خانه کنکور مشاوره کنکور سراسری ۱۴۰۳

مشاوره کنکور سراسری ۱۴۰۳

مشاوره کنکور سراسری ۱۴۰۳

کنکور سراسری، مسیر پر فراز و نشیبی است که در چند دهه اخیر به یکی از اصلی ترین دغدغه های داوطلبان تبدیل شده تا جایی که عمدتا خانواده ها نیز تحت تاثیر این مسئله قرار می گیرند. قبل از ثبت نام کنکور، باید گفت که بزرگ ترین و اولین قدم در این راه، اعتماد به صفر تا صد توانایی های بالقوه و بالفعل خود است. دومین گام نیز داشتن یک نقشه راه و یا به قولی چراغ هایی است که با ایجاد انگیزه و هدف گذاری واقع بینانه، ناجی شما در مسیر سخت و پر فراز و نشیب کنکور باشد.

درواقع برای فتح قله موفقیت در کنکور نیاز به اسبابی داریم که مسیر ما را هموارتر سازند. از مهم ترین عوامل، بهره گیری از مشاوره تحصیلی مناسب و استفاده از برنامه ریزی کنکور 1403 اصولی و منظم می باشد. افرادی که در مسیر رسیدن به اهداف خود، از توصیه های افراد با تجربه و قابل اعتماد استفاده می کنند و یا از تکنیک های ارزشمند و کلیدی در طرح ریزی برنامه مطالعاتی بهره می برند، شانس پیروزی خود در این ماراتون سرنوشت ساز را به طرز قابل توجهی افزایش داده اند.

استفاده از یک مشاور خبره تحصیلی و بهره گیری از برنامه ریزی درسی اختصاصی و منحصر به فرد برای هر داوطلب، می تواند باعث موفقیت در کنکور سراسری شود.

اهمیت استفاده از مشاوره کنکور ۱۴۰۳

افرادی که قصد شرکت در آزمون سراسری را دارند، گاها از تجربه و تخصص کافی در زمینه نحوه مطالعه دروس، شیوه صحیح تست زنی، بهترین منابع کنکور، چگونگی مدیریت زمان، اهمیت جمع بندی و مرور در ماه های پایانی، بودجه بندی آزمون و نحوه صحیح تطابق با آن و… برخوردار نیستند و نیازمند راهنمایی افراد متبحر در این زمینه می باشند.

استفاده از مشاوره کنکور یکی از بهترین و توصیه شده ترین روش های کسب اطلاعات کمکی پیرامون آزمون سراسری با هدف پیشرفت تحصیلی می باشد که در آن، داوطلبان به مشاوران مدارس، موسسات کنکوری، مراکز مشاوره ای تحصیلی، رتبه های برتر کنکور سال های گذشته و… مراجعه می کنند و از تجربیات مفید این افراد در پی ریزی برنامه درسی و مطالعاتی خود نهایت بهره را می برند.

مشاوره تحصیلی کنکور می تواند جامعه آماری بزرگ متقاضیان شرکت در آزمون سراسری را در مراحل مختلف یاری نماید. دانش آموزان دبیرستانی، داوطلبان پشت کنکوری، دانشجویان انصرافی دانشگاه ها، افراد میانسالی که سودای ادامه تحصیل دارند و…، همگی مستلزم بهره گیری از این نوع مشاوره هستند و می توانند در دوران آماده سازی کنکور، زمان جمع بندی، ایام انتخاب رشته و… با استفاده از توصیه های ارزشمند مشاوران، خود را برای رویارویی موثر با آن مرحله آماده سازند.

ویژگی های بهترین مشاور کنکور 1403

مدت زمان آماده سازی داوطلبان برای حضور در جلسه کنکور سراسری، نسبتا محدود می باشد. در نتیجه نمی توان در این مسیر از ده ها مشاور مختلف و چندین شیوه مشاوره ای گوناگون بهره برد و خود را در مسیر هر موجی قرار داد. البته در نظر داشته باشید که یک مشاوره غلط و نابجا می تواند سهم به سزایی در جا ماندن داوطلب از قافله کنکور داشته باشد!

از این رو شناخت ویژگی های ایده آل یک مشاور برتر، می تواند متقاضیان را در راه انتخاب مشاور، راهنمایی کند و تاثیر به سزایی در کسب بهترین رتبه قبولی کنکور ۱۴۰۳ داشته باشد. در صورت بروز هر گونه پرسش یا مشکل در زمینه مشاوره تحصیلی کنکور، می توانید با مرکز مشاوره تلفنی ایران مشاوره تماس برقرار کنید.

بارز ترین ویژگی های مثبت یک مشاور!

  • مشاورانی که از تجربه نسبتا بالایی برخوردارند، مبنای کار خود را بر اساس شناخت توانایی ها و نقاط ضعف داوطلب قرار می دهند و با لحن و نیتی محبت آمیز و دلسوزانه نسبت به تقویت نقاط قوت و برطرف نمودن نقاط ضعف این افراد اقدام می نمایند.
  • بهترین مشاوران کنکور، هیچ گاه یک برنامه روتین و از پیش نوشته شده را برای استفاده تمامی مراجعه کنندگان ارائه نمی نمایند و هر کسی را در وهله اول با توانایی های فردی و ظرفیت درونی خود می سنجند و پس از آن نسبت به ارائه برنامه ای شخصی و کاملا اختصاصی اقدام می کنند.
  • پیگیری مداوم و سنجش و پایش تغییرات مراجعه کننده، یکی دیگر از محاسن یک مشاور حرفه ای می باشد. اگر برنامه ای که توسط مشاور به شما داده شده، از استانداردهای لازم برخوردار باشد، باعث ایجاد تغییرات سازنده می شود و این تغییرات می بایست به طور مداوم توسط ارائه دهنده، رصد شود و توصیه های تکمیلی نیز در اختیار متقاضی شرکت در کنکور قرار گیرد. این مساله در جای خود باعث ایجاد انگیزه و شوق در فرد نیز می گردد و او را نسبت به آینده امیدوارتر می سازد.
  • سرکوفت زدن، ترساندن، ناامید کردن، بزرگنمایی بی مورد کنکور، سرسری گرفتن توانایی های داوطلب و بی توجهی به حرف های او، لحن خشک و آمرانه و… از جمله رفتارهایی می باشد که می تواند مشاور غیر حرفه ای را از حرفه ای تمییز دهد. یکی از مهم ترین توصیه های مشاوران کنکور، حول محور معرفی بهترین منابع کمک درسی جهت آماده سازی و تقویت داوطلبان می چرخد که در ادامه مطلب قصد داریم تا به تفصیل در رابطه با این موضوع بحث نماییم.
  • آن دسته از افرادی که خود موفق به کسب رتبه های برتر کنکور شده اند، از نظر تجربی و علمی برای ارائه مشاوره های سودمند به پشت کنکوری ها مناسب تر می باشند. چراکه با طی کردن این مسیر به تمامی پستی و بلندی های آن آشنایی کامل داشته به همین منظور بهتر می توانند فوت و فن های مناسب را در اختیار شرکت کنندگان قرار دهند.
  • یکی از دغدغه های شرکت کنندگان بحث هزینه های مالی است، مراکز مشاوره متخصص می بایست به دور از پول پرستی با نرخ گذاری های معقول و منطقی، دلسوزانه در جهت خدمات رسانی و راهنمایی هرچه بهتر این افراد بپردازند. این امر باعث می شود که متقاضیان زیادی نسبت به استفاده از تجارب مشاوران ترقیب شوند.

مهم ترین تغییرات کنکور 1403 نسبت به دوره های گذشته

همان طور که احتمالا اطلاع دارید، قرار است از کنکور 1403 به بعد فرآیند این آزمون دچار تغییرات اساسی شود که البته این موضوع بر کاهش هر چه بیشتر استرس داوطلبان موثر خواهد بود و البته اطلاع از جزئیات آن قطعا تاثیر مهمی بر مسیر برنامه ریزی برای مطالعه کنکور سراسری دارد. بنابر آخرین اخبار منتشر شده در این زمینه و اطلاعیه های رسمی شورای عالی انقلاب فرهنگی، مهم ترین تغییرات کنکور به صورت زیر است:

  1. مقرر شده که از سال 1402، کنکور سراسری 2 بار در سال برگزار شود که زمان آن در دی ماه 1401 و همچنین مرحله دوم آن تیر ماه 1402 انجام شده و در ضمن در نهایت بهترین نتیجه برای داوطلب لحاظ خواهد شد. البته این زمان برای سال ۱۴۰۳ با تغییر مواجه گشت و قرار بر این شد که کنکور 1403 در دو دوره یعنی اردیبهشت و تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار گردد.
  2. همچنین لازم است بدانید که، نتایج به دست آمده در این آزمون ها تا دو سال اعتبار خواهد داشت و شرکت کنندگان می توانند در صورت لزوم تا پایان این مدت برای ثبت نام در دانشگاه صبر کنند.
  3. تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1402 به صورت 40 درصد قطعی خواهد بود و 60 درصد مابقی به بررسی نمره آزمون اختصاصی کنکور سراسری اختصاص دارد که قرار است تاثیر سوابق تحصیلی برای سال 1403 به 50 و برای سال 1404 به 60 درصد برسد. در پی حذف دروس عمومی کنکور، 26 درصد از تاثیر سوابق تحصیلی به این دروس اختصاص داده شده و نمرات دروس اختصاصی تنها تاثیر 14 درصدی بر روی رتبه قبولی خواهند داشت. همچنین حداکثر سهم دروس عمومی و سهم دروس تخصصی در نمره کل سابقه تحصیلی برای رشته‌های نظری در قسمت زیر بیان شده است.
  • ۲۶ درصد عمومی و ۱۴ درصد تخصصی برای کنکور ۱۴۰۲
  • ۲۸ درصد عمومی و ۲۲ درصد تخصصی برای کنکور ۱۴۰۳
  • ۳۰ درصد عمومی و ۳۰ درصد تخصصی برای سال ۱۴۰۴ و پس از آن

زمان، نحوه و شرایط کنکور سراسری 1403

بیش از هر موضوعی اطلاع از جزئیات ثبت نام کنکور سراسری می تواند به نحوه برنامه ریزی و مطالعه داوطلبان کمک کند به همین دلیل در ادامه به ذکر موارد پر اهمیت در این فرآیند می پردازیم.

زمان ثبت نام

همان طور که پیش از این گفته شد، از آن جایی که کنکور سراسری سال 1403 در دو نوبت اردیبهشت و تیر ماه انجام می شود، در نتیجه زمانبندی نام نویسی مربوط به آن نیز طی دو مرحله خواهد بود. شما می توانید زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ را در جدول ذیل مشاهده نمایید.

زمان ثبت نام کنکور سراسری 1403
فرآیندتاریخ
نوبت اردیبهشت ماه21 لغایت 27 آبان ماه 1402
نوبت تیر ماه7 لغایت 12 فروردین ماه ۱۴۰۳

نحوه ثبت نام

داوطلبان بدین منظور می بایست پس از مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور، مطابق مراحل زیر عمل نمایند.

مرحله اول ثبت نام کنکور تیر

  • بر روی لینک فعال “سیستم ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال 1403 (نوبت دوم)” کلیک کنید.مرحله دوم ثبت نام کنکور تیر
  • عبارت “سیستم ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت دوم)” را لمس کنید.

مرحله سوم ثبت نام کنکور تیر

  • متقاضیان جدید، ابتدا در سامانه ثبت نام کرده و رمز عبور دریافت نمایید.مرحله چهارم ثبت نام کنکور تیر
  • اطلاعات هویتی خود را وارد و رمز عبوری تعیین کنید و در نهایت کلید “عضویت” را بفشارید.

مرحله پنجم ثبت نام کنکور تیر

  • پس از عضویت و ورود به سامانه عکس خود را بارگذاری نمایید.

مرحله ششم ثبت نام کنکور

  • در ادامه اطلاعات ثبت احوال، اطلاعات تماس و محل سکونت و مشخصات تحصیلی شما نمایش داده شده است.

  • کد 19 رقمی سوابق تحصیلی را درج کرده و در نهایت سریال ثبت نام را وارد کنید.

شرایط ثبت نام

در ابتدا داوطلبان می بایست خود را در دو بعد روحی و جسمی مورد بررسی قرار داده و در صورت واجد شرایط بودن نسبت به ثبت نام کنکور 1403 اقدام نمایند. شرایط ثبت نام کنکور در دو دسته عمومی و اختصاصی در نظر گرفته می شود که به آن اشاره شده است.

شرایط عمومی

  •  اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از دین های مورد تایید قانون جمهوری اسلامی ایران
  • اعتقاد به احکام دینی
  • عدم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم سوء سابقه در حذب های سیاسی
  • نداشتن فساد اخلاقی
  • رعایت شئونات اسلامی و عدم سوء پیشینه اخلاقی
  • برخورداری از سلامت جسمانی مرتبط با رشته تحصیلی

شرایط اختصاصی

  • داشتن دیپلم چهار ساله نظام قدیم آموزش متوسطه و یا مدرک دوره پیش دانشگاهی لازم است.
  • تمامی داوطلبان نظام آموزشی قدیم یا جدید، فارغ التحصیلان رشته های فنی حرفه ای و کاردانش و فارغ التحصیلان مقطع کاردانی، در صورتی مجاز به ثبت نام هستند که تا تاریخ 31 شهریور ماه ۱۴۰۳ مدرک خود را اخذ نمایند.
  • داوطلبانی که تحصیلات خود را در مقطع کاردانی رشته های آموزش پزشکی به پایان رسانده اند در صورتی مجاز به ثبت نام در کنکور سراسری هستند که مدرک مربوط به خدمات قانونی خود را حداکثر تا تاریخ 31 شهریور ماه و یا 31 بهمن ماه 1403 دریافت نمایند. بنابراین داوطلبان هنگام ثبت نام باید گواهی پایان دوره طرح نیروی انسانی خود را ارائه دهند.
  • دانشجویان دانشگاه های روزانه بدون انصراف نیز مجاز به شرکت در کنکور سراسری می باشند اما در صورت قبولی باید از دانشگاه محل تحصیل قبلی خود انصراف دهند.
  • داوطلبانی که در کنکور سراسری 1401 شرکت نموده و در یکی از رشته های دانشگاه روزانه پذیرفته شده باشند، مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه سال ۱۴۰۳ نمی باشند.
  • داشتن گواهی پایان خدمت سربازی و یا معافیت از آن (دائم و یا موقت) الزامی است.
  • چنانچه داوطلبی در کنکور سراسری سال گذشته شرکت نموده و به موجب آن مشغول به تحصیل در یکی از دانشگاه های غیر روزانه باشد، برای شرکت و ثبت نام کنکور سراسری سال جاری لازم نیست از دانشگاه خود انصراف دهد.

شرایط نظام وظیفه

  • داوطلبان مرد شرکت در کنکور سراسری 1403 می بایست در یکی از وضعیت های پایان خدمت، معافیت دائم و یا معافیت به صورت موقت بوده و کد مربوطه به آن را در فرم ثبت نامی خود واد کنند.
  • مشمولان دارای غیبت از دوره سربازی امکان ثبت نام در این آزمون را ندارند و در صورت پذیرش در رشته انتخابی، معافیت تحصیلی برای آن ها صادر نگشته و قبولی آن ها لغو می گردد.
  • دانشجویانی که بعد از رسیدن به سن مشمولیت اخراج شده اند، تا پایان رسیدن دوره خدمت سربازی خود امکان ادامه تحصیل نخواهند داشت.
  • معافیت تحصیلی برای هر مقطع فقط یک مرتبه صادر می گردد.
  • ترخیص سربازان برای ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی به جز مقطع کاردانی مجاز می باشد.
  • امکان تحصیل به صورت همزمان با خدمت سربازی وجود ندارد.
  • داوطلبان پذیرفته شده در کنکور می بایست با مراجعه به دفاتر پلیس + 10، نسبت به دریافت مدرک معافیت موقت خود به جهت ثبت نام در دانشگاه اقدام کنند.

بهترین منابع کمک آموزشی کنکور سراسری ۱۴۰۳ چیست؟

استفاده از برترین منابع کنکور، یکی از راه های تقویت مهارت تست زنی و آشنایی با نحوه طراحی سوالات کنکور 1403 می باشد. از آن جایی که  استفاده از منابع کمک آموزشی متعدد تنها باعث آشفتگی ذهن شما خواهد شد، بنابراین توصیه می شود که پس از تسلط کامل بر مباحث کتاب درسی، با استفاده از یک منبع کمک آموزشی مناسب، مطالب خوانده شده را در ذهنتان تثبیت نمایید.

لازم به ذکر است که اسامی منابع اصلی مورد مطالعه برای آزمون سراسری هر سال از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org در اختیار داوطلبان قرار می گیرد که در ادامه این مطلب لینک مشاهده منابع کنکور به همراه کتب کمک آموزشی گروه های آزمایشی مختلف در داخل جدول قرار داده شده است. شما کاربران گرامی نیز می توانید جهت مشاهده بهترین منابع کنکور هر کدام از گروه های آزمایشی، بر روی لینک مربوطه در داخل جدول ذیل کلیک نمایید. 

منابع کنکور سراسری ۱۴۰۳
لینک مستقیم مشاهده منابع کنکور ریاضی
لینک مستقیم مشاهده منابع کنکور تجربی
لینک مستقیم مشاهده منابع کنکور انسانی
لینک مستقیم مشاهده منابع کنکور هنر
لینک مستقیم مشاهده منابع کنکور زبان های خارجی

همچنین مطالعه مطلب نحوه طراحی سوالات کنکور، برای داوطلبان این آزمون کمک کننده خواهد بود.

لیست رشته های کنکور سراسری 1403

لیست رشته های کنکور سراسری 1403

اطلاع از لیست رشته هایی که برای هر گروه آزمایشی ارائه می شود، می تواند تاثیر مهمی در برنامه ریزی برای کنکور سراسری داشته باشد. به همین منظور در ادامه  رشته هایی که می توانید با شرکت در کنکور سراسری برای پذیرش در آن ها اقدام نمایید، ارائه شده است.

لیست رشته های کنکور ریاضی و فنی ۱۴۰۳
مقطع دکتری
دکترای پیوسته فیزیکدکترای پیوسته فیزیک
مقطع کارشناسی ارشد
کارشناسی ارشد پیوسته علوم قضائی
مقطه کارشناسی
آمارآمار و سنجش آموزشیآموزش ابتداییآموزش تربیت بدنی
اقتصادآموزش فیزیکآموزش ریاضیآموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه
ادیان و مذاهبالکترونیک و مخابرات دریاییامنیت اطلاعاتامنیت اقتصادی
اقتصاد کشاورزیامنیت بین المللامنیت نرمایمنی صنعتی
پژوهشگری امنیتتاریخ اسلامتربیت مروج سیاسیچندرسانه ای
حسابداریحفاظت اطلاعاتروانشناسیریاضی و کاربردها
زبان و ادبیات عربیشیعه شناسیعلوم اسلامی رشته فلسفه و کلام اسلامیعلوم انتظامی
علوم قرآن و حدیثعلوم قضاییفقه شافعیمهندسی الکترونیک هواپیمایی
ضد تروریسمعلم اطلاعات و دانش شناسیعلوم تربیتیعلوم فنی امنیت
علوم حدیثعلوم کامپیوترعلوم مهندسیعلوم مهندسی آب
علوم ورزشیفقه و حقوق اسلامیفقه و حقوق امامیفقه و حقوق حنفی
فقه و حقوق شافعیفقه و مبانی حقوق اسلامیفلسفه و حکمت اسلامیفلسفه و عرفان اسلامی
فلسفه و کلام اسلامیفناوری اطلاعات و ارتباطاتفیزیکفیزیک مهندسی
گردشگریمددکاری اجتماعیمدیریت امور بانکیمدیریت امور گمرکی
مدیریت بازرگانیمدیریت بیمهمدیریت بیمه اکومدیریت دولتی
مدیریت صنعتیمدیریت فرهنگی هنریمدیریت کسب و کارهای کوچکمدیریت مالی
مدیریت و بازرگانی دریاییمربیگری عقیدتیمعارف اسلامیمعارف اسلامی – تبلیغ و ارتباطات
معارف اسلامی و اخلاقمعارف اسلامی و ادیانمعارف اسلامی و تاریخمعارف اسلامی و علوم تربیتی
معارف اسلامی و علوم قرآنیمعارف اسلامی و کلاممعارف اسلامی و مدیریتمعماری داخلی
مهندسی اپتیک و لیزرمهندسی انرژیمهندسی برقمهندسی بهره برداری راه آهن
مهندسی پزشکیمهندسی حمل و نقل ریلیمهندسی خط و سازه های ریلیمهندسی دریا
مهندسی تعمیر و نگه داری هواپیمامهندسی حرفه ای کامپیوترمهندسی اوپونیکمهندسی حرفه ای معماری
مهندسی راه آهنمهندسی ساخت و تولیدمهندسی شهرسازیمهندسی صنایع
مهندسی صنایع و سیستم های مدیریتمهندسی عمرانمهندسی کامپیوترمهندسی کشتی (موتور)
مهندسی ماشین آلات دریاییمهندسی ماشین های ریلیمهندسی ماشین های صنایع غذاییمهندسی معماری
مهندسی مخابرات هواپیماییمهندسی مکانیکمهندسی مکانیک بیوسیستم (کشاورزی)مهندسی مواد و متالورژی
هوانوردیمهندسی هوانوردی و مراقبت پروازمهندسی مکانیزاسیون کشاورزیمهندسی اقتصد کشاورزی
شمی کاربردیشیمی محضمهندسی پلیمرمهندسی شیمی
مهندسی معدنمهندسی نفتمهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی و کارمهندسی ایمنی صنعتی
مهندسی نساجیمهندسی نقشه برداریمهندسی هوافضاهتلداری
مهندسی ایمنی و بازرس فنیهنرهای چند رسانه ای
مقطع کاردانی
کاردانی آموزش ریاضیکاردانی ارتباطات و فناوری اطلاعاتکاردانی امور بانکیکاردانی امور دولتی
کاردانی امور فرهنگیکاردانی امور مالی و مالیاتیکاردانی آمارکاردانی آموزش و پرورش ابتدایی
کاردانی بهینه سازی مصرف انرژیکاردانی بیمهکاردانی تربیت مبلغ قرآن کریمکاردانی تربیت معلم قرآن کریم
کاردانی تکنولوژی ماشین های کشاورزیکاردانی حسابداریکاردانی خدمات اداریکاردانی علوم ورزشی
کاردانی فناوری اطلاعات و ارتباطاتکاردانی فنی خط و ابنیهکاردانی گردشگریکاردانی مخابرات
کاردانی مدیریت بازرگانیکاردانی مدیریت صنعتیکاردانی معماریکاردانی معماری سنتی
کاردانی فناوری مواد معدنیکاردانی فنی کشتیکاردانی فنی مخابراتکاردانی مخاربرات هواپیما
کاردانی امور گرکیکاردانی بهره برداری پالایش گازکاردانی شهرسازیکاردانی فنی الکترونیک
کاردانی فنی برق_قدرتکاردانی فنی جوشکاریکاردانی نقه برداریکاردانی تکنولوژی آبیاری
کاردانی هتلداریکاردانی امور دولتیکاردانی فنی ممیزی انرژی_صنعتکاردانی فنی ممیزی انرژی_ساختمان

لیست رشته های کنکور علوم تجربی 1403
مقطع دکتری
دکترای عمومی دندانپزشکیدکترای پیوسته بیوتکنولوژیدکترای عمومی دامپزشکیدکترای عمومی پزشکی
دکترای عمومی داروسازی
مقطع کارشناسی
کارناسی ارشد پیوسته عوم قضایی
مقطع کارشناسی
پزشکیدندانپزشکیآموزش علوم تجربی
آموزش ابتداییآموزش زیست شناسیآموزش کودکان استثناییاتاق عمل
اعضای مصنوعیبهداشت مواد غذاییبهداشت و بازرسی گوشتبینایی سنجی
پرستاریتکنولوژی پرتودرمانیتکنولوژی پرتوشناسیروانشناسی
زیست شناسی جانوریزیست شناسی دریازیست شناسی سلولی و ملکولیزیست شناسی گیاهی
زیست فناوریشنوایی شناسیعلوم آزمایشگاهیعلوم آزمایشگاهی دامپزشکی
علوم تربیتیعلوم تغذیهعلوم و صنایع غذاییفیزیوتراپی
کاردرمانیگفتار درمانیماماییمیکروبیولوژی
هوشبریمدیریت و کمیسر دریاییدبیری زیست شناسیمهندسی بهداشت محیط
داروسازیآموزش شیمیبهداشت عمومیبیولوژی و کنترل ناقلین بیماری ها
تکنولوژی پزشکی هسته ایشیمی کاربردیشیمی محضفناوری اطلاعات سلامت
مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کاراقیانوس شناسیزمین شناسی کاربردیمهندسی فضای سبز
هتلداریادیان و مذاهباقتصادامنیت اقتصادی
تاریخ اسلامحسابداریزبان و ادبیات عربیشیعه شناسی
علم اطلاعات و دانش شناسیعلوم قرآن و حدیثفقه و حقوق اسلامیفقه و حقوق امامی
فقه و حقوق حنفیفقه و حقوق شافعیفقه و مبانی حقوق اسلامیفلسفه و حکمت اسلامی
فلسفه و عرفان اسلامیفلسفه و کلام اسلامیفناوری اطلاعات و ارتباطاتگردشگری
مدیریت امور بانکیمدیریت امور گمرکیمدیریت بازرگانیمدیریت بیمه
مدیریت بیمه اکومدیریت دولتیمدیریت صنعتیمدیریت فرهنگی هنری
مدیریت کسب و کارهای کوچکمدیریت مالیمدیریت و بازرگانی دریاییمعارف اسلامی
معارف اسلامی – تبلیغ و ارتباطاتمعارف اسلامی و اخلاقمعارف اسلامی و ادیانمعارف اسلامی و تاریخ
معارف اسلامی و علوم تربیتیمعارف اسلامی و علوم قرآنیمعارف اسلامی و کلاممعارف اسلامی و مدیریت
آموزش تربیت بدنیاقتصاد کشاورزیامنیت اطلاعاتامنیت بین الملل
امنیت نرمپژوهشگری امنیتتربیت مروج سیاسیترویج و آموزش کشاورزی پایدار
حفاظت اطلاعاتضد تروریسمعلوم دامیعلوم فنی امنیت
علوم و مهندسی باغبانیعلوم و مهندسی جنگلعلوم و مهندسی خاکعلوم و مهندسی شیلات
علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)علوم و مهندسی محیط زیستعلوم ورزشیکتابداری در شاخه پزشکی
گیاه پزشکیمددکاری اجتماعیمدیریت خدمات بهداشتی درمانیمربیگری عقیدتی
مهندسی تولید و ژنتیک گیاهیمهندسی صنایع چوب و فرآورده های سلولزیمهندسی صنایع مبلمانمهندسی طبیعت
مقطع کاردانی
کاردانی آموزش و پرورش ابتداییکاردانی تکنسین پروتزهای دندانیکاردانی دامپزشکیکاردانی علوم آزمایشگاهی
کاردانی فوریت های پزشکیکاردانی هوشبریکاردانی بهداشت حرفه ایکاردانی بهداشت عمومی
کاردانی بهداشت محیطکاردانی شیمی آزمایشگاهیکاردانی بازیافت مواد زائد و جامدکاردانی امور بانکی
 کاردانی امور دولتی کاردانی امور فرهنگی کاردانی امور مالی و مالیاتیکاردانی بیمه
کاردانی تربیت مبلغ قرآن کریمکاردانی تربیت معلم قرآن کریمکاردانی حسابداریکاردانی خدمات اداری
کاردانی گردشگریکاردانی مدیریت بازرگانیکاردانی مدیریت صنعتیکاردانی هتلداری
کاردانی امور اراضیکاردانی امور زراعی و باغیکاردانی تکنولوژی تولیدات گیاهیکاردانی تکنولوژی صنایع غذایی
کاردانی تکنولوژی محیط زیستکاردانی تکنولوژی مرتع و آبخیزداریکاردانی تکنولوژی مواد غذاییکاردانی تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی و معطر
کاردانی تولید و فرآوری خرماکاردانی علوم ورزشی

لیست رشته های کنکور علوم انسانی ۱۴۰۳
مقطع کارشناسی ارشد
کارشناسی ارشد پیوسته علوم قضاییکارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و حقوق
مقطع کارشناسی
ادیان و مذاهبادیان و عرفانآموزش الهیاتآموزش زبان و ادبیات فارسی
ایران شناسیتاریخ تمدن ملل اسلامیتربیت مروج سیاسیحقوق
زبان و ادبیات ترکی آذریزبان و ادبیات عربیزبان و ادبیات فارسیزبان و ادبیات کردی
زبان و فرهنگ عربیشیعه شناسیعلوم قرآن و حدیثعلوم قضایی
فرهنگ و معارف اسلامیفقه شافعیفقه و حقوق اسلامیفقه و حقوق امامی
فقه و حقوق حنفیفقه و حقوق شافعیفقه و مبانی حقوق اسلامیفلسفه
فلسفه و حکمت اسلامیفلسفه و عرفان اسلامیفلسفه و کلام اسلامیمترجمی زبان عربی
مربیگری عقیدتیمعارف اسلامیمعارف اسلامی – تبلیغ و ارتباطاتمعارف اسلامی و اخلاق
معارف اسلامی و ادیانمعارف اسلامی و تاریخمعارف اسلامی و علوم تربیتیمعارف اسلامی و علوم قرآنی
معارف اسلامی و کلاممعارف اسلامی و مدیریتمددکاری اجتماعیمردم شناسی
آموزش علوم اجتماعیامنیت اطلاعاتامنیت بین المللامنیت نرم
برنامه ریزی اجتماعی و تعاونپژوهشگری امنیتجامعه شناسیحفاظت اطلاعات
روزنامه نگاریضد تروریسمعلوم ارتباطات اجتماعیعلوم فنی امنیت
اقتصادامنیت اقتصادیحسابداریروابط عمومی
فناوری اطلاعات و ارتباطاتگردشگریمدیریت امور بانکیمدیریت امور گمرکی
مدیریت بازرگانیمدیریت بیمهمدیریت بیمه اکومدیریت دولتی
مدیریت صنعتیمدیریت فرهنگی هنریمدیریت کسبمدیریت مالی
مدیریت و بازرگانی دریاییمطالعات ارتباطی و فناوری اطلاعاتهتلداریعلوم سیاسی
آموزش تاریخآموزش جغرافیاباستان شناسیتاریخ
تاریخ اسلامجغرافیازبان شناسیعلوم سیاسی
آموزش ابتداییآموزش تربیت بدنیآموزش دانش آموزان با نیازهای ویژهراهنمایی و مشاوره
روانشناسیعلم اطلاعات و دانش شناسیعلوم تربیتیعلوم ورزشی
مشاورهمطالعات خانوادهمدیریت آموزشی (با رویکرد آموزش سازمانی)آموزش زبان عربی
مقطع کاردانی
کاردانی امور دولتیکاردانی تربیت مبلغ قرآن کریمکاردانی تربیت معلم قرآن کریمکاردانی امور تربیتی
کاردانی خدمات اداریکاردانی آموزش دینی و عربیکاردانی امور گمرکیکاردانی اقتصاد کار و بهره وری
کاردانی امور بانکیکاردانی امور فرهنگیکاردانی امور مالی و مالیاتیکاردانی بیمه
کاردانی حسابداریکاردانی روابط کارکاردانی حرفه ای گردشگریکاردانی مدیریت بازرگانی
کاردانی مدیریت صنعتی کاربردیکاردانی باستان شناسیکاردانی هتلداریکاردانی آموزش و پرورش ابتدایی

لیست رشته های کنکور هنر 1403
مقطع کارشناسی
آموزش ارتباط تصویریارتباط تصویریتلویزیون و هنرهای دیجیتالیچاپ
صنایع دستیطراحی پارچهطراحی صحنهطراحی لباس
طراحی و ساخت طلا و جواهرعکاسیفرشکتابت و نگارگری
مجسمه سازینقاشینقاشی ایرانیهنرهای صناعی
باستان شناسیطراحی صنعتیمرمت و احیای بناهای تاریخیهنر اسلامی
مرمت آثار تاریخیموزهنمایش عروسکینوازندگی موسیقی جهانی
ادبیات نمایشیبازیگریسینماکارگردانی تلویزیون
آهنگسازیموسیقی نظامینوازندگی موسیقی ایرانیهنرهای تجسمی
مقطع کاردانی
کاردانی طراحی پوشاککاردانی گرافیککاردانی هنر سفالگریکاردانی عکاسی خبری
کاردانی فرش دستبافکاردانی گرافیککاردانی گرافیک رایانهکاردانی هنرهای سنتی.
کاردانی هنرهای تجسمیکاردانی هنر سفالگریکاردانی باستان شناسیکاردانی طراحی صنعتی
کاردانی حفاظت و مرمت آثار تاریخیکاردانی موزهکاردانی انیمیشنکاردانی هنرهای نمایشی

لیست رشته های کنکور زبان های خارجی ۱۴۰۳
مقطع کارشناسی
آموزش زبان انگلیسیزبان و ادبیات انگلیسیزبان انگلیسی ویژه دانشجویان مطالعات اسلامیمترجمی زبان انگلیسی
مترجمی زبان آلمانیزبان و ادبیات آلمانیزبان و ادبیات فرانسهمترجمی زبان فرانسه
زبان ایتالیاییزبان چینیزبان روسیزبان و ادبیات اردو
زبان و ادبیات ارمنیزبان و ادبیات اسپانیاییزبان و ادبیات ترکی استانبولیزبان و ادبیات ژاپنی
مقطع کاردانی
کاردانی آموزش زبان انگلیسیکاردانی مترجمی زبان انگلیسی

تاثیر ضرایب دروس در کنکور 1403

آگاهی از میزان ضریب هر درس می تواند تاثیر بسزایی در روند برنامه ریزی و در اولویت قرار دادن دروس و مطالب مهم داشته باشد. به همین دلیل پیش از طراحی برنامه مطالعه می بایست نسبت به ضرایب دروس عمومی و اختصاصی کنکور آگاهی لازم را کسب نمایید.

ضرایب دروس اختصاصی

همان طور که اذعان شد، به دلیل حذف تمامی دروس عمومی از دفترچه پرسشنامه سوالات آزمون سراسری ۱۴۰۳ تنها منابع سوالات از دروس اختصاصی خواهد بود.

میزان ضرایب دروس اختصاصی گروه های آزمایشی کنکور 1403
ضرابی دروس اختصاصی گروه آزمایشی ریاضی فیزیک:

ریاضی: 12

فیزیک: 9

شیمی: 7

ضرابی دروس اختصاصی گروه آزمایشی علوم تجربی:

زیست شناسی: 12

فیزیک: 7

شیمی: 9

ریاضی: 7

زمین شناسی: 1

ضرابی دروس اختصاصی گروه آزمایشی علوم انسانی:

ریاضی: 6

زبان و ادبیات فارسی: 8

علوم اجتماعی: 5

روانشناسی: 2

زبان عربی: 5

تاریخ و جغرافیا: 5

فلسفه و منطق: 5

اقتصاد: 2

ضرابی دروس اختصاصی گروه آزمایشی هنر:

درک عمومی هنر: 12

درک عمومی ریاضی-فیزیک: 5

خلاقیت تصویری و تجسمی: 3

ضرابی دروس اختصاصی گروه آزمایشی زبان:

زبان تخصصی: 1

ضرایب سوابق تحصیلی تمامی دروس

یکی از عوامل تاثیرگذار در رتبه قبولی شرکت کنندگان در آزمون، سوابق تحصیلی دروس عمومی و اختصاصی در دوره متوسطه دوم می باشد. در پی حذف شدن دروس عمومی از منابع نمونه سوالات این آزمون، تاثیر نمرات پایان دوره دیپلم این دروس دو چندان شده و بیشترین میزان اثرگذاری را از آن خود کرده است. در ادامه مطلب، میزان تاثیر تمامی دروس گروه های آزمایشی در جدوال به صورت دسته بندی شده قابل مشاهده می باشد.

          لیست ضرایب سوابق تحصیلی گروه آزمایشی ریاضی فیزیک ۱۴۰۳
نوع درسعنوام درسضریب
عمومیعربی، زبان قرآن9.05
فارسی21.63
تعلیمات دینی16.52
علوم اجتماعی2.56
سلامت و بهداشت3.44
زبان خارجی11.80
          لیست ضرایب سوابق تحصیلی گروه آزمایشی علوم تجربی 1403
نوع درسعنوان درسضریب
عمومیعلوم اجتماعی2.56
سلامت و بهداشت3.44
زبان خارجی11.80
تعلیمات دینی16.52
عربی، زبان قرآن9.05
فارسی21.63
          لیست ضرایب سوابق تحصیلی گروه آزمایشی علوم انسانی ۱۴۰۳
نوع درسعنوان درسضریب
عمومیتعلیمات دینی19.13
فارسی21.63
سلامت و بهداشت3.44
زبان خارجی11.80
لیست ضرایب سوابق تحصیلی گروه های آزمایشی هنر و زبان های خارجی  1403
نوع درسعنوان درسضریب
عمومیعربی، زبان قرآن (3 )/ (عربی 3)21.63
تعلیمات دینی 3)9.05
فارسی (3)16.52
زبان خارجه (3)11.80
سلامت و بهداشت3.44

نکات مهم در برنامه ریزی کنکور سراسری ۱۴۰۳

نکات مهم در برنامه ریزی کنکور سراسری ۱۴۰۳

هر داوطلب، در قدم اول برنامه ریزی باید سوال هایی را برای خود مطرح نموده و به آن ها پاسخ دهد. این عمل به مشخص شدن اهداف آموزشی و تحصیلی او کمک خواهد کرد. مثلا این که قصد تحصیل در چه رشته و چه دانشگاهی را دارد؟ و در نهایت علاقه مند به اشتغال در چه زمینه ای است؟ و دلیل او از انتخاب این رشته یا این حرفه چیست؟ بسیار مهم است که در این مباحثه ذهنی، فرد کاملا با خود صادق باشد تا گزینشی آگاهانه، روشن بینانه و واقع گرایانه را به انجام برساند. چنین دانش آموزی موظف است تا برنامه ریزی را منحصرا با تمرکز بر رشته تحصیلی خود طراحی نماید

نحوه برنامه ریزی کنکور سراسری

برنامه ریزی کنکور را می توان به یک نقشه راه تشبیه کرد که هرچقدر دقیق تر ترسیم شده باشد، مخاطبان خود را با آگاهی ببشتری به سوی هدف رهنمون می سازد. در این خصوص بهتر است که دروس اختصاصی خود را به چند قسمت مختلف تقسیم نمایید و آن ها را به نحوی هوشمندانه در برنامه زمانی خود بگنجانید.

البته فراموش نکنید که یک برنامه ریزی استاندارد، توازنی متعادل میان ساعات مطالعاتی و ساعات استراحت فرد می باشد. به این معنا که حتما می بایست در برنامه درسی خود، جایی برای استراحت، تفریح، تغذیه کافی، گذراندن اوقات با خانواده و دوستان، مسافرت و… خالی بگذارید.

مطالعه سنگین و بدون استراحت، نتیجه ای جز خستگی جسم و ذهن داوطلب را در پی ندارد و سرعت حرکت او به سمت اهداف خود را به طرز قابل توجهی کاهش می دهد. همچنین در نظر گرفتن زمان کوتاهی در برنامه برای جبران وقت های تلف شده، نکته ای شایان توجه است.

نحوه صحیح مطالعه برای کنکور سراسری

در مطالعه کنکوری تمامی نکات، مطالب ریز و درشت، محتویات اصلی و پاورقی و حتی موارد کمتر اشاره شده، اهمیت خاص خود را دارد و نباید از هیچ مطلبی به آسانی و بدون تفهیم کامل موضوع، گذر کرد.

اشتباه دیگری که برخی دانش آموزان انجام می دهند، رجوع به کتاب های کمک درسی گوناگون بدون مطالعه اولیه کتاب های درسی است. حتما به این نکته توجه داشته باشید که شرط لازم و اولیه برای موفقیت در روش تست زنی، تسلط به مباحث کتاب درسی است.

  • برای انجام مطالعه به روش کنکوری، سعی کنید به اصطلاح، “قورباغه خود را قورت دهید” (به این معنی که از دروس سخت تر شروع کنید و مطالعه این گونه دروس را، به انتهای روز موکول ننمایید.)
  • تنوع در خواندن دروس عمومی و اختصاصی، امری الزامی و نکته ای بسیار مهم برای مطالعه است. این مساله تاثیر به سزایی در جلوگیری از دل زدگی و کلافگی داوطلب دارد. به طور استاندارد، بعد از هر درس تخصصی یک درس عمومی را مطالعه کنید. حتی المقدور دروس سخت و مشابه را در یک روز قرار ندهید.
  •  تست زدن دروس تخصصی، بلافاصله بعد از مطالعه و برای دروس عمومی، خداکثر تا 24 ساعت پس از زمان مطالعه دروس مورد نظر انجام گیرد.
  • برای هر 1 ساعت مطالعه، حدودا 15 دقیقه استراحت لازم است.
  • یادداشت و نکته برداری از هر درس و مرور در پایان هر روز، جزو ملزومات یادگیری بهتر و مفید تر است.
  • اهمیت جمع بندی و مرور را فراموش نکنید و از این نوع مطالعه جهت یادآوری مطالب فراموش شده و تثبیت یادگیری خود استفاده نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مطلب جمع بندی کنکور 1403 را مطالعه کنید.

تاثیر آزمون های آزمایشی بر کنکور سراسری

آزمون های آزمایشی کنکور سراسری، تداعی گر فضا و جو آزمون سراسری است که شرکت در آن باعث آشنایی نسبی متقاضیان با نحوه تست زنی و شیوه حل سوالات زمان دار می شود.

این آزمون ها، محتویات درسی مطالعه شده داوطلب در طول بازه های زمانی کوتاه یا بلند را به چالش می کشد و به او این شانس را می دهد تا اندوخته های درسی خود را مورد ارزشیابی دقیق قرار دهد. آزمون های شبیه ساز کنکور موسسات علمی آموزشی گاج، گزینه دو، قلم چی و سنجش را می توان از جمله معتبر ترین آزمون های آزمایشی سراسر کشور برشمرد.

تاثیر سهمیه ها در کنکور سراسری 1403

سهمیه های کنکور عبارت اند از امتیازات به خصوصی که بنا به بهره مندی از شرایط ویژه ای به برخی داوطلبان شرکت در کنکور سراسری داده می شود. هر ساله فهرست سهمیه های کنکور توسط سایت سازمان سنجش و در قالب دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون سراسری منتشر می گردد که مطالعه آن به کلیه واجدان شرایط و مشمولین این امتیازات توصیه می شود.

سهمیه مناطق

مناطق کشور بر اساس امکانات آموزشی به سه منطقه 1، 2 و 3 تقسیم بندی می شوند و داوطلبان با توجه به منطقه خود جزء یکی از این سهمیه ها می باشند. مراکز استان ها مانند تهران، مشهد، اصفهان جز منطقه 1، شهر ها و شهرستان ها جز منطقه 2 و روستاها و مناطق محروم در منطقه 3 دسته بندی می شوند. همچنین متقاضیان معلول و افرادی که دو سال آخر تحصیل خود را در کشورهای خارجی گذرانده اند نیز جز افراد منطقه 3 قرار می گیرند.

چنانچه داوطلبی دوران تحصیل متوسطه دوم خود را در چند منطقه گذرانده باشد، سهمیه منطقه مرفه تر برای وی لحاظ خواهد شد. تعداد و درصد قبولی هر کد رشته محل از مناطق سه گانه در هر کنکور سراسری متفاوت است و یکی از دلایلی که این تفاوت را رقم می زند، تفاوت میزان شرکت کنندگان هر منطقه در آزمون سراسری هر سال با سال های گذشته است. ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که تعداد داوطلبان منطقه 2 معمولا از مناطق 1 و 3 بیشتر است.

سهمیه رزمندگان و ایثارگران و خانواده شهدا

سهمیه رزمندگان و ایثارگران به دو دسته سهمیه 5 درصدی و 25 درصدی تقسیم بندی می شود. بدین صورت که جانبازان 25 درصد و پایین تر و همسر و فرزندان آن ها و رزمندگان با حداقل 6 ماه سابقه حضور در جبهه و همسر و فرزندان آن ها، جز سهمیه 5 درصدی و آزادگان، فرزندان و همسران آنان، فرزندان و همسران شهدا، جانبازان بالای 25 درصد و همسر و فرزندان آن ها، جز سهمیه 25 درصدی می باشند.

این افراد به ترتیب 5 و 25 درصد ظرفیت رشته محل ها را به خود اختصاص می دهند. برای استفاده از سهمیه خود باید با مراجعه به سازمان های ذیربط، کد پیگیری 12 رقمی را دریافت نمایید و آن را در فرم ثبت نام درج کنید. لازم به ذکر است که مشمولین سهمیه ایثارگران و رزمندگان می بایست به ترتیب برای قبولی در کد رشته محل های مورد نظر، حداقل 70 درصد و 75 درصد نمره گزینش آزاد در آن رشته محل را کسب نمایند.

لازم به ذکر است، خانواده محترم شهدا نیز برای استفاده از سهمیه می بایست نسبت به تکمیل بند مربوط در تقاضانامه ثبت نامی اقدام کنند و پس از تایید بنیاد شهید و امور ایثارگران، جز این سهمیه در نظر گرفته خواهند شد.

سهمیه بهیاران

این سهمیه برای بهیارانی که مایل به شرکت در رشته های پرستاری، اتاق عمل و هوشبری هستند در نظر گرفته شده است که تا سال 1404 برای رشته پرستاری و تا سال 1406  در رشته های اتاق عمل و هوشبری اجرا خواهد شد که 5 درصد از ظرفیت پذیرش رشته ها به این سهمیه تعلق می گیرد. داوطلبانی که از این سهمیه استفاده می کنند باید  حداقل 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد آن کدرشته محل را کسب نمایند.

 

سوالات متداول

1- مهم ترین ویژگی های یک مشاور کنکور مناسب چیست؟

شناخت توانایی ها و نقاط ضعف داوطلب، تلاش برای تقویت وضعیت تحصیلی وی، لحن و نیت محبت آمیز و دلسوزانه و... از جمله بارز ترین ویژگی های مشاور ایده آل می باشد.

2- تست زنی برای دروس عمومی کنکور، بهتر است که چه زمانی انجام شود؟

24 ساعت پس از مطالعه مباحث عمومی، بهترین زمان برای تست زنی این دروس می باشد.

3- شرکت در آزمون های آزمایشی چه تاثیری در پیشرفت تحصیلی داوطلبان کنکور سراسری دارد؟

شرکت در این آزمون ها از آن جهت که به متقاضیان، شانس ارزشیابی، سنجش و پایش مطالعات خود را می دهد، تاثیر به سزایی در بهبود وضعیت آن ها دارد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۳۲۲ نظر
  1. z

    سلام
    من در کنکور۱۴۰۲ انسانی هردونوبت شرکت کردم میخوام در کنکور۱۴۰۳ نوبت تیر شرکت کنم و براساس ترازو… ۱۴۰۲ در سال۱۴۰۳ انتخاب رشته کنم اگر در ازمون شرکت کنم و جواب سوالارو بدم مشکلی نداره بازم میتونم از سوابق کنکور۴۰۲ انتخاب رشته کنم؟؟
    به نظرتون رتبه و… داوطلبی مثل من چقدر تغییر کنه سوابق تحصیلی من بهتر از نمره ازمون اختصاصی کنکور بود

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      بله میتوانید شرکت کنید.

  2. علی

    با سلام من دانشگاه پیام نور واز طریق معدل سال ۱۴۰۰ پذیرش شده بودم ولی چون هیچ کلاس وامتحان شرکت نکردم امسال خاستم انصراف بزنم میگه من شاملم انصراف نمیشه اخراج میخوان بزنن حالا دو تا سوال دارم
    ۱-آیا اگه از فرصت یکساله که بعد از انصراف یا اخراج وجود داره استفاده کنم کنکور ثبت نام کنم قبول بشم دانشگاه دولتی میتونم برم
    ۲-اگر معافیت دائم سربازی داشته باشم چی ایا دراینصورت هم میوتنم دانشگاه دولتی قبول شدم برم حتی اگه اخراجی باشما از پیام نور

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، در صورتی که معافیت سربازی داشته باشید مشکل خاصی نخواهد بود و حتی در صورت اخراج میتوانید به دانشگاه برید.
      در ضمن دانشگاه نمیتونه مانع انصراف شما بشه.

  3. صبا

    سلام من سال ۸۴-۸۵ دیپلم گرفتم ،دیپلمم نهایی بود از تاثیر معدل میشه استفاده کنم

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، تراز پایینی به شما تعلق خواهد گرفت.
      پیشنهاد ما این هست که برای از دست ندادن تاثیر سوابق در امتحانات ترمیم شرکت کنید.

  4. سید علی

    سلام
    من رشته تحربی ام میخواستم کنکور ریاضی بدم آیا الان در تین شرایط که امتحانات دروس تخصص هم در ۵۰ درصد عمومی کنکور تاثیر داره من میتونم کنکور ریاضی بدم ؟
    پیشنهاد شما برای کسی که میخواد با دیپلم تجربی، کنککور ریاضی بده چیه؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      امکان این کار برای شما وجود خواهد داشت اما شامل بخشی از درصد سوابق تحصیلی مرتبط بین دو رشته خواهید بود.

  5. سارا

    تراز ۱۰۴۹۰ و تراز معدل ۷۶۹۵ مهندسی مکانیک دانشگاه‌های تهران قبول میشه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، شانس کمی با این تراز ها خواهید داشت.

  6. مبین

    سلام. من دانشجوی کارشناسی اتاق عملم و تابستون ۱۴۰۳ فارغ‌التحصیل میشم. آیا بدون انصراف از دانشگاه میتونم کنکور ۴۰۳ برا قبولی پزشکی شرکت کنم؟!

    • ایران مشاوره

      با سلام، مشکلی برای ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری نخواهید داشت.

  7. mmm

    سلام من با معدل ۱۴.۳۳
    زیست ۶۰ درصد فیزیک ۱۵ و ریاضی۱۰ درصد
    زمین۱۰۰ و شیمی ۳۰ درصد میتونم مامایی دولتی قبول بشم؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، با توجه به معدل پایین شما، احتمال بسیار کمی وجود دارد. توصیه می شود ترمیم معدل انجام دهید.

  8. مهسا

    سلام خسته نباشید ببخشید کسی که کنکور دی شرکت کرده لازمه دوباره ثبت نام کنه برای کنکور تیرماه؟!

    • ایران مشاوره

      با سلام ، بله حتما باید ثبت نام خود را انجام دهید چون در این دو بازه ، دو کنکور مجزا از هم برگزار می شود.

  9. masumeh

    سلام میشود در دفترچه کنکور یادداشت های مورد نیاز را انجام داد؟مثل حل مسائل ریاضی،یا علامتگذاری کنار سوالها به معانی مختلف

    • ایران مشاوره

      با سلام ، شما برای استفاده از قسمت های مختلف دفترچه آزمون برای درج یادداشت های درسی ؛ مشکلی نخواهید داشت.

  10. سورنا

    سلام ببخشید اگر کسی نتونه روز کنکور حظور پیدا کنه چه اتفاقی برای برگه اش میوفته؟ به عنوان یک برگه سفید تصحیح میشه یا کلا کنار گزاشته شده و باطل اعلام میشه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، خیر، برگه امتحانی در نظر گرفته نمیشود و شما غیبت میخورید برای سال آینده نیز مشکلی پیش نخواهد آمد میتوانید مجددا در آزمون شرکت کنید.

  11. سعید

    سلام خسته نباشید
    من ۳۴ سالمه مدرک کارشناسی حسابداری دارم
    اگه بخوام از اول دوباره شروع کنم برا رشته های بهیاری یا داروسازی یا تو شاخه های پزشکی و پیراپزشکی باید چیکار کنم آیا میشه ؟؟؟؟
    از دیپلم باید شروع کنم یعنی دیپلمم باید تجربی باشه یا نه مهم نیست ؟؟؟؟ ممنونم اگه راهنمایی کنید

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، مطابق با دفترچه ثبت نام کنکور سراسری سال ۱۴۰۱، نیازی به اخذ مدرک دیپلم رشته تجربی ندارید و صرفا با شرکت در کنکور گروه آزمایشی تجربی، می توانید در رشته های مورد نظر ادامه تحصیل دهید.

  12. ZIZI

    سلام . خسته نباشید . من با معدل کل ۱۶ و معدل کتبی ۱۰ میتونم با سوابقم آموزش زبان انگلیسی هر شهریو که بخوام برم یا نه ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، برای پذیرش در رشته های براساس سوابق تحصیلی عوامل مختلفی از جمله: معدل کل دیپلم و کتبی نهایی شما و سایر داوطلبین، تعداد شرکت کنندگان و ظرفیت های پذیرش بستگی دارد.

  13. میثم

    سلام من الان رشته تجربی می خونم ولی میخوام تربیت معلم رشته انسانی قبول بشم میشه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، بله، شما با مدرک دیپلم تجربی، مجاز به شرکت در کنکور سراسری انسانی و انتخاب رشته های دانشگاه فرهنگیان می باشید و محدودیتی نخواهید داشت.

نمایش دیدگاه های بیشتر
مشاوره کنکور پیج کنکور