنین آن دسته از داوطلبانی که حداکثر تا تاریخ 31 شهریورماه 1403 در مقطع کاردانی پیوسته فارغ التحصیل می شوند، حق ثبت نام در آزمون سراسری ۱۴۰۲ را خواهند داشت.
  • متقاضی شرکت در کنکور سراسری نباید دانشجوی دوره های روزانه مقاطع تحصیلی مختلف از کاردانی تا دکتری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی باشد.
  • پذیرفته شدگان دوره های روزانه آزمون سراسری به صورت با آزمون یا بدون کنکور سال 1402، در صورت ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری 1403 و قبولی، محدودیتی جهت شرکت در دوره روزانه نخواهند داشت.
  • دانشجویان دوره های غیر روزانه، به شرط نداشتن مشکل نظام وظیفه می توانند بدون انصراف از تحصیل در کنکور سراسری ۱۴۰۲ ثبت نام نمایند. این دسته از افراد می بایست در صورت قبولی نهایی، از رشته پذیرفته شده انصراف دهند و انصراف قطعی خود را به دانشگاه جدید ارائه دهند.
  • داوطلبانی که تحصیلات خود در مقطع کاردانی رشته های آموزش غیر پزشکی را به پایان رسانده اند، در صورتی می توانند در آزمون سراسری 1403 شرکت کنند که مدرک خدمات قانونی خود را حداکثر تا 31 شهریور ۱۴۰۲ یا 30 بهمن 1403 دریافت نمایند و این دسته از متقاضیان، در زمان ثبت نام، ملزم به ارائه گواهی پایان دوره طرح نیرو انسانی خواهند بود.

نحوه ثبت نام کنکور سراسری زبان ۱۴۰۳

سازمان سنجش به عنوان مجری برگزاری کنکور سراسری در تمامی گروه های آزمایشی از جمله زبان های خارجی، تمامی مراحل نام نویسی را تنها از طریق سایت اختصاصی خود امکان پذیر نموده است. داوطلبان می توانند در موعد مقرر به سایت این سازمان مراجعه کرده و مطابق با راهنمای زیر، نسبت به تکمیل فرآیند ثبت نام خود اقدام نمایند.

مرحله اول ثبت نام کنکور
مرحله اول ثبت نام کنکور
  • بر روی لینک فعال “سریال ثبت نام آزمون سراسری 1403 نوبت اول یا پذیرش اختصاصی دانشگاه فرهنگیان” کلیک نمایید.
مرحله دوم ثبت نام کنکور
مرحله دوم ثبت نام کنکور
  • در این صفحه مجددا بر روی عبارت “سریال ثبت نام آزمون سراسری 1403 نوبت اول یا پذیرش اختصاصی دانشگاه فرهنگیان” انتخاب کنید.
مرحله سوم ثبت نام کنکور
مرحله سوم ثبت نام کنکور
  • سپس گزینه “سریال ثبت نام آزمون سراسری 1403 نوبت اول یا پذیرش اختصاصی دانشگاه فرهنگیان” را انتخاب کنید و گزینه تایید و ادامه را بفشارید.
مرحله چهارم کنکور
مرحله چهارم کنکور
  • در این مرحله جهت خرید سریال ثبت نامی می بایست اطلاعات هویتی خود را وارد نموده و ضمن انتخاب درگاه پرداخت بر روی کلید تایید و ادامه بزنید.
مرحله پنجم کنکور
مرحله پنجم کنکور
  • با وارد نمودن اطلاعات هویتی کلید ادامه روند خرید را بفشارید.
مرحله ششم کنکور
مرحله ششم کنکور
  • اطلاعات کارت بانکی خود را وارد نمایید و هزینه 218 هزار تومانی ثبت نام را پرداخت نمایید.
مرحله هفتم کنکور
مرحله هفتم کنکور
  • مجدد به صفحه اصلی سایت سازمان سنجش بازگردید و بر روی لینک فعال ” ثبت نام در آزمون سراسری 1403 نوبت اول” کلیک نمایید.
مرحله هشتم کنکور
مرحله هشتم کنکور
  • با ورود به صفحه مای سنجش در صورتی که قبلا عضو شده اید اطلاعات خود را وارد نموده و بر روی آیکون ورود بزنید و در صورتی که تا به حال وارد نشده اید بر روی لینک ایجاد حساب کاربری بزنید.
مرحله نهم کنکور
مرحله نهم کنکور
  • در این مرحله با وارد کردن اطلاعات هویتی و شماره های تماس عضویت را انتخاب کنید.
مرحله دهم کنکور
مرحله دهم کنکور
  • پس از وارد نمودن اطلاعات مورد نظر رمز یکبار مصرف به شماره تلفن همراه شما پیامک خواهد شد و در صورت تایید آن پیامی مبنی بر موفقیت ثبت نام بر روی صفحه ظاهر خواهد  شد.
مرحله یازدهم کنکور
مرحله یازدهم کنکور
  • پس از عضویت و ورود به سامانه باید در صفحه زیر عکس خود را آپلود نمایید.

مرحله ششم ثبت نام کنکور

  • در صفحه بعدی مطابق شکل زیر اطلاعات ثبت احوال شما نمایش داده شده است.

  • سپس می بایست اطلاعات مربوط به آدرس و کد پستی خود را درج نمایید.
  • در مراحل بعدی کد سوابق تحصیلی خود را که باید از سایت my.medu.ir دریافت کرده باشید، وارد کنید.

ضرایب دروس عمومی و اختصاصی کنکور منحصرا زبان 1403

آشنایی با ضرایب دروس مختلف کنکور سراسری ۱۴۰۲، از آن جهت حائز اهمیت است که می توانید مطابق با رشته مورد نظر خود، زمان مناسبی را برای مطالعه هر درس اختصاص دهید. توجه داشته باشید با توجه به اصلاحات انجام شده در کنکور 1403، شاهد حذف دروس عمومی و همچنین زیر گروه ها می باشیم.

ضریب دروس اختصاصی کنکور زبان ۱۴۰۳
نام درسضریب
زبان تخصصی1

 

شما می توانید به راحتی و با توجه به استعداد، علاقه، آینده شغلی و رشته های تحصیلی مرتبط، نسبت به چینش صحیح و استاندارد برنامه ریزی درسی خود اقدام نمایید. در توضیحات کارنامه کنکور، شاهد قیاس رتبه و تراز هر داوطلب در زیر گروه های مختلف آزمایشی خواهیم بود که داوطلبان می توانند با توجه به وضعیت و اهداف خود نسبت به انجام هر چه دقیق تر انتخاب رشته کنکور سراسری اقدام نمایید.

میزان تاثیر سوابق تحصیلی

از سال گذشته که کنکور متحمل تغییرات بزرگی شد، سوابق تحصیلی، اهمیت دوچندان پیدا کرد که مطابق آخرین اخبار در سال جاری نیز از افزایش برخوردار شده است لذا سهم سوابق تحصیلی پایه دوازدهم نظام 3-3-6، 28 درصد قطعی خواهد بود. همچنین  میزان تأثیر سوابق تحصیلی دیپلم نظام سالی واحدی 21 درصد قطعی و میزان تأثیر سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی نظام سالی واحدی 7 درصد قطعی می باشد.

 تاثیر سوابق تحصیلی دیپلم هنر و زبان نظام ۳-۳-۶ در کنکور 1403
دروس عمومیضریب
فارسی 3۱۸.۶۴
عربی، زبان قرآن 3 / عربی 3 (زبان تخصصی رشته)۷.۸۰
تعلیمات دینی 3 (دینی، اخلاق و قرآن) / اصول عقاید 3۱۴.۲۳
زبان خارجی 3۱۰.۱۷
سلامت و بهداشت۲.۹۶
تاثیر سوابق تحصیلی دیپلم هنر و زبان نظام سالی واحدی در کنکور ۱۴۰۳
نام درسضریب
زبان فارسی 312/3
عربی 36.86
تعلیمات دینی و قرآن 39.39
زبان خارجی 38.95
دروس پیش دانشگاهیضریب
زبان فارسی7.09
معارف اسلامی/ اصول و عقاید5.41

رشته های دانشگاهی کنکور منحصرا زبان ۱۴۰۳

معرفی رشته های دانشگاهی کنکور زبان 1402

پیش از آن که بخواهید نسبت به انتخاب رشته کنکور زبان های خارجی اقدام کنید، لازم است از لیست رشته های کنکور زبان های خارجی مطلع شوید. در ادامه با توجه به مندرجات دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان های خارجی، تمامی رشته های ارائه شده در این گروه آزمایشی را گردآوری کرده ایم:

رشته های کنکور سراسری زبان های خارجی ۱۴۰۳
نام رشته
آموزش زبان انگلیسی، زبان و ادبیات انگلیسی، مترجمی زبان انگلیسی، کاردانی آموزش زبان انگلیسی، کاردانی مترجمی زبان انگلیسی، زبان و ادبیات آلمانی، مترجمی زبان آلمانی، زبان و ادبیات فرانسه، مترجمی زبان فرانسه، زبان ایتالیایی، زبان چینی، زبان روسی، زبان و ادبیات اردو، زبان و ادبیات ارمنی، زبان و ادبیات اسپانیایی، زبان و ادبیات ترکی استانبولی، زبان و ادبیات ژاپنی

توجه داشته باشید که پذیرش در رشته زبان و ادبیات انگلیسی، صرفا به صورت کارشناسی خواهد بود.

بررسی دفترچه سوالات کنکور منحصرا زبان 1403

با توجه به حذف دروس عمومی از کنکور سراسری ۱۴۰۲، تنها درسی که داوطلبان هر گروه آزمایشی می بایست پاسخ دهند، دروس تخصصی می باشد. از آنجایی که گروه آزمایشی زبان فقط یک درس تخصصی دارد، به این ترتیب داوطلبان این آزمون در جلسه کنکور، صرفا سوالات زبان تخصصی را پاسخ می دهند. به این ترتیب زمان در نظر گرفته شده برای کنکور گروه زبان، 105 دقیقه است و تعداد سوالات زبان تخصصی، 70 عدد می باشد.

منابع کمک آموزشی کنکور منحصرا زبان ۱۴۰۳

با توجه به این که برای کنکور زبان، هیچ منبع مطالعاتی رسمی از سوی سازمان سنجش معرفی نشده است، لذا انتخاب منابع کمک آموزشی مناسب برای داوطلبان کمی دشوار خواهد بود. مطالعه کتب درسی، استفاده از بهترین دی وی دی های کنکور و شرکت در آزمون های آزمایشی که توسط موسسات مختلف برگزار می شود، تا حد زیادی برای موفقیت و کسب نتیجه قابل قبول در کنکور لازم است. همچنین دانلود دفترچه سوالات و پاسخنامه کنکور سراسری زبان سال های گذشته و بررسی آن ، می تواند در آشنایی متقاضیان با نحوه طراحی سوالات کنکور موثر باشد.

یکی از موثر ترین روش های افزایش سطح آمادگی داوطلبان شرکت در آزمون سراسری زبان خارجه، شناخت و استفاده از بهترین منابع کنکور منحصرا زبان است.

منابع دروس تخصصی

منابع دروس تخصصی کنکور سراسری زبان های خارجی 1403
منابع فارسی
کتاب کنکور تخصصی زبان کتنو قلم چی – جلد آبیکتاب کنکور تخصصی زبان – گرامر و لغت (چهار جلد) انتشارات مبتکران دکتر شهاب اناری
درک مطلب 
New Bridging The Gaps انتشارات سازمان سنجشLong Man Preparation Course For The TOEFL Test

Steps To Understanding ( L.A. Hill – Oxford University Press)

واژگان 
 Word Builder 504 WordsEssential Idioms In English

Essential Words For The TOEFL

گرامر
Intermediate Grammer in useکتاب سبز آموزش کتاب منحصرا زبان کانون قلم چی

برنامه ریزی کنکور سراسری منحصرا زبان 1403

مهم ترین اصل برای موفقیت در هر کاری، تعیین هدف و سپس برنامه ریزی بر مبنای آن است. داشتن هدف، علاوه بر حفظ انگیزه، موجب می شود تا از مسیر خود منحرف نشده و برای دستیابی به آن، تمام توان و تلاش خود را به کار بگیرید. به نکات زیر توجه کنید.

  1. لازم است با شیوه های صحیح مطالعه برای کنکور و روش های تست زنی آشنا شده و سپس به مطالعه بهترین منابع کنکور بپردازید. نحوه صحیح مطالعه و مدت زمان اختصاص داده شده به آن، انعطاف پذیر بودن برنامه، خلاصه نویسی و در نظر گرفتن زمانی برای استراحت و تفریح از جمله مواردی است که در برنامه ریزی کنکور منحصرا زبان موثر می باشد.
  2. فراموش نکنید که برنامه ریزی کنکور باید متناسب با توانایی و سطح یادگیری هر داوطلب طراحی شده و امکان عملی نمودن آن نیز وجود داشته باشد. از جمله فاکتورهایی که لازم است تا در هنگام برنامه ریزی کنکور رعایت نمایید، انعطاف پذیر بودن آن است. ممکن است در طول هفته اتفاقاتی بیفتد که نتوانید مطابق با برنامه خود پیش رفته و به مطالعه دروس بپردازید، بنابراین می بایست زمانی را برای جبران در نظر بگیرید.
  3. در آخر هر هفته یا آخر هر ماه، به مرور درس هایی که خوانده اید، بپردازید تا مباحث مربوطه به خوبی در ذهن شما تثبیت شود. برای این منظور، می توانید از خلاصه هایی که در طول مطالعه هر درس تهیه کرده اید، استفاده نمایید. ناگفته نماند که استفاده از مشاوره کنکور سراسری نیز می تواند در مسیر موفقیت متقاضیان، کارساز باشد.

 

سوالات متداول

1- آیا با مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی رشته های نظری می توان در کنکور سراسری زبان خارجی ۱۴۰۲ شرکت کرد؟

بله، رشته های دو گروه آزمایشی هنر و زبان های خارجی به صورت شناور ارائه می شود و داوطلبان می توانند علاوه بر شرکت در کنکور گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی و انسانی، نسبت به ثبت نام این دو گروه آزمایشی نیز اقدام نمایند.

2- ثبت نام کنکور سراسری زبان خارجه در چه بازه زمانی انجام می پذیرد؟

این فرایند در دو بازه زمانی مختلف یعنی 5 تا 11 آذر ماه سال ۱۴۰۱ و 15 تا 24 فروردین ماه سال ۱۴۰۲ می باشد.

3- مدت زمان اختصاص داده شده برای پاسخگویی به سوالات کنکور زبان ۱۴۰۲ چقدر است؟

داوطلبان برای پاسخ به سوالات عمومی 75 دقیقه و برای پاسخ به سوالات تخصصی 105 دقیقه فرصت دارند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۸۱ نظر
  1. علیمحمد حداد

    با سلام . من دیپلم ریاضی دارم. ولی میخوام زبان شرکت کنم. آیا باید حتما آزمون اصلی رو ریاضی بزنم و زبان رو فرعی . یا میتونم مستقیما در آزمون اصلی زبان شرکت کنم

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود شما می توانید فقط زبان را آزمون دهید.

  2. نرگس

    سلام خسته نباشید من لیسانس نرم افزار دارم میخاستم امسال کنکور زبان شرکت کنم امکانش هست
    و اینکه باید کدام گزینه برای اخرین مدرک تحصیلی بزنم
    دیپلمم از فنی حرفه ای گرفتم

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      بله، مانعی برای شما وجود ندارد.
      در صورت داشتن مدرک کارشناسی، نیاز است تا این گزینه را انتخاب کنید.

  3. حسن

    سلام خسته نباشید من دانشجو هستم و از حق انصراف استفاده کردم اگه در کنکور فرهنگیان قبول شوم ، چون از خدمت سربازی معاف میشم میشه در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کنم

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      با توجه به اینکه یکبار از این سهمیه استفاده نموده اید امکان انصراف مجدد را نخواهید داشت.

  4. حسن

    سلام خسته نباشید کنکور زبان عربی وجود دارد

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، خیر، کنکور زبان عربی در مقطع کارشناسی ارشد برگزار می شود و شامل مقطع کارشناسی نمی باشد.

  5. هانا

    سلام وقت بخیر. از تعداد کسایی که فقط کنکور زبان شرکت کردن آماری در دسترس هست؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، اطلاعیه تعداد افراد شرکت کننده در کنور بعد از کنکور و توسط سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

  6. گلناز

    سلام. وقتتون به خیر. من تصمیم گرفتم که توی دانشگاه رشته ی زبان انگلیسی بخونم ولی امسال فقط کنکور تجربی ثبت نام کردم. راهی هست که از طریق کنکور تجربی وارد رشته زبان بشم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، شما لازم است رشته های براساس سوابق تحصیلی دانشگاه ها را ثبت نام کنید و رشته ی زبان انگلیسی بدون آزمون در دانشگاه های آزاد، غیر انتفاعی و پیام نور ارائه می شود.

  7. M

    با سلام . من سال آینده کنکور دارم و میخوام کنکور زبان شکرت کنم. دیپلمم فنی حرفه ای هست و میخواستم بدونم شرط معدل برای فنی هم هست یا خیر. و برای تحصیل در رشته زبان آلمانی ، حتما باید کنکور زبان آلمانی داد یا انگلیسی هم میشه و هر کدوم به چه شکله؟ و اینکه باید چیا رو بخونیم که درصد قبولیمون بیشتر بشه؟ اگه میشه راهنمایی کنید لطفاً مرسی.

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر طبق آخرین تغییرات موجود، تاثیر معدل قطعی در تمامی گروه های آزمایشی به اندازه چهل درصد، اعمال شده و هنگام ثبت نام باید رشته ای که قصد تحصیل در آن را دارید، انتخاب کنید. دروسی که ضرایب بیشتری دارند، تاثیر بالاتری در رتبه ی نهایی شما خواهند داشت.

  8. Hanah

    سلام وقت بخیر..
    برای مایی که میخواهیم کنکور زبان بدیم دروس عمومی رو حذف کنند فقط باید زبان تخصصی بخونیم؟؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      بله، طبق اخرین دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور زبان های خارجه، تنها ماده آزمون زبان تخصصی خواهد بود.

  9. فاطمه

    سلام مگه برای کنکور ۴۰۲ دروس عمومی حذف نشدن؟

    • ایران مشاوره

      با سلام بله دروس عمومی برای کنکور ۱۴۰۲ حذف شده اند.

  10. بینا

    سلام من درحال حاضر دانشجوی روزانه ی کارشناسی هستم.طبق اطلاعیه ای که سنجش در دفترچه ی نوبت اول ۱۴۰۲ گذاشته.گویا شرکت درکنکور بدون انصراف از تحصیل ممکن شده.میخواستم بدونم با این تفاسیر، امکان شرکت در کنکور سراسری تیر ۱۴۰۲ رو خواهم داشت؟

    • ایران مشاوره

      با سلام ، طبق آخرین اطلاعیه منتشر شده توسط سازمان سنجش امکان شرکت در کنکور سراسری بدون انصراف در دانشگاه روزانه وجود دارد.

  11. شیرین

    سلام خسته نباشید.
    ببخشید تکلیف زیرگروه چهارم مثل ژاپنی ؛ ارمنی ؛ اردو و…چی میشه ؟
    باید چه منابعی رو بخونیم عمومی یا تخصصی انگلیسی؟
    خیلی ممنون

    • ایران مشاوره

      با سلام، مطابق با دفترچه ثبت نام کنکور سراسری سال ۱۴۰۲، زیر گروه ها حذف شده و زبان هایی از قبیل ژاپنی و… ارائه نشده است.

  12. Narcisse

    سلام.ببخشید من نظام قدیم تجربی ام کنکور تجربی امسال شرکت کردم اما زبان شرکت نکردم میخواستم بدونم دیگه فرصتی برای ثبت نام نیست؟آیامیتونم با بچه های فنی کنکور زبان شرکت کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و عرض ادب و احترام ، برای شرکت در کنکور زبان ، میبایست منتظر اعلام تمدیدیه از طریق سازمان محترم سنجش باشید.

  13. Sara

    سلام من کنکور انسانی شرکت کردم می خواهم کنکور زبان هم شرکت بکنم ولی وقت ثبت نام تموم شده و گذشته باید به باجه ی رفع نقص مراجعه بکنم یا از طریق ویرایش اطلاعات هم می توانم این کار رو انجام بدم

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، شما میتوانید از طریق سایت سنجش-سیستم پاسخگویی-گزینه ارسال درخواست، درخواست خود را برای ثبت نام وارد کنید.

  14. نگین فياض بخش

    سلام در گروه منحصراً زبان انگلیسی در دی ۱۴۰۱ فقط ۱۵۰ سوال. تخصصی را آزمون خواهند داد چون عمومی ها عملاً حذف شده اند. لطفا راهنمایی کنید. با تشکر فراوان من اولین بار است که دیدگاه میذارم

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، با توجه به اینکه دروس عمومی از آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ حذف شده اند؛ شما می بایست صرفا درس زبان تخصصی را مطالعه نموده؛ لازم به ذکر است تعداد دقیق سوالات در حال حاضر مشخص نشده اند.

  15. شایان

    سلام وقت بخیر
    میخواستم بدونم برای ثبت نام در کنکور زبان علاوه بر کنکور رشته اصلیم باید دوباره هزینه رو پرداخت کنم و شماره سریال جدا بنویسم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، مطابق با دفترچه ثبت نام کنکور سراسری سال ۱۴۰۲، برای هر گروه آزمایشی می بایست هزینه کارت اعتباری را به صورت جداگانه واریز نمایید.

  16. محمدرضا

    سلام با توجه به حذف دروس عمومی از کنکور، برای شرکت در کنکور زبان فقط باید گرامر و واژگان و سایر دروس تخصصی مربوط به زبان انگلیسی را بخوانیم؟ یعنی خبری از دروس دیگر نیست؟ و اینکه با این اوضاع تعداد سوالات کنکور زبان چند می شود؟ با تشکر از سایت خوب شما ممنون می شوم اگر پاسخ دهید.

    • ایران مشاوره

      با سلام، بله، حذف دروس عمومی مختص به کنکور زبان هم میباشد. بنابراین شما می بایست صرفا درس زبان تخصصی را مطالعه نمایید.

  17. Mahdi

    سلام
    برای انتخاب زبان ایتالیایی بابد کنکور منحصرا زبان انگلیسی داد
    یا کنکور زبان ایتالیایی؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، شما با ثبت نام در کنکور زبان انگلیسی و انتخاب زبان ایتالیایی به عنوان زبان تخصصی هنگام ثبت نام میتوانید در رشته های مربوط به زبان ایتالیایی موفق باشید.

  18. Saba

    سلام من دانشجوی کارشناسی روزانه هستم طبق آخرین اطلاعیه سازمان سنجش میتونم کنکور ۱۴۰۲ شرکت کنم بدون اینکه انصراف بدم
    سوال من اینه که در صورت قبولی در رشته جدید حتما باید از رشته قبلی انصراف بدم یا میتونم برگردم و همون رشته قبلیم رو بخونم

  19. نادیا

    سلام وقت بخیر مگه نگفتن دروس عمومی برای کنکور سال ۱۴۰۲ حذف میشن پس چطور وجود دارن یعنی دی ۱۴۰۱ و تیر ۱۴۰۲ کنکور منحصرا زبان دروس عمومی رو داره؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، مطابق با آخرین اطلاعیه سایت سازمان سنجش در خصوص آزمون ۱۴۰۲، دروس عمومی از آزمون سراسری حذف شده است.

  20. محمد مهدی

    باسلام. آیا کنکور زبان اسپانیایی وجود داره؟ چون قصد دارم زبان اسپانیایی کنکور بدم.مرسی

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، بله، رشته، زبان اسپانیایی و زبان و ادبیات اسپانیایی ارائه می شود.

  21. فرزاد

    سلام خوب هستید.
    بنده رشته تحصیلیم کاردانش هست و امسال سال دوازدهم هستم و میخوام در کنکور زبان انگلیسی شرکت کنم. آیا میتونم یا نع بااین تغییراتی که اومده باید حتما دیپلم نظری داشته باشم؟!!!
    با تشکر

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، مطابق با آخرین اطلاعیه ها، مجاز به ثبت نام می باشید.

  22. معصومه

    با سلام . من کارشناسی ریاضی و کارشناسی ارشد علوم تربیتی دارم. در رشته آموزگاری ابتدایی درج شده کارشناسی و کارشناسی ارشد علوم تربیتی رو برای آزمون آموزش و پرورش قبول میکنه میخواستم بدونم کارشناسی و ارشد من دو رشته متفاوت هست با این وجود آیا می تونم در این آزمون در رشته آموزگاری ابتدایی شرکت کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، مطابق با دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۴۰۰، با مدرک کارشناسی ارشد ذکر شده امکان شرکت در آزمون عنوان شغلی آموزگاری ابتدایی را دارید، لازم به ذکر است شانس پذیرش شما نسبت به افرادی که مدرک کارشناسی مرتبط دارند کمتر است.

  23. Javad

    سلام خسته نباشید،
    امکان شرکت در کنکور سراسری زبان از رشته‌ی فنی و کاردانش وجود داره؟
    چون الان عمومی ها معدلی شدن و عمومی هایه کار و دانش با بقیه رشته ها تفاوت داره برای مثال زبان انگلیسی که یکی از عمومی ها هست در سال دوازدهم کاردانش وجود نداره.

    • ایران مشاوره

      با سلام، مطابق با دفترچه ثبت نام کنکور سراسری سال ۱۴۰۱، دانش آموزان نظام جدید رشته های فنی حرفه ای و کاردانش منعی از بابت شرکت در آزمون سراسری ندارند، لازم به ذکر است برای دریافت تاثیر دروس عمومی می بایست درخواست شرکت در آزمون نهایی دروس عمومی را بدهید.

نمایش دیدگاه های بیشتر
مشاوره کنکور پیج کنکور